Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2008, 23:26   #61
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik ruik hier een deal. Laten we alle joden die willen verhuizen naar Israël dat laten doen. En we laten dan ook ineens alle Palestijnen terugkeren die dat wensen te doen.
Misschien kan je nog even het mooie historische feit vermelden dat Israël zich nooit bekommerd toonde om het recht op terugkeer van al die joodse vluchtelingen.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 00:33   #62
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Dat er in 1948 sprake was van een etnische zuivering op de Palestijnse bevolking, is stilaan een feit dat niet meer te ontkrachten valt. Jaar na jaar stapelen de bewijzen zich op. Onderzoeker na onderzoeker komt tot dezelfde conclusies maar mensen zoals jij durven schijnbaar de waarheid niet onder ogen zien.

Ik laat de wereldgeschiedenis trouwens helemaal niet beginnen in 1948. Ik toon wél aan wat er in 1948 gebeurde én dat wat in 1948 gebeurde geen ongelukje was. Dat ná 1948 de joden in de Arabische landen het slachtoffer geworden zijn van Arabische wraakgevoelens tegenover Israël, is een feit dat ik nooit ontkend heb. De enige die schijnbaar moeite heeft met het erkennen van wat destijds gebeurde, ben nog steeds jijzelf.
Je maakt je er te makkelijk van af. Dat er (gedeeltelijk) in 1948 een verdrijvingsstrategie t.o.v. arabische Palestijnen heeft plaatsgevonden bestrijd ik juist helemaal niet, je citeert me zelfs terwijl ik het erken, hoewel er ook andere oorzaken zijn aan te wijzen. Sommigen zijn gewoon gevlucht omdat het oorlog was, sommigen zijn gevlucht na oproepen van arabische buurlanden en sommigen zijn gevlucht omdat de Israelische strijdkrachten geruchten verspreidden.

Verder heb ik het niet over ''wraakgevoelens'' ná 1948 (die waren er ook) maar vooral over de etnische zuivering die al vanaf de jaren 20 in arabische landen, en vooral Jordanie (toen het eenmaal bestond), plaatsvond, waarbij Joden werden verwezen naar hun ''eigen thuisland'' ten westen van de Jordaan. Ik heb het ook over de deportatie (etnische zuivering) van alle oorspronkelijke Joodse bewoners uit Oost-Jeruzalem toen Jordanie de stad had bezet. In totaal hebben we het hier over ongeveer 800.000 mensen.

Doordat u de wereldgeschiedenis in 1948 laat beginnen hoeft u het daar niet over te hebben, dat begrijp ik wel.

Citaat:
Naast het knellende probleem van de Palestijnse vluchtelingen, zijn er - grotendeels eveneens als gevolg van het Israëlisch-Arabische conflict - minstens even zoveel Joden weggevlucht uit Arabische landen. Zij worden vaak 'vergeten vluchtelingen' genoemd, omdat er nauwelijks aandacht is besteed aan hun verdrijving. Enerzijds omdat zij niet tijdens één oorlog hun geboorteland verlieten, maar verspreid over een periode van 20 tot 30 jaar, anderzijds omdat zij allen een nieuw thuis hebben gevonden: tweederde van hen werd in Israël opgevangen en de rest vestigde zich in hoofdzakelijk Westerse landen. Zij worden ook vergeten genoemd omdat de VN hun verdrijving nooit heeft veroordeeld, zij geen hulp van de VN kregen en geen erkenning of schadeloosstelling door de Arabische landen of de internationale gemeenschap.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 22 mei 2008 om 00:45.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 15:27   #63
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Je maakt je er te makkelijk van af. Dat er (gedeeltelijk) in 1948 een verdrijvingsstrategie t.o.v. arabische Palestijnen heeft plaatsgevonden bestrijd ik juist helemaal niet, je citeert me zelfs terwijl ik het erken, hoewel er ook andere oorzaken zijn aan te wijzen. Sommigen zijn gewoon gevlucht omdat het oorlog was, sommigen zijn gevlucht na oproepen van arabische buurlanden en sommigen zijn gevlucht omdat de Israelische strijdkrachten geruchten verspreidden.

Verder heb ik het niet over ''wraakgevoelens'' ná 1948 (die waren er ook) maar vooral over de etnische zuivering die al vanaf de jaren 20 in arabische landen, en vooral Jordanie (toen het eenmaal bestond), plaatsvond, waarbij Joden werden verwezen naar hun ''eigen thuisland'' ten westen van de Jordaan. Ik heb het ook over de deportatie (etnische zuivering) van alle oorspronkelijke Joodse bewoners uit Oost-Jeruzalem toen Jordanie de stad had bezet. In totaal hebben we het hier over ongeveer 800.000 mensen.

Doordat u de wereldgeschiedenis in 1948 laat beginnen hoeft u het daar niet over te hebben, dat begrijp ik wel.
Ik maak me er helemaal niet te gemakkelijk vanaf. Ik verwijs gewoon naar wat destijds gebeurde en stel vast dat sommigen het nog steeds moeilijk hebben om die waarheid te erkennen. Ook jij. Enerzijds erken je dat er sprake was van een verdrijvingsstrategie maar anderzijds minimaliseer je die etnische zuivering door te blijven hameren op die oproepen van Arabische kant. Zelfs de Israëlische historicus Benny Morris (en dat is een hele rechtse) gaf aan de hand van cijfers toe dat minder dan 2% van de Palestijnse vluchtelingenpopulatie vertrok als gevolg van die Arabische oproepen. Dat is een verwaarloosbaar cijfer. De overgrote meerderheid is dus met geweld verdreven of gevlucht als gevolg van Israëlische aanvallen. Daarom spreekt óók Benny Morris heel expliciet van etnische zuivering.

Dat ik louter verwijs naar dit punt betekent helemaal niet dat ik de geschiedenis laat beginnen in 1948. Verre van zelfs. Als ik rekening hou met het feit dat het onderwerp van etnische zuivering reeds vele jaren vóór het ontstaan van Israël in zionistische kringen bespreekbaar was, maakt dat de zaak des te erger.

Wat je laatste punt betreft: Als jij beweert dat reeds tussen de jaren '20 en 1948 een etnische zuivering plaats vond op de joodse bevolking van Jordanië en/of andere Arabische landen, zul je dat moeten aantonen aan de hand van concrete bronnen en cijfers. Afgaande op het feit dat het huidige Jordanië toen nog zeer dun bevolkt was, en de meeste joden in het Westelijke deel van Palestina woonden, zou het mij verbazen dat er van een massale etnische zuivering sprake kon zijn.
Oud 23 mei 2008, 15:40   #64
groene flamingant
Banneling

Standaard

Wat je verwijzing betreft, Hertog, naar die joodse vluchtelingen: Op zijn minst één foutje in je tekst: Niet alle Arabische joden die naar Israël emigreerden kunnen beschouwd worden als vluchtelingen. Velen emigreerden als gevolg van Israëlische campagnes, die Arabische joden wilden stimuleren naar Israël te komen.

Wat betreft de effectieve joodse vluchtelingen is er één goede reden waarom dit thema zo weinig besproken is: In de 60 jaar dat het bestaat heeft Israël nooit één noemenswaardige inspanning gedaan om dit thema aan te kaarten. Conclusie: Het lot van deze joodse vluchtelingen was voor Israël geen prioriteit.
Oud 23 mei 2008, 15:46   #65
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Waar ga je dat eigenlijk halen? Het waren de Arabieren die de Joden de zee
in wilden smijten , verdraaid.
Israël roept héél graag dat de Arabische landen 'de joden' de zee in wilden drijven, maar het was er niet vies van om zélf Palestijnen de zee in te drijven.
Oud 23 mei 2008, 16:00   #66
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Akkoord dat er zaken zijn gebeurd die niet altijd op de meest koshere manier zijn afgehandeld. Het is en blijft een feit dat de Joden en het volk van Israël de oorspronkelijke autochtone inwoners waren van dat klein stukje vruchtbaar land. Dat is bij mij de essentie.
Allee, de Ieren en Schotten mogen de boel hier dus komen opeisen? En wij mogen grote delen van Indië en Iran gaan opeisen?
Citaat:
Misschien kan je nog even het mooie historische feit vermelden dat Israël zich nooit bekommerd toonde om het recht op terugkeer van al die joodse vluchtelingen.
De grootste nachtmerrie van Israël zou zijn dat al de joden in de wereld naar Israël zouden verhuizen. Dan viel o.a. hun grote wapen weg: het anti-semitisme. Geen enkel land overleeft dankzij het anti-semitisme buiten Israël. Ze kunnen doen wat ze willen, ze moeten gewoon "ANTI-SEMITISME!" beginnen brullen en het is gedaan met westerse kritiek.

Laatst gewijzigd door Metternich : 23 mei 2008 om 16:01.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 22:16   #67
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Maar intussen worden de christelijke palestijnen weggepest door de islamitische palestijnen in sommige dorpen en eisen moslimmannen dat ook christelijke meisjes met een sluier op straat kommen. In Ramallah jaagt de ethische politie niet alleen op vrouwen die 'onkuis' gekleed gaan, maar op iedereen die tijdens de vastenuren van de ramadan zit te eten of te drinken...
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 00:49   #68
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Israël roept héél graag dat de Arabische landen 'de joden' de zee in wilden drijven, maar het was er niet vies van om zélf Palestijnen de zee in te drijven.
Ja, want alle Palestijnen zijn de zee ingedreven ....

Israël heeft de middelen om dit te doen maar laat zien dat ze dit niet wensen. En je hebt de Palestijnen die nog steeds met hetzelfde feit dreigen. Dan weet ik wel voor wie ik meer sympathie heb.
Oud 24 mei 2008, 11:32   #69
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Dan weet ik wel voor wie ik meer sympathie heb.
Dat is dan genoteerd . Voor jou dus de vrouw links

moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 15:21   #70
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht

Wat een knappe Israëlische soldate. Lekker ding!
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 21:37   #71
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:

Israël heeft de middelen om dit te doen maar laat zien dat ze dit niet wensen. En je hebt de Palestijnen die nog steeds met hetzelfde feit dreigen. Dan weet ik wel voor wie ik meer sympathie heb.
Laat ons hopen dat je dit beweert uit onwetendheid maar in tegenstelling tot wat jij hier stelt, werden in 1948 wel degelijk heel wat Palestijnen de zee in gedreven. Israël zou dus wel wat meer bescheidenheid aan de dag mogen leggen, in plaats van groteske uitspraken te blijven doen genre "Joden in de zee".
Oud 25 mei 2008, 01:47   #72
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een knappe Israëlische soldate. Lekker ding!
O wat ben jij stoer zeg! Die kerel post zo'n pijnlijk plaatje en jij bent zo mans dat je effe kan geilen op die vrouw? Zal ik ooit jouw graad van verlichting bereiken!?!
Oud 25 mei 2008, 07:10   #73
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht

Alleen is er wat serieus mis met die foto. 1. het dragen van juwelen is
verboden voor soldaten tijdens het uitoefenen van hun dienst. Waar komt dus die glinsterende bracelet vandaan?
2. De bovenarm is gebruinder dan de onderarm (normalerwijze is het andersom).
3. Met wat houdt die soldate de knuppel eigenlijk vast? Met het stompje van
haar arm? Want hoe hard ik ook zoek, ze blijkt geen hand te hebben.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 08:05   #74
Francientje
Minister

Standaard

Verder draagt de 'zogenaamde' soldate de pet van een politie-agent. De twee soldaten
in de achtergrond behoren tot verschillende eenheden. Joost mag weten wat de soldaat
links vast houdt. Ik heb nog nooit een zo slecht getrukeerde foto meegemaakt.
Volgende keer beter!
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 11:00   #75
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
O wat ben jij stoer zeg! Die kerel post zo'n pijnlijk plaatje en jij bent zo mans dat je effe kan geilen op die vrouw? Zal ik ooit jouw graad van verlichting bereiken!?!
Pijnlijk plaatje? Kom op nou. De haatmaffia der Antizionisten is altijd goed in het publiceren van getrukeerde foto,s om medelijden op te roepen. Ik kan hier 4 foto,s van uiteengerukte ledematen tonen van verschillende zelfmoordacties op Israëlische stadsbussen en discotheken. Vandaar mijn reactie..
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 08:45   #76
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Maar intussen worden de christelijke palestijnen weggepest door de islamitische palestijnen in sommige dorpen en eisen moslimmannen dat ook christelijke meisjes met een sluier op straat kommen. In Ramallah jaagt de ethische politie niet alleen op vrouwen die 'onkuis' gekleed gaan, maar op iedereen die tijdens de vastenuren van de ramadan zit te eten of te drinken...
Je bent met drogredenen aan het afkomen, om maar de zware verantwoordelijkheid van Israël in de tragedie van de Palestijnen te kunnen minimaliseren.

Laatst gewijzigd door goodwill : 26 mei 2008 om 08:45.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 08:48   #77
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Als je blind blijft voor de realiteit ga je natuurlijk de Palestijnen ontmenselijken en ze zelfs als schuldige aanduiden voor hun tragedie.

Het zou me niet verbazen als je zou overwegen om ze de holocaust in de schoenen te schuiven, jij als voorstander van 'groot Nederland' (of moeten we spreken van het groot Dietse Rijk ?)
Oud 26 mei 2008, 08:49   #78
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Pijnlijk plaatje? Kom op nou. De haatmaffia der Antizionisten is altijd goed in het publiceren van getrukeerde foto,s om medelijden op te roepen. Ik kan hier 4 foto,s van uiteengerukte ledematen tonen van verschillende zelfmoordacties op Israëlische stadsbussen en discotheken. Vandaar mijn reactie..
Je blijft als van ene kant bekijken.

Jij als 'Christen' voor Israël, ben jij ook voor die dominee van de Amerikaanse presidentskandidaat Cain; deze dominee stelde onlangs dat Hitler door god was gestuurd om er voor te zorgen dat de joden naar Palestina gaan.
Doel: zorgen voor de apocalyps. Is het jou daar om te doen ?
Oud 26 mei 2008, 11:41   #79
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar jij zet triestige, zielige commentaar bij deze foto (die inderdaad misschien vervalst is). Het betuigt van weinig respect en klasse voor iemand die grote woorden als "christelijk" en "solidariteit" in de mond heeft.

Hoe dan ook, er bestaan duidelijke, authentieke video's em/of foto's van soldaten die een palestijns gastje zijn rug breken met rotstenen, BBC journalist die doodgeschoten wordt tijdens het maken van een reportage, een Engelse activiste die wil voorkomen dat er een huis gebulldozert wordt die gewoon overreden wordt door de bulldozer, een andere Engelse activist die kinderen wou beschermen die met scherp door z'n hoofd geschoten werd, een oude man die zit te kreunen van de pijn met een been dat weg is en Israelische soldaten die op hun gemakje naast hem wandelen, settlers kinderen die dagelijks met stenen naar huizen smijten waar nog Palestijnse families wonen enzoverder enzoverder. de beelden spreken voor zich. genoeg documentaires over settlers die je de koude rillingen geven en je hulpeloos doen voelen.

Dit gezegd zijndem ik wil niet het leed vergelijken van Palestijnse en Israelische mensen.. de zelfmoordaanslagen zijn uiteraard ook gewelddadig. van beide kanten is er onzinnelijk en bruut geweld. Alleen mensen als Sinasta zijn eenzijdig en zal nooit erkennen dat Israël racistisch handelt tegenover de Palestijnen en een groot deel van Lebanon, voor jaren en jaren.. Structureel, vanuit de partijpolitiek tót en met het recruteren van fanatieke settlers om meer grond in te palmen tót de verplichte legerdienst waarin de haat tegenover een volk ingepompt wordt.

Het ideaal van een groot-Israël begint waar een massagraf eindigt.. het betekent alleen maar meer miserie onder beide volkeren, en zal alleen maar meer haat bij extreem verzet als Hamas kweken. Actie, reactie, het is een spiraal van geweld die moet stoppen door structureel, en stap tot stap te werk te gaan met het oog op minder militair geweld en een anti-Palestijnse politiek in zowel de vluchtelingenkampen dat een broeinest is voor wraak acties als op eender welk gebied waar Palestijnen wonen.

Verder wil ik ook zeggen, hoe weinig sympathie ik voor het NSV heb, of voor het apartheids regime, grotendeels van Metternich zijn posten genuanceerd en objectief zijn. zo zie je maar dat links en rechts misschien voorbijgestreefde concepten zijn en het misschien beter is de handen in elkaar te slaan indien het gaat o ver dingen waar beide kanten hetzelfde over denken.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 16:46   #80
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Als je blind blijft voor de realiteit ga je natuurlijk de Palestijnen ontmenselijken en ze zelfs als schuldige aanduiden voor hun tragedie.

Het zou me niet verbazen als je zou overwegen om ze de holocaust in de schoenen te schuiven, jij als voorstander van 'groot Nederland' (of moeten we spreken van het groot Dietse Rijk ?)
*Gaap*

Heb je ook nog argumenten of wil je verder op de man spelen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be