Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2008, 11:47   #61
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Die regels maken voor mij momenteel niks uit, omdat ik nu even voort kan zonder te werken. Niet iedereen kan dat zeggen.
En dat is toeval?

Citaat:
Gij hebt zo iets zweverigs van "er is vrijheid genoeg, ge moet het gewoon ZIEN". Niet dat het niet waar is, maar gij gebruikt het als argument om mensen in het gareel te laten lopen. Of toch als een trukje...
Het ziet er zweverig uit omdat ge nog alleen maar de contouren ontwaart. Als ge blijft kijken zal het keihard concreet worden.

En nee, ik gebruik het niet als argument om mensen in het gareel te laten lopen. In principe hou ik niet zo van mensen die in het gareel lopen, maar als het alternatief is dat ze me zonder gareel lastig vallen, dan kies ik zonder twijfel voor een goed gareel.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 11:50   #62
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Gij zijt dus gewoon een opportunist?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 12:01   #63
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Gij zijt dus gewoon een opportunist?
Nee, ik ben iemand die van de vrijheid houdt.

Opportunisme = gebruik maken van de kansen die het leven biedt.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 18:16   #64
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik ben het daar 100% mee eens.

In de boeken van de psychiater die onder het pseudoniem Theodore Dalrymple schrijft komen die ideeën ook tot uiting. Hij schrijft min of meer dat de hogere klasse deze ideeën in het leven geroepen heeft, om zo hun positie voor eeuwig te vrijwaren. Immers, als er geen verschil is tussen hun manier van leven en die van 'de lagere sociale klassen' en men die lagere sociale klassen niet negatief mag beoordelen, is er ook geen reden meer om vanuit die lagere sociale lagen proberen op te klimmen en eruit weg te geraken.
Als je nog een stapje verder gaat kan je zelfs zeggen dat onze sociale zekerheidsysteem dit mee in de hand werkt. (Dit stelt hij dan ook.) Wat je ook doet, je komt altijd op je pootjes terecht en als de nood hoog is staat men altijd klaar om je te helpen. Die wetenschap kan voor mensen een motivatie zijn om niets aan hun levensomstandigheden te veranderen.
Hier zit iets in.
Oud 6 mei 2008, 18:31   #65
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik ben het daar 100% mee eens.

In de boeken van de psychiater die onder het pseudoniem Theodore Dalrymple schrijft komen die ideeën ook tot uiting. Hij schrijft min of meer dat de hogere klasse deze ideeën in het leven geroepen heeft, om zo hun positie voor eeuwig te vrijwaren. Immers, als er geen verschil is tussen hun manier van leven en die van 'de lagere sociale klassen' en men die lagere sociale klassen niet negatief mag beoordelen, is er ook geen reden meer om vanuit die lagere sociale lagen proberen op te klimmen en eruit weg te geraken.
Als je nog een stapje verder gaat kan je zelfs zeggen dat onze sociale zekerheidsysteem dit mee in de hand werkt. (Dit stelt hij dan ook.) Wat je ook doet, je komt altijd op je pootjes terecht en als de nood hoog is staat men altijd klaar om je te helpen. Die wetenschap kan voor mensen een motivatie zijn om niets aan hun levensomstandigheden te veranderen.
Je weet toch dat die jongen compleet brandhout heeft gemaakt van het soort van politiek beleid waar jij een grote voorstander van bent, hé?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be