Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2008, 12:08   #61
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
grapjes van tien jaar oud die als ze door een witte worden uitgesproken vervolging teweegbrengen, kan ik niet meer als "grappig" beschouwen.

Bovendien moet je voldoende intelligentie hebben om grapjes te maken. Tenminste als je wil dat ik ermee kan lachen.
voor mensen als Rudy is dat geen beletsel naar het schijnt.
oke dat is jou mening.
Oud 22 maart 2008, 12:12   #62
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bovendien moet je voldoende intelligentie hebben om grapjes te maken. Tenminste als je wil dat ik ermee kan lachen.
voor mensen als Rudy is dat geen beletsel naar het schijnt.
Pffff .... 'k ben nie slimmer Circe. Sorry hoor. Je hoeft ook niet intelligent te zijn om iets grappig te mogen vinden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 12:15   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De beste vond ik toen de kersverse schooljuf de voornaam van de enigste autochtone Belg in de klas uitsprak als "Alajien" ipv "Alain".

dat is dat moppeke met die lange baard, waarvoor "witte" mopvertellers een boete kunnen krijgen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 12:41   #64
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

je ziet omgekeerd is het precies niet zo grappig voor velen
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 13:52   #65
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
je ziet omgekeerd is het precies niet zo grappig voor velen
moppekes van twintig jaar oud zijn gewoonlijk niet meer grappig.

Ze zijn vooral niet meer grappig sinds het "monopoliespel voor marokkanen" een leerkracht zijn job en reputatie kostte + een fikse boete erbij.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 13:58   #66
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moppekes van twintig jaar oud zijn gewoonlijk niet meer grappig.

Ze zijn vooral niet meer grappig sinds het "monopoliespel voor marokkanen" een leerkracht zijn job en reputatie kostte + een fikse boete erbij.

Maar een bende Turken die een fysiek racistische aanval op Joodse kinderen pleegden kreeg dan wel een als ''straf'' een gratis tripje Amsterdam aangeboden.
Van twee maten en twee gewichten gesproken.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 15:12   #67
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als 'k me nog goed herinner ging het om die email met een monopolie speelbord met op ieder vakje "naar de gavangenis". De details van de historie ken ik niet meer, maar achteraf bekeken kan je je inderdaad de vraag stellen of die leerkracht moest worden ontslagen of niet. Uiteindelijk hebben duizenden mensen die email ontvangen, gewenst of niet. Het resultaat is dat een pak mensen uiterst voorzichtig worden met dergelijke emails, vooral wie een voorbeeldfunctie uitoefent wat voor ambtenaren per definitie het geval is. Die leerkracht had brute pech. En juist ja, nu en dan wordt al eens iemand aan de schandpaal gebonden terwijl ontelbare collega's misschien ooit dezelfde 'fout' hebben gemaakt, waarbij de gedupeerde zich oneerlijk behandeld voelt.

Het resultaat is dat als iemand eens een vuile, een racistische of seksistische mop wilt vertellen hij of zij eerst eens rondkijkt wie er in de buurt is. Triestig eigenlijk, en ik weet zelf niet goed wat ik er allemaal moet van denken. Maar, 'k zal niet slim genoeg zijn zeker Circe
Oud 22 maart 2008, 15:16   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is dat moppeke met die lange baard, waarvoor "witte" mopvertellers een boete kunnen krijgen.
trouwens, de uitzending heeft niet de bedoeling wat moppen te tappen. Het is juist de herkenbaarheid van bepaalde toestanden waar elk het zijne mag van denken. En als je goed hebt gekeken en geluisterd zal je ook wat zelfkritiek bij de Marokkaanse Mechelaars hebben gemerkt.
Oud 22 maart 2008, 22:35   #69
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

humor is van alle tijden, het commentaar erop daarentegen is tijdsgebonden.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 02:42   #70
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SeanMorely Bekijk bericht
In tegenstelling tot alle voorgaande posters heb ik in Mechelen wel degelijk de 2 toneelvoorstellingen bijgewoond en eerlijk gezegd, ze waren echt geweldig. Zeker voor mensen die in de buurt wonen van een stad met veel Noord-Afrikaanse migranten is dit een zeer komisch en herkenbaar programma, als je er geen ervaring mee hebt snap ik wel dat je het flauw vindt.

Heb het helaas gisteren niet kunnen volgen, maar zal zeker volgende week eens kijken.
Met alle respect voor uw kijk op de zaak, ik heb een massa ervaring met migranten, dus ik prik doorheen de flauwekul die in deze hypocriete bedoening als "sketches" naarvoor wordt gebracht. Wie hierom zelfs nog maar kan glimlachen heeft echt geen flauw idee van de werkelijkheid, en over hoe de allochtonen zichzelf zien in onze maatschappij.

Of denkt u dat de typische Marokkaan zich doorheen zijn dagelijks leven sleept als "de grote sukkelaar" en daarmee de mensen wil amuseren? "yeah, right .." Marokkanen hebben zelfrespect en zijn gelukkig wel nog nét iets plezanter dan dat. Dit zijn geen allochtonen, dit zijn propagandavertolkers. De tweede aflevering was trouwens geen haar beter.
Oud 27 maart 2008, 02:55   #71
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
[...]

Leuke dingen doen met het allochtone gegeven k�*n wel (ook kwestie van smaak, natuurlijk)

http://www.youtube.com/watch?v=qCsIwfJa0Cg

http://www.youtube.com/watch?v=vCCFs...eature=related
Bedankt voor dit heldere inzicht, staaldraad was inderdaad niet slecht, maar wat ik mis zijn de memoriabele momenten dat Theo Van Gogh op de VPRO en Nederland3 was. Om zijn scherpzinnigheid en intelligentie, gecombineerd met de typische Nederlandse ga-maar-lekker-een-streepje-te-ver taal, kon ik schaterlachen. Ook als het ging om moslims, maar vooral ook als het niet ging om moslims. Zulke artiesten met lef zijn nu monddood gemaakt en komen nergens meer voor in het Nederlandse taalgebied. Een schande die de ondergang betekent van onze Nederlandstalige cultuur.
Oud 27 maart 2008, 03:27   #72
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Ik ga hier eens vuil zijn: de stelling dat de islam gewoon achter is in zijn evolutie werd voor mij in Rwina op microniveau bevestigd.

Het lijkt wel of de eerste allochtonen van de 3de generatie nu ook hun weg gevonden hebben naar de TV, en dat dit zo lang duurde is niet per se hun schuld. Echt niet.

Alleen, ik vond de pointes erg gedateerd. Dat soort humor zou de vinger op de wonde gelegd hebben, zo'n 15 jaar geleden. Toen de naam 'fatima' nog symbool stond voor een wereldvreemd, behoofddoekt meisje, dat zich voedt met vreemde yoghurtbereidingen.

Vandaag lijkt Rwina symbool te staan voor een soort emancipatie van allochtone jongeren. Helaas holt die emancipatie wat achter de feiten aan. De problemen die zij aankaart zijn al lang niet meer brandend. Resultaat was bij mij: ergernis omwille van de misplaatst pedante stijl van Rwina. De fout die centrumlinks ook lang maakte: we gaan jullie eens duidelijk maken dat het zo en zo in elkaarzit.

Ik weet hoe een allochtoon eruitziet, ik ken allochtonen persoonlijk, ik snap hoe complex hun positie is in België, ik begrijp dat hangjongeren soms terecht, soms onterecht worden geviseerd, ik snap dat iedereen het recht heeft om te dragen en te eten wat hij/zij wil enzovoort. Daar ben ik al zo ver voorbij.

Probleem blijft: link tussen kansarmoede en etnische afkomst. Link tussen straatcriminaliteit en etnische afkomst. Die driehoek blijft een probleem.

De oorzaken van het probleem leg ik niet bij allochtonen en de oplossingen van het probleem heb ik al zeker niet met het Vlaams Belang gemeen (of met liberale versies van onverdraagzaamheid en volkshaat)

Ik vond het toch erg jammer dat het probleem in Rwina in de verkeerde hoek werd gezocht. De hoek die allang niet meer relevant is. Tenzij voor godsdienstleraressen op rust.
100%

Wat je blijkbaar niet wist is dat Rwina ook écht in opdracht van de overheid werd geproduceerd, en dat ze de grootste moeite hadden om geschikte allochtone kandidaten te vinden. De kandidaten kregen na hun selectie meer dan een jaar lang intensieve training door professionals en kregen ook plankervaring, allemaal uit het budget van de diversiteits-doelstellingen van de VRT. Dat kon je 2 of 3 jaar terug op bladzijde 48 van De Standaard lezen. Het komt erop neer dat dit programma puur in opdracht van de (toen regerende) SP-A werd gemaakt, zogezegd om te tonen "dat er ook allochtoon komisch talent aanwezig is".

De bevestiging die u aanhaalt maakt nog maar eens duidelijk hoe primitief de multiculturele believers denken over mens en maatschappij en dat mens en wereld iets genuanceerder in mekaar zitten dan de "iedereen is gelijk" -slogan.

Dat de doelstelling om te tonen dat er "ook zoveel allochtoon komisch talent in België is (dat nog geen podium kreeg op de Vlaamse TV)", zoals ons op Radio1 toendertijd werd wijsgemaakt bij de aankondiging van dit project, niet is gehaald, lijkt me duidelijk.
Oud 27 maart 2008, 17:29   #73
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katun Bekijk bericht
100%

Wat je blijkbaar niet wist is dat Rwina ook écht in opdracht van de overheid werd geproduceerd, en dat ze de grootste moeite hadden om geschikte allochtone kandidaten te vinden. De kandidaten kregen na hun selectie meer dan een jaar lang intensieve training door professionals en kregen ook plankervaring, allemaal uit het budget van de diversiteits-doelstellingen van de VRT. Dat kon je 2 of 3 jaar terug op bladzijde 48 van De Standaard lezen. Het komt erop neer dat dit programma puur in opdracht van de (toen regerende) SP-A werd gemaakt, zogezegd om te tonen "dat er ook allochtoon komisch talent aanwezig is".

De bevestiging die u aanhaalt maakt nog maar eens duidelijk hoe primitief de multiculturele believers denken over mens en maatschappij en dat mens en wereld iets genuanceerder in mekaar zitten dan de "iedereen is gelijk" -slogan.

Dat de doelstelling om te tonen dat er "ook zoveel allochtoon komisch talent in België is (dat nog geen podium kreeg op de Vlaamse TV)", zoals ons op Radio1 toendertijd werd wijsgemaakt bij de aankondiging van dit project, niet is gehaald, lijkt me duidelijk.
Je bent goed op de hoogte. Interessant. Tx.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be