Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2008, 16:58   #61
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ze eten uit onze hand en zo arrogant.
Ze gaan ervan uit dat rechts (goed voor 30-35% in juni) zomaar kan worden genegeerd.
winnezele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 17:06   #62
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

De vlaamse partijen zelf negeren de uitslag. Het cordon komt niet van de walen hé.
En N-VA werd terug gefloten door CD&V niet door Madame NON
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 17:49   #63
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Het cordon komt niet van de walen hé.
In een federale regering zullen die ook niet door één deur kunnen zelle!

Laatst gewijzigd door vlaanderen72 : 25 maart 2008 om 17:49.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 17:55   #64
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je kan zonder te betalen de krantencommentaren lezen via Mediargus.
thnx, ik zal 't morgen eens opnieuw proberen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 22:04   #65
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

cdvee heeft epo genomen om de koers tegen paars te winnen
En nu is het aan cdvee om te bewijzen dat ze clean gereden hebben
Dumpen die handel, desnoods in de Noordzee
Mission accomplished
De Tourzege is binnen

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 25 maart 2008 om 22:09.
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 22:18   #66
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Wat zou ik dan verzwegen hebben? Niets, kan er ook niet aan doen dat de vlaamse politiekers niet meer takt hebben en dat de vlaamse pers er geen belang aan hecht wat er in wallonie geschreven wordt.
Je moet het dus zo begrijpen:
Franstaligen weigeren meestal Nederlands te leren of te respecteren, maar de Vlamingen moeten voldoende takt hebben om te doen alsof dat niet zo is.
Op een dergelijke solide basis is belgië gegrondvest.
Het lijkt wel een science fictionverhaal!
Oud 25 maart 2008, 23:04   #67
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Je moet het dus zo begrijpen:
Franstaligen weigeren meestal Nederlands te leren of te respecteren, maar de Vlamingen moeten voldoende takt hebben om te doen alsof dat niet zo is.
Op een dergelijke solide basis is belgië gegrondvest.
Het lijkt wel een science fictionverhaal!
Je beschouwt taal teveel als een doel, terwijl het een instrument is, mijn gedacht. Je zou taal kunnen omschrijven als de instumentalisatie van communicatie, in zekere zin is dat een vorm van science fiction, daar heb je gelijk in. Ter illustratie:

!!!!!!
Oud 25 maart 2008, 23:15   #68
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Bron: Le Soir, 22 maart 2008, p. 6

Enkele opmerkingen en vragen:

1) Pierre Bouillon is geen derderangsjournalistje die wat aanmoddert en kan weggelachen worden, hij is één van de editorialisten van Le Soir, zoals u hier kan vaststellen: http://www.lesoir.be/forum/index.shtml. U kan daar ook lezen dat hij niet aan zijn proefstuk is en vaak regelrechte haat-editorialen schrijft.

2) Le Soir mag worden beschouwd als dé kwaliteitskrant van de Belgische francofonie. Als dit het niveau is van het neusje van de zalm, wat is dan het niveau van de rest van de Belgische francofonie?

3) Als Peter Vandermeersch of Mia Doornaert in een editoriaal in De Standaard zouden oproepen tot het droppen van alle FDF-ers, kaders, leden en kiezers, in de Atlantische Oceaan, zouden de vaderlandslievenden dan op hun achterste poten staan en zou De Standaard dan gecordoniseerd worden?

4) De door Le Soir aangeraden moordtechniek werd door de regimes van generaal Videla en generaal Pinochet uitgevonden en geperfectioneerd met het oog op het fysiek uitroeien van alle politieke opposanten. Welke banden heeft de redactie van Le Soir enmet deze respectieve regimes?

5) Beseft Le Soir dat ze er lang niet komen met het uitmoorden van alle politici, kaders, leden en sympathisanten van de NVA (geschat op een paar honderdduizend mensen), maar dat er nog één of twee miljoen Vlaamsgezinden zitten te wachten in het VB, LDD en de CD&V om verdronken te worden, alvorens de regering Leterme en België gered zijn?

6) Zal de redactie van Le Soir, als ze hierop aangesproken wordt, deze column als een grap afdoen? Zullen de vaderlandslievenden zeggen dat de NVA-ers zelf honderd keer erger zijn, en, dat de Vlamingen dus niet zo snel op hun teen moeten getrapt zijn?

7) Zoals we sinds enkele maanden weten, wordt de RTBF in de wandelgangen van het parlement soms vergeleken met Radio Mille Collines. Vergist men zich en is het eigenlijk eerder Le Soir die overeenkomsten vertoont met de haatzender die de Rwandese genocide voorbereidde?

8) Wat als er binnenkort een aanslag gepleegd wordt op de zus van Bart De Wever, die in Wallonië woont? Zal Pierre Bouillon dan gecordoniseerd worden en vervolgd wegens aanzetten tot moord?

9) Het CGKR heeft al voor minder ingegrepen en racistische teksten of oproepen tot geweld van het internet doen verwijderen. Zal het racismecentrum optreden tegen deze oproep tot massamoord?

10) Welke Vlaamse partij, krant of VRT-praatprogramma maakt hier een zaak van en interpelleert hoofdredactrice Béatrice Delvaux?
"Le Soir" is ook maar een rioolkrantje, net als de meeste kranten in België.
Everytime is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 23:25   #69
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
"Le Soir" is ook maar een rioolkrantje, net als de meeste kranten in België.
Ja mss wel maar ze hebben allemaal wel invloed op de kiezer,voorgekauwde propaganda(negatief of positief)mist zelden zijn doel.
Oud 25 maart 2008, 23:33   #70
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ja mss wel maar ze hebben allemaal wel invloed op de kiezer,voorgekauwde propaganda(negatief of positief)mist zelden zijn doel.
Alvast niet op mij. Ik ben helemaal geen NVA-er, ik steun helemaal niet dit partij en zal nooit voor die partij stemmen maar wat die "editorialist" zei, is gewoon belachelijk. En we moeten "Le Soir" nog een krant noemen?
Oud 25 maart 2008, 23:50   #71
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alvast niet op mij. Ik ben helemaal geen NVA-er, ik steun helemaal niet dit partij en zal nooit voor die partij stemmen maar wat die "editorialist" zei, is gewoon belachelijk. En we moeten "Le Soir" nog een krant noemen?
Ik bedoel het algemeen hoor,de politiek van vandaag is een groot stuk gemaakt door de kranten,en politiekers die bepalen wat geschreven mag worden en wat niet.
Neutraal zijn met partijgebonden kranten is blijkbaar uit den boze.
Oud 25 maart 2008, 23:53   #72
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Bron: Le Soir, 22 maart 2008, p. 6

Enkele opmerkingen en vragen:

1) Pierre Bouillon is geen derderangsjournalistje die wat aanmoddert en kan weggelachen worden, hij is één van de editorialisten van Le Soir, zoals u hier kan vaststellen: http://www.lesoir.be/forum/index.shtml. U kan daar ook lezen dat hij niet aan zijn proefstuk is en vaak regelrechte haat-editorialen schrijft.

2) Le Soir mag worden beschouwd als dé kwaliteitskrant van de Belgische francofonie. Als dit het niveau is van het neusje van de zalm, wat is dan het niveau van de rest van de Belgische francofonie?

3) Als Peter Vandermeersch of Mia Doornaert in een editoriaal in De Standaard zouden oproepen tot het droppen van alle FDF-ers, kaders, leden en kiezers, in de Atlantische Oceaan, zouden de vaderlandslievenden dan op hun achterste poten staan en zou De Standaard dan gecordoniseerd worden?

4) De door Le Soir aangeraden moordtechniek werd door de regimes van generaal Videla en generaal Pinochet uitgevonden en geperfectioneerd met het oog op het fysiek uitroeien van alle politieke opposanten. Welke banden heeft de redactie van Le Soir enmet deze respectieve regimes?

5) Beseft Le Soir dat ze er lang niet komen met het uitmoorden van alle politici, kaders, leden en sympathisanten van de NVA (geschat op een paar honderdduizend mensen), maar dat er nog één of twee miljoen Vlaamsgezinden zitten te wachten in het VB, LDD en de CD&V om verdronken te worden, alvorens de regering Leterme en België gered zijn?

6) Zal de redactie van Le Soir, als ze hierop aangesproken wordt, deze column als een grap afdoen? Zullen de vaderlandslievenden zeggen dat de NVA-ers zelf honderd keer erger zijn, en, dat de Vlamingen dus niet zo snel op hun teen moeten getrapt zijn?

7) Zoals we sinds enkele maanden weten, wordt de RTBF in de wandelgangen van het parlement soms vergeleken met Radio Mille Collines. Vergist men zich en is het eigenlijk eerder Le Soir die overeenkomsten vertoont met de haatzender die de Rwandese genocide voorbereidde?

8) Wat als er binnenkort een aanslag gepleegd wordt op de zus van Bart De Wever, die in Wallonië woont? Zal Pierre Bouillon dan gecordoniseerd worden en vervolgd wegens aanzetten tot moord?

9) Het CGKR heeft al voor minder ingegrepen en racistische teksten of oproepen tot geweld van het internet doen verwijderen. Zal het racismecentrum optreden tegen deze oproep tot massamoord?

10) Welke Vlaamse partij, krant of VRT-praatprogramma maakt hier een zaak van en interpelleert hoofdredactrice Béatrice Delvaux?
Het drama van Vlaanderen is dat sommigen (een duidelijke minderheid) van de Vlamingen hun wensen voor werkelijkheid houden. Denken jullie nu echt dat de Vlaming wakker ligt van dat absurd communautair gedoe? Beatrice Delvaux, die overigens een zeer intelligent meiske is, zal ook wel beter weten:de gewone doorsnee Vlaming heeft totaal andere zorgen, al was het maar de maand-eindjes aan elkaar knopen. Dus zet al die roepers maar op een paar vissersboten en laat ze door het Kanaal afdrijven, en laat ze van mijn part in Amerika terecht komen: het is daar zo veel beter, kunnen ze daar een middeleeuwse Vlaamse Staat stichten, waar GOTT mit Uns is......
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 00:14   #73
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

EERST EN VOORAL: DE GEHELE FRANSTALIGE BEVOLKING VAN BELGIË IS NIET VERANTWOORDELIJK VOOR DE UITERMATE ONGELUKKIGE UITSPRAAK VAN ééN JOURNALIST!!!! LAAT ONS DIT ONS ZEER DUIDELIJK ZIJN!!

Het is een erg ongelukkige uitspraak, die me toch droevig maakt. Voorts vind ik ook dat hier nogal overdreven op gereageerd wordt; uiteraard bedoelt die man dat niet letterlijk, maar het getuigt toch wel van een tekort aan respect voor zn anderstalige landgenoten, net zoals hier vele flaminganten serieus over de schreef gaan ten opzichte van hun Franstalige landgenoten.

Echter: de flamingantjes hier kunnen zich dat veroorloven; P. Bouillon, in zn hoedanigheid van journalist bij Le Soir helemaal niet. Hij had moeten weten wat de inpact zou kunnen zijn van zn uitspraken.

Nu, jullie kunnen altijd een klacht neerleggen en er grote ruchtbaarheid aan geven. Het is in jullie mogelijkheid. Jullie kunnen een petitie beginnen tegen dergelijke uitspraken.
Ik vind dat duidelijk gemaakt moet worden dat zulk opjuttend gedrag helemaal niet kan.

Maar nogmaals: de Franstaligen hebben NIETS te maken met de uitspraken van Dhr. Bouillon.
Oud 26 maart 2008, 00:16   #74
Gargamel
Banneling

Standaard

Bleit maar verder
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 00:21   #75
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Het drama van Vlaanderen is dat sommigen (een duidelijke minderheid) van de Vlamingen hun wensen voor werkelijkheid houden. Denken jullie nu echt dat de Vlaming wakker ligt van dat absurd communautair gedoe? Beatrice Delvaux, die overigens een zeer intelligent meiske is, zal ook wel beter weten:de gewone doorsnee Vlaming heeft totaal andere zorgen, al was het maar de maand-eindjes aan elkaar knopen. Dus zet al die roepers maar op een paar vissersboten en laat ze door het Kanaal afdrijven, en laat ze van mijn part in Amerika terecht komen: het is daar zo veel beter, kunnen ze daar een middeleeuwse Vlaamse Staat stichten, waar GOTT mit Uns is......
wat een gezeik.
Oud 26 maart 2008, 00:25   #76
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
EERST EN VOORAL: DE GEHELE FRANSTALIGE BEVOLKING VAN BELGIË IS NIET VERANTWOORDELIJK VOOR DE UITERMATE ONGELUKKIGE UITSPRAAK VAN ééN JOURNALIST!!!! LAAT ONS DIT ONS ZEER DUIDELIJK ZIJN!!

Het is een erg ongelukkige uitspraak, die me toch droevig maakt. Voorts vind ik ook dat hier nogal overdreven op gereageerd wordt; uiteraard bedoelt die man dat niet letterlijk, maar het getuigt toch wel van een tekort aan respect voor zn anderstalige landgenoten, net zoals hier vele flaminganten serieus over de schreef gaan ten opzichte van hun Franstalige landgenoten.

Echter: de flamingantjes hier kunnen zich dat veroorloven; P. Bouillon, in zn hoedanigheid van journalist bij Le Soir helemaal niet. Hij had moeten weten wat de inpact zou kunnen zijn van zn uitspraken.

Nu, jullie kunnen altijd een klacht neerleggen en er grote ruchtbaarheid aan geven. Het is in jullie mogelijkheid. Jullie kunnen een petitie beginnen tegen dergelijke uitspraken.
Ik vind dat duidelijk gemaakt moet worden dat zulk opjuttend gedrag helemaal niet kan.

Maar nogmaals: de Franstaligen hebben NIETS te maken met de uitspraken van Dhr. Bouillon.
Ja en nee. Als Franstalig heb ik schaamte als ik dit artikel van Bouillon lees maar ik ben ook realist. Ik ben Franstalig en weet hoe de Franstaligen zullen reageren. Geloof mij, een groot deel daarvan gaat in dezelfde richting als Bouillon.
Oud 26 maart 2008, 00:36   #77
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht

Dat is juist, evenmin of dat alle Vlamingen verantwoordelijk zijn voor de prietpraat van VB en NVA.
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 01:14   #78
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
ja, schitterend zelfs! dank u!
Koren op de molen he

Van van welke molen?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 01:28   #79
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Koren op de molen he

Van van welke molen?
De molen der gerechtigheid.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 07:42   #80
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en nee. Als Franstalig heb ik schaamte als ik dit artikel van Bouillon lees maar ik ben ook realist. Ik ben Franstalig en weet hoe de Franstaligen zullen reageren. Geloof mij, een groot deel daarvan gaat in dezelfde richting als Bouillon.
Een zeer groot deel van de Brusselse francofonie, inderdaad. Hun droom van een Franstalig Belgique van de Noordzee tot de Rijn is al een eeuw geleden in stukken geslagen, maar toch kunnen ze hem niet lossen. Net als kleine kinderen, denken ze nu: "Verwijder die stoute jongens (de Vlaamsgezinden) en alles zal weer peis en vree zijn in ons landje". Ze hebben nog steeds niet door dat de reden waarom het maar blijft mislopen, niet bij de Vlaamsgezinden maar bij hun racistische ingesteldheid ligt. En dus blijven ze de logica van de etnische zuivering volgen. Voor "de grap" natuurlijk, maar Pierre Bouillon legt wel hun ware denken bloot.

Maar daarbij maken ze een tweede vergissing: ze denken dat ze de zaak kunnen oplossen door, zoals in 1944, enkele honderdduizenden Vlaamsgezinden uit te schakelen. In hun domme wereldvreemdheid beseffen ze niet dat het over enkele miljoenen mensen gaat die ze moeten uitschakelen om hu droom weer op de rails te krijgen.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 26 maart 2008 om 07:44.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be