![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
b) Heb ik ooit beweerd dat zoiets alleen maar in probleembuurten voorkomt? c) Waarom gaat u niet in op de vraag wat er dan moet gebeuren met mensen die niet zo assertief zijn als u? Citaat:
Citaat:
Uiteraard is een mening vormen op basis van persoonlijke bevindingen normaal. Dat wil echter niet zeggen dat u dat daarom als een pragmatische waarheid mag gebruiken. Wat u meemaakt, maakt een ander daarom niet noodzakelijk mee, en omgekeerd. Ik wens u overigens veel succes met het zoeken naar een supermarkt of een bank waar u niet gefilmd wordt. Tot zover dus uw theorie over "keuze" hebben over al dan niet gefilmd worden. |
||||
![]() |
![]() |
#62 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En dan nog, hangt er dan ook een bewakingscamera in huis, of verlaten caravan of waar dan ook? nee, dus dat is irrelevant. Die kiezen wel een plek waar absoluut geen camera's zijn. Citaat:
..Stel je voor, er word idd een handtassendiefstal opgenomen, tegen dat de politie arriveert, is de dader al lang gaan lopen met de inhoud van enige waarde en ligt de handtas in de plaatselijke goot of struik. Wettelijk gezien is trouwens de opname van beeldmateriaal geen bewijs om iemand te veroordelen/arresteren/iets in die trend. Het kan enkel als hulp dienen.. Dus de inhoud van de handtas is weg, de handtas zelf is weg, en waarschijnlijk de dader ook.
![]() |
#63 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik snap trouwens niet waarom u steeds het nut van die camera's steeds op 1 specifiek geval betrekt en dan gaat concluderen dat het hele systeem voor geen enkele misdaad kan werken. Akkoord, tegen de tijd dat de politie arriveert is de vogel al lang gaan vliegen, maar hebben we tenminste op video wat er precies gebeurd is, en door wie het precies gebeurd is. Mijns inziens is die wet ivm beeldmateriaal dat niet kan dienen als bewijsmateriaal verkeerd. Indien de echtheid van de beelden kan aangetoond woorden zouden videobeelden in samenspraak met getuigenissen van het slachtoffer en eventueel andere getuigen perfect mogen gelden als sluitend bewijs. Maar dat is dan weer een persoonlijke mening. |
|||
![]() |
![]() |
#64 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als ik morgen ga tanken zonder te betalen en er is camerabewaking dan telt dat bewijsmateriaal wel.Is dat dan andere wet betreffebde camerabewaking ,of je nu tankt of een overval pleegt .Men heeft in het verleden ook reeds via camerabeelden die twee jongens opgepakt die dat kindje hadden vermoord.Men heeft in het verleden ook reeds misdadigers opgepakt door camerabeelden.Zelfs de cameras aan de bankcontactautomaten hebben hun nut al bewezen.Zelfs als men een dader niet kan herkennen is het nut van de camera nog aanwezig.
Want de beelden tonen hoe de misdaad is gepleegd en al is het zo dat je niet ziet door wie je ziet dan wel hoe.En vele misdadigers volgen hetzelfde patroon voor hun misdaden en alzo kan men verschillende misdaden aan elkaar linken en valt de misdadiger toch is door de mand.Als ik morgen ontvoerd of verkracht wordt zou ik maar al te graag hebben dat er ergens camera is, dan kan ik bij verkrachting tenminste al aantonen dat ik het niet zelf heb uitgelokt ook al kan men de dader niet herkennen. |
![]() |