Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2008, 14:14   #61
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
De industrialisatie heeft overal voor armoede gezorgd in eerste instantie. In België was het niet anders. Wat is daar zo vreemd aan?
Ik had het over uw "In geen eeuwen en geen eeuwen is er Vlaams belastingsgeld naar Vlaamse schatkisten gegaan. Altijd naar een andere. Waarom zou het anders moeten? Waarom zou het ooit moeten veranderen?". Als u hier echt geen graten in ziet...

Citaat:
Daar is de mythe van het "onderdrukte Vlaanderen" weer. Dat zit er blijkbaar stevig ingepeperd.
Wie was het nu weer dat zei dat de acties na 1830 niet proper waren maar wel noodzakelijk waren om het Germaanse element in Vlaanderen te vernietigen? Als u dit nog niet weet...maar ja, dat kan uw Belgicistisch brein zeker niet aan?

Citaat:
"Vlaanderen" is niet meer dan een streek in een land. Er wonen ook mensen die verschillende dialecten spreken. Maar om daar nu een staatkundig programma aan de breien, dat is toch absurd. Wie wil er nu zijn eigen land kapot maken?
Blijkbaar een meerderheid in vlaanderen (58% was het niet?).
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 14:20   #62
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan? Dat de burgers eens van hun gat komen en ook nog eens iets doen voor hun land. Er moet dringend nog eens een oorlog komen om het snertvolk wakker te schudden en de Belgische vaandels met Glorie te vullen. Een volk dat niet meer ten strijde trekt dat roest weg.

Ja hoor, zo kennen we ze weer, de vlaggen fetisjisten. Duizenden arbeiders de dood injagen, als de Eer van de Vlag maar gered is.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 14:22   #63
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik had het over uw "In geen eeuwen en geen eeuwen is er Vlaams belastingsgeld naar Vlaamse schatkisten gegaan. Altijd naar een andere. Waarom zou het anders moeten? Waarom zou het ooit moeten veranderen?". Als u hier echt geen graten in ziet...
Nee, ik zie daar geen "graten" in. Dat is de situatie zoals ze historisch gegroeid is. En zo is het prima. Vlamingen zijn vooral mensen die hard willen werken en dan gerust gelaten worden. Er is geen elite en geen echte wil om veel te regelen of veel staatsverantwoordelijkheid te nemen. Hoe kan het ook anders, we hebben dat al sinds 1302 niet meer gedaan.

Citaat:
Wie was het nu weer dat zei dat de acties na 1830 niet proper waren maar wel noodzakelijk waren om het Germaanse element in Vlaanderen te vernietigen? Als u dit nog niet weet...maar ja, dat kan uw Belgicistisch brein zeker niet aan?
Wat bedoelt U precies? De vermeende brief van de Fransman Charles Rogier? Dat is ook een mythe. Zie maar het Wikipedia-artikel over hem: http://nl.wikipedia.org/wiki/Charles_Rogier

Citaat:
Blijkbaar een meerderheid in vlaanderen (58% was het niet?).
Zelfs als het 99% is, dan nog zal het er nooit komen. Alleen al omdat de EU zo'n enorme blammage nooit zal kunnen verdragen. Bovendien is de splitsing onuitvoerbaar.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 14:23   #64
driewerf

Standaard

Citaat:
Met dat soort lafheid is het niet te verwonderen natuurlijk dat er nog geen onafhankelijk Vlaanderen is en er ook nooit een zal zijn. Vlamingen zijn niet gemaakt om te regeren. De term alleen al: "Vlaamse president" of "Vlaamse koning" klinkt belachelijk.
En nog racist ook! Vlamingen zijn "een volkje van meiden en knechten" zeker.
Tot spijt van wie 't benijdt, zijn de afgelopen premiers Vlamingen geweest: Eyskens, Tindemans, Martens, Verhofstadt, Dehaene.
Oud 7 juni 2008, 14:25   #65
driewerf

Standaard

*knip*

Laatst gewijzigd door driewerf : 7 juni 2008 om 14:30.
Oud 7 juni 2008, 14:27   #66
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
En nog racist ook! Vlamingen zijn "een volkje van meiden en knechten" zeker.
Tot spijt van wie 't benijdt, zijn de afgelopen premiers Vlamingen geweest: Eyskens, Tindemans, Martens, Verhofstadt, Dehaene.
Lees eens goed, indien U dat kunt, wat ik schreef. Vlaanderen zit verankerd in een groter staatsgeheel. Het kan zélf niet besturen zoals zovele anderen. Luxemburg en het Prinsbisdom Luik zitten in hetzelfde schuitje.

Oud 7 juni 2008, 14:28   #67
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, ik zie daar geen "graten" in. Dat is de situatie zoals ze historisch gegroeid is. En zo is het prima. Vlamingen zijn vooral mensen die hard willen werken en dan gerust gelaten worden. Er is geen elite en geen echte wil om veel te regelen of veel staatsverantwoordelijkheid te nemen. Hoe kan het ook anders, we hebben dat al sinds 1302 niet meer gedaan.

Wat bedoelt U precies? De vermeende brief van de Fransman Charles Rogier? Dat is ook een mythe. Zie maar het Wikipedia-artikel over hem: http://nl.wikipedia.org/wiki/Charles_Rogier

Zelfs als het 99% is, dan nog zal het er nooit komen. Alleen al omdat de EU zo'n enorme blammage nooit zal kunnen verdragen. Bovendien is de splitsing onuitvoerbaar.
Driewerf ken jij het nummer van een goed ziekenhuis? Ik denk dat we er niets meer mee kunnen aanvangen. Iemand die zo denkt kan niet anders dan zot zijn.

Ik moet je teleurstellen, neen, het is niet in orde datd e Vlamingen zouden moeten werken en hun mond moeten houden hoezeer u dit wel zou willen. U hebt zeker ook spijt van het feit dat we mogen praten en mogen stemmen?

Als u al de anti Germaanse acties na het ontstaan van België gaat ontkennen dan leeft u in een fantasiewereld, dit is puur negationisme.

De EU heeft niets te zeggen over dit feit. Als Vlaanderen dit wil dan zal dit gebeuren, men heeft nog steeds zelfbeschikkingsrecht, wat denk je, dat ze ons gaan kunnen bezetten om dit te voorkomen? Droom verder.
Oud 7 juni 2008, 14:28   #68
driewerf

Standaard

Citaat:
Lees eens goed, indien U dat kunt, wat ik schreef. Vlaanderen zit verankerd in een groter staatsgeheel. Het kan zélf niet besturen zoals zovele anderen. Luxemburg en het Prinsbisdom Luik zitten in hetzelfde schuitje.
Ik lees, herlees en onderstreep
Citaat:
Vlamingen zijn niet gemaakt om te regeren.

Laatst gewijzigd door driewerf : 7 juni 2008 om 14:29.
Oud 7 juni 2008, 14:32   #69
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Ik lees, herlees en onderstreep
Zo is het historisch toch uitgedraaid? Kent U dan veel "Vlaamse koningen" van de laatste decennia?

Oud 7 juni 2008, 14:35   #70
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zo is het historisch toch uitgedraaid? Kent U dan veel "Vlaamse koningen" van de laatste decennia?
Ik ken evenmin Belgische koningen.
Oud 7 juni 2008, 14:35   #71
driewerf

Standaard

Citaat:
kent u veel - ik suggereer maar wat- Tibetaanse koningen van de laatste decennia?
Oud 7 juni 2008, 14:36   #72
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Ik moet je teleurstellen, neen, het is niet in orde datd e Vlamingen zouden moeten werken en hun mond moeten houden hoezeer u dit wel zou willen. U hebt zeker ook spijt van het feit dat we mogen praten en mogen stemmen?
Natuurlijk niet.

Citaat:
Als u al de anti Germaanse acties na het ontstaan van België gaat ontkennen dan leeft u in een fantasiewereld, dit is puur negationisme.
Ze hebben natuurlijk wel gepoogd om er een eentalige staatstructuur van te maken. Was dat "slecht"? De Vlaamse bevolking bestond toen unisono uit landbouwers. Wat hadden ze met diploma's aangevangen? Bovendien heeft elke natiestaat geprobeerd om één taal op te leggen. Het Frans heeft ook alle lokale talen vervangen.

Citaat:
De EU heeft niets te zeggen over dit feit. Als Vlaanderen dit wil dan zal dit gebeuren, men heeft nog steeds zelfbeschikkingsrecht, wat denk je, dat ze ons gaan kunnen bezetten om dit te voorkomen? Droom verder.
De ironie is dat België zo verziekt is dat een plotse onafhankelijkheid zelf een verbetering zou zijn van het bestuur. Maar dat zal niet gebeuren alleen al om reden van imago van de EU. Bovendien hebben we niets om de onafhankelijk mee af te dingen of hem te rechtvaardigen. En ook al omdat er géén Vlaamse elite is die ze kan afroepen. Dat bedoelde ik met niet gemaakt om te regeren.

Oud 7 juni 2008, 14:37   #73
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
kent u veel - ik suggereer maar wat- Tibetaanse koningen van de laatste decennia?
Die zijn inderdaad ook opgeslokt door een groter geheel.

Oud 7 juni 2008, 20:22   #74
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Die zijn inderdaad ook opgeslokt door een groter geheel.
Goed dat er zoveel Chinese koningen zijn dan, anders zouden die nooit opkunnen tegen de Amerikaanse koning.

Vanwaar trouwens je keuze om je Vlaams-nationalisme te laten varen? Vorige week nog stelde je dat er geen belgicisten meer waren, en schakelde je de Belgische Beweging met halfgare gekken als Féret.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 12:43   #75
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Goed dat er zoveel Chinese koningen zijn dan, anders zouden die nooit opkunnen tegen de Amerikaanse koning.
Zéér kinderachtige opmerking. De functie van koning is gewoon vervangen door die van partijvoorzitter respectievelijk president.

Citaat:
Vanwaar trouwens je keuze om je Vlaams-nationalisme te laten varen? Vorige week nog stelde je dat er geen belgicisten meer waren, en schakelde je de Belgische Beweging met halfgare gekken als Féret.
Ik ben een Belgicist maar ik zie maar weinig oprecht Belgicisme meer. Studentjes die van de ene naar de andere partij fladderen en al doende hun hele bloginhoud en retoriek mee veranderen vind ik maar niets. Bovendien gaat het om véél meer dan wat schreeuwerige stemmen op een forum. Belgicisme moet een levending sentiment zijn. Ook dat mis ik volledig in de huidige samenleving. Bovendien erken ik dat de huidige Belgische situatie niet bepaald gezond is.

Oud 8 juni 2008, 13:14   #76
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zéér kinderachtige opmerking. De functie van koning is gewoon vervangen door die van partijvoorzitter respectievelijk president.

Ik ben een Belgicist maar ik zie maar weinig oprecht Belgicisme meer. Studentjes die van de ene naar de andere partij fladderen en al doende hun hele bloginhoud en retoriek mee veranderen vind ik maar niets. Bovendien gaat het om véél meer dan wat schreeuwerige stemmen op een forum. Belgicisme moet een levending sentiment zijn. Ook dat mis ik volledig in de huidige samenleving. Bovendien erken ik dat de huidige Belgische situatie niet bepaald gezond is.
Ik ben wellicht jong, en het staat u vrij daarop neer te kijken, maar ik zet me al sinds mijn vijftiende in voor België, en zeker niet alleen op internet. Ik was actief bij straatacties, betogingen en ledenwervingen. Ik organiseerde vergaderingen, deelde hele dagen pamfletten uit en verzamelde handtekeningen terwijl het sneeuwde en vroor. Ik reisde het hele land door, van Oostende tot Aarlen om contacten te leggen voor een idealistisch project, voor ik inzag dat België beter verdedigd wordt vanuit de traditionele partijen.

U mag daarop neerkijken, maar wat heeft ú al gedaan voor België?
Oud 8 juni 2008, 13:57   #77
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ben wellicht jong, en het staat u vrij daarop neer te kijken, maar ik zet me al sinds mijn vijftiende in voor België, en zeker niet alleen op internet. Ik was actief bij straatacties, betogingen en ledenwervingen. Ik organiseerde vergaderingen, deelde hele dagen pamfletten uit en verzamelde handtekeningen terwijl het sneeuwde en vroor. Ik reisde het hele land door, van Oostende tot Aarlen om contacten te leggen voor een idealistisch project, voor ik inzag dat België beter verdedigd wordt vanuit de traditionele partijen.
Het lijkt wel alsof U een commercieel product aan de man wil brengen. Zo gaat het natuurlijk niet. Een politiek kan alleen maar uit het volk komen, niet opgelegd. En zoveel stelden die acties van de BUB nu ook weer niet voor. Bovendien maakten de franstalige acties in de rand meer kapot dan U en Uw ex-klieken ooit konden goedmaken. De traditionele partijen zijn nu niet bepaald pro-België. Bij de Open-VLD houden ze het alleen vol omdat ze anders de wraak van De Croo wel zullen voelen.

Citaat:
U mag daarop neerkijken, maar wat heeft ú al gedaan voor België?
Wat hebt Ú al gedaan voor België dat iets opgebracht heeft?

Oud 8 juni 2008, 14:45   #78
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U doet dus volstrekt niets voor ons land. Mag ik vragen waarom niet? Is België uw inzet niet waard? Die van mij alleszins wel. Waren we allemaal maar wat minder lui.
Oud 8 juni 2008, 17:15   #79
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
U doet dus volstrekt niets voor ons land. Mag ik vragen waarom niet? Is België uw inzet niet waard? Die van mij alleszins wel. Waren we allemaal maar wat minder lui.
Alsof U werkelijk iets heeft "gedaan voor ons land". Wat een grootsprekerij voor iemand die vooral opvalt door politieke kazakdraaierij.

Oud 8 juni 2008, 18:03   #80
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof U werkelijk iets heeft "gedaan voor ons land". Wat een grootsprekerij voor iemand die vooral opvalt door politieke kazakdraaierij.
Als u zelf niets doet kan u best zwijgen over anderen, niewaar.

U bent van het soort dat in september 1944 ineens verzetsstrijder werd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be