![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Ik las onlangs ergens gelezen dat OPEL Antwerpen de nieuwe SUV van GM toegewezen kreeg en dat daarmee de toekomst van deze fabriek voor enkele jaren was verzekerd...
Welke moedige partij/vakbond gaat nu ageren om de assemblage van dit monstervoertuig te verhinderen?... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 24 maart 2008 om 21:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Te zien naar het succes van die bumpers interpreteren 4x4-eigenaars dat letterlijk.
Laatst gewijzigd door filosoof : 24 maart 2008 om 21:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Allemaal veel onveiliger en vervuilender dan te voet gaan. Laten we gewoon alles verbieden.
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie al mijn accidenten zo voor mij waar de marginalen in hun peugoke serieuze kosten hadden en ik enkel mijn voorbumper moest veranderen. Welliswaar kosten onderdelen van jeeps ook redelijk wat. Vele mensen doen stoer achter hun wagen en steken hun vinger op, als ik dan zeg om te stoppen langs de zijkant zodat ik mijn knuppel kan bovenhalen, dan rijden ze leuk door en doen ze het teken van "gij zijt zot" Maar als puntje bij paaltje komen hebben ze te veel schrik hun werk te verliezen of in het politiekantoor te belanden. Stelletje wankers Ik heb opzettelijk op de Waversebaan in Heverlee vanavond 120 gereden, je moest die oude bomma's verdorie zien kijken. Ze deden met hun hand van "rij minder" ik stak gewoon lekker mijn middenvinger op ![]() Ik kies nog altijd zelf hoeveel ik rij en zolang daar niemand anders bij betrokken is, hoeven geen burgers mij daar kritiek op te geven. Enkel politie mag dat. Je bemoeit je ook niet met een ander kind zijn opvoeding. Moesten illegale europese vreemdelingen zoals Roemenen hier niet mogen binnenkomen, had dat accident ook nooit gebeurt. Ik heb zelf geen kinderen dus ik weet niet hoe het voelt om kinderen te verliezen. Ik denk wel dat je in deze tijden goed zot moet zijn er te willen hebben maar dat is een ander verhaal. ![]() Dat vind je tweedehands erg goedkoop hoor, hoeveel jongeren sterven er niet tussen hun 18 en 25 door verkeersongevallen. Met zo'n wagens kunnen ze leren rijden gedurende de meest kritische jaren. Laatst gewijzigd door Internaut : 25 maart 2008 om 04:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.minfin.fgov.be/portail1/n...twagen2006.pdf
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen zijn tegenwoordig tegen alles.
Tegen auto's, tegen boten, tegen vliegtuigen, tegen fabrieken, tegen winkels, tegen werken. Er zit hier ergens een rode draad in. Jaloezie vermoed ik. Waarschijnlijk liggen de hypotheken te hoog tegenwoordig.
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger had ik een pajero, daar waren ze kwaad op (vraag me niet waarom)
Nu heb ik het tegenovergestelde en zijn ze er alweer kwaad op (vraag me weer niet waarom) Hoe dan ook, het heeft iets te maken met de prijsklasse toch. Met mijn camionette zie ik altijd tevreden gezichtjes anders. (Dan hebben ze compassie omdat ik werkmens ben) ps ik heb nu nog extra een wankel en oldtimer bij gekocht...zuipen dat het doet! ![]()
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 25 maart 2008 om 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() Heeft ook iemand een bewijs dat SUV veiliger is voor de bestuurder?
Want in fysica zegt men dat hoe zwaarder de massa in beweging is hoe zwaarder de impact waardoor de persoon in het voertuig ook een grotere klap krijgt te verwerken. In de USA blijkt uit statistieken dat mensen met een pick-up of 4x4 zwaarder zijn verwond dan degene in een lichter voertuig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Het ding is enkel veiliger als ge tegen een andere lichtere auto aanknalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() @mambo
Hebt ge ook enig bewijs of is het weer gewoon reageren zonder inhoud? SUV's zijn gewoon niet veliger dan gewone auto's dat zit alleen tussen de oren van mensen. http://www.sciencedaily.com/releases...0106133246.htm Laatst gewijzigd door santos : 25 maart 2008 om 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Steek eens wat breekbaar in uw brandkast en schop er eens flink tegen, doe dan hetzelfde met een blikken doos. Kijk eens naar het verschil en je zal het wel weten.
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet wel, alhoewel men ook natuurlijk kan stilstaan als ze op u rijden nietwaar. ![]() Bekijk eens de kooi van de wagens en oordeel zelf.
![]() |
#76 |
Minister
|
![]() Ik beoordeel op basis van fysica ipv op basis van cafépraat.
En u spreekt u eigen tegen hé, want in uw vorige voorbeeld zou het niets uitmaken dan. Dus is uw SUV nog steeds niet veiliger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door santos : 25 maart 2008 om 10:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja kijk. Men kan dan beter auto's van triplex beginnen maken nietwaar?
![]() |
![]() |
#79 |
Minister
|
![]() Tja kijk, u kan ook beter argumenten zoeken hé.
Ik kan er weinig aan doen dat u zichzelf tegenspreekt. En neen, de bedoeling is nog steeds om een licht en stevig materiaal te hebben wat we niet kunnen zeggen van triplex. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
dus jij beweert dat je bij de aanschaf van een nieuw voertuig de veiligheid van anderen laat primeren dan de veiligheid van je inzittenden?? lijkt mij Bullshit maar swat. als ik zo al uw argumenten eens doorneem lijkt mij eerder jaloezie ten aanzien van deze grote maar ook dure wagens de reden van uw betoog. trouwens het grootste deel van de ongevallen gebeurt niet door de terreinwagens dus wat die veiligheid betreft tracht je enkel uw jaloezie te primeren ten koste van de realiteit. de 4x4 rijders worden trouwens al flink afgestraft met de belasting op inverkeersstelling en de jaarlijkse wegentaks
![]() |