![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Racisme : natuurlijk of tegennatuurlijk? | |||
racisme is een natuurlijke eigenschap van mens en dier |
![]() ![]() ![]() |
14 | 70,00% |
racisme is iets tegennatuurlijks, een afwijking die dient bestreden te worden |
![]() ![]() ![]() |
6 | 30,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten zijn dat natuurlijke ANGST REACTIES, voortkomend vanuit onze overlevingsdrang. We vertonen diezelfde reacties op alles wat we niet kennen en/of waar we bang van zijn (spinnen, honden, slangen,..) Niet per definitie racistische reacties dus.
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het heeft m.i. totaal NIETS met angst, NOCH met aangeleerdheid (hierboven iemand) te maken.
Mijn dochter was ongeveer twee jaar en zeer vroeg met praten en vooral vééééééél praten, bovendien was ze zeer sociaal in de omgang. Op verlof hield ze schitterende conversaties met een iets ouder duits peuterke, waarbij de vier ouders krom van het lachen lagen omdat die twee peuters (de ene in het duits, de andere in het nederlands) mekaar blijkbaar volkomen verstonden! Ze had geen enkel ervaring met andersgekleurde kinderen. Op een dag kwamen we ouders tegen die twee hele donkere indische kindjes hadden geadopteerd. Reactie van mijn dochtertje (ook in buggy): LUIDKEELS!!! Ei hoe vies! die zijn vuil! die zijn zwart! kijk mama zoooooo vies! De afkeurende blikken van de adoptiefouders deden ons het schaamrood naar de wangen stijgen. En, NEE, mijn dochter had totaal geen racistische vooropleiding gekregen, het heeft me maanden gekost om haar duidelijk te maken dat er OOK kinderen met een andere huidskleur bestonden en dat die daarom niet vuil waren.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Schepen
|
![]() Het is nu net dat wat ik bedoel. Angst voor hetgeen we niet kennen, want anders is en afwijkt van onze standaardnorm.
Nix racisme dus.. (racisme is een vorm van angst..)
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat trieneke had helem�*�*�*l geen angst hoor!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn dochter werd eens door een donkerkleurige mevrouw aan de schoolpoort aangesproken : mijn kleindochter had het voor haar dochter
opgenomen - een klasgenootje had gezegd dat de kinderen niet met haar mochten spelen omdat ze " vies was". Mijn kleindochter had daarop gezegd dat huidskleur niet vies is en als ze een speelboycot zou doen ze onmiddelijk een "cordon sanitaire" zou organizeren. Zijn onze kinderen resp. kleinkinderen een afspiegeling van ons ? Geven wij onze racistische resp. respect voor de gelijkwaardige medemens bewust of onbewust door ? Is dit natuurlijk en moeten wij de natuur zijn gang laten gaan ? Of zou het niet verkieselijk zijn om indien respect voor de gelijkwaardige evenmens dan toch tegennatuurlijk is, dit dan maar te promoten, omdat samenleven belangrijk is ?
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volgens mij heeft het meer te maken met wat men in de psychologie aanduidt met de term 'in- en out-groepen'. Je zal nu eenmaal iemand met een andere huidskleur niet onmiddelijk aanzien als iemand die tot 'jouw groep' behoort.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die kleine dacht gewoon dat die kinderen helemaal onder het vuil zaten en zich niet gewassen hadden en dus zwart zagen van het vuil. Niks te maken met racisme dus. Ik kan mij perfect in die kleine haar ervaring inleven, het moet een schokkend zicht voor haar geweest zijn. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |