![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() Voila, dat was wat ik bedoelde. Een heldere, eenduidige en aantrekkelijke boodschap. Een korte oproepingstekst dus. En vooral: het samen doen met een aantal gelijkgezinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Er zijn honderden daklozen in het land. Dit jaar krijgt het koningshuis 5 procent opslag, dat is een half miljoen extra. Daarmee kunnen zeker 500 mensen een jaar lang eten" of zoiets in die aard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Wie wacht tot 21 juli, geeft aan dat het niet echt heel problematisch is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een ander voorstel:
Op de activiteiten rond 21 juli hebben we geen vat, noch op de berichtgeving errond. Een week eerder wordt 11 juli opnieuw in Brussel gevierd. Dáár moeten we massaal aanwezig zijn. Van over heel Vlaanderen moeten bussen en treinen Vlamingen 's avonds naar Brussel komen. Op 11 juli moeten we vlaggen buitenhangen. Op 21 juli net niet. Geen enkele. Ook geen zwarte. Voor 21 juli stel ik voor ons in het zwart-geel te kleden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 16 mei 2008 om 09:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op 21 juli gaat het echter om iets heel anders. Op 21 juli wordt gevierd dat een 'separatistisch complot' slaagde, en definitief gestalte kreeg in de creatie van een nieuwe staat, waarin een meerderheid van de bevolking geen meerderheid kan/mag zijn; een nieuwe staat die aan het hoofd een instituut kreeg dat elke normale verhouding tussen twee grote gemeenschappen blijft verhinderen; een nieuwe staat die van bij het begin een vijandig klimaat tussen die twee grote gemeenschappen tot stand bracht, en blijkbaar niets anders kan dan in stand houden; een nieuwe staat waarin de Grondwet al bij al niet veel blijkt voor te stellen; een nieuwe staat die ondanks de schone schijn dus toch niet zo democratisch is als wel eens beweerd wordt. Maar ik kan de vraag nog altijd aanpassen: "En, wat viert ù vandaag?" Om de mensen aan het denken te zetten, misschien.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 16 mei 2008 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
http://www.politics.be/persmededelingen/18274/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk ben ik op zoek naar een korte vraag, die de bedoeling heeft mensen aan het denken te zetten. Maar als ik niets vind, zal ik ook wel tevreden zijn met zwarte rouwbanden of zwarte vlaggen, hoor. En ik wil toch nogmaals benadrukken dat ik mij zeker niet verzet tegen deelname van franstalige Belgen (Walen èn 'Bruxellois') die ook niet bijster gelukkig zijn met dat koningshuis. Als ik dus een goed geformuleerde korte vraag vind, zal die zeker in de drie talen op dat flyerke komen. "En, wat viert u vandaag?" / "Célébrer, oui, mais quoi?" / "Und, was feiern Sie heute?" bijvoorbeeld. Of zou ik dat toch maar achterwege laten?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je hebt er duidelijk geen idee van wat de armen en daklozenbewegingen in dit land allemaal uitsteken. Ze zijn met 1 mei nog op straat geweest en ze zijn dagelijks actief in kraakpanden in Brussel en Antwerpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bekijk je de wereld altijd zo zwart wit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
of als ge het aandurft, met uw vlaamse vlag staan zwaaien aan de defilé in brussel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind Txikis idee wel mooi. In groten getale vieren op 11 juli en op 21 juli gaat iedereen toch gewoon naar de Gentse Feesten ![]()
![]() |
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() Goh, en nog gepost om 13:02 ook
![]() Een probleempje is wel dat 11 juli niet voor iedereen een vrije dag is. Dus misschien ook iets organiseren in de buurt van de Brusselse stations? Hapje, drankje, vlaggetje voor de pendelaars?