![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() sjongejonge, wat een bollocks staat hier allemaal bij elkaar.
Wie van de grote monden hierboven kan in feite op enige wijze staven wat hij/zij schrijft? Zijn jullie al in Korea geweest? Of komt al jullie info van de documentaires die met de regelmaat van de klok op ons worden afgevuurd door allesbehalve neutrale "journalisten" en hetgeen jullie er zelf bij fantaseren? Ik kan stuk voor stuk alle foute beweringen gaan bediscussiëren, maar dat zou ontaarden in een soort één tegen allen waar ik geen zin of tijd voor heb. Ik beperk me dus maar tot de mededeling dat ik in de zomer van 2005 de kans heb gekregen om Noord-Korea te leren kennen, en dat ik nog steeds onder de indruk ben. Niet dat alles rozengeur en maneschijn is -in welk land is dat wel het geval?- maar laten we fair blijven in onze discussies aub. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Was u vrij om overal te gaan waar u wenste in dat land, en dit zonder begeleider? Bent u er zeker van dat u meer gezien hebt, dan dat het dictaroriale wenstte dat u zag? Ontkent u het bestaan van strafkampen in het land? Zou u willen verhuizen naar dit rode paradijs? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
2. neen, maar daar is een verklaring voor. Na de Koreaanse oorlog werd nooit een vredesverdrag ondertekend,wel een wapenstilstand. Wanneer de VS dat willen is die wapenstilstand zo weer verbroken. Gezien wat er later gebeurd is in Vietnam, Cuba, Irak, Afghanistan, ... is dit niet ondenkbaar. Het land is dus in een constante staat van oorlogsparaatheid. Gezien het leger een zeer grote rol speelt in het alledaagse leven in Noord-Korea (niet als repressiemacht, wel als soort van task-force, maar ik ga daar nu niet over uitweiden) is het praktisch onmogelijk om een onderscheid te maken tussen burgerlijke en strategische plaatsen. In die zin is vrij gaan en staan als westerling niet mogelijk. Spionage, weet je wel... Een andere reden is dat de Koreanen bijzonder bang zijn dat er iets met een westerling zou gebeuren in hun land. Dat zou onmiddellijk een reactie uitlokken van het Westen. Tenslotte is de Koreaanse bevolking zeer argwanend naar westerlingen toe. De Koreaanse oorlog ligt voor hen nog zeer helder in het geheugen. In concentratiekampen zoals wij die gekend hebben in Auschwitz hebben de Amerikanen in Korea duizenden Koreanen gemarteld en gedood. De haat tegen de Amerikanen is niet zozeer ingegeven door de propaganda, maar wel door de traumatische ervaringen van de mensen zelf. (het is nog maar een dikke 50 jaar geleden). Anderzijds moet ik wel zeggen dat we zeer veel vrijheid kregen in het reisprogramma: we mochten op voorhand zeggen wat we wilden zien, en alles werd gedaan om onze wensen in te willigen. Ik vraag me af in welk ander land je als simpele toerist de kans krijgt om rond te gaan neuzen in scholen, ziekenhuizen, fabrieken, landbouwbedrijven enz... We kregen bovendien de kans te discussiëren met ministers en hoge verantwoordelijken. Ik was daar zeer over te spreken. 3. We hebben het land doorkruist van noord naar zuid en van oost naar west. Als je wil insinueren dat het "regime" onderweg alles heeft in scene gezet, en mooier doen uitschijnen dan het is, dan getuigt dat van slechte wil. We hebben constant "het leven zoals het is" gezien. Taferelen op straat, op het strand, op het veld, op school, in de unief, in het bedrijf, ... Onze gidsen gaven antwoord op al onze vragen. 4. Ik heb geen strafkampen gezien. Denk jij dat je als toerist in de VS een rondleiding krijgt in death row? Of ze bestaan? Dat zal wel zeker? Er zullen ook wel Koreaanse criminelen zijn zeker? 5. als je me de keuze geeft tussen leven als gemiddelde Congolees in Congo of leven als gemiddelde Koreaan in Noord-Korea, dan kies ik voor dat laatste. Laatst gewijzigd door Gentenaar : 6 mei 2008 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer even uit het artikel in TIME over het bezoek van het New York Philharmonic aan Noord Korea. Citaat:
Bron. Eigenlijk doen de mensen die het Noord Koreaanse regime ophemelen me denken aan de "progressieven" die destijds Stalin op handen droegen... ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 6 mei 2008 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je zwakke argumenten tonen aan dat je geen feiten hebt om je stelling te onderbouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() [quote=Geert C;3406930]
Ik citeer even uit het artikel in TIME over het bezoek van het New York Philharmonic aan Noord Korea. QUOTE] Wat staat er in dat artikel? Voor zover ik kan zien komt het er op neer dat de gasten met de best mogelijke egards behandeld werden: ondanks de energieschaarste werden de kamers waarin ze terechtkwamen zo goed mogelijk verwarmd, ondanks de voedselschaarste werden ze met een prinsenmaaltijd ontvangen. De Koreanen hebben genoeg fierheid en gastvrijheid om hun gasten niet met honger en kou te laten zitten. Moesten ze dat gedaan hebben, dan was het ook niet goed geweest, of wel? Ontkennen de Koreanen daarmee dat er problemen zijn? Neen! Ik heb zelf van de Koreanen meerdere malen gehoord dat er problemen waren qua voeding en energie. Enerzijds omdat het bergachtige landschap en het slechte klimaat niet bevorderlijk is voor de landbouw, anderzijds omdat er een gebrek is aan grondstoffen en harde valuta, die ze vroeger, toen de Sovjetunie nog bestond niet nodig hadden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geeft Noord-Korea nog vijf jaar, iets langer dan Cuba!
![]() |
#69 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoe zou je het vinden als VSA hier binnenvallen om de Vlamingen te bevrijden van de Belgische regering, maar als bijkomende schade je moeder, je broer en je vriend(in), samen met nog 100.000 andere Vlamingen om zeep helpt? En bovendien een avondklok instelt, je regelmatig fouilleert, in het wilde weg gaat schieten als er een bom afgaat, op je schiet als je een check-point te snel nadert, enz.? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Over (zelfverklaarde) communisten niets dan goeds!
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bush heeft daar een enorme fout gemaakt! Wat betreft Noord-Korea: zo'n invasie heeft als eerste doel om de bevolking te bevrijden. Een echte humanitaire missie dus!
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://nl.youtube.com/watch?v=0UNAEyqQc7Q&NR=1 Waarschijnlijk niet genoeg voor jou.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() Bevrijden? Als er 1 ding ding is wat de Amerikanen niet doen is het wel bevrijden. Het enige wat de Amerikanen in de Democratische Volksrepubliek kunnen brengen is honger, dood en extreme armoede.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Het is niet omdat het regime dat beweert dat het ook waar is...
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dan breekt er einelijk weer eens een fatsoenlijk tijdperk aan, het tijdperk van de Chinese grootmacht. Je weet duidelijk niks van de hele zaak. Zonder actieve buitenlandse interventie houden zowel Cuba als Noord-Korea het nog zeker 50 jaar uit, waarschijnlijk nog veel langer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
![]() Bolsjewiek, volgens mij ben jij het soort communist dat in de eerste helft van de afgelopen eeuw Stalin de hemel in zou hebben geprezen. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 6 mei 2008 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Die persoonscultus, dat is iets waar de kapitalisten zich met hun "gezond verstand" op blindstareen terwijl rondom hen de halve wereldbevolking van de honger sterft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De grenzen stonden de laatste tijd weer zo goed als open, maar het Zuiden weigert iedere hulp. Enkel China is onbekrompen genoeg om het Volk daar te steunen. Er is een uithongeringsoorlog aan de gang van de imperialisten tegen de Volksrepubliek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat zegt al genoeg. Animal Farm is pure rotzooi met een moraal van "kom maar niet in opstand, het wordt toch nooit beter".
|
![]() |
![]() |