Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2008, 11:23   #61
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Nee,maar ik vind dat men moet stoppen met bleiten en tot actie over moet gaan.Zoek je een lief in plaats van te zagen;positief energie in plaats van negatief.
Right!
Tegen een dakloze zeg je: zoek je een lief, dan heb je een dak boven je hoofd, eten en sex. Dat is een nog sterker argument dan zeggen tegen een dakloze: zoek werk!

Citaat:
Hoe kom het toch dat sommige mannen een overschot aan vrouwelijk schoon hebben?Omdat die mannen vrouwen begrijpen en zich in kunnen leven ipv zich macho tegedragen en/of zagen.
Juist, mannen met aan elke vinger minstens 1 vrouw zijn geen macho's maar tedere, begripvolle, luisterende en trouwe levensgezellen?

Citaat:
Hetzelfde is het gesteld met theorien rond de samenleving;er zijn er die blijven steken bij theorie en anderen die hun theorien aan de praktijk toetsen om die theorie vervolgens aan te passen.
Klinklare onzin natuurlijk....
Het is de praktijk die moet aangepast worden aan de theorie, tenminste als je ervan uitgaat dat je theorie juist is natuurlijk.

Stel je voor een appel en een boom:
De appel valt volgens de theorie steeds naar beneden. "Toevallig" klopt dat met de praktijk.
Maar stel dat je het ongewenst vind dat de appel naar beneden valt dan volstaat het natuurlijk niet de theorie aan te passen zodat de appel naar boven valt. De appel zal nog steeds naar beneden vallen. Zodus zul je de praktijk moeten aanpassen en ervoor zorgen dat de appel naar boven kan "vallen" ... om je theorie te laten kloppen.

Conclusie: foute theorie leidt tot foute praktijk en omgekeerd
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 11:34   #62
guerin
Minister

Standaard

[quote=@lpha;3439190]Right!
Citaat:
Tegen een dakloze zeg je: zoek je een lief, dan heb je een dak boven je hoofd, eten en sex. Dat is een nog sterker argument dan zeggen tegen een dakloze: zoek werk!
kobaf is geen dakloss !en we hadden het over verwantlozen

Citaat:
Juist, mannen met aan elke vinger minstens 1 vrouw zijn geen macho's maar tedere, begripvolle, luisterende en trouwe levensgezellen?
vraag het die vrouwen waarom zij zo graag aan die vingers hangen!

Citaat:
Klinklare onzin natuurlijk....
Het is de praktijk die moet aangepast worden aan de theorie, tenminste als je ervan uitgaat dat je theorie juist is natuurlijk.
idd,je weet enkel dat je theorie juist als je ze aan de praktijk toets
Stel je voor een appel en een boom:
Citaat:
De appel valt volgens de theorie steeds naar beneden. "Toevallig" klopt dat met de praktijk.
op aarde wel,idd...
Citaat:
Maar stel dat je het ongewenst vind dat de appel naar beneden valt dan volstaat het natuurlijk niet de theorie aan te passen zodat de appel naar boven valt. De appel zal nog steeds naar beneden vallen. Zodus zul je de praktijk moeten aanpassen en ervoor zorgen dat de appel naar boven kan "vallen" ... om je theorie te laten kloppen.
och arme,je hangt te veel met kobaf rond

Citaat:
Conclusie: foute theorie leidt tot foute praktijk en omgekeerd
foute theorie leidt naar immobilisme,zie het vierde wereld syndicaat waar al jaren niks meer gebeurt.
Oud 21 mei 2008, 11:40   #63
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
er moet toch echt dringend eens een relatiesubforum opgericht worden, liefst in een verre uithoek van dit forum.
Lijkt me eerder iets voor cp, waar ik al lang zit te zoeken naar een eigen subforum
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 11:42   #64
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wie heeft dat nog nooit opgelopen ?

en is dat dan een schande ? of om beschaamd om te zijn ?

hoe puberaal is het om daar iemand om uit te lachen ? wat zegt dat over je eigen gevoel van eigenwaarde ( als het daarmee omhoog gekrikt moet worden )
Ik heb een vraag gesteld, meer niet.

Waar jij je op baseert om dit onmiddellijk te koppelen aan "puberaal" en "opkrikken van eigenwaarde", joost mag het weten...

Citaat:
en btw ik moet persoonlijk ook niet veel hebben van duveltje
In tegenstelling tot jou kan ik Duveltje best pruimen. Mag ik daar nu ook meteen bepaalde conclusies uit trekken?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 21 mei 2008 om 11:52.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 11:55   #65
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
op aarde wel,idd...
Oh, op Utopia en in andere "paradijzen" niet dan?

Theorie toetsen aan foute praktijk => foute theorie!
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 12:40   #66
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

men makes war but women love men who makes war

als het klopte dat de vrouwen aan de juiste vingers hangen en niet aan die van machos en machtswellustelingen dan zou er geen armoede en oorlog zijn in de wereld

armoedeveroorzakers en mensen die oa verwantlozen omwille van die hoedanigheid uitlachen zouden dan bvb niet aan de bak komen

trouwens "alle" daklozen zijn verwantlozen

maar niet alle verwantlozen zijn altijd dakloos en sommigen worden idd nooit dakloos - maar de kans is veel groter en de verstoorde hedendaagse relatiecultuur of toch de crisis erin is dus zeker zeer relevant in het armoede debat en nog meer in het debat over daklozen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 mei 2008 om 12:42.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 12:46   #67

Standaard

vroeger hadden we het probleem dat de man de economische macht had in het traditionele gezin

dat daardoor de vrouw eigenlijk het bezit was van de man

ze kon hem niet verlaten daar hij het huis het geld alles bezat

nu zien we bij de onderste klassen meer en meer het omgekeerde

in feite zijn we pas zeker dat alle relaties in vrijwilligheid worden aangegaan ( en dus zin kunnen hebben en om de juiste redenen worden aangegaan ) en of in stand gehouden wanneer iedereen beschikt over een minimum aan economische soevereiniteit .... dit uiteraard dmv het onvoorwaardelijk bassinkomen en door ook leningen van het vlaams woningfonds toe te staan aan kinderlozen

het feit dat kinderlozen niet kunnen lenen en degenen met kinderen wel geeft deze laatste ( meestal vrouwen ) teveel macht over de eersten en zorgt ervoor dat mannen vd onderste klassen veel meer waaghalserij moeten uithalen en vaak allerlei mensonwaardige omstandigheden moeten uitstaan/verdragen/aanvaarden om van straat te geraken/blijven en zoals topicstarter terecht aangeeft dus idd veel meer kans hebben op pech
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 mei 2008 om 13:03.
Oud 21 mei 2008, 17:41   #68
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Er zijn vele valse slechte vrouwen, die enkel maar willen profiteren van goede goedgelovige mannen. Laat je niet vangen door zulke zondige vrouw.
Oud 21 mei 2008, 17:52   #69
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Het volgende klinkt wat oubollig, maar veel mensen hebben denk ik te weinig geduld om een relatie te laten groeien en aan elkaar te wennen. Is er iets dat je niet aanstaat aan je partner? Geen tijd/zin om erover te praten, zoek gewoon een ander.
Dat is iets wat ik de laatste tijd ook opmerk.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 mei 2008 om 17:52.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 17:52   #70
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King Of the Beggars and Flies
women mary up an men mary down ( dus over het algemeen zal een vrouw trouwen ( of iemand als levenspartner kiezen ) van hogere klasse terwijl dat bij mannen over het algemeen omgekeerd is )
Zo zwart-wit is het niet hoor.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 mei 2008 om 17:53.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 17:53   #71
guerin
Minister

Standaard

na een leuke namiddag tussen vrouwen te hebben vertoeven kan ik maar beamen wat ik al vastelde,dat bepaalden niks weten van madamen;zij zijn economisch en ecologisch zeeeeer arm..
Oud 21 mei 2008, 17:54   #72
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Er zijn vele valse slechte vrouwen, die enkel maar willen profiteren van goede goedgelovige mannen. Laat je niet vangen door zulke zondige vrouw.
Juist. Vrouwen die willen onderhouden worden zodat ze zich voltijds kunnen inspannen voor de kroost zijn echte zondaressen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 17:56   #73
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Juist. Vrouwen die willen onderhouden worden zodat ze zich voltijds kunnen inspannen voor de kroost zijn echte zondaressen.

Neen, dat zijn goede vrouwen. Ik heb het over vrouwen die enkel denken aan zichzelf. Niet aan hun mand, niet aan hun kroost, maar enkel aan zichzelf!
Oud 21 mei 2008, 17:58   #74
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vroeger hadden we het probleem dat de man de economische macht had in het traditionele gezin

dat daardoor de vrouw eigenlijk het bezit was van de man

ze kon hem niet verlaten daar hij het huis het geld alles bezat

nu zien we bij de onderste klassen meer en meer het omgekeerde

in feite zijn we pas zeker dat alle relaties in vrijwilligheid worden aangegaan ( en dus zin kunnen hebben en om de juiste redenen worden aangegaan ) en of in stand gehouden wanneer iedereen beschikt over een minimum aan economische soevereiniteit .... dit uiteraard dmv het onvoorwaardelijk bassinkomen en door ook leningen van het vlaams woningfonds toe te staan aan kinderlozen

het feit dat kinderlozen niet kunnen lenen en degenen met kinderen wel geeft deze laatste ( meestal vrouwen ) teveel macht over de eersten en zorgt ervoor dat mannen vd onderste klassen veel meer waaghalserij moeten uithalen en vaak allerlei mensonwaardige omstandigheden moeten uitstaan/verdragen/aanvaarden om van straat te geraken/blijven en zoals topicstarter terecht aangeeft dus idd veel meer kans hebben op pech

Logisch. Welke vrouw, die met de kroost wenst te overleven, zou wilen aanpappen met een armoezaaier ?
Oud 21 mei 2008, 18:34   #75

Standaard

idd rudy, heeft dat iets logisch en daarom zou niemand ook nog echt een armoezaaier mogen zijn - van bij geboorte - dmv onvoorwaardelijk basisinkomen

zonder een algemeen en minimum gegarandeerde economische soevereiniteit is net zoals een vrije arbeidscultuur ook een echt vrije relatiecultuur onmogelijk - en zullen er altijd mensen van anderen afhangen en dus niet echt vrij zijn in hun relaties

wat ik zou kunnen doen bvb dat is wat geld proberen sparen en een paar weken naar de derde wereld gaan en daar is nog wel zg visvijver voor mij - daar zijn er wel vrouwen die door het gebrek aan een paspoort tot fort europa tot een lagere klasse behoren

maar ik vind dat allemaal maar niets - ik heb liefst een vrouw die verliefd is op mijzelf en niet op mijn belgisch paspoort of op mijn portemonnee en die dus ook die gelijke minium economische soevereiniteit (BI )heeft als ik - want alleen als ze kan weggaan ben ik zeker dat ze vrijwillig bij mij is.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 mei 2008 om 18:49.
Oud 21 mei 2008, 19:13   #76
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Liever zondige vrouwen dan conservatieve brave seutjes eerlijk gezegd.
Oud 21 mei 2008, 19:21   #77
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd rudy, heeft dat iets logisch en daarom zou niemand ook nog echt een armoezaaier mogen zijn - van bij geboorte - dmv onvoorwaardelijk basisinkomen

zonder een algemeen en minimum gegarandeerde economische soevereiniteit is net zoals een vrije arbeidscultuur ook een echt vrije relatiecultuur onmogelijk - en zullen er altijd mensen van anderen afhangen en dus niet echt vrij zijn in hun relaties

wat ik zou kunnen doen bvb dat is wat geld proberen sparen en een paar weken naar de derde wereld gaan en daar is nog wel zg visvijver voor mij - daar zijn er wel vrouwen die door het gebrek aan een paspoort tot fort europa tot een lagere klasse behoren

maar ik vind dat allemaal maar niets - ik heb liefst een vrouw die verliefd is op mijzelf en niet op mijn belgisch paspoort of op mijn portemonnee en die dus ook die gelijke minium economische soevereiniteit (BI )heeft als ik - want alleen als ze kan weggaan ben ik zeker dat ze vrijwillig bij mij is.
King,

Ik heb wat ik je eerst wou antwoorden maar vlug gewist. Je spreekt jezelf tegen.

Kortom beste King: Ik heb niets tegen idealisten, maar als je ook maar denkt het op een min of meer leefbare manier aan te kunnen pappen met een lief, ook al zie je ze doodgraag, ook al schrijf je dagelijks tientallen gedichten waar geen vrouw aan kan weerstaan, en ook al zou die liefde wederzijds kunnen zijn, maar je bent ondertussen niet in staat de kroost van je lieverd te onderhouden, dan kan je het schudden, en val je als een baksteen.

En neen, ik heb iets tegen subsidiëring van de liefde.

Laatst gewijzigd door Rudy : 21 mei 2008 om 19:21.
Oud 21 mei 2008, 19:23   #78
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

deze draad is een bijzonder vreemde richting uitgegaan, moet ik zeggen.
Oud 21 mei 2008, 19:35   #79
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
² daar ben ik echt deze draad niet om gestart beste Pelgrim,maar ik denk dat het Vierde Wereld Syndicaat een nieuwe aanval is opgestart met hun 3 leden
Oud 21 mei 2008, 19:36   #80
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Waarom, als ik dit mag vragen ?

Volgens mij begrijp je het allemaal niet goed.

Laatst gewijzigd door Rudy : 21 mei 2008 om 19:37.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be