![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eigenlijk zou men sommige UFO-theorieën perfect kunnen klasseren onder de noemer "religie" (zelf ben ik niet gelovig).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Weet ik veel of er buitenaards leven bestaat, maar ik geloof in de formule van Drake, dus in principe moet er leven bestaan. Wat niet wil zeggen dat ik zomaar geloof in de eerste de beste zijn wazige foto's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Vanuit een christelijk geïnspireerde hoek zou ik het eerder bijgelovig noemen. Sektair is misschien nog beter, bestaat zoiets als "sektair gedachtengoed"? De Rael-sekte is alleszins niet ver af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 11 april 2008 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heel die vergelijking staat vol met onbekenden die meer naar eigen discretie mogen worden ingevuld. De drake equation kan dus onmogelijk getest worden. Leven is echt geen gevolg van de drake equation zoals jij aangeeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw onwetendheid lijkt met de dag toe te nemen. En daar is hij dan nog trots op ook. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Ge kunt toch niet ontkennen dat wetenschap heel vaak ook berust is op geloof, niet? Mooi voorbeeldje zie je hierboven met de drake equation, of pak nu gewoon cosmologie in't algemeen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De wetenschapelijke methode berust er precies op dat een stelling moet verifieerbaar of falsifieerbaar zijn. Bij 'geloof' gaat dat niet op. The drake equation is trouwens gelieerd aan wat men noemt 'the fermi paradox' en is niets meer dan een waarschijnlijkheidsberekening waarvan men momenteel geen concrete data heeft. Het is dus niet wetenschappelijk in de stricte zin van het woord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ja en in de wetenschap moet je eens een ketters idee lanceren, lig je er zo uit! Net als bij de kerk. De hele structuur is die van een 'kerk' en trots? Nee, ik vind het jammer dat de 'wetenschap' niet doet wat ie zegt te beogen. Ik schaam me er voor dat ik er ooit ingestapt ben. Maar goed, toen wist ik nog niet wat ik nu weet. dat o.m. de wetenschap een controle middel van de elite is. Maar ja, de opmerkingen van Parcifal steunen mijn idee dat hij de door mij aangehaalde werken waarin je er achter kan komen dat het klopt, voor geen meter leest. Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat het verschijnsel UFO's bestaat, maar inmiddels weten we -als ik dat tenminste goed begrepen heb- nog steeds niet wat de aard van genoemd fenomeen is. Leer eenvoudig te aanvaarden dat er in het wereldje van onderzoekers terzake nu eenmaal behoorlijk wat charlatans rondlopen en Meier is één hunner. Is dat nu zo moeilijk te verteren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Klopt; zie in de bijbel o.a Ezechiël (Ezekiel, Ezekiah) hoofdstuk 1, verzen 4 en 15.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 11 april 2008 om 15:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Elke paradigma-shift in het verleden is gestart met een 'ketters idee'. Copernicus, Galilei, Darwin, Newton, Einstein etc. waren allemaal ketters toen ze hun vernieuwende visie openbaarden. De hele kracht van wetenschap zit 'm er net in dat men niet a priori beweert het grote gelijk in pacht te hebben. Er is altijd ruimte voor een tegengestelde mening omdat deze wel degelijk steeds de potentie heeft om waar te blijken, na objectieve beschouwing. Het probleem is dat jij dat niet snapt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Klinkt niet onlogisch dacht ik zo. De Drake Formule is verre van een bewijs, het is gewoon stof tot nadenken in de vorm van kansberekening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het is wel degelijk zo, dat een ketters idee in de wetenschap geridiculiseerd werd. TENZIJ het de machthebbers uitkomt. en objectieve beschouwing? LOL ik heb dat eerder gezegd en dan krijg ik te horn dat de wetenschap niet echt objectief is. Want er is nog een heel lijstje van mensen die wel geridiculiseerd werden etc etc. En slimpie, dat heb ik je allemaal al een keer gegeven, maar daar hecht jij geen waarde aan, en dan houdt de discussie op. en snap je dit: In de wetenschap kan je niks nada 'bewijzen'? man o man Het zij zo. Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |