![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn situatie in het thuisland kan de oorzaak van de zelfmoord zijn, niet zijn behandeling voor zijn repatriering. Niet ons asielbeleid moet op de korrel genomen worden, wel het beleid van de Afrikaanse landen en de houding van de Westerse wereld tov dat beleid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als ik sommige reacties hier lees niet nee.
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen krijgen asiel als ze voldoen aan de voorwaarden hiervoor; bij de meeste aanvragen is dit niet het geval.
Maar dat is ook niet vreemd; honger, armoede zijn geen omstandigheden waarvoor asiel wordt verleend en de meeste vluchtelingen zijn vanwege economische redenen op de vlucht. Weten ze dan de kans groot is het illegalenstatuut te krijgen eenmaal in Europa? Natuurlijk maar alles is beter dan de onmenselijke armoede; dus komen mensen deze kant op en die stroom zal alleen maar groter worden. De hoop op een beter leven, regularisatie, geld verdienen no matter what houdt die mensen op de been. De vraag is echter;wat doen wij met al die mensen die vaak laag geschoold zijn of analfabeet en volkomen 'wereldvreemd 'in Europa? Voorlopig worden die mensen teruggestuurd conform de wet. Natuurlijk maakt dit mensen wanhopig en natuurlijk proberen zij uitzetting met alle middelen te voorkomen; maar betekent dit dat de opvang en beleid hieraan schuld hebben? In mijn ogen vooral de thuislanden zelf; zij falen om burgers een menselijk bestaan te geven en daar ligt de oorzaak; niet bij het gevolg hiervan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind dat politieke vluchtelingen wel de kans mogen krijgen om hier te leven. maar als het gaat om economische vluchtelingen dan zit dat er wat mij betreft niet snel in
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als asielzoekers demonstreren, terecht of niet, dan is dit omdat het slechte wat hen kan overkomen is te worden teruggestuurd, of het nu iemand is die voor z'n leven vreest, of de eerste de beste die vindt dat het gras aan de andere kant gewoonweg groener is. Het zal er in de toekomst niet op verbeteren zonder drastisch beleid, al was het maar door de stijging van de voedselprijzen, ook in arme lnaden, en de ecologische toestand die er niet verbetert. De verwoestijning neemt toe wat een rechtstreekse impact heeft en nog meer zal hebben op de migratie, ook onder het mom van asiel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
dwz - dat zijn persoonlijk individueel leven effectief in gevaar is maar hij dat niet heeft kunnen bewijzen door verschillende redenen (zo ken ik mensen uit een Afrikaans land wiens halve familie vermoord werd omwille van lid zijn van de verkeerde politieke partij, waardoor zij zijn gevlucht maar dat was blijkbaar niet voldoende om aan te tonen dat zij zélf ook in gevaar waren) - dat zijn leven niet in gevaar was...
![]() |
![]() |
#72 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
- uniforme doorzichtige humane procedure met bijhorende - voor zover mogelijke - terugkeerbeleid - spreidingsbeleid (aantal asielzoekers in verhouding met aantal inwoners van een land) - Europese hulpverlening in derde wereld: noodhulp én opbouwen van democratieën etc... Maar dit makkelijker gezegd dan gedaan...
![]() |
![]() |
#73 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [quote=Astar;3398273]Het probleem is dat de meeste asielzoekers bij het aanbod van de vrijwillige terugkeer zeggen : ik ga niet terug, want mijn advocaat heeft gezegd.......
/QUOTE] goed punt, de rol van sommige advocaten in asielaanvragen beperkt zich tot valse hoop geven en daar munt uitslaan....
![]() |
#74 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik heb zelf een tijdje in een asielcentrum gewerkt.
Een asielbeleid is één ding, te complex om op een vrijdagavond daarover uitgebreid te schrijven. Een opvangbeleid is iets anders: ook al zou je asielzoekers in een luxe - 5sterren - hotel - kuuroord steken bij wijze van spreken, feit blijft dat die mensen in een zeer stresserende cruciale periode van hun leven zitten: - alles achtergelaten (familie, vrienden, bezit, alles wat je vetrouwd is), - aangekomen in een onbekend land, met een vreemde taal vreemde gewoontes - overgeleverd aan een rigide systeem van leefregels (1 kamer voor gans gezin, ouders én kinderen, jongens en meisjes, eten op vaste uren, toestemming moeten vragen voor vanalles en nogwat,...) - vooral: ziten wachten tot als iemand die je niet kent een beslissing neemt over jouw leven en toekomst - en dat alles in één gebouw met een hoop mensen die allemaal in dezelfde situatie zitten Resultaat: een hoop mensen die constant gespannen staan en zich vervelen dus op alles gaan fixeren en heel licht ontvlambaar zijn.... een asielcentrum is echt een deprimerende plaats en dan denk ik nog dat het Belgie in sé geen slecht opvangbeleid is, t zijn gewoon de omstandigheden die het onmogelijk maken.... ik denk dat de meeste asielzoekers bij hun vlucht daar niet hebben bij stilgestaan, hoe zoiets dan concreet verloopt.
Putain putain c'est vachement bien Nous sommes quand même tous des Européens!!! ![]() Laatst gewijzigd door Mbeya : 2 mei 2008 om 19:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het zijn er zeeeeeer veel Rudy en niet alleen via zaventem, de open opvangcentra zitten tot de nok vol, het zijn trouwens vooral niet begeleide minderjarigen uit Afghanistan en Irak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat je derde punt betreft. Daar word ik hopeloos. Kan je in Afrika ooit echte democratieën verwezenlijken ? Ik vrees dat we op het Europese continent eerder zullen overstelpt worden met Afrikanen. Sorry Mbeya. Ik geloof niet meer in noodhulp, behalve eerstelijns, maar zeker niet structureel. Het kan verbeelding zijn, maar het blijft volgens mij "voor wat hoort wat": energie en grondstoffen. |
|
![]() |
![]() |