Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2008, 01:10   #61
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Zeg jij nu dat de joden een volk van inteelt is?
Ik zeg niet dat het een typisch Joods kenmerk is, maar het komt allicht vaker bij hen voor. Niet zozeer vandaag wellicht, maar als overblijfsel uit het verleden. Ik heb het over enkel de Asjkenazische Joden trouwens.

Er is niets shockerends aan mijn uitspraak hoor. Jaren geleden leefden Asjkenazische Joden in Centraal- en Oost-Europese getto's en kwam inteelt vaker voor. Vandaag de dag dragen zij er nog de gevolgen van en zijn ze vatbaarder voor erfelijke aandoeningen zoals het Tay-Sachssyndroom, de Gaucher-ziekte, dysautonomie, mucoviscidose, de ziekte van Canavan en mucolipidose.
Zelf denk ik dat de gewone Jood dat niet vlug zal toegeven, maar een niet-bevooroordeelde en nuchtere Jood zou dit toch beamen. Het is trouwens niet iets om je voor te schamen, en hun inteeltdagen zijn gewoon voltooid verleden tijd die stammen uit een duistere tijd voor de Asjkenazische geschiedenis.

Het heeft hen tenslotte niet belet succesvol te zijn in deze wereld. De slimste mensen op aarde qua IQ zijn nog steeds zij.
Ik weet niet hoeveel Joden exact een Nobelprijs hebben gewonnen, maar ik weet wel dat 27 die van Scheikunde op hun palmares hebben. Uiterst indrukwekkend als je weet dat zij slechts 0,2% van de wereld uitmaken (en ik tel alle Joden, niet louter de Asjkenazische).

De Knack heeft onlangs nog een interessant artikel over genetische selectie in Israël gepubliceerd, trouwens.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 28 april 2008 om 01:15.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 01:39   #62
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Oh ja, in adelijke kringen was inteelt ook vrij voorkomend. Als er inteelt plaatsvond was het gewoonlijk tussen neef en nicht, niet tussen broer en zus of ouder en kind. Niet enkel bij de adel, ook bij de rijke burgerij was de inteelt "normaal". Zo is Christiaan Huygens, nochtans een befaamd fysicus, de zoon van Constantijn Huygens en diens nicht!
Bij het gewone volk was inteelt niet echt frequent, toch niet als we de vrij lage frequentie van erfelijke aandoeningen mogen geloven.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 28 april 2008 om 01:45.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 02:06   #63
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Er is niets shockerends aan mijn uitspraak hoor.
Ik weet het, maar als ik dit had gezegd, was er een storm van links gezaag over "anti-semitisme" gekomen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 22:19   #64
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Zoals anti-Deutsche?

(Dat was een weggevertje! )
Ik ben nochtans trots om Nederlander te zijn. Dus van enig volksverraad kan je mij niet beschuldigen.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 00:33   #65
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ik zeg niet dat het een typisch Joods kenmerk is, maar het komt allicht vaker bij hen voor. Niet zozeer vandaag wellicht, maar als overblijfsel uit het verleden. Ik heb het over enkel de Asjkenazische Joden trouwens.

Er is niets shockerends aan mijn uitspraak hoor. Jaren geleden leefden Asjkenazische Joden in Centraal- en Oost-Europese getto's en kwam inteelt vaker voor. Vandaag de dag dragen zij er nog de gevolgen van en zijn ze vatbaarder voor erfelijke aandoeningen zoals het Tay-Sachssyndroom, de Gaucher-ziekte, dysautonomie, mucoviscidose, de ziekte van Canavan en mucolipidose.
.
Klopt; heb ooit zo iets gelezen over een specifieke ziekte onder fundamentalische joden omdat ze zo vaak inteelt "pleegden".

Herinner me de uitspraak van een oude buur van me ( gepensioneerd topdiplomaat) : het Vb ? Ach, vergeet het VB, de chinezen zijn véél racistischer, en de grootste racisten van allemaal zijn de israelis, zij beschouwen iedereen die geen jood bloed heeft als de facto minderwaardig.

hun inteelt is daar alleen maar een uiting van. dat ze dan meer genetische afwijkingen krijgen is dan ook logisch.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 22:51   #66
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Let niet op sinistra, hij is een zelfverklaarde antisemietenjager en ziet overal (OVERAL) tekenen ervan.

Enige kritische ingesteldheid is hem totaal onbekend
Heeft hij niet ooit eens de paus met de duivel vergeleken?
Oud 5 mei 2008, 22:53   #67
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
En dan klagen organisaties als het NSV en het KVHV dat ze geboycot, doodgezwegen en ze geassocieerd worden met neonazi-groepen. Als het VB in Vlaanderen wil deelnemen aan de macht dan heeft ze in de eerste plaats ondubbelzinnig afstand te nemen van groepen als het KVHV en de NSV die duidelijk sympathiseren met notoire antisemieten en antizionisten.
Mag je dan niet sympathiseren met antizionisten?
Oud 6 mei 2008, 00:50   #68
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Heeft hij niet ooit eens de paus met de duivel vergeleken?
Enne? "Sacer" betekent immers allebei ...
Oud 6 mei 2008, 10:20   #69
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
Klopt; heb ooit zo iets gelezen over een specifieke ziekte onder fundamentalische joden omdat ze zo vaak inteelt "pleegden".

Herinner me de uitspraak van een oude buur van me ( gepensioneerd topdiplomaat) : het Vb ? Ach, vergeet het VB, de chinezen zijn véél racistischer, en de grootste racisten van allemaal zijn de israelis, zij beschouwen iedereen die geen jood bloed heeft als de facto minderwaardig.

hun inteelt is daar alleen maar een uiting van. dat ze dan meer genetische afwijkingen krijgen is dan ook logisch.
Dan heeft uw oude buur geen gelijk.
Wij geloven dat elke mens een doel heeft op deze planeet en de wereld positief kan helpen.Iemand die geen joods bloed heeft is niet minderwaardig.
Vraag is of je de staat Israel viseerde of het joodse volk.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 11:40   #70
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Dan heeft uw oude buur geen gelijk.
Wij geloven dat elke mens een doel heeft op deze planeet en de wereld positief kan helpen.Iemand die geen joods bloed heeft is niet minderwaardig.
Vraag is of je de staat Israel viseerde of het joodse volk.
Veralgemeniseren is inderdaad gevaarlijk, maar nu doet u het in de omgekeerde richting

Laatst gewijzigd door Gun : 6 mei 2008 om 11:40.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 18:12   #71
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben nochtans trots om Nederlander te zijn. Dus van enig volksverraad kan je mij niet beschuldigen.

Een zionist handelt TEGEN de belangen van Europa in. Nederland is een Europees land. Je handelt tussen tegen de belangen van Nederland in. Tot daar uw "'trots".
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 18:14   #72
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Zoals anti-Deutsche?

(Dat was een weggevertje! )

Oud 6 mei 2008, 19:36   #73
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Ik denk dat er wel een paar zijn die zich in hun handen wreven vanwege de holocaust.
In 1916 beloofde Engeland het land dat toen nog palestina heette aan de joodse gemeenschap.
Toch wel snel geregeld niet?

Type maar es Holocaust by google en lees en ontdek wat er te ondtdekken valt
Ik was blij....
echt waar.
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 21:28   #74
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Een zionist handelt TEGEN de belangen van Europa in. Nederland is een Europees land. Je handelt tussen tegen de belangen van Nederland in. Tot daar uw "'trots".
Islamknuffelaars zoals jij handelen vast en zeker tegen de Europese belangen in en geloof het nou de meeste Nederlanders hebben GENOEG van Europa. Wij zijn Anglosaxische protestanten jongen, onze manier van leven, onze omgang heeft weinig te maken met wat er in Vlaanderen, Frankrijk of het Zuiden van Europa gangbaar is. Als Vlaanderen graag de kaart trekt van dat TransJordaans ruziezoekend volkje op de Westelijke Jordaanoever is jullie zaak maar daarvoor hoeft Nederland niet mee te stappen in die waanzin. Nederland steunde Israël en zal dat steeds blijven doen, net zoals de Duitsers, de Britten en de Amerikanen doen. En Hereniging? Geloof dat maar niet, jullie zouden het géén 5 minuten uithouden met onze Calvinistische manier van leven en wij ook niet met jullie dan nog liever een hereniging met Duitsland!!!

Laatst gewijzigd door Sinistra : 6 mei 2008 om 21:29.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 08:02   #75
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Islamknuffelaars zoals jij handelen vast en zeker tegen de Europese belangen in en geloof het nou de meeste Nederlanders hebben GENOEG van Europa. Wij zijn Anglosaxische protestanten jongen, onze manier van leven, onze omgang heeft weinig te maken met wat er in Vlaanderen, Frankrijk of het Zuiden van Europa gangbaar is. Als Vlaanderen graag de kaart trekt van dat TransJordaans ruziezoekend volkje op de Westelijke Jordaanoever is jullie zaak maar daarvoor hoeft Nederland niet mee te stappen in die waanzin. Nederland steunde Israël en zal dat steeds blijven doen, net zoals de Duitsers, de Britten en de Amerikanen doen. En Hereniging? Geloof dat maar niet, jullie zouden het géén 5 minuten uithouden met onze Calvinistische manier van leven en wij ook niet met jullie dan nog liever een hereniging met Duitsland!!!

Correct, de navel van uw bestaan loopt dw�*rs door de klaagmuur. Let op, die van mij loopt door Zuid-Samoa. Als katholieke Vlaming heb ik d�*�*r natuurlijk véél meer binding mee dan met met pakweg Denen.

Overigens, hoe is de staat Israël eigenlijk geconcipieerd in uw visie, een multiculturele staat, of een monoculturele, exclusief joodse staat?

Laatst gewijzigd door TVDD : 7 mei 2008 om 08:05.
TVDD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 08:26   #76
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan klagen organisaties als het NSV en het KVHV dat ze geboycot, doodgezwegen en ze geassocieerd worden met neonazi-groepen. Als het VB in Vlaanderen wil deelnemen aan de macht dan heeft ze in de eerste plaats ondubbelzinnig afstand te nemen van groepen als het KVHV en de NSV die duidelijk sympathiseren met notoire antisemieten en antizionisten.
Negationisme en revisionisme zijn niet hetzelfde als nazisme, noch antisemitisme. Als men de opmars van protestpartijen als het VB en LDD wilt tegenhouden, zal men moeten ophouden dergelijke idiote hokjesdenkerij te verkondigen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 14:29   #77
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben inderdaad zeer trots deze mensen tot mijn vrienden te rekenen. Er zijn nog echte Antifascisten
Proficiat, hiermee toont u aan wat voor extremistisch sujet u wel bent. Die pipo's op die foto's keuren namelijk wél oorlogsmisdaden goed, namelijk de bombardementen op sommige Duitse steden die bedoeld waren om zoveel mogelijk Duitse gewone burgers te doden, zonder enig doel van militair belang.
In feite zou u moeten kunnen gestraft worden voor dergelijke uitspraken, al zullen we maar aannemen dat u ze doet uit pure domheid.

Citaat:
en nogmaals, de overgrote meerderheid van normale mensen zoals "jij die noemt" zijn niet de met spinnewebben en runetekens bekraste kaalkoppen van de Kastelein
Geen mens die weet in 's hemelsnaam wat die mensen en dat café hier in deze discussie komen doen! Bij mijn weten heb ik dat hier niet ter sprake gebracht. U maakt er alweer en potje van.

Citaat:
maar de gewone man in de straat en die zijn allesbehalve Pro-Palestijns.
Tiens, overal waar deze politieke kwestie ter sprake komt hoor ik massaal veel pro-Palestijnse uitlatingen en keren de mensen zich af van het extremistisch Israëlisch geweld. Misschien tijd dat u eens wat verder gaat dan de joodse buurt in uw stad?

Citaat:
Ik zou het zelfs met de woorden van Wilders zo zeggen: "Iemand die sympathiseert met volkeren die hun eigen kinderen insmeren met schapenbloed, hun kinderen op straat laten paraderen met nep-Ak47 en bomgordels, zelf als hysterische schuimbekkende honden krijsen om Jihad en Joden aan het gas, wel die is knettergek.... ...maar ja zalig zijn zij die arm zijn van geest...
Wilders is een extremist die overigens veel van zijn tussenkomsten plant en uitwerkt met de hulp van de Israëlische ambassade in Amsterdam. Dit werd bevestigd door enkele oud-partijgenoten van de VVD, bezwaarlijk als neonazi's te bestempelen dus.
Oud 7 mei 2008, 20:44   #78
evilbu

Standaard

Citaat:
Jij bent zo'n bekeerling zeker? Mensen met een aangenomen nationaliteit of identiteit of religie zijn altijd het extreemst....
Dat terwijl Nederland in werkelijkheid zo ontkerkelijkt is als maar kan zijn (heel de wereld herkent hen eigenlijk daaraan)
Nuance is ook ver te zoeken bij jou, zowel in Nederland als Vlaanderen zijn voorstanders en tegenstanders van Israel te vinden, en vooral heel veel mensen die er NIETS VAN WETEN en er NIET MEE BEZIG ZIJN. (Ga maar eens aan de man in de straat vragen in Vl of Nl wat Transjordanië is...)

Laatst gewijzigd door evilbu : 7 mei 2008 om 20:45.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 21:06   #79
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En Hereniging? Geloof dat maar niet, jullie zouden het géén 5 minuten uithouden met onze Calvinistische manier van leven en wij ook niet met jullie dan nog liever een hereniging met Duitsland!!!
Volledig correct. De gortdroge Calvinistische manier van leven is niet besteed aan de gemiddelde Vlaming.

Gelukkig.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 22:31   #80
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Jij bent zo'n bekeerling zeker? Mensen met een aangenomen nationaliteit of identiteit of religie zijn altijd het extreemst....
Dat terwijl Nederland in werkelijkheid zo ontkerkelijkt is als maar kan zijn (heel de wereld herkent hen eigenlijk daaraan)
Nuance is ook ver te zoeken bij jou, zowel in Nederland als Vlaanderen zijn voorstanders en tegenstanders van Israel te vinden, en vooral heel veel mensen die er NIETS VAN WETEN en er NIET MEE BEZIG ZIJN. (Ga maar eens aan de man in de straat vragen in Vl of Nl wat Transjordanië is...)
Sinistra is een Vlaming die in Nederland woont.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be