![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij moet wel heel erg wanhopig zijn dat je je zo vastklampt aan de idee dat iedereen even onwetend wil blijven als jijzelf.
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 |
Gouverneur
|
![]() de meerderheid van de vlamingen wil een confederalisering .
![]() |
#65 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 13 mei 2008 om 23:48. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Overigens ook een droge maar zeer duidelijke uitleg (ook in het Engels): http://home.online.no/~vlaenen/vlaam...es/kwst06.html. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt dat Belgique voor de Franstaligen enkel zin heeft in de vorm van een melkkoetje, waarin federale loyaliteit bovendien enkel maar van de Vlamingen moet komen? En indien dat niet zo meer is, dat het voor hen dan gewoon niet meer hoeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Terwijl men zelfs voor het wegenvignet niet zonder overeenstemming met de Walen kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je had geen mooier voorbeeld kunnen aanhalen waarom er verder moet gesplitst worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Wellicht heeft Vlaanderen geld genoeg om dat zelf te betalen en het is niet uitgesloten dat ze Wallonië willen pesten door niet in te stemmen met een betaling door de personenwagens. Alweer: mocht Brussel niet bestaan: je zou een nette opdeling kunnen maken tussen Vlaanderen en Wallonië; maar rond Brussel ben je de ene keer in Vlaanderen, de andere in wallonë en nog een 3de keer in Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1. Sinds vele generaties woont mijn familie in vlaanderen, ik ben zover ik weet een etnische vlaming, alhoewel met alle bezetters doorheen de geschiedenis een mix niet uit te sluiten is. 2. Ik roei als één van de weinigen tegen de stroom van vlaamse leugens en halve waarheden in. Waar haalt u in godsnaam dat groepsdenken? 3. Democratie lijkt hier het schaamlapje om een overeenkomst éénzijdig op te zeggen, de betaalde prijs terug te eisen, zonder nog maar te willen spreken over de andere elementen uit die overeenkomst. Democratie wordt hier enkel gebruikt om woordbreuk en schending van vertrouwen te camoufleren 4. Waar ziet u racistische spin? U lijkt wel een allochtoon, die komen daar ook mee af als iemand hen een terechte opmerking geeft die hun niet aanstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U deelt het parlement voortdurend op naar etnische afkomst: Vlamingen dit, Walen dat. Dat is hardnekkig groepsdenken. In een parlement heeft elk parlementslid evenveel invloed, wat ook zijn etnische aanhorigheid weze. In België zijn enkele materies daarvan uitgezonderd, maar de indeling van de kiesarrondissementen niet. Welnu, dat parlement heeft in 1962 de splitsing van BHV weggestemd en in 2008 goedgekeurd. Elke stem was daar evenveel waard, en er waren telkens perfect wettelijke meerderheden. In een democratie hebt u dat te accepteren, punt. Uw vaag gebazel over vermeende compensaties van een halve eeuw terug, heeft tot doel om de minderheid toch haar zin te laten krijgen, en dat uitsluitend op basis van haar etnie. Racistische spin dus. Laatst gewijzigd door Rob Roy : 14 mei 2008 om 07:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#77 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Volgens u kan de sterkste partij steeds terugkomen op een gemaakt akkoord, en dan nog enkel op dat deel ervan dat die sterkste partij als nadeel/toegeving ziet, zonder het hele akkoord terug in vraag te stellen. Als we even doordenken zou ik als Waal ook niet meer verder gaan met de staatshervorming, tenzij gebetonneerd in grendelwetten. Hardliners onder de vlamingen zijn immers niet te betrouwen in gewone akkoorden. Citaat:
Vermeend? Ik heb van u nog geen verklaring gelezen, waarom de vlamingen hertoginnedal binnengestap zijn met voorstellen voor BHV, en buitengekomen zijn zonder een regeling. En bovendien nog ammendementen van de VU daarover weggestemd hebben. Het zou mij benieuwen om van u een uitleg te krijgen over deze feiten en hun chronologie. Een minderheid haar zin geven? Alles behalve mijn drijfveer. Ik wil tot een volk behoren, waar een woord een woord is en waar een overeenkomst gehonoreerd wordt. Meer moet je daar niet achter zoeken. Als vlaanderen maar kan mits lepe truuken, woordbreuk en macht van de sterkste, dan hoeft het niet voor mij. Ik probeer zelfstandig te denken, en de menig van de anderen te evalueren. Mij lijken de data en feiten die ik aangehaald heb in ieder geval overtuigender als uw standpunt, dat steunt op het ontbreken van een officieel document uit 1962 dat zou moeten zeggen wat er allemaal status quo bleef. Een praktijk die nooit gebruikelijk is geweest, en het nu nog niet is. Het ging in 1962 wel over een akkoord tussen taalgroepen, vlamingen/walen hé. Het geven en neman, was dus op basis van ethnie. Daarin een argument zien om mij van rascistische spin te beschuldigen is er wel wat over. Waarschijnlijk bij gebrek aan valabele tegenargumenten wat intimiderende adjectieven toevoegen. Goe bezig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Het hoeft niet in 5 minuten. Gewoon de tijd zijn werk laten doen en het komt in orde.
Cultuurraden faciliteitengemeenten tegen uitbreiding Brussel De voorzitters van de cultuurraden in de zes faciliteitengemeenten rond Brussel kanten zich in een open brief tegen een uitbreiding van Brussel. Volgens de zes functioneert het huidige systeem goed en beginnen de jarenlange inspanningen van Vlaamse politici hun vruchten af te werpen. rest zie: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-Brussel.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() De uitbreiding van Brussel en de verkiezing van de 3 burgemeesters... dat zijn maar symbooldossiers...
Waarom daar tijd in steken?... |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar in een europese context is het beter op benelux-niveau samen met anderen te handelen . Vlaanderen en Nederland zitten op dezelfde golflengte en willen rekeningrijden , eerst voor vrachtvervoer (eventueel later naar personenvervoer uit te breiden). Wallonië is nog aan het denken om zo snel mogelijk een ouderwets en weinig efficiënt vignet in te voeren .....
![]() |