Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2008, 01:31   #61
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht

De oude kaarten ja, nu worden deze allen vervangen door nieuwe.....
Het is gewoon een besluit waarbij iedereen zich moet neerleggen. Zo simpel is het. Waarom sommige mensen toch zo lastig willen doen, onbegrijpelijk.......
Inderdaad onbegrijpelijk ja.
Je huurt - na de vervaldatum moet je het paspoort altijd binnen brengen - een paspoort voor x aantal jaren, betaalt de volledige huurprijs op voorhand en voor het verstrijken van het huurcontract besluit de verhuurder eenzijdig het huurcontract op te zeggen zonder dat je recht hebt op een terugbetaling van de nog lopende huurtijd.

Als je dat doet als privé persoon stelt een rechtbank je altijd in het ongelijk.

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 juni 2008 om 01:32.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 05:16   #62
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard komt het van de regering. Dat is wel algemeen geweten dacht ik.
Wel heeft iedere gemeente zo zn eigen manier om die procedure te laten verlopen, maar uiteindelijk moeten ze tegen die bepaalde datum (eerst was het, dacht ik eind 2008, nu blijkt dat het september 2009 is) vervangen zijn.
Nee, de gemeentes krijgen van de regering opgelegt hoe ze moeten te werk gaan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 05:20   #63
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Kweenie; als men deze manipulatie als "democratisch besluit" heeft vastgelegd dan kun je er niet onderuit.
Het is geen democratisch besluit, maar een beslissing van de minister van binnenlandse zaken.

Veel gemeentes roepen hem nu ter verantwoordig, want zij zitten dus met de problemen. En ja er zijn reeds gerechtsprocedures opgestart om dit aan te vechten.
Oud 3 juni 2008, 09:18   #64
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De oude kaarten ja, nu worden deze allen vervangen door nieuwe.....
Het is gewoon een besluit waarbij iedereen zich moet neerleggen. Zo simpel is het. Waarom sommige mensen toch zo lastig willen doen, onbegrijpelijk.......
het is niet omdat jij een regimeslaaf wil zijn dat wij dat allemaal willen zijn. Ik hou er niet van bedrogen en opgelicht te worden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 09:35   #65
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Waarom is er zo'n haast gemoeid met die elektronische kaarten? Ze kunnen toch evengoed de huidige kaart door een elektronische vervangen wanneer die huidige vervalt?
Op zich ben ik geen voorstander van al dat elektronisch gedoe. Controle en nog eens controle.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 09:45   #66
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarom is er zo'n haast gemoeid met die elektronische kaarten? Ze kunnen toch evengoed de huidige kaart door een elektronische vervangen wanneer die huidige vervalt?
Op zich ben ik geen voorstander van al dat elektronisch gedoe. Controle en nog eens controle.
Het draait dus niet om die kaarten, maar om het geld dat de staat er mee binnen rijft.
Het is een meer inkomsten die de staat nu kan genereren enkel door iedereen te verplichten zijn kaart dit jaar te vernieuwen in plaats van op de vervaldata van de oude ID-kaarten.

En daar draait het dus om, geld
Oud 3 juni 2008, 09:56   #67
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het draait dus niet om die kaarten, maar om het geld dat de staat er mee binnen rijft.
Het is een meer inkomsten die de staat nu kan genereren enkel door iedereen te verplichten zijn kaart dit jaar te vernieuwen in plaats van op de vervaldata van de oude ID-kaarten.

Het draait altijd om geld. Inderdaad, mijn huidige kaart vervalt in 2014. Als ik volgend jaar zo'n elektronische zou moeten gaan halen, betaal ik 1 kaart meer dan zou moeten.
Waarom moeten we trouwens betalen voor die kaarten? Niemand heeft me ooit gevraagd of ik die wil. Van mij mogen ze alles bijhouden, ik hoef die niet. Ze zal rap beschadigd zijn.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 3 juni 2008 om 09:57.
Oud 3 juni 2008, 12:47   #68
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het is geen democratisch besluit, maar een beslissing van de minister van binnenlandse zaken.

Veel gemeentes roepen hem nu ter verantwoordig, want zij zitten dus met de problemen. En ja er zijn reeds gerechtsprocedures opgestart om dit aan te vechten.
Ik plaatste de aanhalingstekens in mijn zin dan ook bij volle bewustzijn hoor.
Oud 3 juni 2008, 12:51   #69
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

Nee, dat lijkt mij als enig puntje in dit Belgisch geval niet; die prijs is zo laag dat het zelfs niet loont de mensen daarvoor door een loketwerker (m/v) te laten bedienen. In Nederland is dat anders, veel betere vangsten.
Oud 3 juni 2008, 14:45   #70
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kost die kaart echt maar een tientje? Daar kun je ze toch niet voor maken denk ik.

In Nederland ongeveer 4-5x zo duur.

http://www.skarsterlan.nl/skarsterlan.shtml?id=17795

In de practijk wordt Nederlands rijbewijs moeiteloos ipv persoonskaart/ paspoort (in ieder geval binnen de EU) geaccepteerd; toch dringt men er op aan om allebei steeds weer te kopen ....
een plastic pvc card kost op die schaal 1cent
de chip erin zal wel 5cent kosten.
de bedrukking, laten we zeggen de groene lijntjes, 3cent
het gepersonaliseerd bedrukken inclusief foto zal wel 2cent kosten
het folietje erover zal ook wel nog 1 cent kosten.

de rest zal allemaal handling kosten zijn, de post verdient er meer aan dan het kost bvb...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 14:54   #71
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat lijkt mij als enig puntje in dit Belgisch geval niet; die prijs is zo laag dat het zelfs niet loont de mensen daarvoor door een loketwerker (m/v) te laten bedienen. In Nederland is dat anders, veel betere vangsten.
Voor de Belgische staat is dit dus een enorme vangst.
De kosten van de loketwerker en alles wat er bijkomt kijken zijn immers voor de gemeentes en niet voor de staat, die betaald enkel het kaartje en vraagt daar dan 12€ voor aan de burger.
Oud 3 juni 2008, 20:06   #72
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

En nogmaals: slechts in DECEMBER 2009 moeten we een elektonische id hebben. DECEMBER 2009 !
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 20:31   #73
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

nee hoor, januari 2014.
Oud 3 juni 2008, 20:50   #74
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
nee hoor, januari 2014.
Federale wetgeving zegt : december 2009. Alles daarvoor, negeer ik gewoon !
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 22:56   #75
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

mijn kaart zegt: geldig tot januari 2014. Alles daarvoor negeer ik gewoon.
Oud 4 juni 2008, 12:11   #76
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
En nogmaals: slechts in DECEMBER 2009 moeten we een elektonische id hebben. DECEMBER 2009 !

voor 2013 moeten ze niet afkomen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 07:47   #77
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Hoe zit het nu met die elektronische kaarten?
Oud 13 juni 2008, 07:58   #78
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
mijn kaart zegt: geldig tot januari 2014. Alles daarvoor negeer ik gewoon.
dat had ik me ook vast voorgenomen ... tot ik een nodig had voor mijn job (electronische identificatie vereist voor een bepaalde softwaretoepassing) ... zonde ik had dat graag eens op de spits gedreven ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 09:46   #79
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Volgens het artikel in "De Morgen" moeten wij nog een beetje wachten, er is kans dat ze allemaal moeten vernieuwd worden.
De huidige "nieuwe" ID van het "Afrikaans apenland" zouden niet veilig zijn...

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...e-kraken.dhtml
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 10:05   #80
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het draait altijd om geld. Inderdaad, mijn huidige kaart vervalt in 2014. Als ik volgend jaar zo'n elektronische zou moeten gaan halen, betaal ik 1 kaart meer dan zou moeten.
Waarom moeten we trouwens betalen voor die kaarten? Niemand heeft me ooit gevraagd of ik die wil. Van mij mogen ze alles bijhouden, ik hoef die niet. Ze zal rap beschadigd zijn.
heb dat ook gedacht bij die vorige parkeerboete ik maar zeggen "ma ik heb toch niet gezegd dat wij hier niet mogen parkeren dat zegt gij" zelfde met die flitser verdomme ik vind dat ik 140 mag rijden op de autosnelweg waarom krijg ik daar nu een boete voor?
capiche...?
De staat draait dus niet rond u en gij moogt de wet overtreden hoor maar je zal er een prijs voor betalen hetzelfde met u kaart houdt die bij tot 2014 het zal je lukken alleen zal het je kosten!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be