Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2008, 15:52   #61
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
Zelfs in Nederland klinkt de kritiek steeds harder. en dat was het zionbastion van europa
Citaat:
Balkenende feliciteert Israël

Premier Balkenende heeft de staat Israël gefeliciteerd met het zestigjarig bestaan.

Balkenende zegt: 'De stichting van de staat Israel in 1948 is een historische en politieke mijlpaal in de lange en bewogen geschiedenis van het joodse volk. Zoals Koningin Beatrix in haar toespraak voor de Knesset in 1995 zei, gaf de nieuwe staat het joodse volk de eigen plek en de rechtszekerheid die de landen van Europa niet hadden kunnen bieden. Israel was daarmee niet alleen een toevluchtsoord, maar ook een bron van inspiratie en zelfvertrouwen. Dit komt tot uitdrukking in de bewonderenswaardige wijze waarop de Israëlische bevolking in de afgelopen zestig jaar onder vaak moeilijke omstandigheden een moderne democratie met een hoogwaardige economie heeft opgebouwd.

Sinds 1948 heeft Nederland warme betrekkingen met de jonge staat onderhouden en hebben Nederlandse regeringen Israël gesteund. Dit geldt ook voor de huidige regering. De steun is ook gericht op het bevorderen van een duurzaam akkoord tussen Israël en de Palestijnen, dat veilige en erkende grenzen voor Israël en een levensvatbare staat voor Palestijnen omvat.

Namens de Nederlandse regering wil ik de Israëlische regering en bevolking dan ook van harte gelukwensen met het zestigjarig bestaan van de staat Israël.'
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 16:00   #62
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

diie is nog altijd zwaar gefrusteerd . Zelfs zo zwaar dat hij niet meer de moeite doet om te lezen wat er staat.

Citaat:
het is idd een merkwaardige "prestatie" dat de Us deze landpikkende , volksverdrijvende en oorlogsstokende zionstaat zo zwaar subsidieert, zowel financieel, militair als politiek. en de misdaden ervan steeds weer verontschuldigt via het veto in de veiligheidsraad...

eigenlijk niet zo "merkwaardig" want AIPAC en andere zionlobbies hebben zowel de democrats als de good ole stevig bij de ballen.

gelukkig dat er steeds meer kritiek op dat Israelgedrocht begint te komen, in de media, op de straat , via docs , via boeken en dat de gewone man ook niet meer zwijgt over de misdaden die door zionisten begaan worden.

Zelfs in Nederland klinkt de kritiek steeds harder. en dat was het zionbastion van europa
dat de US regering en die van Nederland dat nog niet laten doordringen is hoegenaamd niets nieuws ...Maar we zullen zien hoe lang dat het duurt voor ook dat niveau er moet aan geloven. Als je ziet hoe snel het op andere niveaus is gegaan, ziet het er erg goed uit
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 16:06   #63
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Hou deze in het oog ... De Geschiedenis van ...
bedankt voor de tip
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 9 mei 2008, 16:11   #64
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
dat de US regering en die van Nederland dat nog niet laten doordringen is hoegenaamd niets nieuws ...Maar we zullen zien hoe lang dat het duurt voor ook dat niveau er moet aan geloven. Als je ziet hoe snel het op andere niveaus is gegaan, ziet het er erg goed uit
U neemt uw wensen teveel voor werkelijkheid.

Gefundeerde, constructieve kritiek op het beleid van de staat Israël is er in Nederland altijd al geweest, net zoals op het beleid van andere bevriende, democratische landen. 'Een ander Joods geluid'' bestaat ook al jaren.

Maar gelukkig hebben we een vrije pers die niet wordt beïnvloed door het belang van Waalse wapenleveranties aan arabische landen of zware economische belangen van een zuidelijk buurland.
Oud 9 mei 2008, 16:24   #65
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Inderdaad,volgens sommige leden hier kan je daar als sport Katjushot in de lege woestijn schieten,niet met bedoeling om iemand te raken.

Eilat is een must.
Geef mij maar Tel Aviv.
Ik heb behalve New York zelden zo'n multi culti rocking city gezien.
Alleen is het in Tel Aviv wel stukken veiliger.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 16:26   #66
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
U neemt uw wensen teveel voor werkelijkheid..
nee hoor. ik constateer alleen maar.

Citaat:
Gefundeerde, constructieve kritiek op het beleid van de staat Israël is er in Nederland altijd al geweest, net zoals op het beleid van andere bevriende, democratische landen. 'Een ander Joods geluid'' bestaat ook al jaren.
die bestaan idd al jaren en tot voor 10 j kon op jullie nederlandse zenders zelden een kritikaster horen die het landpikken en het oorlogsstoken van je zionstaat aankloeg. Dat is nu wel even anders. Zelfs van Agt spaart zijn kritiek niet meer !

Citaat:
Maar gelukkig hebben we een vrije pers
Oud 9 mei 2008, 16:30   #67
bruut geweld
Minister-President

Standaard

vorige week tijdens het zappen nog een interview gezien op ned 2 waar een gast zat (herinner me de naam niet meer) die ook een boek ging schrijven over de wandaden van Israel.

Werd erop gewezen dat zijn ouders tijdens de oorlog wel "fout" waren, dus indien dat hij dat boek zou schrijven dit tegen hem gebruikt zou worden.

antwoord : nu ja, dan doen ze dat maar, het zullen alleen maar feiten zijn die ik aanhaal en als ze dan niets anders kunnen als verweer van mij als persoon aan te vallen op het verleden van mijn ouders, staaft dat alleen hun onmacht.

Oud 9 mei 2008, 16:31   #68
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Eilat is een must.
Eilat trekt me nou eens niét.
Israeli's zijn al érg als ze moeten werken,
dus als ze op vakantie zijn wil ik ze helem�*�*l niet meemaken!

Grapje!
Oud 9 mei 2008, 16:33   #69
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
U neemt uw wensen teveel voor werkelijkheid.

Maar gelukkig hebben we een vrije pers die niet wordt beïnvloed door het belang van Waalse wapenleveranties aan arabische landen of zware economische belangen van een zuidelijk buurland.
EAJG
Dat vind ik even erg als bv FDF.

Loop je daar dan hoog mee op?
Oud 9 mei 2008, 16:40   #70
PollyCorrect

Standaard

"morgen", hier heb je een leuk filmpje met plaatjes van het moderne Israël.

Helaas voor de enkele godsdienstwaanzinnige Vlamingen hier, zijn er geen Oostenrijkse ouwe rabbi's te bespeuren!

:::: http://www.youtube.com/watch?v=jZX7WKsn5QE
Oud 9 mei 2008, 17:01   #71
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Oh wat zijn wij allen blij , israel is jarig , israel is jarig, oh wat zijn we allen blij ..... Israel is jarig .... en DAT???! VIEREN WIJ???!??!!! (... Maar zij niet ... !)

Hoe kweek je een toekomstig zelfmoordterrorist...Zo!

moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 17:04   #72
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Spreek je voor jezelf of is dit een algemeen NSV-(leugenachtig)standpunt?
Ik spreek voor mezelf. Maar ga je soms de miserie van de Arabieren ontkennen?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 17:35   #73
PollyCorrect

Standaard

Ja hoor, Moser.

Green Helmet!

Made in Pallywood.

Of wist je dat schandaal niet?
Net als de Mohammed Al Dura affaire.
En het licht in de niet zo duistere duisternis.

Green Helmet, die zo slecht geregisseerd was.

http://www.youtube.com/watch?v=TfFWr8hxh3I
Oud 9 mei 2008, 17:37   #74
PollyCorrect

Standaard

Misbruik van een dood kind, niet voor gevoelige kijkertjes.
Oud 9 mei 2008, 17:44   #75
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ja hoor, Moser.

Green Helmet!

Made in Pallywood.

Of wist je dat schandaal niet?
Net als de Mohammed Al Dura affaire.
En het licht in de niet zo duistere duisternis.

Green Helmet, die zo slecht geregisseerd was.

Vreemd , dat zeggen de vlaams blokkers ook altijd als je een foto of een filmpje laat zien . "Tis allemaal geregiseerd en 1 groot complot tegen ons " Het is niet omdat iemand je vader is dat je hem fantastisch moet vinden als ie blijkt een moordenaar te zijn . Het is niet omdat men joods is dat men israel fantastisch moet vinden als het dergelijke wandaden pleegt. IK heb niks tegen een joodse staat , maar dan niet deze fascistische versie ervan. Iemand die "dit" Israel viert , die is simpelweg niet goed bij zijn hoofd.
Oud 9 mei 2008, 18:08   #76
Francientje
Minister

Standaard

LOL. Green Helmet! Ik vroeg me af of die nog eens uit de oude doos zou worden ge-
haald. Om te gillen. Net als die andere foto's trouwens. Photoshop is toch een fantastische uitvinding, niet?
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 18:18   #77
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
LOL. Green Helmet! Ik vroeg me af of die nog eens uit de oude doos zou worden ge-
haald. Om te gillen. Net als die andere foto's trouwens. Photoshop is toch een fantastische uitvinding, niet?
Jep , en al die dode Libanese kinderen ? Die zijn niet echt dood , hoor!!! Die doen enkel maar alsof , hé! Dat zijn kindacteurs om Israel zwart te maken !!

En deze muur! Die staat er niet hoor ! Dat is getruceerd in een Palestijnse filmstudio !!!!! Ahja die mannen hebben geld zat , om van die high-tech studio's te bouwen , hé .
Oud 9 mei 2008, 18:35   #78
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
En dat Mohammed Al Dura schandaal?
Pallywood bij uitstek!
Oud 9 mei 2008, 18:42   #79
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
En dat Mohammed Al Dura schandaal?
Pallywood bij uitstek!
In de cinema zijn de doden niet echt dood !! Dat kind in de handen van die man was desalniettemin wel hartstikke dood !! You are missing the point ! Die man mag dat dan wel misbruiken , maar die foto gaat niet over die man maar over da meiske ! Ik zet een foto van een dood kind op het net , en jij let op degene die het vasthoudt of degene die het filmt ??! So what ! Het kind is dood ! Door bommen uit Israel ! Snappie ? Hip hip hoera voor israel !

Laatst gewijzigd door moser : 9 mei 2008 om 18:46.
Oud 9 mei 2008, 18:50   #80
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
vorige week tijdens het zappen nog een interview gezien op ned 2 waar een gast zat (herinner me de naam niet meer) die ook een boek ging schrijven over de wandaden van Israel.
- Het was Nederland 1 (Pauw en Witteman);
- Het gaat om Chris van der Heijden, historicus;
- Hij heeft het boek al geschreven;
- Het gaat niet over de 'wandaden van Israël' maar heet 'Israël, een onherstelbare vergissing'.

Citaat:
Werd erop gewezen dat zijn ouders tijdens de oorlog wel "fout" waren, dus indien dat hij dat boek zou schrijven dit tegen hem gebruikt zou worden.
- Hij koketteert al jaren zélf met het feit dat zijn ouders antisemitische NSB-ers waren;
- Hij heeft een boek geschreven 'Grijs verleden' waarin hij stelt dat er tijdens WO2 eigenlijk geen 'goed' of 'fout' bestond, alleen 'Grijs'. Dit boek is in Nederland welwillend besproken. De enige die er steeds zijn ouders bijhaalde was hijzelf;
- Vervolgens houdt hij een pleidooi tegen het invoeren van een verbod op het ontkennen van de Holocaust. Iets wat compleet overbodig is omdat in Nederland zo'n verbod niet bestaat en er ook geen plannen waren om het in te voeren;
- Nu heeft hij een boek geschreven over Israël, als historicus, waarin hij aanraadt dat de Palestijnen een mishandeld en vermoord meisje als boegbeeld nemen 'zoals de Joden Anne Frank tot boegbeeld hebben genomen'. Als historicus zo'n oproep doen is vreemd.
- Pauw en Witteman wezen hem niet op het verleden van zijn ouders. Ze vroegen hem, omdat hijzelf nogal 'zit' met het verleden van zijn ouders, of hij door de keuze van zijn onderwerp(en) niet bang was voor kritiek. En dat een andere historicus met zijn achtergrond dit onderwerp misschien zou vermijden uit angst voor kritiek.

Citaat:
antwoord : nu ja, dan doen ze dat maar, het zullen alleen maar feiten zijn die ik aanhaal en als ze dan niets anders kunnen als verweer van mij als persoon aan te vallen op het verleden van mijn ouders, staaft dat alleen hun onmacht.
Dat zei hij inderdaad. Dit gedeelte klopt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be