![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De bedriegers van het "Vlaams Kartel" zoals u ze zo mooi noemt zijn dan wel goed genoeg voor het Blok aan een ministerpostje te helpen. De BLOK huichelaars. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#62 |
Vreemdeling
|
![]() Dit hebben we enkel maar te danken aan de schijndemocratie dat ons waardeloos landje is.
#63 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu mijn vraag: wat denk je als Leterme nu reeds (Le Soir en La Libre) aan de Frankofonen zegt: "van ons moet je geen schrik hebben, en NVA heeft wat dit betreft geen inspraak" Ik neem aan dat ik hier de juiste feiten aanhaal. Kan ik daar nu eens een nuchter en redelijk antwoord op krijgen. Vooral omdat we ten slotte toch beide dezelfde belangen dienen van onze Vlaamse gemeenschap. |
||
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
![]() Citaat:
Ik wou dat je dat zelf ook nooit deed. |
||
![]() |
![]() |
#65 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Seba indien de CD&V-NV.A de verkiezingen wint, wie denkt u dan dat CD&V als coalitiepartner zal kiezen???? De VLD of de SP.A???? |
||
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Di Rupo kan en zal niet toegeven, want zonder de Vlaamse miljarden kan hij zijn OCMW-staat niet draaiende houden en verliest hij zijn macht. Iedereen weet dat, maar telkens hopen de Vlaamse regeringspartijen dat het toch nog een tijdje kan duren als zij maar in de regering zitten. Lees nog een dat interview met De Gucht in DS. Dat is toch klaar en duidelijk, en De Gucht is toch geen Blokker. |
|
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#70 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Resultaat is: in Nederland meer allochtonen met een leefloon, meer in de gevangenis. In Duitsland meer allochtonen met een goede opleiding en een goede baan, minder in de gevangenis. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Mag ik nog eens herhalen dat de totale onredelijkheid van de PS bevestigd wordt door De Gucht in dat interview in DS. Dus jou 'mekkeren van het VB in een hoekje' komt hier niets bij doen. Moet ik nog eens herhalen dat die splitsing van de gezondheidszorg nationaal beslist wordt , en daar bestaat geen Vlaams kartel zoals Leterme zelf zei. Mogelijk maak ik een fout, maar dan wil ik wel weten waar. |
|
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Seba (en ook Doffer) ergens is toch een groot misverstand dat jij hopelijk uit de wereld kan helpen. Ik vewijs naar de pers:
***************** In een interview met Le Soir op 26 februari doet Leterme een knieval voor Di Rupo en zegt hij dat hij niet zal vragen om een regionalisering van de gezondheidszorgen, de werkloosheid, de NMBS. Voorts zegt Leterme dat hij op federaal niveau niet getrouwd is met de N-VA en dus de handen vrij heeft. In de Vlaamse pers profileren Leterme en Bourgeois zich dan weer als het anti-Di Rupo-front. De PS wil weten waar ze aan toe is. Eric DONCKIER ******************* Dat is toch volledig in tegenspraak met wat jij zegt. Wat is het nu???? |
![]() |
![]() |
#74 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Op die manier komen we eindelijk terug vooruit in de realisatie van meer Vlaams zelfbestuur! Sinds 1999 heeft de regering (Vlaamse en federale) alleen veel "zand" in de ogen gestrooid! Waar zijn die positieve verhoudingen (....) die zo geroemd werden door Dewaele.... voor nodige geweest? Er IS geen toenadering tussen Walonië en Vlaanderen gekomen... WEL integendeel! Met de duidelijke aanpak van Leterme, mogen wij opnieuw hopen dat belangrijke stappen kunnen gezet worden, waar én Vlaanderen én Wallonië goed van kunnen worden! D�*t is Staatsmanschap! Met omzichtigheid en toch duidelijk veranderingen doorvoeren die zullen leiden naar meer autonomie.... gelijdelijk... maar zeker! EN DAAR ... hebben we het VB ... ABSOLUUT ... niet voor nodig! Hun RABIATE ... stellingen maken elke onderhandeling ONMOGELIJK! Met het rampzalige gevolg dat juist Vlaamse verraders, zoals de SP.a- Spirit en VLD-Vivant plat op hun buik gaan voor de PS! M.a.w. ... Het VB... [size=6]IS[/size] de grote inderpaal om tot een Vlaamse autonomie te komen! Hopelijk gaan een grote meerderheid van de vroegere VB - stemmers dat EINDELIJK eens inzien! Alle Vlamingen moeten NU... beseffen dat er slechts één alternatief .. IS... : CD&V - NV-A.
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() Leterme in Le Soir: "Francophones, n'ayez pas peur". Hij kon het niet beter verwoorden.
![]()
#76 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb Leterme zeer duidelijk horen zeggen in de zevende dag wat ik hiervoor zei.
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() wel die tijd is door ! gedaan er mee ! dat is de vlaamse strijd ! dat is waar wij voor strijden ! piano leer arabisch hé, dat is voor die mensen iets gemakkelijker ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Seba, hier volgt het oorspronkelijk artikel.
UN ARTICLE DE BÉNÉDICTE VAES | EDITION DU JEUDI 26 FéVRIER 2004, Le Soir En Flandre, la campagne est (presque) lancée ! Yves Leterme, patron du CD&V, l'ex-CVP, l'ouvrira en fanfare, dès le 3 mars. Désigné par les sondages comme leader des intentions de vote, son parti se sent pousser des ailes. Il vient de marquer deux goals : décider Jean-Luc Dehaene d'emmener la liste européenne, et conclure un cartel électoral avec la N-VA, le parti ultranationaliste de Geert Bourgeois. Ce cartel, qui va donner �* la campagne des accents très communautaires, effraie les francophones. Le président Leterme s'emploie �* les rassurer. Il le promet : il ne revendique pas, dit-il, pour la Sécu, la Justice, la SNCB, des scissions pures et simples, mais davantage d'oxygène pour l'autonomie régionale et communautaire. Il fait des appels du pied très remarqués en direction du PS et d'Elio Di Rupo. Le président du CD&V rappelle enfin que le cartel avec la N-VA ne vaut que pour le scrutin régional, non pour le fédéral Seba, noteer dat ook NVA voor onze Franstalige landgenoten evenzeer ultra's zijn ALS het VB. Het ziet er ook naar uit dat de Vlamingen zich moeten tevreden stellen met 'davantage d'oxygène'. Na al die verklaringen en teksten is voor mij één zaak duidelijk: HET IS ONDUIDELIJK. |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VTM: nieuwsmanipulatie!
In onze kolommen wordt vaak en zwaar uitgehaald naar de VRT, maar -eerlijk is eerlijk- hun verslag van het Vlaams Blok-congres in Gent was vrij neutraal en correct. Als het goed is, zeggen we het ook. Doorgaans wordt het Vlaams Blok in de nieuwsberichtgeving van de commerciële omroep kritisch maar correct en genuanceerd benaderd. Maar, dat was gisteren even anders. Wat was er aan de hand? Hadden de aanwezige reporters last van een weekendkater of van een slechte spijsvertering? Of heeft de VTM-top in de aanloop naar de verkiezingen nieuwe richtlijnen uitgewerkt? Het leek er 's avonds in het VTM-nieuws alvast sterk op. De congresgangers moeten zich verbaasd afgevraagd hebben, of de VTM-journalist het wel over hetzelfde congres had. Want zo kreeg hij te horen "dat Frank Vanhecke zwaar uithaalde naar de migranten" en "dat Filip Dewinter ook nog niets is veranderd" (lees: 'Dewinter is nog altijd die onverbeterlijke 'racist'). Die insinuaties werden kracht bijgezet met verknipte en totaal uit hun context gerukte citaten. VTM kleurt je dag ... Zo haalde Frank Vanhecke niét uit naar 'de migranten', maar naar de PS en naar Laurette Onkelinx, die -in blinde paniek over de peilingen en de voorspelde verkiezingsoverwinning van het Vlaams Blok- liet verstaan dat dit in Brussel voor "onveiligheid" zou zorgen. Voorzitter Vanhecke stak de draak met Laurette en gaf enkele voorbeelden van de échte onveiligheid in onze hoofdstad. En ja, daarin kwam ook het feit aan bod dat de allochtone moordenaar van Patrick Mombaerts onlangs betrapt werd bij het verhandelen van drugs en dat de boef niet werd opgepakt om rellen te vermijden ... Maar het hele verhaal en het juiste kader kreeg de VTM-kijker dus niet te horen. Voor zoiets bestaat een term: nieuwsmanipulatie! VTM wordt, in tegenstelling met de VRT, niét betaald met belastinggeld. Maar ook de VTM-kijker heeft natuurlijk recht op volledige en correcte informatie. Voor die juiste informatie is er dus maar één adres: de publicaties en de webstek van het Vlaams Blok ! [size=7]VTM KLEURT JE DAG... BLAUW[/size]
![]() |