Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2008, 13:43   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Joden kregen er in mijn school nog veel meer dan moslims.

Maar goed, als christenen op hun feestdagen een vrije dag krijgen, waarom andere godsdiensten dan niet? Of moeten volgens u de staat en de scholen alleen maar neutraal zijn als het u uitkomt, zoals in het debat over religieuze symbolen....
het wordt een beetje moeilijk indien christenen hun twaalf jaarlijkse feesten krijgen en moslims hun twee jaarlijkse feesten.
Uiteraard zullen dan de christenen zoals nu wèl moeten aanwezig zijn op de moslimse feesten (die ze niet vieren) en ik weet dat U er voorstander van bent dat de moslims dan uiteraard wèl aanwezig zijn op de christelijke feesten die ze evenmin vieren.

Nietwaar?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 15:20   #62
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Joden kregen er in mijn school nog veel meer dan moslims.

Maar goed, als christenen op hun feestdagen een vrije dag krijgen, waarom andere godsdiensten dan niet? Of moeten volgens u de staat en de scholen alleen maar neutraal zijn als het u uitkomt, zoals in het debat over religieuze symbolen....
In katholieke scholen moeten sowieso de katholieke feestdagen alleen gelden,en ja zelfs in andere scholen en in ieder gelijk wat ,'t zou ferm zijn dat werkgevers en dergelijke iedereen zijn eigen feestdag moet gunnen.Ze zijn in een westerse katholieke wereld dus aanpassen maar!En staat het hen niet aan ,het vervolg kent u.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 19:38   #63
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

ik ben geen katholiek en geen christen, ik eis dat die feestdagen worden vervangen door seculiere.
Of heidense, daar wil ik nog over nadenken.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 13:10   #64
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik ben geen katholiek en geen christen, ik eis dat die feestdagen worden vervangen door seculiere.
Gij krijgt de moslimfeestdagen kwestie van je echt aan te passen,ik heb hier nog een koran liggen uit een hezbollah hol uit libanon.De taal leren zal geen obstakel vormen gezien je liefde voor de moslimgemeenschap.
Oud 6 maart 2008, 13:11   #65
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Een totaal verkeerd signaal die de integratie allerminst bevordert. Men zou ze beter extra lessen Nederlands aanbieden om zo de leerachterstand te verkleinen. Ook die mensen aansporen om Nederlands thuis te gebruiken, vele allochtone gezinnen waarvan alle leden van het gezin het Nederlands machtig zijn spreken toch de taal van het vaderland van hun ouders of zelfs grootouders.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 13:18   #66
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Een totaal verkeerd signaal die de integratie allerminst bevordert.

En bovendien nog in strijd met de taalregeling.

Citaat:
Het voorstel is ook in strijd met de taalregeling in het onderwijs. Die stelt dat de onderwijstaal het Nederlands is in het Nederlandse taalgebied. Het onderricht van de tweede taal mag in het lager onderwijs worden ingericht van het vijfde leerjaar af, naar rata van ten hoogste drie uren per week. De tweede taal is in het Nederlands taalgebied het Frans
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 13:20   #67
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En bovendien nog in strijd met de taalregeling.
Dan moet het voorstel van die schepen van onderwijs nietig verklaard worden, is het een initiatief van de scholen zelf dan moet maar aan hun subsidies gezeten worden.
Oud 6 maart 2008, 13:25   #68
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Beseffen die mensen nu zelf niet hoe onlogisch hun gedachtengang is? Als men de leerachterstand bij allochtonen wil verkleinen moet men ervooor zorgen dat ze beter Nederlands spreken, hoe vroeger hoe beter. Stimuleer ze om onze taal ook thuis te gebruiken (het is tenslotte toch voor de toekomst van hun kinderen). En waarom niet: verplicht de erediensten in moskeeën in het Nederlands (bijkomd voordeel is dat extremisme niet meer zo onopvallend kan verspreid worden).
Oud 6 maart 2008, 13:25   #69
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voila !

en die seculiere zouden vrij op te nemen moeten zijn, dan kan eenieder met zijn sprookskesboek in orde zijn (tora, koran, bijbel).
en de vrijzinnigen zullen ze wel aanwenden om enkele verlengde weekends mee te maken.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 13:32   #70
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Beseffen die mensen nu zelf niet hoe onlogisch hun gedachtengang is? Als men de leerachterstand bij allochtonen wil verkleinen moet men ervooor zorgen dat ze beter Nederlands spreken, hoe vroeger hoe beter. Stimuleer ze om onze taal ook thuis te gebruiken (het is tenslotte toch voor de toekomst van hun kinderen). En waarom niet: verplicht de erediensten in moskeeën in het Nederlands (bijkomd voordeel is dat extremisme niet meer zo onopvallend kan verspreid worden).
correct ! hier spreekt men nederlands of beter gezegd VLOAMS !
Is een jonge allochtoon(marokkaan vemoed ik, of toch noord afrikaan) bij ons aangeworven en ik moet zeggen, die zijn kempisch dialect is zelfs plezant om aan te horen.("joa jong, da h'em uk naa nie gesee he!")
niemand die met die kerel problemen heeft, hij wordt aanzien als een Vlaming. en zo gedraagt hij zich ook.

en dan nu lessen in een vreemde taal beginnen ? waanzin !
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 14:53   #71
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Gij krijgt de moslimfeestdagen kwestie van je echt aan te passen,ik heb hier nog een koran liggen uit een hezbollah hol uit libanon.De taal leren zal geen obstakel vormen gezien je liefde voor de moslimgemeenschap.
hou uw koranneke en uw andere conservatieve brol maar bij, het moslimfundamentalisme past namelijk beter bij uw achterlijke bekrompen moraal dan bij mijn vrijzinnige wereldvisie. Jij zou de perfecte moslimfundamentalist zijn.
Oud 6 maart 2008, 17:47   #72
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
U weet toch wel dat we hier maar met een man of drie echte mensen zijn?
Drie zwaar in het oog gehouden mensen: al de rest zijn nepprofiellen van de Staatsveiligheid, die de pieren uit hun neus wil vissen...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 17:49   #73
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

iintegratie van de ouders zou betere resultaten moeten geven.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 17:52   #74
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Als moslims liever verlofdagen hebben op islamitische feestdagen in plaats van op christelijke, wat is dan het probleem?
als u bvb in ploegen werkt, en iedereen pakt maar zijn kongee als hem dat goed uitkomt, dan kan dat inderdaad een probleem worden.
Oplossing, maar de bazen zullen niet akkoord gaan denk ik: we zoeken alle religieuze feesten op in zowel christendom, islam, hindouïsme en boudisme, de vier grootste godsdiensten dus, en maken daar allemaal officiële-betaalde- feestdagen van = Iedereen tevreden (behalve het patronaat).
Problemen , dat bestaat niet, enkel oplossingen bestaan!
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 18:41   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
als u bvb in ploegen werkt, en iedereen pakt maar zijn kongee als hem dat goed uitkomt, dan kan dat inderdaad een probleem worden.
Oplossing, maar de bazen zullen niet akkoord gaan denk ik: we zoeken alle religieuze feesten op in zowel christendom, islam, hindouïsme en boudisme, de vier grootste godsdiensten dus, en maken daar allemaal officiële-betaalde- feestdagen van = Iedereen tevreden (behalve het patronaat).
Problemen , dat bestaat niet, enkel oplossingen bestaan!
Och je moet het zo moeilijk niet maken hoor.

Elk jaar zijn er een aantal officiele feestdagen die op zaterdag of zondag vallen.
Laat men gewoon standaard iedereen het recht geven deze dagen vrij te nemen in de loop van het jaar.
Willen moslims die dagen dan nemen tijdens hun twee feestdagen dan hebben ze voorrang.
Willen joden die nemen op hun feestdagen: geef ze voorrang

etc..

Trouwens wèl straf dat de joodse gemeenschap die hier al duizenden jaren leeft nooit geëist heeft dan hun feestdagen vrij moesten zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 21:10   #76
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
hou uw koranneke en uw andere conservatieve brol maar bij, het moslimfundamentalisme past namelijk beter bij uw achterlijke bekrompen moraal dan bij mijn vrijzinnige wereldvisie. Jij zou de perfecte moslimfundamentalist zijn.
Jaloers he omdat jij je dagen vult met leeglopen en ik toch nog idealen heb!
Oud 6 maart 2008, 21:23   #77
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Jaloers he omdat jij je dagen vult met leeglopen en ik toch nog idealen heb!
uw idealen zijn dezelfde als die van de moslimfundis die jij beweert te willen bestrijden.
Dan loop ik nog liever leeg, ik ben geen hypocriet.

Veel plezier in de moskee, waar je met je achterlijke idealen thuis hoort.
Oud 6 maart 2008, 21:34   #78
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
uw idealen zijn dezelfde als die van de moslimfundis die jij beweert te willen bestrijden.
Dan loop ik nog liever leeg, ik ben geen hypocriet.

Veel plezier in de moskee, waar je met je achterlijke idealen thuis hoort.
Zucht met leeglopen bedoel ik dat jij een leegloper bent en niet leeg loopt,het enige bij jou dat vol lucht zit is je kop,das duidelijk.Waar je het idee van die moskee vind is totaal een raadsel ,van hypocrisie en achterlijke idealen kunnen ze van jou nog wat leren ,maar voor de rest alles goed?
Oud 7 maart 2008, 10:52   #79
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

de waarheid doet blijkbaar pijn want je vervalt in dom gescheld.
Het is een feit dat uw idealen en die van de moslimfundis gelijk lopen, dus nogmaals, veel plezier in de moskee waar jij thuis hoort.
Oud 7 maart 2008, 11:07   #80
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
de waarheid doet blijkbaar pijn want je vervalt in dom gescheld.
Het is een feit dat uw idealen en die van de moslimfundis gelijk lopen, dus nogmaals, veel plezier in de moskee waar jij thuis hoort.
Ik zeg gewoon de waarheid ,gescheld ?Waar?Alez die koran ligt nog steeds te wachten op je hoor.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be