![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Minister
|
Citaat:
Trouwens rechtlijnigheid is toch iets waar jouw partij voor staat dus dat kan geen probleem zijn. |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
het betekent wel dat er definitieve grenzen komen en dat dus Brussel niet wordt uitgebreid en dat de fiscaliteit wel naar de staten gaat. 2 zaken waar de Franstaligen radicaal tegen zijn.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Minister-President
|
@ Rob Roy
Goedele Liekens: "Maak Nederland en Vlaanderen één" Als het van tv gezicht Goedele Liekens afhangt, worden Vlaanderen en Nederland terug één groot land. Die opmerkelijke uitspraak deed ze dit weekend in de Nederlandse krant 'De Telegraaf'. Ik ga hier geen vrienden mee maken zegt ze. Ik ben bang dat de Belgen deze opmerking minder enthousiast ontvangen dan de Hollanders. In het interview heeft Liekes het over de 'confliktvermijndende' Belg. Belgen laten niet snel merken wat ze voelen of denken. - en over het verschil met Nederlanders. Tijd voor jezelf reserveren, dat wordt in Nederland erkent. In België niet. Daarom zijn Nederlanders gelukkiger dan Belgen. Het volledige artikel uit HLN. Wat die laatste zin betreft...dat moet ieder voor zich uitmaken, en heeft weinig met een hereniging te zien. Het is wel een feit dat Vlamingen en Walen steeds verder uit elkaar groeien. Ik begrijp ook niet waarom men dan dit 'huwelijk' kost wat kost in stand wil houden. Een hereniging met Nederland zou veel economische troeven meebrengen, maar daar houdt het dan ook een beetje mee op. Vlamingen en Nederlanders hebben hun eigen cultuur...dat van mij best zo mag blijven. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Minister
|
Alleen in de rand zitten daar zo van die heethoofden. In de provincie waar ik woon vinden zit dat even belachelijk en kleingeestig als in vlaanderen hoor.
En vlijmscherp dit zal ook niet in 1 jaartje rond zijn hé, dat is iets dat stapsgewijs moet gebeuren. Dan gaat Wallonie zelf bepaalde voordelen zien/ontdekken. Maar in een confederaal model moeten bepaalde zaken ook nog op het hoogste niveau zitten om het te kunnen bekostigen hé. |
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Banneling
|
Citaat:
en of je dat zal voelen ! |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Minister
|
Heel mooie droom, ik zie heb daar geen enkel bezwaar tegen.
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Banneling
|
Citaat:
gelukkig dat u de bal speelt en niet de man ! |
|
|
|
|
|
|
#69 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 11 maart 2008 om 10:57. |
||
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Minister
|
[quote=Rob Roy;3296326][quote=santos;3296252]Dat heeft niets met voorrecht te maken, maar als ik u bezig hoor is mijn redenering terecht want u zou nog een ijzeren gordijn maken in Belgie.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#71 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#72 |
|
Minister
|
Trekt u ook politieke besluiten uit de nationaliteit van degenen die tegen de kathedraal van Barcelona, Parijs en Milaan pissen? En zijn de Catalanen, Fransen en Italianen tevreden met het door u bepaalde beleid?
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Minister
|
PLaatselijk? Hereneging van Vlaanderen met Nederland is niet iets plaatselijk want dat heeft als gevolg dat het land waar ik in woon samen met mijn familie gaat worden verdeeld. En dit kan zowel nadelig zijn voor hen als voor mij.
Dus is dat nog altijd iets nationaal. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Minister
|
Nee want ik woon tot op heden in Belgie en niet in Spanje, Frankijk of Italie.
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Minister
|
Helemaal niet. Jullie mogen ook meekomen. Als je dat niet wil, dan is dat je goed recht, zoals het ons goed recht is om met Nederland een land te gaan vormen.
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Minister
|
Citaat:
Eens als uw daar uw gelijk haalt kan vlaanderen doen wat het wil, maar tot op heden gaat u met die stelling nog niet zover raken. |
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Minister
|
Citaat:
U heeft geen been om op te staan. Volgens de internationale én Europese geplogenheden ligt de beslissing uitsluitend bij de Vlamingen. En die schuiven elke dag wat meer op. Als u België werkelijk wil behouden (wat ik betwijfel), zou u uw tijd dus beter steken in het overtuigen van de Vlamingen dat België voor hen beter is dan gelijk welk alternatief. |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Minister
|
Dan had in die landen moeten gaan wonen blijkbaar. Als ik onzin zou vertellen waarom heeft u dan ongelijk ?
Zelfs binnen vlaanderen is er geen meerderheid om eenzijdig het boeltje op te zeggen en dan eventjes bij holland aan te sluiten. En als u zou lezen wat ik schrijf dan weet u hoe ik Belgie zie dus u kunt het u besparen van die hypothetische onzin te schrijven. |
|
|
|