Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Welke tips volgt u en waarom?
Ik heb geen rijbewijs/geen eigen wagen 12 46,15%
tip 1 voor het milieu 8 30,77%
1 brandstofprijs 7 26,92%
2 voor het milieu 5 19,23%
2 brandstofprijs 8 30,77%
3 -> milieu 3 11,54%
3 -> prijs 7 26,92%
4 -> milieu 4 15,38%
4 -> brandstofprijs 2 7,69%
5 -> milieu 5 19,23%
5 -> brandstofprijs 4 15,38%
Mijn wagen rijdt niet op brandstof 2 7,69%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2008, 15:48   #61
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Geen rijstijl op mijn 50 jaar,ik kan nochtans goed auto rijden,in 25 jaar geen ongeluk gehad....
Oud 10 juni 2008, 15:49   #62
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Omwille van een leeuwensticker? Of begrijp ik het verkeerd?
Tuurlijk, waar haalt gij da nu weer uit!

Jaz heeft 2 leeuwestickers

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 10 juni 2008 om 15:51.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 15:49   #63
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Geen rijstijl op mijn 50 jaar,ik kan nochtans goed auto rijden,in 25 jaar geen ongeluk gehad....
Proficiat! Rij je niet meer?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 15:49   #64
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ga u nog inhalen
Oud 10 juni 2008, 15:51   #65
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Tuurlijk, waar haalt gij da nu weer uit!

Jaz heeft 2 leeuwestickers
Ik ook. Een gewone en eentje met daarbij nog de slogan "Vlaanderen tegen racisme".
En nog een sticker met daarop "Kom op tegen België".

Dat ze ne keer komen plakken ze!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 15:52   #66
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ga u nog inhalen
Ook geen enkele boete ooit gehad
Ga je dat ook inhalen
Oud 10 juni 2008, 15:54   #67
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook geen enkele boete ooit gehad
Ga je dat ook inhalen

*mompelt iets over het feit dat er vroeger vele minder flitsers waren enzo*
Oud 10 juni 2008, 16:01   #68
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

*mompelt iets over het feit dat er vroeger vele minder flitsers waren enzo*
Maar eerlijk nu,ik reed nooit te snel,dat is eigen aan het duveltje382
En ik reed 3 maal per jaar naar Noorwegen,dus ......
Oud 10 juni 2008, 16:02   #69
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar eerlijk nu,ik reed nooit te snel,dat is eigen aan het duveltje382
En ik reed 3 maal per jaar naar Noorwegen,dus ......
Mja, dan zult gij er een halve dag langer over doen als ik
Oud 10 juni 2008, 16:06   #70
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mja, dan zult gij er een halve dag langer over doen als ik
Zo is dat ook,maar ik rij dan ook heel veilig,wat staat deze post bij K&K te doen,mss vragen aan de modjes om hem juist te zetten ..
Oud 10 juni 2008, 16:26   #71
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
6. Geen wagen hebben.

Check.
7. geen wagen meer hebben en vinden dat de vragen weinig met rijstijl te maken hebben
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 20:34   #72
Tiberius CA
Banneling

Standaard

geen enkele van uw tips, om eerlijk te zijn.

en het kan mij eigenlijk ook weinig schelen, om heel eerlijk te zijn.
Tiberius CA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 20:44   #73
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo is dat ook,maar ik rij dan ook heel veilig,wat staat deze post bij K&K te doen,mss vragen aan de modjes om hem juist te zetten ..
Ik ook: onder de max snelheid als het heel druk is, en ongeveer 70-80 erboven als de straten leeg zijn

edit: maak daar maar 40-50 van

met uitzonderingen van natuurlijk...

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 10 juni 2008 om 20:44.
Oud 10 juni 2008, 21:18   #74
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik ook. Een gewone en eentje met daarbij nog de slogan "Vlaanderen tegen racisme".
En nog een sticker met daarop "Kom op tegen België".

Dat ze ne keer komen plakken ze!
Tegen dat plakken ken ik heel wat middeltjes.

1. Deze is simpel maar wat gevaarlijk en pas ik liever niet meer toe. Deed ik wel toen ik nog jonger en minder bezonnen was. Gewoon remmen. Maar dan wel zachtjes. Je remlichten gaan aan maar je vertraagt ook effectief (hoewel slechts een beetje) en dat verhoogt de kans op een ongeval. Daar sta ik niet meer achter. Dom idee.

2. Deze pas ik in extreme gevallen soms nog toe. Als ik op de uiterst linkse rijstrook ben en iemand komt me bij 140 km/u aan mijn bumper kleven, dan draai ik mijn lichten uit (ik rij altijd met mijn lampen aan omdat je niet genoeg gezien kan worden, ook op zonnige dagen bij tegenlicht) en mijn alarmlichten ("de vier pinkers") aan. Dan zie je ze meteen verworden tot een klein puntje in je achteruitkijkspiegel. Meest effectieve methode. Als ze door zo te remmen zelf een ongeval veroorzaken mogen ze altijd aan de verkeersexperts uitleggen aan de hand van hun remsporen op hoeveel centimeters dat ze van mijn bumper zaten aan zulke snelheid.

Maar goed... ik ben intussen rustiger geworden in het verkeer. Ik ben niet zo'n psychisch gestoorde die in een file aan gemiddeld 30 km/u van baanvak naar baanvak schiet om toch maar even de illusie te hebben om 1 km/u sneller te gaan voor 2 seconden. Bij files zet ik me comfy op het eerste vak en ga mee met de stroom van vrachtwagens. De rest mag dan thuiskomen en de rest van de avond geen honger meer hebben omwille van de stress die ze hadden door te slalommen, ik ben 5 minuten later thuis en voel me goed.

Nu ja... op een bijna lege snelweg is het natuurlijk iets anders... dan durf ik ietsje sneller te rijden. Maar mijn dagen dat ik geflitst werd aan 180/u (en toen was ik al aan het uitbollen) zijn wel wat voorbij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 10 juni 2008 om 21:20.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 21:44   #75
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Effe ontleden omdat hier toch niet veel te beleven valt:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

1. Deze is simpel maar wat gevaarlijk en pas ik liever niet meer toe. Deed ik wel toen ik nog jonger en minder bezonnen was. Gewoon remmen. Maar dan wel zachtjes. Je remlichten gaan aan maar je vertraagt ook effectief (hoewel slechts een beetje) en dat verhoogt de kans op een ongeval. Daar sta ik niet meer achter. Dom idee.
Misschien dom, maar wel effectief, ook voor uw achterligger nog agressiever te maken Maar zoiets proberen met een nieuwe auto...mjah
Trouwens: ik heb al eens meegemaakt (ik reed niet, meegereden met iemand in een SUV...) en zo een paar gasten in hun bmw die het nodig vonden om vrij agressief voorbij te steken, voor ons te komen en dan te remmen... mijne "chauffeur" had dan weer de geweldige reactie om doodkoel gewoon verder te rijden... man, ik heb nog nooit een bmw zo rap terug zien optrekken

Citaat:
2. Deze pas ik in extreme gevallen soms nog toe. Als ik op de uiterst linkse rijstrook ben en iemand komt me bij 140 km/u aan mijn bumper kleven, dan draai ik mijn lichten uit (ik rij altijd met mijn lampen aan omdat je niet genoeg gezien kan worden, ook op zonnige dagen bij tegenlicht) en mijn alarmlichten ("de vier pinkers") aan. Dan zie je ze meteen verworden tot een klein puntje in je achteruitkijkspiegel. Meest effectieve methode. Als ze door zo te remmen zelf een ongeval veroorzaken mogen ze altijd aan de verkeersexperts uitleggen aan de hand van hun remsporen op hoeveel centimeters dat ze van mijn bumper zaten aan zulke snelheid.
Gatplakkers heb ik geen probleem mee, ten eerste zal ik er normaal voor zorgen dat ik op tijd een vakje naar rechts opschuif, en indien dit niet mogelijk is, zal ik het wel zo snel mogelijk doen... ik zou ook niet graag hebben dat ze op het linkse vak blijven rijden

Citaat:
Maar goed... ik ben intussen rustiger geworden in het verkeer. Ik ben niet zo'n psychisch gestoorde die in een file aan gemiddeld 30 km/u van baanvak naar baanvak schiet om toch maar even de illusie te hebben om 1 km/u sneller te gaan voor 2 seconden. Bij files zet ik me comfy op het eerste vak en ga mee met de stroom van vrachtwagens. De rest mag dan thuiskomen en de rest van de avond geen honger meer hebben omwille van de stress die ze hadden door te slalommen, ik ben 5 minuten later thuis en voel me goed.
Nooit gedaan

Citaat:
Nu ja... op een bijna lege snelweg is het natuurlijk iets anders... dan durf ik ietsje sneller te rijden. Maar mijn dagen dat ik geflitst werd aan 180/u (en toen was ik al aan het uitbollen) zijn wel wat voorbij.
Hmm, daar durf ik me af en toe nog eens aan zondigen Alleen heb ik het "geluk" gehad dat ik met zulke snelheden nog nooit geflitst ben geweest
Trouwens, het hypocriete dat ik nu soms aanhoor is dat ik een gek ben om tegen 200 te rijden op de plaats "waar Sterchele van de baan is gesukkelt" (ja, 't is zo zonde eh...), terwijl ze vroeger geen haar beter waren
Oud 10 juni 2008, 22:36   #76
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gatplakkers heb ik geen probleem mee, ten eerste zal ik er normaal voor zorgen dat ik op tijd een vakje naar rechts opschuif, en indien dit niet mogelijk is, zal ik het wel zo snel mogelijk doen... ik zou ook niet graag hebben dat ze op het linkse vak blijven rijden
Ik heb het over die gatplakkers die in je bumper komen rijden als je niet weg kan en toch veel sneller rijdt dan de degenen op het rijvak naast je. En met dat soort exemplaren heb ik geen probleem... Elke truuk om hen te doen verschieten is eerlijk want zij proberen me angst aan te jagen. Dus ik kan gerust mijn lichten uitdraairen en tegelijk mijn paniekpinkers opzetten. Dat lijkt me logisch en ook veilig voor me. En als ze blij zijn met het risico om me tegen 140 tot 160 te naderen op een paar centimers bumper aan bumper terwijl ik niet naar de rechterkant kan dan zet ik met volle overtuiging alle middelen in om te zorgen dat ze in paniek geraken. Dat ze bang worden dat het voertuig voor hen in nood is. Dan leren ze het voor de volgende keer. Want volgende keer kan het echt zijn. Ik heb zelf bij 150 km/u mijn motor weten afslaan. Dan moet je zonder stuurbekrachtiging en zonder rembekrachtiging van de derde rijstrook naar de pechstrook geraken. Daar houden die gekken geen rekening mee.

Punt uit... wie voor je rijdt kan elk moment iets voorhebben... afstand houden hoewel de rijstrook voor beter vatbaar is is altijd beter.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 10 juni 2008, 22:49   #77
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

De laatste keer dat ik methode 1 toepaste, een paar maanden geleden (dat jonge gedrag krijg ik er maar niet uit), heb ik me achteraf een breuk gelachen. Een paar marokkanen in een auto met Franse kentekenplaten stormden van achter op mij af, terwijl ik exact 120km/u enkele vrachtwagens inhaalde op de ring van Antwerpen bij Stabroek. Op het moment dat ik remde om hem een lesje te leren, had hij alle rijstroken nodig om zijn frustratie kwijt te kunnen, zijn raam ging open en hij gooit een schoen in mijn richting, terwijl ik voor hem reed. Je begrijpt al wat er gebeurt, door de rijwind valt die op zijn eigen voorruit.

Na de laatste vrachtwagen ging ik netjes naar rechts en maakte hij keelafsnijbewegingen enzo. Ten slotte moest hij me nog flink afsnijden, maar daar had ik al op gerekend en de vluchtstrook was gelukkig vrij.

Rare jongens, die marokanen.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 00:10   #78
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
De laatste keer dat ik methode 1 toepaste, een paar maanden geleden (dat jonge gedrag krijg ik er maar niet uit), heb ik me achteraf een breuk gelachen. Een paar marokkanen in een auto met Franse kentekenplaten stormden van achter op mij af, terwijl ik exact 120km/u enkele vrachtwagens inhaalde op de ring van Antwerpen bij Stabroek. Op het moment dat ik remde om hem een lesje te leren, had hij alle rijstroken nodig om zijn frustratie kwijt te kunnen, zijn raam ging open en hij gooit een schoen in mijn richting, terwijl ik voor hem reed. Je begrijpt al wat er gebeurt, door de rijwind valt die op zijn eigen voorruit.

Na de laatste vrachtwagen ging ik netjes naar rechts en maakte hij keelafsnijbewegingen enzo. Ten slotte moest hij me nog flink afsnijden, maar daar had ik al op gerekend en de vluchtstrook was gelukkig vrij.

Rare jongens, die marokanen.

Zo'n verrijkers 1 keer meegemaakt tot halfweg je scenario, maar ik kon toen langs rechts weg en plankgas tot 170 km/u. Mijn wagen kan sneller maar ik moet oppassen met een verkeersstrafblad tot 2009. Hun opel kadett met vier (vijf?) inzittenden kon even niet volgen. En ook geen schoen.... maar dat is nu net het mooie van je verhaal

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 11 juni 2008 om 00:11.
Oud 11 juni 2008, 03:58   #79
Tiberius CA
Banneling

Standaard

ik moet wel zeggen dat ik altijd eens slik als er ene gepakt is tegen 100 in de bebouwde kom. ze pakken uw rijbewijs dan af voor 2 weken hé. als ik dan bedenk dat ik regelmatig 120 en meer rij... 't is een kwestie van geluk hebben van niet geflitst te worden zeker?
Tiberius CA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 05:11   #80
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiberius CA Bekijk bericht
ik moet wel zeggen dat ik altijd eens slik als er ene gepakt is tegen 100 in de bebouwde kom. ze pakken uw rijbewijs dan af voor 2 weken hé. als ik dan bedenk dat ik regelmatig 120 en meer rij... 't is een kwestie van geluk hebben van niet geflitst te worden zeker?
2weken? Ik wil ook zo'n rechter
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be