Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2008, 12:15   #61
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
3 jaar derde batallion para commando
Dat praat alles goed natuurlijk!
Sorry hoor. Ik wist niet dat je opgeleid was om pacifisten neer te knallen.
Mij excuus.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 12:17   #62
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Die 11 september betoging was peanuts ivg met wat die pacifisten deden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 12:19   #63
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Dat praat alles goed natuurlijk!
Sorry hoor. Ik wist niet dat je opgeleid was om pacifisten neer te knallen.
Mij excuus.
De meeste soldaten worden opgeleid om iedereen neer te knallen zonder onderscheid.

Het zijn de pacifisten die zichzelf opleiden om te worden neergeschoten.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 13:18   #64
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt het toch dat wij zo'n slechte flikken hebben?
politie werkt met/voor mensen. Daar valt geen winst uit te halen => de opleiding is navenant. Dat is spijtig voor die mensen die daadwerkelijk kiezen voor deze richting. Je kunt van een agent die met moeite een jaartje opleiding gevolgd heeft niet verwachten dat zij weten hoe te anticiperen op gedragingen die tijdens een betoging kunnen voorvallen, die mensen kunnen moeilijk anders dan terugvallen op hun instincten.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 13:32   #65
born2bewild
Banneling

Standaard

eindelijk eens overheidspersoneel dat z'n werk doet
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 15:23   #66
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
politie werkt met/voor mensen. Daar valt geen winst uit te halen => de opleiding is navenant. Dat is spijtig voor die mensen die daadwerkelijk kiezen voor deze richting. Je kunt van een agent die met moeite een jaartje opleiding gevolgd heeft niet verwachten dat zij weten hoe te anticiperen op gedragingen die tijdens een betoging kunnen voorvallen, die mensen kunnen moeilijk anders dan terugvallen op hun instincten.
Nonsens.
je geeft een flik een vuurwapen in handen, iets waarmee je mensen dood kunt maken. Het minste, het allerminste is dat de mensen die zoiets dragen ermee kunnen omgaan. Ofwel omdat ze er een degelijke opleiding hebben genoten, ofwel dat de examens de onbetrouwbare gevallen eruit filteren. Ik ben niet gediend met "een jaartje opleiding gevolgd heeft niet verwachten dat zij weten hoe te anticiperen op gedragingen die tijdens een betoging kunnen voorvallen, die mensen kunnen moeilijk anders dan terugvallen op hun instincten." iemand met een vuurwapen in zijn pollen m�*g niet op zijn instinct afgaan, maar op zijn verstand. En hiertoe moet de tering maar naar de nering worden gezet, en wat de fuck de maastrichtnorm ook moge zijn; de nodige financiele middelen moeten er maar voor handen zijn.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 15:54   #67
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
eindelijk eens overheidspersoneel dat z'n werk doet
Politie dient om de veiligheid van burgers te garanderen.
Indien ze precies die veiligheid in gevaar brengen, doordat ze zich gedragen als vootbalhooligans dan moet deze organisatie worden opgedoekt.

Het lijkt me, de feiten eens filosofisch bekijkend, dat degenen die atoomwapens stockeren om miljoenen onschuldigen af te slachten hier dienden te worden gearresteerd en opgesloten. Niet degenen die hun gezond verstand gebruiken en hier vreedzaam tegen protesteren.

De flikken die dus als wilden de pacifisten aanvielen zijn dus op twee wijzen degenen die duidelijk aan de verkeerde kant staan. Ik vrees dat ze schadelijker zijn voor de mensheid, en eerder dienden te worden afgevoerd om ze te bewaken dan de pacifisten.

Of zijn we massaal en globaal ons verstand al kwijt?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 15:56   #68
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Tja, ik heb ook de beelden gezien. Ogenschijnlijk probeerden ze via de achterkant op het terrein van de NAVO te komen en ik kan me vergissen, maar volgens mij wordt dat terrein aanzien als vergelijkbaar met ambassades en dus mag niemand over de afsluiting komen of dat zelfs proberen. Er zijn nu eenmaal internationale verdragen.

Nu, de politie zal �*ltijd te hard optreden voor die mannen.
Het is nu de vierde keer dat ik gearresteerd word voor een actie van Bomspotting, en ik heb de politie nog nooit zo beestachtig brutaal geweten als gisteren. Het politiegeweld was totaal buiten proportie. Mensen schoppen, slaan, honden laten bijten in de arrestanten, met paarden op mensen hun voeten gaan staan, gebruik van pepperspray, matrakken, waterkanon, etc... En dat voor activisten die geen vinger uitsteken naar agenten, die enkel naar een domein naartoestappen. Als ze zelfs mensen van 80 jaar oud op dezelfde beestachtige manier behandelen, dan merk je dat politieagenten totaal niet nadenken bij wat ze doen! Bevel is bevel. Ik heb al flink wat hardhandige aanhoudingen meegemaakt, maar het politiegeweld van gisteren had ik nog niet meegemaakt.
Als men dergerlijke brutaliteiten moet gebruiken, om zo een politiek die strijdig is met het internationaal recht én met resoluties van kamer en senaat, in stand te houden, dan hoop ik dat meer mensen zich vragen beginnen te stellen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 15:58   #69
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
ik vondt dat het meeviel... sjans dat die miliatiren die andere 50 niet aangepakt hebben zoals het moest...Sommige dingen zijn geen spel... En terreinen van de NAVO binnendringen zijn geen spel...
Het internationaal recht is dat blijkbaar wel...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 23 maart 2008, 16:04   #70
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Geweldloze mensen breken nergens in dacht ik.
Geweldloze mensen houden er geen nucleaire aanvalsstrategie op na.
Oud 23 maart 2008, 16:08   #71
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Geweldloze mensen houden er geen nucleaire aanvalsstrategie op na.
Waarschijnlijk alleen maar omdat ze de middelen niet hebben.

Hou u maar vast voor de dag dat zo'n fanatieke bende "geweldlozen" dat zouden hebben.

Verschaeve
Oud 23 maart 2008, 16:13   #72
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar daar staat al evenmin: breek afsluitingen af, betreedt andermans grond, ambeteer gewone militairen als je het niet eens bent met wat het parlement beslist heeft ....

maar ik geeft toe, vederdinges, daar staat ook niet: "tracht ietwat intelligent te denken en te handelen".
Schoofje, het parlement heeft via resoluties in kamer en senaat gestemd dat die NAVO-kernwapens uit ons land moeten. Ik ben het dus wél eens met die beslissing van het parlement. Maar als de regering doof blijft voor de resoluties van kamer en senaat, en het internationaal recht aan zijn laars lapt, en de rechterlijke macht doet of zijn neus bloed, dan heb ik als burger niet alleen het recht, maar zelfs de plicht om daar tegen op te treden.
Oud 23 maart 2008, 16:16   #73
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Was de betoging toegelaten? Was überhaupt de toelating aangevraagd?
Het is geen betoging, maar een daad van burgerlijke ongehoorzaamheid. Volgens het Nürenbergtribunaal heeft immers ierder burger de plicht om op te treden tegen haar overheid als die misdaden tegen de menselijkhied voorbereidt.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 23 maart 2008 om 16:17.
Oud 23 maart 2008, 16:20   #74
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Zaten daar allochtonen tussen die activisten? Neen. Dus die flikken zagen eens de kans om, zonder gevaar voor een klacht wegens racisme, eens goed te badderen. Bij de meeste andere interventies moeten ze immers altijd opletten, of ze zijn "racist".
Ik zat nochtans in de cel met een Bretoen, een Luxemburger en een Italiaan (en nog een paar Vlamingen).
Oud 23 maart 2008, 16:22   #75
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is nu de vierde keer dat ik gearresteerd word voor een actie van Bomspotting, en ik heb de politie nog nooit zo beestachtig brutaal geweten als gisteren. Het politiegeweld was totaal buiten proportie. Mensen schoppen, slaan, honden laten bijten in de arrestanten, met paarden op mensen hun voeten gaan staan, gebruik van pepperspray, matrakken, waterkanon, etc... En dat voor activisten die geen vinger uitsteken naar agenten, die enkel naar een domein naartoestappen. Als ze zelfs mensen van 80 jaar oud op dezelfde beestachtige manier behandelen, dan merk je dat politieagenten totaal niet nadenken bij wat ze doen! Bevel is bevel. Ik heb al flink wat hardhandige aanhoudingen meegemaakt, maar het politiegeweld van gisteren had ik nog niet meegemaakt.
Als men dergerlijke brutaliteiten moet gebruiken, om zo een politiek die strijdig is met het internationaal recht én met resoluties van kamer en senaat, in stand te houden, dan hoop ik dat meer mensen zich vragen beginnen te stellen.
Als het al uw vierde keer is, zoudt u beter moeten weten. Het politiegeweld is misschien buiten proportie, maar indien u en uw medestanders daar gewoonweg niet geweest waren, was dit niet voorgevallen. Er zijn andere manieren om uw ongenoegen kenbaar te maken, dan zaken te doen die -en dat weet u heel goed- TEN STRENGSTE verboden zijn.
U hebt enkel die problemen zelf gezocht.
Ik ben hartsgrondig tegen het cordon, maar ik ga niet met honderden medestanders het koninklijk paleis of het parlement of de senaat binnendringen...
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 16:24   #76
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zat nochtans in de cel met een Bretoen, een Luxemburger en een Italiaan (en nog een paar Vlamingen).
U weet heel goed wat ik bedoel met allochtoon: het soort allochtoon die voor een scheve blik roept dat je racist bent.

Ik trek wel mijn woorden terug: "De flikken hebben er van genoten. Ik ook." Ik heb de beelden niet eens gezien. Maar ik voelde wel de honingzoete smaak van leedvermaak omdat ik onmiddellijk aan de vergoeilijkende commentaren moest denken bij het te harde politie-optreden bij de anti-islamiseringsbetoging.

Laatst gewijzigd door floppy : 23 maart 2008 om 16:28.
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 16:28   #77
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Het lijkt me, de feiten eens filosofisch bekijkend, dat degenen die atoomwapens stockeren om miljoenen onschuldigen af te slachten hier dienden te worden gearresteerd en opgesloten. Niet degenen die hun gezond verstand gebruiken en hier vreedzaam tegen protesteren.

De flikken die dus als wilden de pacifisten aanvielen zijn dus op twee wijzen degenen die duidelijk aan de verkeerde kant staan. Ik vrees dat ze schadelijker zijn voor de mensheid, en eerder dienden te worden afgevoerd om ze te bewaken dan de pacifisten.

Of zijn we massaal en globaal ons verstand al kwijt?
probeer een meerderheid achter uw standpunt te krijgen feremanske, tot dan gaat ge u neerleggen bij de huidige wetten, al gaat ge op uw kop staan

veel succes

Laatst gewijzigd door born2bewild : 23 maart 2008 om 16:28.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 16:29   #78
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Het is nu de vierde keer dat ik gearresteerd word voor een actie van Bomspotting, en ik heb de politie nog nooit zo beestachtig brutaal geweten als gisteren.
Als je zo verdergaat Jaani wordt je nog geinterneerd als gewoonte misdadiger.

Verschaeve
Oud 23 maart 2008, 16:33   #79
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Als het al uw vierde keer is, zoudt u beter moeten weten. Het politiegeweld is misschien buiten proportie, maar indien u en uw medestanders daar gewoonweg niet geweest waren, was dit niet voorgevallen. Er zijn andere manieren om uw ongenoegen kenbaar te maken, dan zaken te doen die -en dat weet u heel goed- TEN STRENGSTE verboden zijn.
U hebt enkel die problemen zelf gezocht.
Ik ben hartsgrondig tegen het cordon, maar ik ga niet met honderden medestanders het koninklijk paleis of het parlement of de senaat binnendringen...
Als de overheid misdaden tegen de menselijkheid voorbereidt, daa heb ik de plicht daartegen op te treden. Ook als ik daarvoor geslagen wordt of een halve dag de cel in moet. Dat was gisteren duidelijk: bijna 1000 mensen waren bereid om een gewelddadige arrestatie te onderdaag, om deze illegale politiek aan te klagen.
Politiegeweld is geen legitimatie voor de illegale nucleaire politiek die men voert.
Oud 23 maart 2008, 16:34   #80
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Als je zo verdergaat Jaani wordt je nog geinterneerd als gewoonte misdadiger.
Dat ze maar doen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be