Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2008, 22:45   #61
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
1/ Men hoeft Hare Majesteit Koningin Fabiola, haar schoonbroeder De Koning en haar neven niets te verwijten. Zij hebben er zelf niet om gevraagd. Zij treffen GEEN schuld!!

Men heeft de rekening gemaakt en men is op dat bedrag uitgekomen.
En niemand heeft daar commentaar op te geven. Het is zelfs uitermate onbeschoft om zich dat ook maar te veroorloven. Wormen!

Ik vind zelfs dat dit helemaal niet in de media moet komen, want alle freaks, frustro's, wacko's, verzuurdjes, jaloezieke's, dommerds zullen zich dan in hun domme foute overtuiging benadeeld voelen. En dat kan niet de bedoeling zijn. Men moet de verzuurde jaloerzigaards beschermen tegen zichzelf.

Trouwens, als ik zo die posts overloop, dan zijn het weer vooral dezelfden die alweer hun braaksel tot in den treure toe herkouwen. Worden jullie dat dan niet beu?
Ik heb echtwaar met jou te doen hoor. Erg, heeeel erg. Ik denk zelfs zo erg dat het hopeloos zal zijn maar niettemin ga ik je toch trachten te helpen. Ik vind het eigenlijk mijn plicht als medemens, begrijp je? .

Ik zal, speciaal voor jou, een uurtje vrij maken om een lijst aan te leggen van de meest vooraanstaande psychiaters van België. Daar kan je er dan eentje uit je eigen regio uit kiezen en hopelijk kan die je nog een beetje helpen, alhoewel ik er sterk aan twijfel hoor. Hopen maar, hoop doet leven zeggen ze steeds.

Doet het heel erg pijn? Heb je daar ’s morgens als je wakker wordt ook al last van? Of komt het meestal alleen tegen de avond op? Het moet toch echt vervelend zijn als je daar zo mee zit.

Laten we hopen dat die psychiater wat verlichting kan brengen. Het zal je goed doen. Proberen maar!!!
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 22:48   #62
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

zowat alle hofleveranciers zijn belgische producenten.
de adel heeft dan ook zin voor smaak, stijl en traditie.
hun voorkeur voor 's lands eigen producten strekt zeker tot eer.

da's nogal wat anders dan de rijke burgerij met platte kitsch uit china of de VS.
en nobele waarden als traditie en trouw zijn die omhooggescheten horigen al helemaal vreemd.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 23:01   #63
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht

da's nogal wat anders dan de rijke burgerij met platte kitsch uit china of de VS.
en nobele waarden als traditie en trouw zijn die omhooggescheten horigen al helemaal vreemd.
flauw
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 23:02   #64
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Behalve zijn nieuw yacht,en dat kost wel wat meer dan een pakske goei boter!
Oud 14 mei 2008, 23:08   #65
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niet overdrijven,die hofleveranciers zijn de aldi voor koning mijn beste...
In ruil voor het logo hofleverancier zijn velen daarvan bereid om hun produkten héél goedkoop aan te leveren....
En mijn beste,kwaliteit speelt een rol,maar is niet doorslaggevend...
Het is namelijk al meermaals voorgevallen dat een hofleverancier wiens burgelijke status van gehuwd naar pas gescheiden veranderd binnen de kortste keren hofleverancier af is....Kwaliteit blijkt dan ineens géén rol meer te spelen....Als je maar katholiek genoeg bent ....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 23:14   #66
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
1/ Men hoeft Hare Majesteit Koningin Fabiola, haar schoonbroeder De Koning en haar neven niets te verwijten. Zij hebben er zelf niet om gevraagd. Zij treffen GEEN schuld!!

Men heeft de rekening gemaakt en men is op dat bedrag uitgekomen.
En niemand heeft daar commentaar op te geven. Het is zelfs uitermate onbeschoft om zich dat ook maar te veroorloven. Wormen!

Ik vind zelfs dat dit helemaal niet in de media moet komen, want alle freaks, frustro's, wacko's, verzuurdjes, jaloezieke's, dommerds zullen zich dan in hun domme foute overtuiging benadeeld voelen. En dat kan niet de bedoeling zijn. Men moet de verzuurde jaloerzigaards beschermen tegen zichzelf.

Trouwens, als ik zo die posts overloop, dan zijn het weer vooral dezelfden die alweer hun braaksel tot in den treure toe herkouwen. Worden jullie dat dan niet beu?
Mes exuses votre majeste.
Oud 14 mei 2008, 23:15   #67
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Kom www.vooreva.be dan alstublieft helpen om ons van dat vervloekte elektronische stemsysteem te verlossen, want zolang d�*t blijft bestaan, zal die kletterende afrekening er niet komen, wees gerust.

Ik ben nooit voorstander geweest van monarchieën (alhoewel ik mij erbij zou neerleggen als uit de resultaten van een eerlijk en betrouwbaar referendum zou blijken dat de meerderheid van de bevolking daar wèl voor te vinden is), maar nu wordt het dus ècht menens, hé.

Genoeg is genoeg!

Daarom doe ik het volgende voorstel voor een 'nationale aktiedag' op 21 juli 2008 : laat iedereen die dat achterhaalde instituut beu, kotsbeu of strontzat is op die dag België laten voor wat het is, en èlders feest gaan vieren: in Nederland (bij voorkeur ), in Duitsland, in Frankrijk, in Engeland, anywhere but here !!!

Voor diegenen die zich zo'n 'collectieve vaandelvlucht' niet kunnen veroorloven : blijf gewoon de hele dag binnenshuis, laat de rolluiken naar beneden, hang de zwarte vlag of rouwlinten uit, maar bovenal :

laat u op die dag NIET ZIEN.

Ik hoop dat we er met z'n allen in slagen op die dag (21 juli 2008 dus) België het aanschijn van één grote ghost town te geven.

Het hoeft niets te kosten, iedereen kan meedoen !

Spread the word (m.a.w. : stel dit voor aan familie, vrienden, kennissen, collega's van op 't werk; contacteer de voorzitters/directieleden van èlke vereniging waar u lid van bent en vraag ze om zelf ook mee te werken aan deze actie; schrijf mee lezersbrieven; ...)

Laatste raadgeving: vermijd ten allen prijze geweld! Deze aktie moet vreedzaam verlopen! Wij zijn een beschaafd volk, toch?

Vriendelijke groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt,

djimi
Zeer goeie post en voorstel!!

Ik ga proberen naar Nederland te gaan die dag en anders rollen naar beneden en thuis blijven de hele dag! Ik ga zeker kennissen, familie en vrienden vragen om hetzelfde te doen.

Ik hoop echt dat meer en meer mensen zich ervan bewust beginnen te worden wat hier in dit landje allemaal gaande is. Zolang we geen actie ondernemen zal er ook nooit iets effectiefs veranderen in dit apenland.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 23:21   #68
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik heb echtwaar met jou te doen hoor. Erg, heeeel erg. Ik denk zelfs zo erg dat het hopeloos zal zijn maar niettemin ga ik je toch trachten te helpen. Ik vind het eigenlijk mijn plicht als medemens, begrijp je? .

Ik zal, speciaal voor jou, een uurtje vrij maken om een lijst aan te leggen van de meest vooraanstaande psychiaters van België. Daar kan je er dan eentje uit je eigen regio uit kiezen en hopelijk kan die je nog een beetje helpen, alhoewel ik er sterk aan twijfel hoor. Hopen maar, hoop doet leven zeggen ze steeds.

Doet het heel erg pijn? Heb je daar ’s morgens als je wakker wordt ook al last van? Of komt het meestal alleen tegen de avond op? Het moet toch echt vervelend zijn als je daar zo mee zit.

Laten we hopen dat die psychiater wat verlichting kan brengen. Het zal je goed doen. Proberen maar!!!
Raad van tante kaat,

Ik denk dat dit een hopeloos geval is, dus niet teveel energie meer insteken!
Oud 14 mei 2008, 23:26   #69
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Zeer goeie post en voorstel!!

Ik ga proberen naar Nederland te gaan die dag en anders rollen naar beneden en thuis blijven de hele dag! Ik ga zeker kennissen, familie en vrienden vragen om hetzelfde te doen.

Ik hoop echt dat meer en meer mensen zich ervan bewust beginnen te worden wat hier in dit landje allemaal gaande is. Zolang we geen actie ondernemen zal er ook nooit iets effectiefs veranderen in dit apenland.
Dank je voor de steun!

En inderdaad: het wordt tijd dat wij, gewone mensen, onafhankelijk van welke politieke partij dan ook, eens iets DOEN, i.p.v. hele dagen te lopen kankeren.

Zoals de DDR-burgers dat destijds deden: stemmen met de voeten !!!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 23:32   #70
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Voor de koninklijke familie is in de begroting 2008 een bedrag voorzien van 13,043 miljoen euro. Dat is 5 procent meer dan vorig jaar werd uitbetaald, schrijft de krant Het Laatste Nieuws.

1,5 miljoen voor Fabiola
Dat de dotaties zouden stijgen, was bekend. Maar de verhoging is groter dan gedacht, zo blijkt uit de begroting. Koningin Fabiola krijgt 73.000 euro méér dan vorig jaar, voor prins Filip is een opslag van 51.000 euro voorzien. Eerder waren voor hen bedragen van 28.000 en 16.000 euro genoemd. Voor Fabiola is nu een bedrag van 1,5 miljoen euro voorzien.

Werkmiddelen koning gestegen
De civiele lijst - de werkmiddelen van de koning - stijgt met bijna een half miljoen euro. De wet heeft die verhoging voorzien opdat de koning zijn koopkracht kan handhaven en de gestegen lonen van zijn personeel kan betalen. (belga/vsv)

Ok, ok...indexaanpassing...we kennen dat, maar krijgt oude mummie Fabi 1,5 miljoen??? Dit is toch te gek?
Alle Belgen gelijk voor de wet - maar sommigen iets meer - nu ja, met de CVP aan het bewind...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 23:40   #71
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Raad van tante kaat,

Ik denk dat dit een hopeloos geval is, dus niet teveel energie meer insteken!
Wat is hopeloos? Dit land, of het Koningshuis, of (en dat zeker - zonder twijfel) onze regering? Een goede raad: ga naar Wallonië wonen...Nieuw-Zeeland of Australië is ook goed!
Oud 14 mei 2008, 23:45   #72
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Niet overdrijven,die hofleveranciers zijn de aldi voor koning mijn beste...
In ruil voor het logo hofleverancier zijn velen daarvan bereid om hun produkten héél goedkoop aan te leveren....
En mijn beste,kwaliteit speelt een rol,maar is niet doorslaggevend...
Het is namelijk al meermaals voorgevallen dat een hofleverancier wiens burgelijke status van gehuwd naar pas gescheiden veranderd binnen de kortste keren hofleverancier af is....Kwaliteit blijkt dan ineens géén rol meer te spelen....Als je maar katholiek genoeg bent ....
Inderdaad - niet-katholieke firma's komen niet in aanmerking...
Oud 15 mei 2008, 00:16   #73
FDM
Banneling

Standaard

als die 5% een oprotpremie was ben ik akkoord
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 07:05   #74
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Wat is hopeloos? Dit land, of het Koningshuis, of (en dat zeker - zonder twijfel) onze regering? Een goede raad: ga naar Wallonië wonen...Nieuw-Zeeland of Australië is ook goed!
Alles is hier op het moment hopeloos als men ziet hoe België nog verder kloot op bijna alle vlakken. Die dat niet zien of niet willen zien zijn zo achterlijk als het maar kan zijn. Men kan de feiten niet blijven onder banken en stoelen steken zoals ze de staatsschuld blijven onder banken en stoelen steken enz. Het systeem vertoont serieuze barsten en gaat vroeg of laat als een kaarthuisje in elkaar storten.

En verhuizen zou idd een optie kunnen zijn maar wil eerst nog meemaken hoe België verder barst!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 15 mei 2008 om 07:08.
Oud 15 mei 2008, 07:06   #75
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Schande!
Oud 15 mei 2008, 08:18   #76
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Een nationale rouwdag is een schitterend idee, maar met alle sympathie voor het actievoorstel van djimi, denk ik dat "binnen blijven" geen werkbare idee is. Meer dan waarschijnlijk zal 21 juli 2008 een warme zomerdag zijn, het is ook een maandag (lang weekend), en dan zal zelfs de meest gemotiveerde actievoerder niet binnen te houden zijn.
Niet dat ik direct een beter idee heb, maar ik denk dat we iets nodig hebben wat makkelijker uit te voeren is en meer tot de verbeelding spreekt.
Het eerste waar ik aan denk is de "rug naar de stoet" actie van de Leuvense studenten in 1966. Misschien eens de actiemethodes van mei '68 doorvlooien, want op dat vlak waren die gasten wel creatief.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 08:52   #77
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Kom www.vooreva.be dan alstublieft helpen om ons van dat vervloekte elektronische stemsysteem te verlossen, want zolang d�*t blijft bestaan, zal die kletterende afrekening er niet komen, wees gerust.

Ik ben nooit voorstander geweest van monarchieën (alhoewel ik mij erbij zou neerleggen als uit de resultaten van een eerlijk en betrouwbaar referendum zou blijken dat de meerderheid van de bevolking daar wèl voor te vinden is), maar nu wordt het dus ècht menens, hé.

Genoeg is genoeg!

Daarom doe ik het volgende voorstel voor een 'nationale aktiedag' op 21 juli 2008 : laat iedereen die dat achterhaalde instituut beu, kotsbeu of strontzat is op die dag België laten voor wat het is, en èlders feest gaan vieren: in Nederland (bij voorkeur ), in Duitsland, in Frankrijk, in Engeland, anywhere but here !!!

Voor diegenen die zich zo'n 'collectieve vaandelvlucht' niet kunnen veroorloven : blijf gewoon de hele dag binnenshuis, laat de rolluiken naar beneden, hang de zwarte vlag of rouwlinten uit, maar bovenal :

laat u op die dag NIET ZIEN.

Ik hoop dat we er met z'n allen in slagen op die dag (21 juli 2008 dus) België het aanschijn van één grote ghost town te geven.

Het hoeft niets te kosten, iedereen kan meedoen !

Spread the word (m.a.w. : stel dit voor aan familie, vrienden, kennissen, collega's van op 't werk; contacteer de voorzitters/directieleden van èlke vereniging waar u lid van bent en vraag ze om zelf ook mee te werken aan deze actie; schrijf mee lezersbrieven; ...)

Laatste raadgeving: vermijd ten allen prijze geweld! Deze aktie moet vreedzaam verlopen! Wij zijn een beschaafd volk, toch?

Vriendelijke groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt,

djimi
Kunnen we geen cyber-betoging organiseren: bvb met 20.000 op een site en uurtje aan een stuk bvb autistisch emails sturen naar divers adressen met onze mening tegen bvb buitenlandse inmenging in onze staatstructuur.

de site zou er zo moeten uitzien
1° je logt in met uw email
2° je krijgt de aktie pagina

3° je wordt aangespoord om tijdens de cyber-betoging om emails te sturen
een waslijst emailadressen en voorgeformatteerde berichten staan ter beschikking van de betogers

4° je wordt verder aangespoord om te chatten met elkaar over het onderwerp

5° je kunt links / informatie aanbrengen over het onderwerp, in wikipedia structuur

6° je kunt je op voorhand inschrijven zodat je de dag ervoor en een uur ervoor herinnerd wordt aan uw slagvaardigheid

7° een kalenderlijst van betogingen staat ter beschikking.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 09:02   #78
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Voor de koninklijke familie is in de begroting 2008 een bedrag voorzien van 13,043 miljoen euro. Dat is 5 procent meer dan vorig jaar werd uitbetaald, schrijft de krant Het Laatste Nieuws.

1,5 miljoen voor Fabiola
Dat de dotaties zouden stijgen, was bekend. Maar de verhoging is groter dan gedacht, zo blijkt uit de begroting. Koningin Fabiola krijgt 73.000 euro méér dan vorig jaar, voor prins Filip is een opslag van 51.000 euro voorzien. Eerder waren voor hen bedragen van 28.000 en 16.000 euro genoemd. Voor Fabiola is nu een bedrag van 1,5 miljoen euro voorzien.

Werkmiddelen koning gestegen
De civiele lijst - de werkmiddelen van de koning - stijgt met bijna een half miljoen euro. De wet heeft die verhoging voorzien opdat de koning zijn koopkracht kan handhaven en de gestegen lonen van zijn personeel kan betalen. (belga/vsv)

Ok, ok...indexaanpassing...we kennen dat, maar krijgt oude mummie Fabi 1,5 miljoen??? Dit is toch te gek?
Wze zouden heel die koninklijke familie buiten moeten stampen, Fabiola uitwijzen naar Spanje, of anders, heel de bende opzetten, en van het Koninklijk Paleis in Laeken een museum maken. Met betaalde entrée, dan verdienen we er nog iets aan. Dat zou wel toeristen trekken, denk ik
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 11:18   #79
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Wze zouden heel die koninklijke familie buiten moeten stampen, Fabiola uitwijzen naar Spanje, of anders, heel de bende opzetten, en van het Koninklijk Paleis in Laeken een museum maken. Met betaalde entrée, dan verdienen we er nog iets aan. Dat zou wel toeristen trekken, denk ik
als je gewoon de dotatie afschaft zul je die profiteurs wel zien vertrekken hoor
Oud 15 mei 2008, 11:26   #80
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het meest correcte zou zijn dat we het gezelschap van de koning voor 50% vervangen door allochtonen, meer specifiek indiers, chinezen aan 100euro per maand.
Dit moet ruimte scheppen om in voldoende mate de begroting te halveren.

gezien de koning dan als het socialistisch voorbeeld telt van steuntrekker, kan hij in het verlengde van zijn fanclub, bewijzen dat allochtone integratie werkt. De man en prinsen zullen zich wel perongeluk voortplanten met een van die mooie meisjes om nog veel mooiere afro-asiatische mix of the united colors of Albert voort te brengen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be