![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Wie is je favoriete Belgische Koning? | |||
Leopold I |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,23% |
Leopold II |
![]() ![]() ![]() |
17 | 26,15% |
Albert I |
![]() ![]() ![]() |
18 | 27,69% |
Leopold III |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,62% |
Boudewijn |
![]() ![]() ![]() |
13 | 20,00% |
Albert II |
![]() ![]() ![]() |
8 | 12,31% |
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor alle duidelijkheid: Willem I was (naar mijn mening) geen slechte koning. Hij was wel een autoritair figuur en een ongelooflijk koppig man, maar hij zat boordevol goede bedoelingen. Hij was echter zo onhandig bij de uitvoering van zijn goede bedoelingen dat hij erin slaagde brede lagen van de bevolking tegen zich in het harnas te jagen. In dat opzicht kan je hem vergelijken met Jozef II.
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 3 april 2008 om 14:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() maar het staat niet tussen de lijst. Enkel die antwoorden tellen
![]() (het is zijn topic e)
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou zegge Albert II, hij lijkt me zich het minst met politiek te moeien
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Burger
|
![]() Vergeet niet dat de koning nog steeds ons staatshoofd is. De koning is een factor van stabiliteit en eenheid in ons land. Het zou niet wijs zijn om hem uit te sluiten van politiek.
![]() |
#69 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 3 april 2008 om 16:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Burger
|
![]() Ik heb trouwens gekozen voor koning Boudewijn. Dat is echter eerder omwille van emotionele redenen. Ik heb enkel het bewind van koning Boudewijn en koning Albert II meegemaakt, en subjectief vind ik de stijl van koning Boudewijn aangenamer.
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Ik vind genene koning den "beste" 't zijn allemaal dieven en uitzuigers,hopelijk zal heel die santekraam eer of morgen en nog liever gisteren buitenliggen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Albert II
Albert I Laatst gewijzigd door filosoof : 3 april 2008 om 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Kijk, ik heb 3 favorieten: Boudewijn I, Léopold II en Albert I. Heb uiteindelijk voor Albert I gekozen.
Alledrie staan even hoog, veel boven Albert II, Léopold I, waar ik eerder neutraal tegen sta: het zijn goede Koningen maar meer heb ik er niet aan toe te voegen. Léopold III staat hélemaal onderaan. (Ik wil even verduidelijken waarom Léopold II ook bovenaan mn lijstje staat, hoewel hijeen controveriseel figuur is: Hij is de man die gigantisch veel voor België heeft gedaan, hij heeft België gemaakt tot wat het nu is. Hij leverde baanbrekend werk. wij plukken er nu nog elke dag de vruchten van. Hij maakte steden groot (Brussel en Oostende hebben hun allure aan de Koning te danken.). Hij heeft ook zn minpuntje: hij had te veel vertrouwen in zn onderdanen en de personen rondom hem, wat zorgde dat hij verkeerde informatie kreeg, of soms helemaal niet. Ik heb het over de gruwelijkheden die gebeurden in Congo destijds. Had de Koning zich omringt met betrouwbaardere personen omtrent Congo, dan had hij weet gekregen van de verfoeilijkheden die er gaande waren, en had hij kunnen ingrijpen. Voor hem is het des te pijnlijker, dat net hij daarmee, postuum wordt afgerekend.)
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hitler had te veel vertrouwen in zn onderdanen en de personen rondom hem, wat zorgde dat hij verkeerde informatie kreeg, of soms helemaal niet. Ik heb het over de gruwelijkheden die gebeurden in de concentratiekampen destijds. Had de Führer zich omringd met betrouwbaardere personen, dan had hij weet gekregen van de verfoeilijkheden die er gaande waren, en had hij kunnen ingrijpen. " ![]() ![]() ![]() Allez, ge gelooft dat toch zelf niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat'em zich dan verkiesbaar stelt hé. Hij is een factor van het status quo, zoveel is duidelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt het trouwens dat Boudewijn en Beatrix elkaar bijzonder mochten ?
En dan bedoel ik in hun jonge jaren! Was daar maar een prinsje uit voortgekomen.
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 3 april 2008 om 20:43. |
![]() |
![]() |