Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2018, 20:57   #61
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is daar een veel waardevollere tussenweg: je voedt je kinderen vanaf de geboorte met twee talen op. Die tweetaligheid biedt later heel wat kansen.
Awel, hier ben ik het mee eens. Vooral als één van de twee ouders anderstalig is zou die er een gewoonte van moeten maken om met het kind steeds zijn of haar moedertaal te spreken terwijl de andere ouder er Nederlands tegen spreekt. Die kinderen spreken dan perfect twee talen.

Bij mij thuis hebben ze dat spijtig genoeg niet gedaan.

Mijn Grootmoeder langs vaders kant had met haar twee zusters lange tijd in Frankrijk gewoond. Mijn vader was Franstalig grootgebracht maar sprak thuis altijd Nederlands tegen mij. Tot mijn 6 jaar vertoefde ik veel bij mijn grootmoeder en haar zussen waar ze Frans spraken. Zij waren echter in Engeland naar school gegaan en wanneer ik het niet mocht horen spraken ze dan ook onderling in het Engels.

Na mijn 6 jaar, thuis en op school alleen nog Nederlands en van dat Frans is er, buiten wat woordenschat, zo goed als niets meer overgebleven. Fout van mijn vader.

Laatst gewijzigd door Garry : 4 juni 2018 om 21:06.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be