![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Wat volgde of volgt u in het secundair onderwijs? | |||
ASO |
![]() ![]() ![]() |
55 | 82,09% |
TSO |
![]() ![]() ![]() |
15 | 22,39% |
BSO |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,99% |
KSO |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,99% |
Anders... |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,48% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() ASO.
1e en 2e jaar: moderne wetenschappen 3e, 4e, 5e, 6e jaar: economie-wiskunde Die 4 laatste jaren waren dé meest saaie van mijn leven. Het eerste wat ik dus na het afstuderen heb gedacht: nooit meer... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() TSO: Boekhouden - informatica ( al blijf ik erbij dat ASO niveau was)
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() 1) TSO Industriele Wetenschappen
2) TSO Industriele Wetenschappen 3) TSO Industriele Wetenschappen 4) TSO Handel 5) TSO Multimediatechnieken - TSO Handel (ben dus veranderd na de kerstexamens) 6) TSO Handel Ik heb nooit in het ASO gezeten, nooit spijt van gehad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 1) ASO (3e en 4e): economie-wiskunde
2) ASO (5e): wiskunde-wetenschappen 3) TSO (5e en 6e): sociaal-technische wetenschappen |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() 1e: Latijn
2e: Grieks-Latijn 3e: Grieks-Latijn 4e: Latijn-Wiskunde (tot de Kerstvakantie) 4e: Economie-Talen 5e: Economie-Talen 6e: Economie Talen |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, volgen, of klasvulling zijn?
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1+2: Latijn
3+4: moderne talen - wiskunde 5+6: Wetenschappen - wiskunde |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1. Lager Technisch onderwijs, fijnmetaal
2. Instrumentmaker Philips (interne opleiding). 3. Middelbaar Technisch Onderwijs, Wtb en apparatenbouw. 4. Hoger Technisch Onderwijs, Wtb/fijnmechanische techniek. Met geen van de opleidingen doe ik iets. Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 7 juli 2009 om 14:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() latijn-wetenschappen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 Latijn
2 Latijn-Grieks 3+4 Latijn-Wiskunde 5+6 Latijn-Moderne Talen Pff, hoe zet ge zoiets op u cv... 't is dan nog eens volstrekt irrelevant aangezien ik ondertussen aan mijn tweede universitaire diploma (van de hopelijk drie) bezig ben... |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Humane wetenschappen, tof, interessant al wat ge wilt, tot ze in het 6de de mogelijke studiekeuzes en beroepen voorleggen.
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Vwo
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 7 juli 2009 om 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ach ja, in den interim, maar die hebben da wss toch nie gelezen
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In het eerste en tweede middelbaar deed ik Latijn. In het tweede jaar had ik voor Latijn een bitch van een juf die elke dag wel taken mee naar huis gaf en continu uitpakte met onaangekondigde toetsen zodat ik een degout heb gekregen van latijn (maar ik was er wel op geslaagd). Ben vanaf dan menswetenschappen gaan doen omdat ik dat interessanter vond dan wiskunde en economie. In het zesde middelbaar wordt er advies gegeven (nog een geluk dat het advies niet bindend is!) en rarara: iedereen van menswetenschappen werd afgeraden om unief te doen en hogeschool zou het maximum zijn indien we ons er 100% voor gaven. Nu heb ik mijn hogeschooldiploma gehaald met de vingers in de neus en heb ik bijna mijn uniefdiploma (juist men thesis nog doen) en dit zonder tot het uiterste te moeten gaan. Mijn algemene raad is dan ook: luister vooral niet naar de adviezen die leerkrachten in het laatste jaar secundair onderwijs geven. Velen beschouwen menswetenschappen nog altijd als een kneusjesrichting die bestaat uit leerlingen die perse ASO willen doen maar zogezegd niet slim genoeg zouden zijn voor latijn, economie of wiskunde. Misschien dat bepaalde mensen menswetenschappen gewoon interessanter vinden dan wat werken met saaie, droge cijfertjes?
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ASO economie - moderne talen
![]()
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom rolt ge met uw ogen? Omdat het voor niets geweest is?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |