Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2008, 19:56   #61
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Dat er te veel arabisch volk op straat loopt, en dat die veel last verkopen, en veel tijd hebben daarvoor, want de meesten werken niet. Zwarten zijn er ook te veel.
Heb jij veel tijd om op te merken dat ze veel tijd hebben om op straat te lopen en veel last te verkopen? Misschien werk je niet?
Ik heb je al met cijfers bewezen dat de meesten wel werken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 20:49   #62
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Artisjok, gastarbeiders betaalden net als iedereen belasting, de bijdragen hiervan dienen vooral voor eigen pensioen en betaald verlof, mutualiteit enz, je kunt dus niet stellen omdat iemand belasting betaald je dus ook het sociale systeem mee hielp opbouwen, dat deden anderen voor hen.
Ze betalen behalve belasting ook sociale bijdragen, en helpen zo het syteem opbouwen. Onze sociale zekerheid werkt toch zo? We betalen allemaal voor de mensen die het nodig hebben.

Citaat:
Veel jongeren trouwen nog steeds met partners uit het land van ouders dus gaat de migratie onverminderd door, waar komen anders de wachtlijsten 'inburgering' vandaan denk je?
Hoeveel trouwen er jaarlijks? Hoeveel komen er op die manier België binnen?
Wachtlijsten zijn er altijd als de vraag groter is dan het aanbod, maar zegt niets over de aantallen.

Citaat:
Na twee jaar huwelijk kennen die mensen gelijke rechten, komen in aanmerking voor ocmw en na verblijf van drie jaar voor een sociale woning.
Het O.C.M.W. betaald alleen een leefloon uit aan mensen of gezinnen die geen ander inkomen hebben. Aangezien die mensen gehuwd zijn met iemand die werkt en een inkomen heeft, zullen ze nooit een leefloon kunnen krijgen. Om werkloodheidfsvergoeding te kunnen krijgen, moeten ze eerst lang genoeg gewerkt hebben. De voorwaarden zijn terug te vinden op de web-site van de R.V.A.

Citaat:
Hoezo criminaliteit overdreven als die groepen uit de gevangenissen puilen??
Ik bedoel dat de reële criminaliteit schromelijk wordt overdreven door bepaalde mensen/groepen.

Citaat:
Ik werkte drie jaar op een sociale dienst op Antwerpen Noord, dus weet waarover ik praat denk ik, we behandelden 7000 dossiers daar.
Blijkbaar niet altijd.
Oud 19 maart 2008, 22:56   #63
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Heb jij veel tijd om op te merken dat ze veel tijd hebben om op straat te lopen en veel last te verkopen? Misschien werk je niet?
Ik heb daar tijd voor, ja, zelfs terwijl ik werk.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2008, 05:01   #64
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ge zijt toch geen vieze vuile kutflik?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2008, 18:28   #65
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ge zijt toch geen vieze vuile kutflik?
Ik ben niet vies, niet vuil, ik heb geen kut, ...en ben ook niet bij de flikken. Maar ik loop wel veel op straat rond. Mag dat niet van u ? Of mogen alleen allochtonen op straat rondlopen ?
Oud 20 maart 2008, 18:31   #66
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet vies, niet vuil, ik heb geen kut, ...en ben ook niet bij de flikken. Maar ik loop wel veel op straat rond. Mag dat niet van u ? Of mogen alleen allochtonen op straat rondlopen ?
parkeerwachter?
Oud 20 maart 2008, 18:34   #67
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
parkeerwachter?
Waarom geen peukjesraper, nu toch bezig bent ?
In feite ben ik bezig met een sociologisch onderzoek, en bestudeer alle menselijke exemplaren in hun natuurlijke omgeving, twijfelgevallen zoals halfwilde allochtonen inbegrepen

Laatst gewijzigd door forumspook : 20 maart 2008 om 18:36.
Oud 20 maart 2008, 18:48   #68
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom geen peukjesraper, nu toch bezig bent ?
In feite ben ik bezig met een sociologisch onderzoek, en bestudeer alle menselijke exemplaren in hun natuurlijke omgeving, twijfelgevallen zoals halfwilde allochtonen inbegrepen
dat ruikt te hard naar sociobiologie om waar te zijn...
Oud 20 maart 2008, 20:10   #69
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb daar tijd voor, ja, zelfs terwijl ik werk.
En vertel dan eens met objectieve criteria, hoeveel is te veel? Ik wil cijfers.
Is iedere vreemdeling er te veel voor jou?
Oud 20 maart 2008, 20:48   #70
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is juist dat de Noord-afrikanen die van het platteland kwamen, en hier in de stad gedumpt werden, aanpassingsproblemen hadden. Het is waar dat er problemen waren tussen de nieuwe arbeiders en de oude arbeiders. En het is ook waar dat deze problemen onder tafel werden geveegd.
Het is ook waar dat ze naar hier kwamen om te werken, maar het is niet waar dat ze naar hier kwamen (of komen) om te profiteren van onze sociale zekerheid.
Eigenlijk wil ik niet een geschiedenislesje (hoewel nuttig). Dit topic was door mij bedoeld om oplossingen te vragen voor problemen met allochtonen heden ten dage. Dat er een grotere werkloosheid, minder scholing, meer criminaliteit bestaat onder allochtonen dan onder autochtonen.

Wat betreft criminaliteit. Zou het een goed idee zijn om naast celstraf ook nog scholing aan te bieden? Wie goed z'n best doet, maakt kans op vervroegde vrijlating (met uitzondering van zeer zware misdaden zoals moord).
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2008, 22:12   #71
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vreemd want men heeft geen cijfers over genaturaliseerde vreemdelingen.
Alleen over niet genaturaliseerde. En enkel de legalen natuurlijk.
Dus iedere vreemdeling met Belgisch paspoort, is geen vreemdeling meer...aldus de cijfers.
Je kan ze dus ook niet tellen. Ook de illegalen niet.

Laatst gewijzigd door Mambo : 20 maart 2008 om 22:12.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2008, 22:27   #72
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
En vertel dan eens met objectieve criteria, hoeveel is te veel? Ik wil cijfers.
Is iedere vreemdeling er te veel voor jou?
Nee, iedere vreemdeling is er géén te veel voor mij. Ik zou zeggen dat een klein aantal inwijkelingen, komende uit verschillende landen en werelddelen, zelfs een verrijking kunnen zijn, en dit tot het gehele aantal 3 % van de totale bevolking betreft. Vanaf 5 % begint er overlast te komen, vooral als zoals nu de groepen vreemdelingen vooral uit hetzelfde gebied komen, zoals bvb Marokkanen & Turken in België. Die zijn hier ondertussen al met meer dan 10 %, en dat begint echt vormen van een volksverhuizing aan te nemen. D�*t is teveel, en als in die groepen dan ook nog een zéér hoog percentage misdadigers, profiteurs en parasieten allerhande zitten, is het zéker te veel.
Heelder Europese stadsgedeeltes waar bijna , of helemaal geen "aboriginals" meer wonen, maar enkel nog magrebijnse en turkse islamietische volksgroepen , waar autochtonen zelfs niet meer veilig kunnen rondstappen, DAT is teveel !
Oud 20 maart 2008, 22:38   #73
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dus iedere vreemdeling met Belgisch paspoort, is geen vreemdeling meer...aldus de cijfers.Je kan ze dus ook niet tellen. Ook de illegalen niet.
Ja, dat is ook zo een klucht ! Iedere Niet-Europese landloper die er achter vraagt, krijgt een Belgische ID -kaart toegeworpen, zoals men een knook naar een hongerige hond smijt, en dat is dan opeens een "belg"
Daarna komen de leugenaars/ bedriegers dan af met statistieken, waar men zwart op wit bewijst dat er "enkel" 1 miljoen vreemdelingen in België zitten, hangen of liggen. De rest van de bende heeft immers "belgische papieren". Papieren, ja, maar da's dan ook het enige "belgische" dat ze hebben : een belgisch stukje scheitpapier met één of andere naam op
Soms lees je dan zo een berichtjes in de gazet, dat men bvb in Egypte een aantal "belgen" opgepakt heeft, die een bomaanslag aan het voorbereiden waren...
Oud 21 maart 2008, 11:55   #74
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat is ook zo een klucht ! Iedere Niet-Europese landloper die er achter vraagt, krijgt een Belgische ID -kaart toegeworpen, zoals men een knook naar een hongerige hond smijt, en dat is dan opeens een "belg"
Daarna komen de leugenaars/ bedriegers dan af met statistieken, waar men zwart op wit bewijst dat er "enkel" 1 miljoen vreemdelingen in België zitten, hangen of liggen. De rest van de bende heeft immers "belgische papieren". Papieren, ja, maar da's dan ook het enige "belgische" dat ze hebben : een belgisch stukje scheitpapier met één of andere naam op
Soms lees je dan zo een berichtjes in de gazet, dat men bvb in Egypte een aantal "belgen" opgepakt heeft, die een bomaanslag aan het voorbereiden waren...
Klucht of geen klucht, als je Belgische identiteitspapieren hebt, ben je Belg. Hoe wil je anders bepalen of je Belg bent? Aan het aantal sproeten op je witte huid?
En je wordt niet makkelijk Belg. Er worden iedere week aanzienlijke aantallen vreemdelingen uitgezet.
Oud 21 maart 2008, 13:35   #75
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Klucht of geen klucht, als je Belgische identiteitspapieren hebt, ben je Belg. Hoe wil je anders bepalen of je Belg bent? Aan het aantal sproeten op je witte huid?
En je wordt niet makkelijk Belg. Er worden iedere week aanzienlijke aantallen vreemdelingen uitgezet.
Nu, met de snelbelgwet gaat het wel zeer snel. En als er dan als eens eentje wordt uitgezet, de toestroom is wel een flink stuk groter.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2008, 14:05   #76
forumspook
Banneling

Standaard

[quote=Sjaax;3313871]Klucht of geen klucht, als je Belgische identiteitspapieren hebt, ben je Belg. Hoe wil je anders bepalen of je Belg bent? Aan het aantal sproeten op je witte huid?
En je wordt niet makkelijk Belg. Er worden iedere week aanzienlijke aantallen vreemdelingen uitgezet.[/QUOTE] Niet genoeg naar mijn goesting...En mischien niet de juiste ook niet.
Oud 21 maart 2008, 17:36   #77
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dus iedere vreemdeling met Belgisch paspoort, is geen vreemdeling meer...aldus de cijfers.
Je kan ze dus ook niet tellen. Ook de illegalen niet.
Waarom zouden er geen cijfers zijn van genaturaliseerde vreemdelingen en over Belg-geworden vreemdelingen?
Heb je de cijfers bekeken?

De illegalen kan je inderdaad moeilijk tellen.
Oud 21 maart 2008, 19:14   #78
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Artisjok; wanneer iemand huwt met een partner uit Turkije of Marokko kan de partner na drie jaar een scheiding aanvragen, het huis verlaten en aankloppen bij het ocmw, ookal heeft die persoon geen dag gewerkt! ( ik zag dit dan ook heel vaak gebeuren!)
Gemiddeld zou 65 procent van jongeren van Turkse of Marokkaanse origine huwen via gearrangeerde huwelijken met iemand uit het thuisland van de ouders (bron GVA 2006)
In Berchem bestonden 80 procent van de huwelijken uit partners uit de thuislanden, vaak neven en nichten en dit ook op Antwerpen Noord.

Natuurlijk betaald iedereen die belasting betaald indirect ook aan de sociale zekerheid voor anderen maar dat is nog wat anders dan de strijd van vorige generaties die vaak langer en harder werkten en sneller dood gingen dan de huidige generatie.

De reele criminaliteit bij allochtonen ligt waarschijnlijk hoger dan hun populatie in gevangenissen aangeeft omdat; A mensen vaak gewoon geen aangifte meer doen van diefstal fiets of portefuille ook al hebben ze de daders wel gezien, en B; er geen statistische gegevens worden bijgehouden over origine ( zie onderzoek van San)
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2008, 21:19   #79
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Artisjok; wanneer iemand huwt met een partner uit Turkije of Marokko kan de partner na drie jaar een scheiding aanvragen, het huis verlaten en aankloppen bij het ocmw, ookal heeft die persoon geen dag gewerkt! ( ik zag dit dan ook heel vaak gebeuren!)
Heel vaak? Wat is het percentage (vooral vrouwen neem ik aan) dat op die manier bij het ocmw aanklopt?
Niet dat dit een correcte manier is om van sociale voorzieningen gebruik te kunnen maken, maar zoiets moet wel in het juiste perspectief worden geplaatst.
En, nogmaals het ocmw is er niet voor bedoeld, maar op deze manier komen vrouwen wel van hun onderdrukte positie in een huwelijk af.
Oud 21 maart 2008, 22:15   #80
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zouden er geen cijfers zijn van genaturaliseerde vreemdelingen en over Belg-geworden vreemdelingen?
Heb je de cijfers bekeken?

De illegalen kan je inderdaad moeilijk tellen.
Ze hebben dat een tijd geleden zelf bekend gemaakt.
Bron heb ik niet meer.
Was in verband met het tellen van nationaliteiten in steden. Wat dus niet kon vermits ze het niet bijgehouden hadden.
Ze kunnen dus alleen maar degenen tellen die nog niet zijn genaturaliseerd en zo heb je een gans anders beeld over de zaken dan ze zijn.
Wat uiteraard volledig in hun bedoeling was geweest destijds.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be