Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2008, 10:45   #61
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Misschien dat System in Limburg dan maar eens een rondvraag moet doen hoeveel mensen een 'Retour A Liège' nog zien zitten.
*BANG*

Meteen met de voorhamer in plaats van met het zachte woord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 13:33   #62
Thiebault
Vreemdeling

Thiebault's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Thiebault
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
mooie tekst
mooie woorden

nu nog de daden bij het woord
Ik ben helemaal akoord met gij. En ik vraag me : "Wat de Vlamingen die wonen in Vlaanderen wachten om Vlaanderen onafhankelijk te verklaren ?"

Als "belgië" moet niet een "tjekoslovakië" worden, dan "palestine" in onze straten !

Ik bedank Knuppen voor de woorden van dit lied !
En zelfs als de Belgen z'n ondergang schreeuwen, Vlaanderen is sterker dan duizenden eeuwen, Vlaanderen is niet dood, Vlaanderen zal leven, Vlaanderen doet Belgie barsten en beven, weg met die bastaard de Belgische staat, Vlaanderen is alles wat nog bestaat, Vlaanderen mijn volk, mijn vlakkeland, Vlaanderen is mijn vaderland.
Thiebault is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 13:39   #63
Thiebault
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Nederland heeft ook mooie muziek
Ja, zeker ! Als de Nederlanders hun gebreken van uitspraak, misschien verliezen dat men de vergadering van onze twee landen (Vlaanderen en Nederland) zal kunnen overwegen. En eveneens, brandt uw monarchie!
En zelfs als de Belgen z'n ondergang schreeuwen, Vlaanderen is sterker dan duizenden eeuwen, Vlaanderen is niet dood, Vlaanderen zal leven, Vlaanderen doet Belgie barsten en beven, weg met die bastaard de Belgische staat, Vlaanderen is alles wat nog bestaat, Vlaanderen mijn volk, mijn vlakkeland, Vlaanderen is mijn vaderland.
Oud 1 mei 2008, 13:44   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thiebault Bekijk bericht
Ik ben helemaal akoord met gij. En ik vraag me : "Wat de Vlamingen die wonen in Vlaanderen wachten om Vlaanderen onafhankelijk te verklaren ?"

Als "belgië" moet niet een "tjekoslovakië" worden, dan "palestine" in onze straten !

Ik bedank Knuppen voor de woorden van dit lied !
Je hebt je vraag al zelf beantwoord, zei ik.

De Vlamingen willen liever geen herhaling van wat Fransen bendes in 1830 in Belgique lapten. D�*t leek op Palestina!
Tjecho-Slowakije deed het zonder het Belgische of Palestijnse geweld. Zo willen de Vlamingen het ook.
Denk je dat ze Franstaligen en de belgicisten dat zouden toelaten?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 mei 2008 om 13:47.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 13:45   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, zeker ! Als de Nederlanders hun gebreken van uitspraak, misschien verliezen ...
Oud 1 mei 2008, 14:59   #66
Thiebault
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je hebt je vraag al zelf beantwoord, zei ik.

De Vlamingen willen liever geen herhaling van wat Fransen bendes in 1830 in Belgique lapten. D�*t leek op Palestina!
Tjecho-Slowakije deed het zonder het Belgische of Palestijnse geweld. Zo willen de Vlamingen het ook.
Denk je dat ze Franstaligen en de belgicisten dat zouden toelaten?
Toestemmen wat: een verdeling zonder wrijvingen? Als men Maingain en
debiel van FDF wegneemt, liever de Walen en de Franstaligen een
splitsing in de vrede. Want zij weten iedereen dat wij tot, in ieder
geval ertoe neigen.

Maar vrezen voor maingain niet: die flikker aangezien zij zeker niet haar
leger dienst heeft gedaan.

Ah, aan het feit, ben ik een Franstalige (dat moet ser in mijn het
Nederlands lezen) en ik ben Vlaaming.

Laatst gewijzigd door Thiebault : 1 mei 2008 om 15:01.
Oud 1 mei 2008, 16:33   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toestemmen wat: een verdeling zonder wrijvingen? Als men Maingain en
debiel van FDF wegneemt, liever de Walen en de Franstaligen een
splitsing in de vrede. Want zij weten iedereen dat wij tot, in ieder
geval ertoe neigen.
Je bedoelt dat alle Walen en Franstaligen, op debiele Maingain na, geneigd zijn om Belgique vredelievend te splitsen?
Wat raar. Ik hoor immers ook van Reynders, Milquet en Di Rupo dat ze delen van Vlaanderen willen annexeren om er Brussel mee te kunnen uitbreiden.
Maar ze zouden wél zonder wrijvingen Belgique splitsen?

Citaat:
Maar vrezen voor maingain niet: die flikker aangezien zij zeker niet haar
leger dienst heeft gedaan.
????
Bedoel je Maigain met die flikker?
En wat heeft geen legerdienst doen hiermee te maken?

[/quote]Ah, aan het feit, ben ik een Franstalige (dat moet ser in mijn het
Nederlands lezen) en ik ben Vlaaming. [/quote]

????
Bedoel je dat je Franstalig bent maar Vlaming bent omdat je in de Vlaamse rand woont?
Oud 1 mei 2008, 17:17   #68
Thiebault
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dat alle Walen en Franstaligen, op debiele Maingain na, geneigd zijn om Belgique vredelievend te splitsen?
Wat raar. Ik hoor immers ook van Reynders, Milquet en Di Rupo dat ze delen van Vlaanderen willen annexeren om er Brussel mee te kunnen uitbreiden.
Maar ze zouden wél zonder wrijvingen Belgique splitsen?
Neen, ik zeg dat de Walen zal verkiezen de vrede dan oorlog. Zelfs Milquet, Di Rupo and Reynders.

Als de Vlamingen de Walen een gang van Waals Brabant in Brussel laten
creëren, dan zal het te laat zijn en Brussel zal waarschijnlijk Waals
worden.

Citaat:
????
Bedoel je Maigain met die flikker?
En wat heeft geen legerdienst doen hiermee te maken?
"Flikker" is niet "homoseksueel" ? lol
Ik praat over legerdienst voor zeggen dat Maingan zal niet de troepen van Walen nemen. Dat is een grap...

[/quote]Ah, aan het feit, ben ik een Franstalige (dat moet ser in mijn het
Nederlands lezen) en ik ben Vlaaming. [/quote]

Citaat:
????
Bedoel je dat je Franstalig bent maar Vlaming bent omdat je in de Vlaamse rand woont?
Neen, ik ben in Vlaanderen geboren : in Brussel ! Mijn grootouders was nederlanstaligers maar ze spreken aan mijn ouders in het frans. Waarom ? Ik weet het niet. Bepaalde Vlamingen van Brussel hebben het Nederlands voor de druk van de Franstaligen opgegeven.
Oud 1 mei 2008, 17:33   #69
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Neen, ik zeg dat de Walen zal verkiezen de vrede dan oorlog. Zelfs Milquet, Di Rupo and Reynders.

worden.

Ik praat over legerdienst voor zeggen dat Maingan zal niet de troepen van Walen nemen. Dat is een grap...^
Citaat:
Ah, aan het feit, ben ik een Franstalige (dat moet ser in mijn het
Nederlands lezen) en ik ben Vlaaming.

Citaat:
Neen, ik ben in Vlaanderen geboren : in Brussel ! Mijn grootouders was nederlanstaligers maar ze spreken aan mijn ouders in het frans. Waarom ? Ik weet het niet. Bepaalde Vlamingen van Brussel hebben het Nederlands voor de druk van de Franstaligen opgegeven.
Kijk, aan jou zou ik nu graag een sticker komen geven voor op je wagen: 'je suis flamand et j'y suis fière'

iemand met dezelfde idealen en streefdoelen als ons moet van mij zelfs niet in (moeder)taal verbonden zijn.

Je n'ai rien contre les francophones, j'ai quelque chose contre la belgique..

Laatst gewijzigd door Ongetemde Leeuw : 1 mei 2008 om 17:35.
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 17:37   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ze dan maar rap hun idee om de rand te annexeren en zo een corridor te bekomen opgeven! Dat is immers om oorlog vragen.

Citaat:
worden.
Wij weten dat dit de bedoeling is en ook waarom. Vlaanderen kan overleven zonder Belgique, maar Brussel en Wallonië niet.

Citaat:
Maingain is dus homosexueeel volgens jou?

Citaat:
Ik praat over legerdienst voor zeggen dat Maingan zal niet de troepen van Walen nemen. Dat is een grap...
Het zal wel aan mij liggen maar dat verband zag ik niet.

Citaat:
Dus voor jou is Brussel Vlaanderen?

En je weet dus wél waarom je grootouders jouw ouders niet in hun eigen taal hebben opgevoed: door de Franstalige druk.
Dat is niet hun schuld. Het Belgisch regime heeft dit gedurende 178 jaar welbewust in de hand gewerkt. Had het regime dat niet gedaan, maar de Vlamingen vanaf de eerste dag recht gedaan, dan hadden de Vlamingen het geaccepteerd. Dan sprak jij vandaag wellicht vloeiend Frans én Nederlands.

Waarom neem je niet eens contact op met Kaal via pb? Dat is ook een Franstalige Vlaming. Ik denk dat je goed met hem zou kunnen opschieten en dat je veel van hem zou leren. Het is een zeer wijze man.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 mei 2008 om 17:38.
Oud 1 mei 2008, 19:44   #71
Thiebault
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Kijk, aan jou zou ik nu graag een sticker komen geven voor op je wagen: 'je suis flamand et j'y suis fière'

iemand met dezelfde idealen en streefdoelen als ons moet van mij zelfs niet in (moeder)taal verbonden zijn.

Je n'ai rien contre les francophones, j'ai quelque chose contre la belgique..
Ja, is het zeer een goed idee.

Maar ik ben niet zeker dat ik versta je : zegt jij dat ik aan het Frans of het Nederlands verbonden moet zijn ?

belgiek barst !
Oud 1 mei 2008, 19:50   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, is het zeer een goed idee.

Maar ik ben niet zeker dat ik versta je : zegt jij dat ik aan het Frans of het Nederlands verbonden moet zijn ?

belgiek barst !
Neen. Hij zegt dat de taal die je spreekt van geen belang is omdat je voor hetzelfde strijdt als hij.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 mei 2008 om 19:51.
Oud 1 mei 2008, 19:54   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Schrijf eens een pb naar Kaal, Thiebault. Het is een Franstalige en komt uit een Franstalige familie maar spreekt perfect meerdere talen, waaronder het Nederlands. Hij heeft voor Vlaanderen gekozen, net als jij.
Oud 1 mei 2008, 19:56   #74
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
mooie tekst
mooie woorden

nu nog de daden bij het woord
En daar loopt het blijkbaar steeds fout
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 20:02   #75
Thiebault
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat ze dan maar rap hun idee om de rand te annexeren en zo een corridor te bekomen opgeven! Dat is immers om oorlog vragen.
ik hoop dat de Vlamingen zich niet zouden laten doen ! Dus, als de oorlog is de laatste oplossing, ik ben zeker niet tegen... Een volk heeft het gerecht van een staat hebben en hij (de volk) moet zijn staden verdedigen... Dit dag, ik zal de wapens nemen met mijn broeren.

Citaat:
Wij weten dat dit de bedoeling is en ook waarom. Vlaanderen kan overleven zonder Belgique, maar Brussel en Wallonië niet.
Dat is niet de probleem. Ik denk dat de Wallonië kan enig overleven met andere politiek. Zijn economiesch interesseert sommige groot maatschapijen. Nochtans, Brussel is een vlaamsstad, vanuit een historisch, geografisch en cultureel standpunt. 70% van franstaligers die wonen in Brussel zijn niet voldoende om een Waalse stad ervan te doen. Hoeveel franstaligers uit Brussel denken aan hun vlaamsidentiteit ? Niet veel...

Vlaanderen moet zich aan de (echte) Brusselse Franstaligen laten bewust worden dat zij Vlaams zijn

Citaat:
Maingain is dus homosexueeel volgens jou ?
In realiteit, nee denk ik. Dat is een grap die loopt alleen in het frans, blijkbaar !

Citaat:
Dus voor jou is Brussel Vlaanderen?
Als Brussel is niet een Vlaamse stad voor gij, dan je stigmatiseert alle van de probleem voor Brussel.

Citaat:
En je weet dus wél waarom je grootouders jouw ouders niet in hun eigen taal hebben opgevoed: door de Franstalige druk.
Dat is niet hun schuld. Het Belgisch regime heeft dit gedurende 178 jaar welbewust in de hand gewerkt. Had het regime dat niet gedaan, maar de Vlamingen vanaf de eerste dag recht gedaan, dan hadden de Vlamingen het geaccepteerd. Dan sprak jij vandaag wellicht vloeiend Frans én Nederlands.
Ja. Nu, mijn werk is Nederlands te leren en mijn kinderen in dit taal opvoeden, naast het Frans (voor hun moeder). Omdat het Nederlands de enige taal is die in mijn aders giet.

Citaat:
Waarom neem je niet eens contact op met Kaal via pb? Dat is ook een Franstalige Vlaming. Ik denk dat je goed met hem zou kunnen opschieten en dat je veel van hem zou leren. Het is een zeer wijze man.
Hij komt hier ? Bedankt voor dit inlichting.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be