![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: Het liefst heb ik | |||
| ne goeie friet met biefstuk |
|
13 | 14,77% |
| vlaamse onafhankelijkheid |
|
49 | 55,68% |
| een goei voetbalmatch |
|
3 | 3,41% |
| ne stevige film |
|
0 | 0% |
| een vette fuif |
|
1 | 1,14% |
| iets anders |
|
2 | 2,27% |
| een leuke verjaardagsparty |
|
0 | 0% |
| voor de mannen en lesbo's onder ons een knappe vrouw |
|
11 | 12,50% |
| een gratis reis |
|
1 | 1,14% |
| een porsche |
|
2 | 2,27% |
| een café met bier |
|
2 | 2,27% |
| een vol kerk |
|
1 | 1,14% |
| voor de vrouwen en homo's onder ons een knappe man |
|
2 | 2,27% |
| twintig kratten jenever |
|
1 | 1,14% |
| Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Minister-President
|
Wel gek, dat er hier gasten zijn die liever biefstuk/friet hebben, dan een mooie deerne.
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Het frappante is dat dan iets doodgewoons veel belangrijker is dan Vlaamse onafhankelijkheid.
|
|
|
|
#63 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
[size=2]Blazer[/size][size=2], [/size][size=2]eniotna[/size][size=2], [/size][size=2]la_Principessa[/size][size=2], [/size][size=2]Pietje[/size][size=2], [/size][size=2]rodeo[/size] ![]()
|
|
|
|
#64 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een nazi-car: Patriot en Dalton
Een vrijer: Raf en Kim. ![]()
|
|
|
#65 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Trouwens, ik zag deze poll eerder als een belgicistische poging tot humor, geen idee dat dit zo serieus bedoeld was. |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Het is beiden van heel groot belang.
En deze poll is 50 % humoristisch bedoeld en voor de rest serieus. Het is toch grappig om te zien dat de meeste mensen moeite hebben om te kiezen. Ze kunnen niet duidelijk zijn.
|
|
|
#67 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
ps. Die uitvlucht over dat 50% humoristisch is een hele flauwe... je krijgt begot al BUB-streken...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Is er nu echt niemand die een leuke verjaardagsparty wil hebben?
|
|
|
#69 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik verjaar nu toch niet dus waarom zou ik nu een verjaardagsparty willen ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ik heb al een leuke vrouw, ik kan naar een voetbalmatch gaan kijken, ik kan steak eten wanneer ik wil, films bij de vleet, fuiven en party's lukt ook wel, reizen kan ik ook, twee maal per jaar,... Enkel de Porsche en de Vlaamse onafhankelijkheid zijn "dingen" die ik niet heb. En ik zal nou eens niet egoïstisch en materialistisch zijn, dus ik kies voor de Vlaamse onafhankelijkheid.
|
|
|
#73 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#74 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#77 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo'n peiling is al even stom als volgende mop:
Er komen een Hollander, een Fransman en een Duitser binnen in een Vlaams kaffee. Zegt die uitbater: "zeg, is dat hier een mop misschien?".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
echt
|