![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Net zoals een steen of een plant of een dier of een insect. Alles materie. Je mag dus niet van mensheid spreken, dat heeft geen zin volgens het atheistisch denken. ![]() Anders leg mij uit waarom jij beter bent dan varken die je eet en wie geeft jou recht om dat arme dier te slachten en eten ? waarom ben je beter dan een steentje in een strandje ergens op deze aardbol ? ![]()
(Fakhr al-Din al-Razi) Islam in 176 Hours (English) Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 1 mei 2008 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Empathie & logica is volgens mij een veel betere basis voor een moraliteit dan een boekje geschreven door primitieve boeren.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
"God van de bijbel een massam...." dus is jullie god niet de god van de bijbel? Zoals iemand hier al zei.
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Burger
|
![]() okke
Ja, dat is echt waar. Vandaag in Frankrijk bijvoorbeeld is het normaal dat een meisje op haar 18 mag trouwen, het is normaal omdat het niet tegen de wet is, ook niet tegen de cultuur, tradities en gewoontes van de Fransen anno 2008, maar als we een paar jaaren terug zijn, dan was het ook gewoon dat een meisje of een jonge op 12,13,14 gaan trouwen. In Arabië vandaag vind je nergens een meisje of een jonge die op zijn/haar 9,10,11,12,13 trouwt maar wel +14. Een arabier op een arabische forum zei tegen mij dat zijn moeder 15 was toen zij met zijn vader trouwde. Mijn moeder was tussen 16 en 17 (tweede vrouw van mijn vader) toen zij met mijn vader trouwde en mijn vader was +50 maar dat is in noord van Marokko (berbers). Dus je ziet dat de cultuur, tradities en gewoontes een grote rol spelen in het bepalen van dingen die normaal of abnormaal zijn. In de islam (wettelijk) bestaan er geen bepaling wat betreft de leeftijden zoals in de Belgische wet (men moet +18 zijn en hier is de toestemming van ouders niet vereist) maar onder de 18 jaar de ouders hun toestemming geven en deze toestemming moet door de jeugdrechter worden bekrachtigd en indien de ouders hun toestemming weigeren, kan de jeugdrechter in bepaalde gevallen o.a zwangerschap, toestemming verlenen. Als de man en de vrouw meerderjarig zijn, kunnen de ouders zich 'om persoonlijke redenen' verzetten tegen huwelijk. bv. de zoon wilt trouwen met iemand die twintig jaar ouder is. Uiteindelijk zijn deze wetten op een of een andere manier op cultuur en joods-christen tradities gebaseerd. In islam bestaat er geen bepaling over leeftijd gewoonweg omdat het een zaak van tradities en gewoontes is en de islam is voor heel de wereld dus daarom bestaan er geen bepalingen die door Arabieren als normaal beschouwd worden voor de rest van de wereld opdwigen. Maar de toestemming van ouders (of voogd) is altijd vereist en als de ouders weigeren dan mag de dochter beroep doen op een rechter (in een islamitische staat he ![]() Een volwassene volgens de islam is niet met leeftijden te bepalen maar er zijn andere dingen. Dit leg ik gewoon uit omdat ik er van uit ga dat je een christen bent of ale iemand die in goed&kwaad principes gelooft dus in God en in moraliteit. Als je atheist of materialist bent dan ja ![]()
(Fakhr al-Din al-Razi) Islam in 176 Hours (English) Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 1 mei 2008 om 22:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Natuurlijk geloven wij allemaal in dezelfde God (joden, christenen en moslims) en natuurlijke geloven we allemaal (alle mensen) in dezelfde Schepper ook al geloven sommigen in dezelfde schepper maar die in verschillende mensen of andere objecten is geopenbaard (en zij noemen die objecten ook goden).
(Fakhr al-Din al-Razi) Islam in 176 Hours (English) Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 1 mei 2008 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Gouverneur
|
![]() Als er geen richtlijn gegeven hoeft te worden over huwbare leeftijden, waarom moet er dan wel bijvoorbeeld een richtlijn gegeven worden voor de waarde of geldigheid van een getuigenverklaring door een niet-Moslim? Of over het verschil in waarde tussen een getuigenis van een man en van een vrouw?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
![]() Citaat:
Blijkbaar kan je je ook niet inbeelden dat een mens zonder religie een moraliteit kan hebben, wat suggereert dat jij zelf niet zeker bent van uw eigen moraliteit, ik zou haast denken dat jij schrik hebt voor een moraliteit zonder een god.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik heb geen islamitische rechten, wetgeving of andere dingen gestudeerd, gewoon de basis (zoals geloof, aanbidding, spiritualiteit oefeningen en ethiek) maar als je een antwoord op deze vraag wilt, stuur mij aub een pm'ke en ik zal het navragen anders vergeet ik het ![]()
(Fakhr al-Din al-Razi) Islam in 176 Hours (English) Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 1 mei 2008 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Gouverneur
|
![]() Over materialisten: herinneren jullie je Mohammed Yousaf Qureshi nog (met name de auto in de laatste alinea is spreekwoordelijk).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Torak = Tenach of oude testemant en dus een onderdeel van de bijbel. Als je niet hetzelfde godsconcept hebt en toch in een God of Schepper gelooft dan kan je mijn wel volgen ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als je interest gaat bestuderen dan zal je begrijpen dat het een van de eerste stappen was in strijd tegen het quraishinisme (kapitalisme uit die tijd ![]() Als atheist kan ik moeilijk met u in discussie gaan over moralitiet, wat ja waarom een varken eten moreel is? waarom geen gelijkheid tussen mens, plant, dier, steen, en alle andere materie? moeilijk maar ik beschuldig je niet niet-moreel te zijn hoor want u waarden en normen zijn op uw cultuur, tradities en gewoontes gebaseerd en deze hebben allemaal joods-christelijke traditionele oorsprong.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Gouverneur
|
![]() Ik zou het mooi vinden als de Koran en de Sharia een filosofisch naslagwerken zoude zijn: leuke gedachten en verhalen, waar je enkele als ouderwetse onzin naast je neer kan leggen en je over andere kan verwonderen en inspireren. Zoiets zeggen is echter al (bijna?) heiligschennis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Burger
|
![]() je gelooft wel in een schepper maar gewoon anders, u scheppersoncept is niet uit de realitiet genomen maar puur theorie en daarom zeg je materie en zolang je alle verschijnselen, natuurlijke fenomenen, objecten en wetten aan materie toerekent dan is materie in dit geval u schepper. Een schepper die geen intellegentie of wil en wijsheid heeft.
Dat is het verschill tussen mij en een atheist of materialist.
![]() |
![]() |
#78 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() in ieder geval is het woord sharia ruimer dan de meeste mensen denken, als men alle boeken die over shariah wilt gaan lezen dan is een menselijke leeftijd niet voldoende om gewoon alle inhoudstafels te kunnen doornemen. sommige mensen denken aan strafrechten wanneer ze het woord sharia horen en andere denken aan economische en politieke stelsel waanneer zij shariah in hun orgen krijgen en de moslims denken in eerste plaats aan veel regels, waarden en normen die het denken en leven van een moslim organiseren zoals geloof, omgaan met de mensen, met de natuur, werk en handel, trouwen en gezin strarten, bidden en spiritueel oefenen .. etc. Citaat:
$ klik hier gewoon om even de discussie te vermijden, als twee vrouwen in plaats van één man gaan getuigen wil niet zeggen da de islam wilt beweren dat 2 vrouwen gelijk is aan 1 man. er is nog een ding die je moet weten, als een iemand een valse getuigenis aflegt dan wordt ie gestraft, een man straffen is beter dan een vrouw straffen en dit omwille van veel zaken die er zijn. als je echt geinteresseerd bent in deze zaken met intentie op zoek naar de waarheid dan is het goed om deze zaken grondig te gaan bestuderen ipv een paar wikipedia links. voor rechten in belgie doe je 4 jaar master en als je een adovcaat wilt worden dan is 3 jaar ervaring met een advocaat een vereiste en dan pas zelfstandig beginnen en laat staan een rechter worden. dus deze zaken zijn groter dan een linkje gaan lezen ![]()
(Fakhr al-Din al-Razi) Islam in 176 Hours (English) Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 1 mei 2008 om 23:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Gouverneur
|
![]() Deze zaken zijn inderdaad groter dan de linkjes die ik naploos. Daar heb je gelijk in. Dat iemand die een valse getuigenis aflegt daarvoor ter verantwoording geroepen kan worden, ben ik ook met je eens. Dat een eeuwenoud boek zou mogen kunnen bepalen of er een straf op staat en wat die straf zou kunnen zijn, daar ben ik het niet mee eens. En dat we een onderscheid zouden moeten accepteren over het straffen van mannen en het straffen van vrouwen, ben ik het ook niet mee eens.
We zijn het op flink wat punten eens dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De God van de bijbel is NIET diegene van de koran. Mijn God is een heilige 3 vuldigheid nl God de Vader, Jezus en de Heilige Geest. Er is 1 God, maar alle 3zijn ze God. De God van de bijbel is Elohim of Jehovah (Jahweh ?). Je moet gewoon even vergelijken wat de bijbel zegt over God en wat de koran zegt over allah en dan zie je dat dat niet hetzelfde is. De bijbelse God heeft zichzelf laten kruisigen om onze zonden te vergeven en hij zei "het is gedaan" maw we gaan niet naar de hemel door onze "werken" (gelukkig maar, anders was er geen enkele mens in de hemel) maar door het accepteren van Jezus als Messias/Verlosser. De God van de bijbel is een persoonlijke, liefhebbende God die met elk van ons een relatie wil .... alleen zijn er velen die liever weglopen van hem. Jammer want de hel is geen leuke plaats, dus aub bekeer je ![]() Ik weet dat de katholieke kerk er een andere meniing op nahoudt, maar die is niet conform de bijbel. |
|
![]() |
![]() |