Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2008, 17:08   #61
Guust
Partijlid

Standaard

Naar gelang de gebruikte methode kost één IVF behandeling tussen de 3000 en de 3500€.
Als Belg trek je hiervan het grootste deel terug van je ziekenkas, ongeveer 750€ moet je zelf betalen. Als je nog een hospitalisatieverezkering hebt moet je zelf maar ongeveer 25€ betalen.
Je hebt als vrouw recht op zes terugbetaalde pogingen in je leven. Die 3000€ maal eventueel zes moet het OCMW dus betalen.

Laatst gewijzigd door Guust : 19 maart 2008 om 17:09.
Guust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 17:13   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guust Bekijk bericht
Naar gelang de gebruikte methode kost één IVF behandeling tussen de 3000 en de 3500€.
Als Belg trek je hiervan het grootste deel terug van je ziekenkas, ongeveer 750€ moet je zelf betalen. Als je nog een hospitalisatieverezkering hebt moet je zelf maar ongeveer 25€ betalen.
Je hebt als vrouw recht op zes terugbetaalde pogingen in je leven. Die 3000€ maal eventueel zes moet het OCMW dus betalen.
Guust, trek je dat ook terug als je zelfstandige bent?

Als ik in de kliniek ga liggen, dan lig ik dus mèt hospitalizatieverzekering in een éénpersoonskamer.
Als mijn zelfstandige vriendin, met driedubbel zoveel inkomen als ik in de kliniek gaat, ligt die gewoon op de zaal, want ze heeft het er niet voor over om alles zèlf bij te betalen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 maart 2008 om 17:14.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 17:26   #63
Guust
Partijlid

Standaard

Ik ken alleen de sitatie bij loontrekkenden.
Overigens is de behandeling maar een halve dag hospitaal, dit bij de pick-up, dus wanneer ze de eitjes bij de vrouw weghalen. De opslag voor een éénpersoonskamer was rond de 100€.
De terugplaatsing drie dagen later verschilt van kliniek tot kliniek, bij sommige mag je direct naar huis en bij anderen moet de vrouw vier uur plat blijven liggen na de terugplaatsing. Dit zou echter enkel psychologisch zijn en geen invloed hebben op de slaagkans.
Oud 19 maart 2008, 17:29   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bij anderen moet de vrouw vier uur plat blijven liggen na de terugplaatsing. Dit zou echter enkel psychologisch zijn en geen invloed hebben op de slaagkans.
dagje extra aangerekend dus!

het gaat me vooral over het verschil tussen mensen die RSZ betalen en mensen die als zelfstandigen minder betalen en asielzoekers die niks betalen.

Als een (weliswaar minder betalende) zelfstandige (die uiteraard wèl belastingen betaalt) géén terugbetaling krijgt en een asielzoekende niks RSZ en niks belasting-betalende wèl, dan lijkt het me interessant om als zelfstandige asielzoeker een poging te doen.
Het is namelijke zeker niet zo dat een asielzoeker per definitie een arme drommel moet zijn. Het familiekapitaal ligt zéér dikwijls netjes opgeborgen in de nodige kluizen.

Ikke niks versta, ikke niks papiere, ikke wil IVF ...

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 maart 2008 om 17:32.
Oud 19 maart 2008, 17:48   #65
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Dit is echt een onbelangrijk onderwerp. Gelieve deze thread te laten uitdoven, zodat we over politiek kunnen spreken. Danku.

Paul De Grauwe wil de banken die honderden miljarden van uw en mijn geld zijn aan't stelen, nationaliseren. Vindt u dat een goed idee?
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 17:55   #66
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Dit is echt een onbelangrijk onderwerp. Gelieve deze thread te laten uitdoven, zodat we over politiek kunnen spreken. Danku.
Het zoveelste onder de mat vegen? Past het niet in uw kraampje?

Edit: volgens uw laatste berichten moeten er heel wat threads op slot. Anti-democratische neigingen?

Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 19 maart 2008 om 17:58.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 17:59   #67
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Paul De Grauwe wil de banken die honderden miljarden van uw en mijn geld zijn aan't stelen, nationaliseren. Vindt u dat een goed idee?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Het zoveelste onder de mat vegen? Past het niet in uw kraampje?

Edit: volgens uw laatste berichten moeten er heel wat threads op slot. Anti-democratische neigingen?
Banken en miljarden zijn voor blokkers minder "interessant" dan een aantal medische handelingen die ze onterecht achten want beschikbaar voor "vreemdelingen"...

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 maart 2008 om 18:11.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 18:00   #68
Guust
Partijlid

Standaard

Ik moet mezelf even verbeteren, ik heb het nog eens aan mijn vrouw gevraagd en het is 32€ opslag voor een éénpersoonskamer maar de geneacoloog en de anesthesist kunnen 120% van hun normale ereloon vragen wanneer je een éénpersoonskamer kiest. De hospitalisatieverzekering betaald dit echter normaal terug.

@C2C: wanneer dit topic je niet interesseert moet je het niet lezen en zeker niet zo onozel reageren. Ik reageer ook niet op topics die me niet interesseren. Er zijn genoeg mensen die dit wel interesseert.
Oud 19 maart 2008, 18:08   #69
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Banken en miljarden zijn voor blokkers minder "interessant" dan een aantal medische handelingen die ze onterecht achten want tgv "vreemdelingen"...
M'n studietijd ligt reeds ver achter mij. Ik blok dus niet meer.

Verder ontgaat het je dat:

- illegalen hier zich gratis laten volpompen onder de vorm van IVF om een kleine te krijgen om zo in België te kunnen blijven (= een kind als wapenfeit )

- eigen bevolking die geen kinderen kunnen krijgen en netjes in het gareel lopen ( belastingen betalen, iedere dag gaan werken,... ) het volle pond moeten betalen voor het zelfde.

DAT is de kern van de zaak.

Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 19 maart 2008 om 18:08.
Oud 19 maart 2008, 18:16   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ge hebt zo van die mensen die noch thuis noch op het werk ook maar iéts te zeggen hebben.

dan komen die op een forum en menen dat ze wat bevelen moeten uitdelen!

Sluiten die boel!

Oud 19 maart 2008, 18:17   #71
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
M'n studietijd ligt reeds ver achter mij. Ik blok dus niet meer.

Verder ontgaat het je dat:

- illegalen hier zich gratis laten volpompen onder de vorm van IVF om een kleine te krijgen om zo in België te kunnen blijven (= een kind als wapenfeit )

- eigen bevolking die geen kinderen kunnen krijgen en netjes in het gareel lopen ( belastingen betalen, iedere dag gaan werken,... ) het volle pond moeten betalen voor het zelfde.

DAT is de kern van de zaak.
Ge wilt dus zeggen dat we dat moeten aanmoedigen. Zonder een massale instroom van vreemdelingen is het met Vlaanderen gedaan.

Wilt ge de ondergang van uw beminde Vlaamsche vaderland? Weiger dan vooral allochtone babies.

Enfin, nu terug terzake: de nationalisering van de banken die De Grauwe voorstelt.
Oud 19 maart 2008, 18:42   #72
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2° vraag: hoeveel gevallen/jaar?

Uit principe alleen al zou het niet mogen. Zelfs al is 't maar één per jaar of per eeuw
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 18:49   #73
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
1° vraag: is het waar?
2° vraag: hoeveel gevallen/jaar?
Hoeveel gevallen per jaar ? Het principe op zich is reeds totaal fout. Elk geval is er één te veel.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 18:49   #74
Guust
Partijlid

Standaard

Citaat:
Enfin, nu terug terzake: de nationalisering van de banken die De Grauwe voorstelt.
Da's off topic he.
Als ge daar over wilt beginnen moet ge daar zelf maar een topic over aanmaken.
Ik denk echter dat ge niet graag wilt dat er gezegd wordt dat er aan illegalen tot 22.000€ aan IVF betaald wordt.
Als ge in de IVF kliniek Life in Leuven bent dan is het daar ook wel een muliti-culturele boel, ik weet natuurlijk niet wie daar illegaal is en niet.

Laatst gewijzigd door Guust : 19 maart 2008 om 18:55.
Oud 19 maart 2008, 18:59   #75
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's off topic he.
Ik denk echter dat ge niet graag wilt dat er gezegd wordt dat er aan illegalen tot 22.000€ aan IVF betaald wordt.
Als ge in de IVF kliniek Life in Leuven bent dan is het daar ook wel een muliti-culturele boel, ik weet natuurlijk niet wie daar illegaal is en niet.
Maar dit gaat echt over peanuts, een paar miljoen eurokes. Niks dus.

Dit terwijl de banken honderden miljarden uit onze zakken stelen.

Met die honderden miljarden kunt ge alle onvruchtbare koppels op deze planeet een kind geven. Wat toch een nobele zaak zou zijn.

De dingen dus even in perspectief plaatsen hé: de bevruchting van onvruchtbare allochtonen/illegalenkoppels is een mooie kleine zaak die niks kost en ons vele voordelen oplevert.

We moeten dit trouwens subsidiëren, zodat we eindelijk meer illegalen en allochtonen kunnen binnenlaten, want zonder deze mensen kunnen we onze economie niet redden.

Besluit: het onderwerp over de monsterdiefstal door de banken is belangrijk, omdat de bestrijding van deze diefstal geld oplevert waarmee we illegalen kindjes kunnen schenken, - beide zijn nodig om onze economie veilig te stellen.

Laatst gewijzigd door C2C : 19 maart 2008 om 19:04.
Oud 19 maart 2008, 19:04   #76
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Da's off topic he.
Hij heeft een topic over das kapital gestart maar de belangstelling is dermate weinig dat hij overal reclame maakt voor zijn topic
Oud 19 maart 2008, 19:05   #77
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij heeft een topic over das kapital gestart maar de belangstelling is dermate weinig dat hij overal reclame maakt voor zijn topic
Als ge vindt dat een neoliberale ultrakapitalist als Paul De Grauwe een klassieke marxist is, hoe moeten we u dan noemen? Een leninist?
Oud 19 maart 2008, 19:10   #78
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hier kan toch werkelijk alles.
Wat voor de eigen bevolking niet kan kan wel voor illegalen.

'België betaalt in-vitrofertilisatie terug aan illegalen, zodat ze kinderen kunnen krijgen en dan hier blijven'. De uitspraak van Filip De Man (Vlaams Belang) zorgde deze week voor enige deining in de Kamer. De Man baseerde zijn uitspraak op een omvangrijke studie van de Rotterdamse Universiteit over illegalen in ons land.

Wat een gek landje, toch? Het OCMW betaalt dus de dure in-vitrofertilisatie (kunstmatige bevruchting) om het mogelijk te maken dat vrouwen die illegaal in ons land verblijven, zwanger kunnen worden. Illegalen kunnen beroep doen op onze gezondheidszorg. Als het gaat om de behandeling van een levensbedreigende ziekte of kwetsuren, kunnen we daar nog inkomen. Als arts kan je een mens in nood immers geen (dringende) hulp weigeren. Maar valt IVF daar ook onder? Is dat 'dringende medische hulp'?

Opgemerkt moet worden dat de IVF-behandeling niet alleen een baby oplevert, maar ook… een verblijfsvergunning. De baby die hier geboren wordt, is automatisch Belg en de illegale mama en papa mogen meteen ook blijven. Voeg daar nog bij dat het OCMW (met andere woorden de belastingbetaler) moet opdraaien voor de kosten van de IVF-behandeling, terwijl Vlaamse koppels het uit eigen zak moeten betalen, en het plaatje is rond. Onbegrijpelijk, inderdaad.
kan je ook eens de bron citeren aub ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 19:11   #79
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als ge vindt dat een neoliberale ultrakapitalist als Paul De Grauwe een klassieke marxist is, hoe moeten we u dan noemen? Een leninist?
Altijd maar die hokjes... Maar doe maar gerust als ik u daarmee een goed gevoel geef
Oud 19 maart 2008, 19:13   #80
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
We moeten dit trouwens subsidiëren, zodat we eindelijk meer illegalen en allochtonen kunnen binnenlaten, want zonder deze mensen kunnen we onze economie niet redden.

Besluit: het onderwerp over de monsterdiefstal door de banken is belangrijk, omdat de bestrijding van deze diefstal geld oplevert waarmee we illegalen kindjes kunnen schenken, - beide zijn nodig om onze economie veilig te stellen.
Wat een onzin, als je dan toch persé iets wil subsidiëren om onze economie te redden, stimuleer dan de modale burger om meer kinderen op de wereld te zetten. Het is dikke quatsch dat wij illegalen en hun kinderen nodig hebben om de economie te redden. Akkoord als de regeringen NIETS maar dan ook NIETS willen DOEN om de vergrijzing tegen te gaan, tja, dan is the easy way out natuurlijk snel wat moderne economische mensensmokkel invoeren: het kost niets, is gemakkelijk, geen dagenlange analyses en als het uitdraait op een mislukking is het maar de burger die met de stront zit en wel belastingen zal betalen voor de nodige ocmw steun en dopgeld...
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be