![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Tegen een dakloze zeg je: zoek je een lief, dan heb je een dak boven je hoofd, eten en sex. Dat is een nog sterker argument dan zeggen tegen een dakloze: zoek werk! ![]() Citaat:
Citaat:
Het is de praktijk die moet aangepast worden aan de theorie, tenminste als je ervan uitgaat dat je theorie juist is natuurlijk. Stel je voor een appel en een boom: De appel valt volgens de theorie steeds naar beneden. "Toevallig" klopt dat met de praktijk. Maar stel dat je het ongewenst vind dat de appel naar beneden valt dan volstaat het natuurlijk niet de theorie aan te passen zodat de appel naar boven valt. De appel zal nog steeds naar beneden vallen. Zodus zul je de praktijk moeten aanpassen en ervoor zorgen dat de appel naar boven kan "vallen" ... om je theorie te laten kloppen. Conclusie: foute theorie leidt tot foute praktijk en omgekeerd ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||||||
Minister
|
![]() [quote=@lpha;3439190]Right!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Stel je voor een appel en een boom: Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar jij je op baseert om dit onmiddellijk te koppelen aan "puberaal" en "opkrikken van eigenwaarde", joost mag het weten... In tegenstelling tot jou kan ik Duveltje best pruimen. Mag ik daar nu ook meteen bepaalde conclusies uit trekken?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 21 mei 2008 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Oh, op Utopia en in andere "paradijzen" niet dan?
Theorie toetsen aan foute praktijk => foute theorie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() men makes war but women love men who makes war
als het klopte dat de vrouwen aan de juiste vingers hangen en niet aan die van machos en machtswellustelingen dan zou er geen armoede en oorlog zijn in de wereld armoedeveroorzakers en mensen die oa verwantlozen omwille van die hoedanigheid uitlachen zouden dan bvb niet aan de bak komen trouwens "alle" daklozen zijn verwantlozen maar niet alle verwantlozen zijn altijd dakloos en sommigen worden idd nooit dakloos - maar de kans is veel groter en de verstoorde hedendaagse relatiecultuur of toch de crisis erin is dus zeker zeer relevant in het armoede debat en nog meer in het debat over daklozen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 mei 2008 om 12:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() vroeger hadden we het probleem dat de man de economische macht had in het traditionele gezin
dat daardoor de vrouw eigenlijk het bezit was van de man ze kon hem niet verlaten daar hij het huis het geld alles bezat nu zien we bij de onderste klassen meer en meer het omgekeerde in feite zijn we pas zeker dat alle relaties in vrijwilligheid worden aangegaan ( en dus zin kunnen hebben en om de juiste redenen worden aangegaan ) en of in stand gehouden wanneer iedereen beschikt over een minimum aan economische soevereiniteit .... dit uiteraard dmv het onvoorwaardelijk bassinkomen en door ook leningen van het vlaams woningfonds toe te staan aan kinderlozen het feit dat kinderlozen niet kunnen lenen en degenen met kinderen wel geeft deze laatste ( meestal vrouwen ) teveel macht over de eersten en zorgt ervoor dat mannen vd onderste klassen veel meer waaghalserij moeten uithalen en vaak allerlei mensonwaardige omstandigheden moeten uitstaan/verdragen/aanvaarden om van straat te geraken/blijven en zoals topicstarter terecht aangeeft dus idd veel meer kans hebben op pech
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 mei 2008 om 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Schepen
|
![]() Er zijn vele valse slechte vrouwen, die enkel maar willen profiteren van goede goedgelovige mannen. Laat je niet vangen door zulke zondige vrouw.
![]() |
#69 |
|
![]() Dat is iets wat ik de laatste tijd ook opmerk.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 mei 2008 om 17:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 mei 2008 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister
|
![]() na een leuke namiddag tussen vrouwen te hebben vertoeven kan ik maar beamen wat ik al vastelde,dat bepaalden niks weten van madamen;zij zijn economisch en ecologisch zeeeeer arm..
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist. Vrouwen die willen onderhouden worden zodat ze zich voltijds kunnen inspannen voor de kroost zijn echte zondaressen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Neen, dat zijn goede vrouwen. Ik heb het over vrouwen die enkel denken aan zichzelf. Niet aan hun mand, niet aan hun kroost, maar enkel aan zichzelf!
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Logisch. Welke vrouw, die met de kroost wenst te overleven, zou wilen aanpappen met een armoezaaier ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() idd rudy, heeft dat iets logisch en daarom zou niemand ook nog echt een armoezaaier mogen zijn - van bij geboorte - dmv onvoorwaardelijk basisinkomen
zonder een algemeen en minimum gegarandeerde economische soevereiniteit is net zoals een vrije arbeidscultuur ook een echt vrije relatiecultuur onmogelijk - en zullen er altijd mensen van anderen afhangen en dus niet echt vrij zijn in hun relaties wat ik zou kunnen doen bvb dat is wat geld proberen sparen en een paar weken naar de derde wereld gaan en daar is nog wel zg visvijver voor mij - daar zijn er wel vrouwen die door het gebrek aan een paspoort tot fort europa tot een lagere klasse behoren maar ik vind dat allemaal maar niets - ik heb liefst een vrouw die verliefd is op mijzelf en niet op mijn belgisch paspoort of op mijn portemonnee en die dus ook die gelijke minium economische soevereiniteit (BI )heeft als ik - want alleen als ze kan weggaan ben ik zeker dat ze vrijwillig bij mij is.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 mei 2008 om 18:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wat ik je eerst wou antwoorden maar vlug gewist. Je spreekt jezelf tegen. Kortom beste King: Ik heb niets tegen idealisten, maar als je ook maar denkt het op een min of meer leefbare manier aan te kunnen pappen met een lief, ook al zie je ze doodgraag, ook al schrijf je dagelijks tientallen gedichten waar geen vrouw aan kan weerstaan, en ook al zou die liefde wederzijds kunnen zijn, maar je bent ondertussen niet in staat de kroost van je lieverd te onderhouden, dan kan je het schudden, en val je als een baksteen. En neen, ik heb iets tegen subsidiëring van de liefde. Laatst gewijzigd door Rudy : 21 mei 2008 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() deze draad is een bijzonder vreemde richting uitgegaan, moet ik zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij begrijp je het allemaal niet goed. Laatst gewijzigd door Rudy : 21 mei 2008 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |