Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2004, 22:32   #61
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Ik kan uw betoog met 1 zinnetje ontkrachten en/of nutteloos maken:

Als alle mensen zich nu maar eens aan de verkeersregels zouden houden...
Voor een keer ben ik het niet helemaal met u eens.
Als alle mensen de verkeersregels zouden kennen zou dat kunnen kloppen maar.
Ik ken mensen die nu in rijopleiding zitten en in hun theoretisch examen geslaagd zijn.
Toch maakten ze enkele lichte overtredingen.
Zoals u weet zijn heel wat lichte overtredingen nu zware overtredingen geworden.
Denkt u dat ze weten welke?
Dat zijn dan mensen die in hun opleiding zitten, u kunt zich voorstellen hoe het dan zit met ouderen.
Durf jij te beweren dat u het verkeersreglement 100% kent ?
Zelfs de politiemensen hebben het er moeilijk mee.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 22:39   #62
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Klopt. Toch eigenaardi wel dat mensen (en dan verwijs ik naar één bepaalde partij) eisen dat er meer politie op straat komt, maar ze mogen dan wel niet ingezet worden tegen zichzelf als ze de wetten en verkeersregels aan hun laarzen lappen. Begrijpe wie begrijpe kan. Ze zullen denken: 'Ander Volk Eerst' oppakken
Toch raar dat juist die partij die tegen nultolerantie is die zelf doorvoert voor prullen als een kind dat zonder achterlicht fietst.
Oud 17 maart 2004, 22:51   #63
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmy
Citaat:

Uiteraard juist maar iemand die nu door het Oranje rijd riskeert een zware overtreding terwijl het in sommige situaties is aangewezen om door te rijden ten einde de andere weggebruikers niet in gevaar te brengen. Dit gaat voor mij een brug te ver. Een streng maar realistisch verkeersbeleid aub.
Ik geloof niet dat je een boete kunt krijgen om door het oranje licht te rijden.
Het oranje licht dient juist op tijdig te kunnen stoppen en om het kruispunt vrij te maken.
Als je door het oranje rijdt en u heeft het kruispunt niet verlaten voor het rood wordt dan ben je in overtreding. Jammer dat de uitvinder van de superboetes dat niet zelf weet.
Oud 17 maart 2004, 22:56   #64
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tarek Agliatelli
Lieve mensen,

waarom kunnen jullie zo moeilijk positief denken ?
Voel je je een beetje down ? Wil je wat mede-chauffeurs pesten ? Ga zo links mogelijk rijden, ook als je niet inhaalt. OK, het is misschien niet gratis, maar iedereen die je rechts inhaalt verdient (terecht natuurlijk) een nog grotere boete!

Hmm, met een beetje fantasie moet het zelfs lukken om links zodanig te vertragen dat de auto's op het uiterst rechtse vak je inhalen. Geweldig toch !
Lang leve de middenstrookrijders !
Er al aan gedacht dat die misschien wel linksaf moeten slaan ?
In dat geval lijkt mij rechtsvoorbijsteken helemaal geen probleem.
En heu, waarom u middenstrookrijders rechts moet voorbijsteken is mij een raadsel.
Oud 17 maart 2004, 23:00   #65
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lieve Timmy,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmy
Uiteraard juist maar iemand die nu door het Oranje rijd riskeert een zware overtreding terwijl het in sommige situaties is aangewezen om door te rijden ten einde de andere weggebruikers niet in gevaar te brengen. Dit gaat voor mij een brug te ver. Een streng maar realistisch verkeersbeleid aub.
Dat is er nu toch ? Dura lex, sed lex.
Defensief rijden is toch niet zo moeilijk ? Rem als het al een tijdje groen is, of beter nog, stop voor het groen. Je kiest er uiteindelijk zelf voor, om door dat oranje niet-knipperlichtje te rijden.
Het is geen natuurfenomeen, je kiest zelf voor de boete door je niet aan de regels te houden.
Ik stel voor om binnenkort ook de autoradio te verbieden, of ervoor te zorgen om die alleen nog maar te laten werken wanneer de motor niet meer draait, kwestie van de concentratie toe te spitsen op de weg, of op je medepassagiers, want we communiceren te weinig. Een goed gesprek is nodig, soms.
En uiteraard is voorkomen altijd beter dan genezen. Laat de auto staan, verkoop hem op ebay, of ruil hem voor een fiets+trein-/buskaartje.
En kies uit die 200.000 nieuwe jobs een job in eigen streek. Indien je nog geen vriend(in) hebt, zoek ze dan niet verder dan in je eigen straat, of maximum op loopafstand. Mens sana in corpore sano.Wat een mooie neveneffecten. En eet eens wat meer appels
Grappige jongen.
Nu moeten we ook al voor het groene licht stoppen.
Afschaffen dat oranje, kunnen we lekker besparen. 8)
Oud 17 maart 2004, 23:00   #66
Olivier
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Lieve mensen,

waarom kunnen jullie zo moeilijk positief denken ?
Voel je je een beetje down ? Wil je wat mede-chauffeurs pesten ? Ga zo links mogelijk rijden, ook als je niet inhaalt. OK, het is misschien niet gratis, maar iedereen die je rechts inhaalt verdient (terecht natuurlijk) een nog grotere boete!

Hmm, met een beetje fantasie moet het zelfs lukken om links zodanig te vertragen dat de auto's op het uiterst rechtse vak je inhalen. Geweldig toch !
Lang leve de middenstrookrijders !
En heu, waarom u middenstrookrijders rechts moet voorbijsteken is mij een raadsel.
Links afslaan op een autostrade ?
Olivier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 23:01   #67
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier
Citaat:
Meer iets voor spookrijders. 8)
Oud 17 maart 2004, 23:09   #68
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik zie daar helemaal niet staan “op een autostrade’.
Er zijn ook andere wegen waar 120 toegelaten is.
Oud 17 maart 2004, 23:10   #69
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik zie daar helemaal niet staan “op een autostrade’.
Er zijn ook andere wegen waar 120 toegelaten is.

fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 23:14   #70
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:

Meer iets voor spookrijders. 8)
Of in Engeland. 8)
Oud 19 maart 2004, 16:27   #71
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rola
Babeth, je vergist je een ietwat veel vind ik. Ik ben zeker geen gefrustreerde chauffeur. Heb helemaal geen klank en lichtspel in mijn wagen enkel een eenvoudige radio. Hoor niet bij de jeugd maar ben een 50 plusser. Jarenlang ben ik autorijschool instructeur geweest en heb honderden jongeren voorbereid op hun examen. Allemaal heb ik ze leren rijden, niet naar muziek luisteren. Ik kan dus zeggen dat ik zeer veel ervaring heb in autorijden, vooral met goed autorijden. Nu ben ik professioneel in verzekeringen met als taak eindverandwoordelijke in de tak autoschadeverzekeringen. Ik bemag dus wel zeggen dat ik erg ervaren ben inzake verkeer. Ik spreek dus vanuit, zoals men dat met een mooi woord noemt "professionele ervaring". Jij praat volgens mij uit een hechte liefde voor een zekere partij . Ook daar heeft men een mooi woord voor bedacht, men noemt dat "partij idiotie"
Met "klank- en lichtspel" bedoel ik niet de boenkbaffels maar de lichten en claxon die al te vaak gebruikt worden om snelheid en snelle doorgang te eisen door onbeschofterikken die het niet kunnen verdragen dat iemand voor hen een vrachtwagen inhaalt aan de toegestane snelheid van 120 km per uur. En Rola, u kunt misschien wel als voormalig rijlesgever bekwaam zijn om in te schatten hoe het verkeer is en hoe mensen worden opgeleid maar kunt u ook met zekerheid zeggen hoe de jonge mensen reden die het afgelopen half jaar tegen een boom ofzo aan zijn geknalt met doden als gevolg ? Die hadden toch goede lesgevers ? Die waren toch goed opgeleid want vrij recent (in tegenstelling tot 10 jaar oudere chauffeurs) examen gehad ?
En de insinuatie dat ik uit liefde voor een bepaalde partij zou praten is totaal ongegrond. Ik heb het hier over mijn eigen mening, waar zelfs mijn lieve levensgezel het totaal niet mee eens is, en die niet beïnvloed wordt door een partij maar misschien wel door een levensbeschouwing (die waarschijnlijk ook niet is wat u denkt dat het zou zijn).
Ik blijf gewoon bij mijn stelling: de mensen moeten beter opletten in het verkeer, rustiger rijden, defensief rijden en zich aan de regels houden ook wanneer het lijkt alsof de situatie veilig is of er geen gevaar is. Alleen met de nodige zelfdiscipline kunnen we ons verkeer veiliger maken. Anarchie moordt.
Oud 19 maart 2004, 17:07   #72
Tarek Agliatelli
Vreemdeling

Standaard

Lieve Olivier,
Citaat:
neem de E40 naar de kust, en volg richting Oostduinkerke. Daar moet je links afslaan.
Uitzondering op de regel dan ;-)
Tarek Agliatelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 15:16   #73
Rola
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rola
Babeth, je vergist je een ietwat veel vind ik. Ik ben zeker geen gefrustreerde chauffeur. Heb helemaal geen klank en lichtspel in mijn wagen enkel een eenvoudige radio. Hoor niet bij de jeugd maar ben een 50 plusser. Jarenlang ben ik autorijschool instructeur geweest en heb honderden jongeren voorbereid op hun examen. Allemaal heb ik ze leren rijden, niet naar muziek luisteren. Ik kan dus zeggen dat ik zeer veel ervaring heb in autorijden, vooral met goed autorijden. Nu ben ik professioneel in verzekeringen met als taak eindverandwoordelijke in de tak autoschadeverzekeringen. Ik bemag dus wel zeggen dat ik erg ervaren ben inzake verkeer. Ik spreek dus vanuit, zoals men dat met een mooi woord noemt "professionele ervaring". Jij praat volgens mij uit een hechte liefde voor een zekere partij . Ook daar heeft men een mooi woord voor bedacht, men noemt dat "partij idiotie"
Met "klank- en lichtspel" bedoel ik niet de boenkbaffels maar de lichten en claxon die al te vaak gebruikt worden om snelheid en snelle doorgang te eisen door onbeschofterikken die het niet kunnen verdragen dat iemand voor hen een vrachtwagen inhaalt aan de toegestane snelheid van 120 km per uur. En Rola, u kunt misschien wel als voormalig rijlesgever bekwaam zijn om in te schatten hoe het verkeer is en hoe mensen worden opgeleid maar kunt u ook met zekerheid zeggen hoe de jonge mensen reden die het afgelopen half jaar tegen een boom ofzo aan zijn geknalt met doden als gevolg ? Die hadden toch goede lesgevers ? Die waren toch goed opgeleid want vrij recent (in tegenstelling tot 10 jaar oudere chauffeurs) examen gehad ?
En de insinuatie dat ik uit liefde voor een bepaalde partij zou praten is totaal ongegrond. Ik heb het hier over mijn eigen mening, waar zelfs mijn lieve levensgezel het totaal niet mee eens is, en die niet beïnvloed wordt door een partij maar misschien wel door een levensbeschouwing (die waarschijnlijk ook niet is wat u denkt dat het zou zijn).
Citaat:
Ik blijf gewoon bij mijn stelling: de mensen moeten beter opletten in het verkeer, rustiger rijden, defensief rijden en zich aan de regels houden ook wanneer het lijkt alsof de situatie veilig is of er geen gevaar is. Alleen met de nodige zelfdiscipline kunnen we ons verkeer veiliger maken. Anarchie moordt.
Jij geeft aan dat iedereen die zo rijdt geen fouten maakt en dus niet beboet kan worden. Het zijn juist die mensen die zo rijden zoals u vraagt , maar wel menselijke fouten maken, boeten gaan oplopen. De anderen, .... die hebben al jaren lang een radarverklikker in de wagen.
Rola is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 16:49   #74
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En nu zijn we er weer. De kleine menselijke vergissingen worden bestraft op onmenselijke schaal.

Maar de idioten die willens nillens overdrijven, die komen er waarschijnlijk weer van af met een sisser.Of laten hun boete betalen door de belastingsbetaler.

Als je normaal rijd, en je houd aan de geest van de wet, dan zou een boete niet nodig zijn, zelfs al maak je eens de "domme vergissing" van met je achterwielen door het orange te rijden.Of 10 meter na een snelheidsverandering([size=2]bv 70-50[/size]) nog 10km/u te hard te rijden.

En de superboetes, die blijven alleen super voor de gewone man, de "anderen" gaan het alleen wat beter merken, en weten weer waarom dat ze een boekhouder in dienst hebben.Of een kabinet hebben.
Oud 20 maart 2004, 16:55   #75
Babeth
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Lieve Olivier,
Citaat:
neem de E40 naar de kust, en volg richting Oostduinkerke. Daar moet je links afslaan.
Uitzondering op de regel dan
En de Ring ter hoogte van Zaventem, als je van de Woluwelaan vanuit Vilvoorde op de ring komt moet je om richting E411 te gaan naar uiterst links uitvoegen terwijl tegelijkertijd het verkeer dat van de Ring naar de Woluwelaan wilt uiterst links toekomt en naar rechts moet. Dat noem ik "kruisen".
Oud 20 maart 2004, 16:56   #76
Babeth
Gouverneur

Standaard

In ieder geval; ik zal het binnenkort wel merken: vanaf april hebben we weer een vierwieler. We zullen dan eens zien...
Oud 20 maart 2004, 17:09   #77
arbeider
Vreemdeling

Stuur een bericht via Instant Messenger naar arbeider
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
en je moet eens opletten hoeveel vrachtwagens er nu in autos hun kont gaan rijden terwijl het licht groen is
heb je al eens gezien hoeveel auto's die van het derde vak hun afrit nemen en zo ongelukken veroorzaken
arbeider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 18:08   #78
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Nogmaals:

Ik stel voor dat u vanaf nu 300 euro neertelt telkens wanneer u, ook buiten het verkeer, ergens een wet of regel met de voeten treedt. Zelfs indien dit niet opzettelijk was of als het slechts om een prul gaat.
Als het een prul is dan zult u geen 300 euro moeten neertellen. Als u echt zoveel fouten maakt tegen de verkeersregels, dan moet u maar geen auto rijden. Blinden mogen toch ook geen auto besturen?
Als het niet opzettelijk was? Wat bedoelt u daarmee? Je mag je pas op de baan begeven als je de verkeersregels kent en dus weet hoe snel je waar mag rijden, of waar je mag parkeren. Niet opzettelijk is dus geen excuus. Misschien moeten ze wel de optie geven aan de mensen om in plaats van hun boete te betalen eventueel hun rijbewijs vrijwillig in te leveren.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 18:13   #79
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even mijn zinnetje afmaken:

... dan zouden al die nieuwe maatregelen en verkeerswetjes niet nodig zijn geweest. Dan zouden we niet met de huidige onoverzichtelijke regeltjessoep hebben gezeten.

A propos, ik kan met eer en geweten stellen dat ik sinds 07-06-1994 (de dag dat ik mijn rijbewijs in mijn handen gedrukt kreeg) slechts 4 keer een overtreding heb begaan die zwaar beboet zou kunnen worden:
1. 1 keer gedurende 20 minuten om 9 uur 's morgens, op de laatste zaterdag van augustus 2002, 170 km per uur gereden van Vilvoorde naar Eindhoven om een bus naar Engeland te halen
2. 1 keer door oranje licht gegaan op de A12, ergens in 2001
3. 1 keer gedurende 5 minuten 140 tot 170 km per uur gereden op de E411 vlak voor de afslag 22a om twee vrachtwagens op een tweebaanssnelweg in te kunnen halen, die 170 haalde ik toen we plotseling over de helling heen waren en we bergafwaarts gingen, dat was in de zomer van 1999
4. 1 keer door het rood licht gegaan in Engeland, december 2003, toen we de auto van een vriend die wèl een zware voet had naar ons logeeradres moesten volgen

Dus ik had al die boetes en straffen kunnen betalen en ondergaan zonder in de problemen te geraken. En ik zou het aanvaard hebben omdat het nu eenmaal de wet is en ik ben een wetsvrezende burgeres.

Binnenkort hebben we weer een busje en dan moet ik weer het verkeer in. Ik kèn de nieuwe regeltjes. En ik ben niet van plan om ze te overtreden omdat ik weet dat de gevolgen nu veel zwaarder zijn. Dus mensen, als je me ziet vertragen terwijl het stoplicht nog op groen staat dan moet je niet zwaar en kwaad gaan zitten toeteren en lichtenknipperen want ik wil gewoon niet het risico lopen dat ik door oranje ga. En het busje kan maar 130...
Door oranje rijden is "niet altijd" een zware overtreding. Je moet dus niet vertragen als het groen is. Als het oranje slaat is het echter wel aan u om de afweging te maken tussen remmen of doorrijden. Daarbij wordt enigszins veronderstelt dat u
1) uw remafstand voldoende kent
2) geen onnodige risico's neemt bij het remmen m.b.t. achterliggers

Onbemande camera's zullen je niet flitsen als je door oranje rijdt.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 21:30   #80
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Nogmaals:

Ik stel voor dat u vanaf nu 300 euro neertelt telkens wanneer u, ook buiten het verkeer, ergens een wet of regel met de voeten treedt. Zelfs indien dit niet opzettelijk was of als het slechts om een prul gaat.
Als het een prul is dan zult u geen 300 euro moeten neertellen. Als u echt zoveel fouten maakt tegen de verkeersregels, dan moet u maar geen auto rijden. Blinden mogen toch ook geen auto besturen?
Als het niet opzettelijk was? Wat bedoelt u daarmee? Je mag je pas op de baan begeven als je de verkeersregels kent en dus weet hoe snel je waar mag rijden, of waar je mag parkeren. Niet opzettelijk is dus geen excuus. Misschien moeten ze wel de optie geven aan de mensen om in plaats van hun boete te betalen eventueel hun rijbewijs vrijwillig in te leveren.
U had natuurlijk geen enkele fout op uw examen, gefeliciteerd.
Jammer genoeg zijn er niet zoveel die dat mogen zeggen.
Trouwens worden die wetten om de haverklap gewijzigd.
Als we iedereen die fouten maakt van de weg halen zijn alle verkeersproblemen opgelost.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be