Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 16 maart 2004, 22:17   #61
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paranoid
Het is op basis van eigen ondervindingen dat men een oordeel veldt !!
Wenselijker is om dat te doen op basis van statistische en algemeen geldende feiten, dus niet alleen op die van u. Het is niet omdat u nog nooit verkracht bent geweest, dat het niet gebeurd, of dat er niets aan moet gedaan worden.

Citaat:
Sinds wanneer is handtassen ontvreemden een grootschaalse criminaliteit? handtassen worden trouwes eerder in het centrum van de stad gestolen dan in de "probleembuurten"
a) Heb ik ooit beweerd dat handtassen ontvreemden een grootschaalse criminaliteit is?
b) Heb ik ooit beweerd dat zoiets alleen maar in probleembuurten voorkomt?
c) Waarom gaat u niet in op de vraag wat er dan moet gebeuren met mensen die niet zo assertief zijn als u?

Citaat:
Een politieman met een goed beoordelingsvermogen. Als men in de zomer met een bende kinderen(5 tot 15jaar) van de hele straat tot savonds in de straat speelt, en er belt een dame uit de buurt de politie op voor nachtlawaai, hoewel het nog vòòr 10 uur is. En als de politie arriveert, dan beginnen die mannen iedereen uit te schelden. Goed beoordelingsvermogen zei u, dan toch niet allemaal.
Denkt u nu echt dat men zulke camera's gaat plaatsen voor het spelen van 5-jarige kinderen in de gaten te houden? Dan snapt u de bedoeling niet van dergelijk systeem, denk ik.

Citaat:
Ik ga echt niet zeggen dat zoiets constant voorkomt, maar het komt alleszins wel voor! zoals bij mij, en ik vel een oordeel door mijn persoonlijke bevindingen zoals ik al zei, dat is toch normaal.
Een supermarkt, bank, etc zijn binnen 4 muren, ik beslis zelf of ik daar binnen wil gaan en gefilmt wil worden, of niet.
Op straat kan je deze keuze niet nemen en dat is constante spionnage.
Het komt voor, maar is volgens mij een statistisch te verwaarlozen aantal keer. Videobeelden zijn meestal duidelijk en correct, anders zouden ze niet gebruikt worden als beveiliging voor de meeste gebouwen.
Uiteraard is een mening vormen op basis van persoonlijke bevindingen normaal. Dat wil echter niet zeggen dat u dat daarom als een pragmatische waarheid mag gebruiken. Wat u meemaakt, maakt een ander daarom niet noodzakelijk mee, en omgekeerd.
Ik wens u overigens veel succes met het zoeken naar een supermarkt of een bank waar u niet gefilmd wordt. Tot zover dus uw theorie over "keuze" hebben over al dan niet gefilmd worden.
Timor is offline  
Oud 16 maart 2004, 22:40   #62
Paranoid
Vreemdeling

Paranoid's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Paranoid
Standaard

Citaat:
Het is niet omdat u nog nooit verkracht bent geweest, dat het niet gebeurd, of dat er niets aan moet gedaan worden.
wie zegt dat ik Niet verkracht ben geweest?
En dan nog, hangt er dan ook een bewakingscamera in huis, of verlaten caravan of waar dan ook? nee, dus dat is irrelevant. Die kiezen wel een plek waar absoluut geen camera's zijn.

Citaat:
Waarom gaat u niet in op de vraag wat er dan moet gebeuren met mensen die niet zo assertief zijn als u?
Men moet toch opkomen voor zichzelf!
..Stel je voor, er word idd een handtassendiefstal opgenomen, tegen dat de politie arriveert, is de dader al lang gaan lopen met de inhoud van enige waarde en ligt de handtas in de plaatselijke goot of struik.
Wettelijk gezien is trouwens de opname van beeldmateriaal geen bewijs om iemand te veroordelen/arresteren/iets in die trend. Het kan enkel als hulp dienen.. Dus de inhoud van de handtas is weg, de handtas zelf is weg, en waarschijnlijk de dader ook.
Paranoid is offline  
Oud 16 maart 2004, 23:11   #63
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paranoid
wie zegt dat ik Niet verkracht ben geweest?
Het was puur hypothetisch bedoeld. Ik had even goed gecarjackt kunnen zetten.

Citaat:
En dan nog, hangt er dan ook een bewakingscamera in huis, of verlaten caravan of waar dan ook? nee, dus dat is irrelevant. Die kiezen wel een plek waar absoluut geen camera's zijn.
Het feit van verkrachtingen linkte ik niet rechtstreeks aan de camera's. Het was een puur voorbeeld. Het is dus inderdaad irrelevant.

Citaat:
Men moet toch opkomen voor zichzelf!
..Stel je voor, er word idd een handtassendiefstal opgenomen, tegen dat de politie arriveert, is de dader al lang gaan lopen met de inhoud van enige waarde en ligt de handtas in de plaatselijke goot of struik.
Wettelijk gezien is trouwens de opname van beeldmateriaal geen bewijs om iemand te veroordelen/arresteren/iets in die trend. Het kan enkel als hulp dienen.. Dus de inhoud van de handtas is weg, de handtas zelf is weg, en waarschijnlijk de dader ook.
Zie jij die oude dame achter die dief aanlopen om haar handtas terug te vragen? Komaan zeg.
Ik snap trouwens niet waarom u steeds het nut van die camera's steeds op 1 specifiek geval betrekt en dan gaat concluderen dat het hele systeem voor geen enkele misdaad kan werken. Akkoord, tegen de tijd dat de politie arriveert is de vogel al lang gaan vliegen, maar hebben we tenminste op video wat er precies gebeurd is, en door wie het precies gebeurd is.
Mijns inziens is die wet ivm beeldmateriaal dat niet kan dienen als bewijsmateriaal verkeerd. Indien de echtheid van de beelden kan aangetoond woorden zouden videobeelden in samenspraak met getuigenissen van het slachtoffer en eventueel andere getuigen perfect mogen gelden als sluitend bewijs. Maar dat is dan weer een persoonlijke mening.
Timor is offline  
Oud 17 maart 2004, 07:07   #64
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Als ik morgen ga tanken zonder te betalen en er is camerabewaking dan telt dat bewijsmateriaal wel.Is dat dan andere wet betreffebde camerabewaking ,of je nu tankt of een overval pleegt .Men heeft in het verleden ook reeds via camerabeelden die twee jongens opgepakt die dat kindje hadden vermoord.Men heeft in het verleden ook reeds misdadigers opgepakt door camerabeelden.Zelfs de cameras aan de bankcontactautomaten hebben hun nut al bewezen.Zelfs als men een dader niet kan herkennen is het nut van de camera nog aanwezig.
Want de beelden tonen hoe de misdaad is gepleegd en al is het zo dat je niet ziet door wie je ziet dan wel hoe.En vele misdadigers volgen hetzelfde patroon voor hun misdaden en alzo kan men verschillende misdaden aan elkaar linken en valt de misdadiger toch is door de mand.Als ik morgen ontvoerd of verkracht wordt zou ik maar al te graag hebben dat er ergens camera is, dan kan ik bij verkrachting tenminste al aantonen dat ik het niet zelf heb uitgelokt ook al kan men de dader niet herkennen.
kweethetwelenkweethetni is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be