Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2008, 14:15   #61
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Alé Bert stop eens met de N-VA te pesten !
Die mensen doen met beperkte middelen hun best, ook al zijn er voorlopig nog geen resultaten.
Wat denken VB'ers feitelijk te bereiken door steeds weer de N-VA aan te vallen ???

Hahahah, dat slaat toch nergens op.

Zeker met de kampioen VB basher De Wever.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 14:21   #62
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Hahahah, dat slaat toch nergens op.

Zeker met de kampioen VB basher De Wever.
Ik val de N-VA niet aan. Ik heb reeds vermeld dat ik zelfs hogere verwachtingen had wat de N-VA betreft. Ik stel enkel iets vast wat ik betreur. Dat mag toch nog vermeld worden hier op het forum?
Oud 9 mei 2008, 14:24   #63
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Ik val de N-VA niet aan. Ik heb reeds vermeld dat ik zelfs hogere verwachtingen had wat de N-VA betreft. Ik stel enkel iets vast wat ik betreur. Dat mag toch nog vermeld worden hier op het forum?
Ik wist niet dat mensen van het Vlaams belang hier gans de dag zonder werk konden rond vertoeven,nieks persoonlijks hoor
Oud 9 mei 2008, 14:26   #64
yvanwalle
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid: mij ligt de splitsing van B-H-V wel nauw aan 't hart. En ik woon dan wel in 't Meetjesland...
Nog een klein vraagje, waarom is bhv dan zo belangrijk? het gaat toch maar gewoon om de splitsing van een kiesarondiesement? Neem nu dat ze dit splitsen, wat zijn dan de gevolgen? de franstalige politici starten gewoon een nieuwe lijst, waar de franstaligen in de rand op stemmen. Zelfde situatie als vandaag dus, alleen de lijstnaam veranderd... Voor de rest veranderd er niets (of zit ik ernaast?)
yvanwalle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 14:32   #65
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yvanwalle Bekijk bericht
Nog een klein vraagje, waarom is bhv dan zo belangrijk? het gaat toch maar gewoon om de splitsing van een kiesarondiesement? Neem nu dat ze dit splitsen, wat zijn dan de gevolgen? de franstalige politici starten gewoon een nieuwe lijst, waar de franstaligen in de rand op stemmen. Zelfde situatie als vandaag dus, alleen de lijstnaam veranderd... Voor de rest veranderd er niets (of zit ik ernaast?)
eindelijk zijn de grenzen van Vlaanderen vastgelegd.
Oud 9 mei 2008, 14:32   #66
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, dat zal altijd persoonlijk blijven. Maar voor mij is het het volgende:

Doorheen de jaren hebben grote, Franstalige immobiliënketens de prijzen in Vlaams Brabant de lucht ingejaagd door die exclusief te verkopen aan Franstaligen. Die weigeren zich aan te passen. Met steun van de Franstalige partijen, in het bijzonder de Brusselse, die het nooit hoog hadden met de Vlamingen.

Veel Vlaamse gezinnen kunnen daar geen huis meer huren/kopen en moeten wegtrekken.

Het verdwijnen van Brussel-Halle-Vilvoorde is de Franstaligen daar voor de keuze stellen: ofwel opgaan in de Vlaamse partijen - en dus er mee leren samenwerken - ofwel een eigen partij oprichten. Een deel kiest voor de verkiezingen waar er geen Waalse lijsten zijn al voor Vlaamse partijen, een ander deel voor een Franstalige eenheidslijst, maar die haalt nooit de som van de scores van de Waalse partijen. Daarnaast zal de ijver van de Brusselaars dan wel afnemen omdat er geen stemmen meer te halen zijn. Kortom: 't is volkomen volgens de logica van de taalgrens van 1963.

Voor de rest: zoals met alles zorgt het niet voor mirakels.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 14:50   #67
yvanwalle
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Wel, dat zal altijd persoonlijk blijven. Maar voor mij is het het volgende:

Doorheen de jaren hebben grote, Franstalige immobiliënketens de prijzen in Vlaams Brabant de lucht ingejaagd door die exclusief te verkopen aan Franstaligen. Die weigeren zich aan te passen. Met steun van de Franstalige partijen, in het bijzonder de Brusselse, die het nooit hoog hadden met de Vlamingen.

Veel Vlaamse gezinnen kunnen daar geen huis meer huren/kopen en moeten wegtrekken.

Het verdwijnen van Brussel-Halle-Vilvoorde is de Franstaligen daar voor de keuze stellen: ofwel opgaan in de Vlaamse partijen - en dus er mee leren samenwerken - ofwel een eigen partij oprichten. Een deel kiest voor de verkiezingen waar er geen Waalse lijsten zijn al voor Vlaamse partijen, een ander deel voor een Franstalige eenheidslijst, maar die haalt nooit de som van de scores van de Waalse partijen. Daarnaast zal de ijver van de Brusselaars dan wel afnemen omdat er geen stemmen meer te halen zijn. Kortom: 't is volkomen volgens de logica van de taalgrens van 1963.

Voor de rest: zoals met alles zorgt het niet voor mirakels.
Lijkt me erg redelijk dat je ervoor bent... maar zoals je zelf zegt, "zoals met alles zorgt het niet voor mirakels." en dat is waar ik nu naartoe wou gaan... Is bhv dan zo belangrijk dat al de rest van het werk moet vallen? Momenteel wordt het land niet bestuurd, en lopen de politicie zoals kleuters ruzie te maken.
Vind je nu zelf niet dat de andere zaken ook moeten opgelost worden. Als bhv eventjes van de agenda is, en er eindelijk "goed bestuurd" wordt (al was het maar voor een maand of 6) dan kunnen ze weer een paar maand ruzie maken, maar zijn er tenminste enkele beslissingen genomen... Nu gebeurt er niets, tenzij stemmen of er mag gestemd worden terwijl iedereen weet dat er toch niet gestemd wordt...
Oud 9 mei 2008, 14:58   #68
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lijkt me erg redelijk dat je ervoor bent... maar zoals je zelf zegt, "zoals met alles zorgt het niet voor mirakels." en dat is waar ik nu naartoe wou gaan... Is bhv dan zo belangrijk dat al de rest van het werk moet vallen? Momenteel wordt het land niet bestuurd, en lopen de politicie zoals kleuters ruzie te maken.
Vind je nu zelf niet dat de andere zaken ook moeten opgelost worden. Als bhv eventjes van de agenda is, en er eindelijk "goed bestuurd" wordt (al was het maar voor een maand of 6) dan kunnen ze weer een paar maand ruzie maken, maar zijn er tenminste enkele beslissingen genomen... Nu gebeurt er niets, tenzij stemmen of er mag gestemd worden terwijl iedereen weet dat er toch niet gestemd wordt...
U wil zeggen, we laten de broek zakken en de Walen pakken ons eens goed langs achter.

En dan glimlachen we en we noemen dat goed bestuur?

Geef mijn portie maar aan Raf.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 15:04   #69
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het dan toch gedaan met de N-VA? Hebben ze geen eigen mening meer of mogen ze die niet publiek maken?

Tijdens het schouwspel gisteren, waar toch de Vlaams nationale belangen primeerden, was de N-VA nergens te bespeuren. Ze zaten wel op hun duurbetaalde zitjes maar zwegen als vermoord. Ze stemden tevens de agenda waar de stemming B-H-V opstond weg. Ze stemden dus mee tegen de splitsing B-H-V als men goed kan lezen...

Enkel LDD en Vlaams Belang namen het op voor de Vlaamse belangen. N-VA? Niet gezien! Is de Quid N-VA droom van Dehaene dan toch uitgekomen?
N-VA'ers beschouwen tenminste Frans als een taal en Franstaligen als mensen. In andere woorden willen ze een dialoog met de Franstaligen. Het VB wil geen dialoog omdat ze zomaar op een dag hebben beslist dat alles wat Franstalig is, per definitie slecht is.

Maar geen paniek : met het prachtig weer dat wij hebben kan je al overtuigd zijn dat heel veel Franstaligen dit weekeind naar de Vlaamse Kust zullen gaan. "Oh, Franstaligen naar Vlaanderen, dat gaat toch niet!", volgens u. Wel, ja, dat kan, en als de Vlamingen van uw soort er niet tevreden mee zijn, is dat ons probleem niet. Ze zullen nog meer komen. En meer, en meer, en meer.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 15:04   #70
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dus laten we BHV splitsen, zodat we weer kunnen regeren? elke Vlaamse partij zegt dit al 11 maanden.
Oud 9 mei 2008, 15:07   #71
yvanwalle
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
U wil zeggen, we laten de broek zakken en de Walen pakken ons eens goed langs achter.

En dan glimlachen we en we noemen dat goed bestuur?

Geef mijn portie maar aan Raf.

... ik denk dat Raf zal bedanken...
- Dat goed bestuur heb ik ook alleen maar uit een verkiezingscampagne...
- Goed bestuur kan bv. ook zijn dat er gezorgd wordt dat er genoeg mensen op de arbeidsmarkt zijn, dat de laagste pensioenen naar omhoog gaan (ja ik blijf links natuurlijk) dat er iets gedaan wordt aan de overbevolking van de gevangenissen, dat langdurige werklozen gaan werken gewoon, dat den boel blijft draaien...
Oud 9 mei 2008, 15:10   #72
yvanwalle
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus laten we BHV splitsen, zodat we weer kunnen regeren? elke Vlaamse partij zegt dit al 11 maanden.
Dat is het hem juist, ze zeggen het al 11 maand, in die tijd is er niets (letterlijk) gebeurt. Enkel vergaderen om niets te bereiken, stemmen om misschien te stemmen, en niet te vergeten, in de krant te komen met de beste kop...
Oud 9 mei 2008, 15:12   #73
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het hem juist, ze zeggen het al 11 maand, in die tijd is er niets (letterlijk) gebeurt. Enkel vergaderen om niets te bereiken, stemmen om misschien te stemmen, en niet te vergeten, in de krant te komen met de beste kop...
maar als de Franstaligen gewoon aanvaarden dat er een meerderheid van Belgen die splitsing willen (de Vlaamse vertegenwoordigers in het parlement dus), dan is het toch gewoon allemaal opgelost?

dat is toch de essentie van democratie? meerderheid van het volk beslist?
Oud 9 mei 2008, 15:12   #74
yvanwalle
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Maar geen paniek : met het prachtig weer dat wij hebben kan je al overtuigd zijn dat heel veel Franstaligen dit weekeind naar de Vlaamse Kust zullen gaan.
... en vlamingen naar de ardennen?
Oud 9 mei 2008, 15:12   #75
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA'ers beschouwen tenminste Frans als een taal en Franstaligen als mensen. In andere woorden willen ze een dialoog met de Franstaligen. Het VB wil geen dialoog omdat ze zomaar op een dag hebben beslist dat alles wat Franstalig is, per definitie slecht is.

Maar geen paniek : met het prachtig weer dat wij hebben kan je al overtuigd zijn dat heel veel Franstaligen dit weekeind naar de Vlaamse Kust zullen gaan. "Oh, Franstaligen naar Vlaanderen, dat gaat toch niet!", volgens u. Wel, ja, dat kan, en als de Vlamingen van uw soort er niet tevreden mee zijn, is dat ons probleem niet. Ze zullen nog meer komen. En meer, en meer, en meer.
U heeft duidelijk last van de warmte...
Oud 9 mei 2008, 15:15   #76
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... en vlamingen naar de ardennen?
Ben je geen Vlaamse verrader als je naar Wallonië gaat?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 15:16   #77
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen, een imperalist.
Oud 9 mei 2008, 15:16   #78
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had gewoon gehoopt dat de N-VA meer invloed had kunnen uitoefenen op haar kartelpartner. Dit in het belang van Vlaanderen.
Ik weet niet meer juist wie de federale politiek in de huidige padstelling heeft gebracht. Het VB?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 15:18   #79
yvanwalle
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar als de Franstaligen gewoon aanvaarden dat er een meerderheid van Belgen die splitsing willen (de Vlaamse vertegenwoordigers in het parlement dus), dan is het toch gewoon allemaal opgelost?

dat is toch de essentie van democratie? meerderheid van het volk beslist?
idd en dat zal ook gebeuren, maar nu nog niet... In de huidige situatie is dat gewoon niet mogelijk. Iederren weet dat er nog een hele resem vertragingsmaneuvers zijn (door de meerderheid van het volk beslist, de vertegenwoordigers van het parlement dus). Geen enkele politici kan op de kop kijken van zijn collega uit een andere partij, onderhandelen is dus niet mogelijk...
Nu kunnen de politici nog eens 6 maand lopen ruzie maken en niets doen, of gewoon eventjes laten rusten, en iets anders doen... tijd brengt raad...
Oud 9 mei 2008, 15:19   #80
yvanwalle
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
'k ga naar Griekenland volgende week, de treinen staken toch...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be