Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2004, 13:53   #61
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Wat wil je, met al die terroristen en racistische vreemdelingen die ons land overspoelen. Actie vraagt reactie, je moet de vijand bestrijden met zijn eigen wapens (haat).
Alle vreemdelingen zijn dus terroristen en rascisten?
Is dit wat het Vlaams Blok denkt?

En dan verschieten ze dat ze voor rascist worden uitgemaakt...
Neen, niet alle vreemdelingen zijn terroristen en racisten.
Neen, dat denkt het Vlaams Blok niet.
By the way, u hebt hier twee keer het woord 'racisme' verkeerd gespeld, Grote Denker
Wat een nepreaktie, Jezuschristusnogaantoe
En zo'n kastaar durft dan van anderen te zeggen dat ze niet kunnen nadenken
Man, gij kunt zelfs niet schrijven
snofla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 14:09   #62
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:

De tijd zal uitwijzen dat mensen zoals jij nog steeds niets geleerd hebben uit de geschiedenis...

Maar goed, je geeft dan toch al praktisch toe dat je onverdraagzaam en rascistisch bent.
Waarom, omdat ik strijd voor het behoud van mijn Vlaamse identiteit? Oorspronkelijk bedreigd door het franstalige etablishment, dat de Vlaamse cultuur en de Nederlandse taal wil elimineren en nu door een bijkomend probleem van buitensporige immigratie van racistische vreemdelingen. Veel meer dan een anti-westerse "weg met ons"-mentaliteit moet er achter u niet gezocht worden.
Tja, dat is zo'n beetje de essentie van de problematiek hier in Vlaanderen, spijtig genoeg.
Feitelijk gaat het hier over een nieuwe manier om zich elitair voor te doen. De zogenaamde 'verdraagzamen' en 'breeddenkenden' hebben een heel discours ontwikkeld (zonder veel nadenken ), waardoor ze zich kunnen onderscheiden van de 'rest'. Opvallend is wel dat hun 'tolerantie' altijd betaald wordt door de mensen (auto- of allochtoon) die in de 'probleemwijken' wonen.
Hun hautain en asociaal gedrag escaleert dan nog, wanneer ze de kritiek op het vreemdelingenbeleid, die voor een groot deel uit deze wijken komt, afdoet als 'racisme' en zelfs 'fascisme'!
Werkelijk het toppunt van DIKKENEKKERIJ
Oud 19 maart 2004, 14:11   #63
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
en raad es wie ze nog geen 50 jaar geleden massaal naar hier hebben gehaald om in diezelfde mijnen te werken?
Domme kloten die blijkbaar niet wisten dat de Belgische mijnen op langere termijn toch niet leefbaar waren?
en welke andere domme kloten stemden indertijd massaal op die domme kloten die het inderdaad aan visie ontbrak, m'n beste?

hindsight is 20/20 zeggen ze aan de overkant van het water, hoeveel volk in België durfde er in pakweg 1969 zeggen dat al die enorme putten in de grond tijds- en geldverspilling waren?
juist
Oud 19 maart 2004, 14:19   #64
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Ten eerste het vlaamse volk zal nooit uitsterven , ten tweede die 50.000 arbeidskrachten als het inderdaad van vreemde afkomst is hebben we geen schrik,ne vreemdeling die werkt daar vind ge er toch geen 50.000 van. Weet ge wat dat vreemd volk hier kan overnemen , De lege mijnen , dan kunnen we ze nog dichtgooien als ze erin zitten.
en raad es wie ze nog geen 50 jaar geleden massaal naar hier hebben gehaald om in diezelfde mijnen te werken?

vlaams volk nooit uitsterven? bevolkingspiramide en geboortecijfers van de laatste paar jaar niet gezien?

oeps... vergeten, enige geldige argumenten voor u en het merendeel van uw geestesgenoten hier zijn (a) toogpraat (b) "mijn buurman zijn zus vertelde dat..." en (c) copy-paste zever van de blok-webstek.

Bovendien is het gebruik van woorden met meer dan 4 lettergrepen blijkbaar een duidelijk teken van volksvijandigheid
Wie heeft 'ze' naar hier gehaald? Niet het Vlaamse volk, maar een bende geldgeile patrons met medeplichtigheid van machtsgeile politici.
Dat onze bevolking langzaamaan vergrijst , wil nog niet zeggen dat we aan het uitsterven zijn. Wanneer de samenleving kind- en gezinsvriendelijker zou worden, kan er best een 'inhaalbeweging' plaatsvinden. En, tenslotte, hier is een woord van meer dan vier lettergrepen:

DIKKENEKKENGELUL
Oud 19 maart 2004, 14:20   #65
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snofla
Zeg, vriendje, wilt ge wel eens ophouden met te veralgemenen. Ik ben ook Vlaams Blokker maar zou zulke dingen nooit denken, laat staan schrijven. En er zijn er veel zoals ik in het Vlaams Blok. O.K.
Ik veralgemeende niet. Ik stelde gewoon de vraag of dergelijke ziekelijke praat de gedachtengang is die het Vlaams Blok verdedigd. U zegt neen, dus heb je op mijn vraag beantwoord... dank u wel.
Je vindt dus ook dat de posts van "Hansi" en "kweethetwelenkweethetni" te ver gaan als ik je goed begrijp?
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 14:25   #66
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met cijfers wordt de laatste jaren zo geknoeid, langs alle kanten, dat ik er zelfs mijn gat niet mee zou afvegen.
Zelfs niet met de cijfers waar het VB mee bovenkomt...
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 15:03   #67
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zeg, vriendje, wilt ge wel eens ophouden met te veralgemenen. Ik ben ook Vlaams Blokker maar zou zulke dingen nooit denken, laat staan schrijven. En er zijn er veel zoals ik in het Vlaams Blok. O.K.
Ik veralgemeende niet. Ik stelde gewoon de vraag of dergelijke ziekelijke praat de gedachtengang is die het Vlaams Blok verdedigd. U zegt neen, dus heb je op mijn vraag beantwoord... dank u wel.
Je vindt dus ook dat de posts van "Hansi" en "kweethetwelenkweethetni" te ver gaan als ik je goed begrijp?
Zeker, althans de posts waar het hier over gaat. De frustraties mogen dan nog hoog oplopen, men kan beter zijn haatgevoelens afwentelen op de politici die verantwoordelijk zijn voor het wanbeleid.
Eigenlijk maken de meeste vreemdelingen gewoon gebruik van een totaal onevenwichtig systeem, zonder dat ze daar veel moeite voor moeten doen. Hoe zouden we misschien zelf zijn?
Spijtig dat door diezelfde onevenwichtigheid enerzijds rasechte criminelen aan papieren geraken, en anderzijds doodbrave sukkelaars op hun kin kunnen kloppen, of vele jaren moeten wachten. Dat vindt u toch ook spijtig, niet?
Het beleid moet en kan tegelijk strenger én rechtvaardiger zijn.
Oud 19 maart 2004, 15:15   #68
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Met cijfers wordt de laatste jaren zo geknoeid, langs alle kanten, dat ik er zelfs mijn gat niet mee zou afvegen.
Zelfs niet met de cijfers waar het VB mee bovenkomt...
Ten eerste geeft het Vlaams Blok, volgens mijn ervaring, meestal wel degelijke cijfers. Het zijn juist zij die het 'Verhofstadtiaanse geknoei' hebben aangetoond; bovendien kwamen zij ook uit op het vervalsen en/of achterhouden van misdaadcijfers in Antwerpen.
Maar ten tweede, voor mij blijft de werkelijkheid en de feiten die ik en mijn medemensen ervaren absoluut superieur boven cijfers, politieke uitgangspunten en slogans, van welke kant ze ook komen. De ervaring en niets anders regeert mijn politiek bewustzijn. 'Die Erfahrung ist die Mutter unserer Erkenntnisse', sagte Kant schon, nicht?
Oud 19 maart 2004, 15:17   #69
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Domme kloten die blijkbaar niet wisten dat de Belgische mijnen op langere termijn toch niet leefbaar waren?
en welke andere domme kloten stemden indertijd massaal op die domme kloten die het inderdaad aan visie ontbrak, m'n beste?

hindsight is 20/20 zeggen ze aan de overkant van het water, hoeveel volk in België durfde er in pakweg 1969 zeggen dat al die enorme putten in de grond tijds- en geldverspilling waren?
juist
Ik zeker niet, want ik zat toen nog op de lagere school... Daar heb ik dus niets mee te maken

Of wat wilt ge nu eigenlijk zeggen
Oud 19 maart 2004, 15:40   #70
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
En mijs posts ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 19:36   #71
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

juist
Ik herinner mij niet dat het aantrekken van vreemdelingen ooit een verkiezingsslogan geweest is, net zo min als stemrecht voor niet EU burgers nu een verkiezingsslogan was.
Maar die andere domme kloten die toen voor die domme kloten stemden hebben blijkbaar bijgeleerd en kiezen nu voor een andere partij tot ergernis van die domme kloten die het blijkbaar nog niet geleerd hebben.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 19:55   #72
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Bobke, daar ben je serieus verkeerd in. Het aantrekken va nvreemdelingen, het vervalsen van statiestieken, het monddoodmaken van rechts, het door het strot duwen van vreemdelingenstemrecht en subsidiering van de Islam, ... is WEL een verkiezingsthema, en al heel lang.

Zogezegd om onze pensioenen te betalen en uit ideologie naar een multicultureel Europa.

Een multicultureel Europa, ok, maar de moslims hebben nooit deel uitgemaakt van Europa, integendeel. Onze voorvaderen hebben hun uiterste best moeten doen om niet bezet te worden door die horden barbaren.

Ten tweede, als je die nodig hebt om je pensioenen te betalen, moet je geen balast binnesmijten, maar productieve krachten. De eerste generatie kon in de mijnen gaan werken en de generaties daarna zitten meer en meer op hun kont en zijn een overlast voor de maatschappij. Hoe gaan die in godsnaam onze pensioenen later betalen.

En als die generatie ouder wordt, wat ga je dan doen? Er nog meer binnenstompen? België is al te overbevolkt...

Klopt niet, he mateke. Doe uw oogkleppen eens af en kijk eens naar de realiteit in plaats van blind uw ideologieën na te lopen.
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 20:15   #73
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Ik meen mij nochtans de slogan “Kies SP-a voor een sociaal beleid” te herinneren .
De slogan “Stem SP.a voor vreemdelingenstemrecht” zal mij ontgaan zijn zeker.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 20:41   #74
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik vind het al belachelijk dat je iedere vlaams blokker gaat veralgemenen met wat ik zeg.Als jou vader een dief is gaan we toch niet zeggen dat heel je familie dat is .Dus als ik uit menne rol val ( regelmatig ) dan ben ik dat en niet heel het vlaams blok. Ten tweede Indertijd zijn die voor de mijnen naar hier gehaald , maar niet met de bedoeling dat ze de volgende 50 jaar massaal blijven komen.Degene die naar hier zijn gehaald kun je op een rij zetten denk ik zoveel zijn er niet meer van in leven.Ten derde u vind dat Hansi en ik ziekelijke praat en gedachtengang hebben, wel onze praat en gedachtegang komt voort uit het dagelijks leven in een ziekelijke maatschappij.En vermits ik opkom voor vrije meningsuiting zal ik blijven zeggen wat ik denk.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 20:50   #75
Bert
Burger

Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Als u racistisch bent dan is dat door de maatschappij, als een allochtoon een misdaad begaat dan is dat doordat hij achterlijk is.

Fraai.
Oud 19 maart 2004, 21:01   #76
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het al belachelijk dat je iedere vlaams blokker gaat veralgemenen met wat ik zeg.Als jou vader een dief is gaan we toch niet zeggen dat heel je familie dat is .Dus als ik uit menne rol val ( regelmatig ) dan ben ik dat en niet heel het vlaams blok.
Het gaat om wat er zich onder de oppervlakte afspeelt. Mensen zoals Jan van den Berghe kunnen dat laagje beschaafdheid beter intact houden (en dan nog) dan de meerderheid van de forumgebruikers; die vallen - zoals je zelf zegt - regelmatig uit hun rol en het is wat er dan naar boven komt dat zo angstaanjagend is: de haat tegenover alles wat niet in het romantische beeldje van Vlaanderen past...

Citaat:
Ten tweede Indertijd zijn die voor de mijnen naar hier gehaald , maar niet met de bedoeling dat ze de volgende 50 jaar massaal blijven komen.Degene die naar hier zijn gehaald kun je op een rij zetten denk ik zoveel zijn er niet meer van in leven.
Is er toen met zoveel woorden tegen die mensen gezegd dat ze naar hier mochten komen om onze vuile karweitjes op te knappen en dat ze daarna maar terug moesten ophoepelen? Ze zijn hier, en ze zullen er voortaan ook altijd zijn; leer ermee leven.

Citaat:
Ten derde u vind dat Hansi en ik ziekelijke praat en gedachtengang hebben, wel onze praat en gedachtegang komt voort uit het dagelijks leven in een ziekelijke maatschappij.En vermits ik opkom voor vrije meningsuiting zal ik blijven zeggen wat ik denk.
Nee, jouw "gedachtengang" wordt je netjes voorgekauwd door de propagandamachine van jouw geliefde partij. Jouw "waarheid" is gebaseerd op halve waarheden en hele leugens. Hoe vaak ben je ZELF al overvallen ov verkracht door heelder bendes losgeslagen Marokkanen?
Niemand zal betwisten dat er zoiets bestaat als Marokkaanse criminaliteit; ze bestaat net zoals er Belgische criminaliteit bestaat. Het heeft geen zin daar een ethnische kwestie van te maken, of dacht je dat een slachtoffer het minder erg vindt om door een Belgische crimineel overvallen te worden? Criminaliteit moet in zijn totaliteit aangepakt worden, niet per bevolkingsgroep.

Niemand zal jouw je recht op vrije meningsuiting betwisten, maar net zoals jij blijft zeggen wat je denkt, blijven wij je wijzen op de fouten in je "redeneringen"; dat is ook ons recht op vrije meningsuiting.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 09:39   #77
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Als u racistisch bent dan is dat door de maatschappij, als een allochtoon een misdaad begaat dan is dat doordat hij achterlijk is.

Fraai.
Oud 20 maart 2004, 10:13   #78
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Ik vind het al belachelijk dat je iedere vlaams blokker gaat veralgemenen met wat ik zeg.Als jou vader een dief is gaan we toch niet zeggen dat heel je familie dat is .Dus als ik uit menne rol val ( regelmatig ) dan ben ik dat en niet heel het vlaams blok.
Het gaat om wat er zich onder de oppervlakte afspeelt. Mensen zoals Jan van den Berghe kunnen dat laagje beschaafdheid beter intact houden (en dan nog) dan de meerderheid van de forumgebruikers; die vallen - zoals je zelf zegt - regelmatig uit hun rol en het is wat er dan naar boven komt dat zo angstaanjagend is: de haat tegenover alles wat niet in het romantische beeldje van Vlaanderen past...

Citaat:
Ten tweede Indertijd zijn die voor de mijnen naar hier gehaald , maar niet met de bedoeling dat ze de volgende 50 jaar massaal blijven komen.Degene die naar hier zijn gehaald kun je op een rij zetten denk ik zoveel zijn er niet meer van in leven.
Is er toen met zoveel woorden tegen die mensen gezegd dat ze naar hier mochten komen om onze vuile karweitjes op te knappen en dat ze daarna maar terug moesten ophoepelen? Ze zijn hier, en ze zullen er voortaan ook altijd zijn; leer ermee leven.

Citaat:
Ten derde u vind dat Hansi en ik ziekelijke praat en gedachtengang hebben, wel onze praat en gedachtegang komt voort uit het dagelijks leven in een ziekelijke maatschappij.En vermits ik opkom voor vrije meningsuiting zal ik blijven zeggen wat ik denk.
Nee, jouw "gedachtengang" wordt je netjes voorgekauwd door de propagandamachine van jouw geliefde partij. Jouw "waarheid" is gebaseerd op halve waarheden en hele leugens. Hoe vaak ben je ZELF al overvallen ov verkracht door heelder bendes losgeslagen Marokkanen?
Niemand zal betwisten dat er zoiets bestaat als Marokkaanse criminaliteit; ze bestaat net zoals er Belgische criminaliteit bestaat. Het heeft geen zin daar een ethnische kwestie van te maken, of dacht je dat een slachtoffer het minder erg vindt om door een Belgische crimineel overvallen te worden? Criminaliteit moet in zijn totaliteit aangepakt worden, niet per bevolkingsgroep.

Niemand zal jouw je recht op vrije meningsuiting betwisten, maar net zoals jij blijft zeggen wat je denkt, blijven wij je wijzen op de fouten in je "redeneringen"; dat is ook ons recht op vrije meningsuiting.
Dus jij weet wat er zich onder oppervlakte afspeelt? Dat zou mij zeer verbazen.
Jij wordt dan weer geleid door haat tegen alles wat niet in het romantische plaatje van de multikul past.
Voor de zoveelste keer: de gastarbeiders kwamen 'onze'(van wie?)vuile karweitjes niet opknappen (mijn grootvader bijv. deed ook vuil werk in de droge dokken), maar zijn naar hier gehaald om hogere winsten op te leveren voor het patronaat, dat daarvoor de verantwoordelijke politici flink wat smeergeld betaalde. Bovendien moeten die mensen van de eerste generatie helemaal niet ophoepelen, noch van mij, noch van het Vlaams Blok. Je bent dus weer aan het lullen, kameraad.
Zelfs mensen die al veschillende keren zijn overvallen of afgesnauwd en beledigd door Marokkanen (zoals oa. ikzelf) worden door jouw soort gekleineerd. Want dan worden er allerlei insinuerende vragen bij gesteld, zoals:"Hoe kwam dat dan?" edm... Alsof het slachtoffer de agressie telkens zou uitgelokt hebben. Jullie verachten gewoon de kleine luiden die in de probleembuurten wonen (en dus blijkbaar ook de vele allochtonen die met dezelfde klachten, vooral over Marokkonen, zitten), omdat hun dikwijls terechte kritiek niet past in uw pseudo-progressief, crypto-fascistisch plaatje, uitgetekend door partijen als SP.a, PS en GROEN!
En mijn gedachtengang wordt in ieder geval niet voorgeschreven door het Vlaams Blok. Ik koos voor het Vlaams Blok, omdat deze partij de meeste
raakpunten heeft met de werkelijkheid waarin ik dien te leven.
En er is wel degelijk een levensgroot probleem met Marokkaanse jongeren. Hun aandeel in allerlei overlast en criminaliteit is abnormaal hoog. Dat wil nog niet zeggen dat ze allemaal criminelen zijn, neen, dat weten we nu ondertussen al wel. Ze moeten gewoon volgens de wet aangepakt worden, en hun eventueel tekort schietende ouders ook. Net zoals alle andere criminelen. Het enige wat jullie doen is allerlei excuses en uitvluchten voor dit crapuul bedenken. Ze moeten gewoon goed opgevoed worden, da's al. Elke bevolkingsgroep heeft zijn eigen sukkelaars, maar die gaan niet in zulke hoge mate de criminele toer op als de Marokki's. Leg dat dan eens uit, maar dat doe je niet. Ik heb die vraag al zo dikwijls gesteld hier op dit forum, maar er komt nooit een antwoord op. Eigenaardig, nietwaar?
Oud 20 maart 2004, 10:17   #79
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

volkomen mee eens
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 11:04   #80
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Vond u het systeem tien jaar geleden democratischer?
Nope. Dat van vijf jaar geleden wel...
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be