Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2008, 15:16   #61
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Bravo gerecht. Voor moord uit hebzucht veroordeeld worden tot 20 jaar en er respectievelijk 6 - 7 uitzitten. Lees hier

Ongelooflijk!

Eerst is de doodstraf omgezet in levenslang.
Dan was dat te gruwelijk. Doodstraf volledig afgeschaft. Niet voor die vermoorde echtgenoot. Van mij mogen ze dutroux ook vrijlaten, de sukkel heeft zijn part gehad
Zich eerst goed informeren is altijd slimmer. Hij heeft 11 jaar uitgezeten, geen 7-8 (hij werd in 1997 aangehouden).
En de doodstraf heeft hij nooit gehad.
Oud 13 juni 2008, 15:17   #62
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Horion is ondertussen toch vrij ?
Absoluut niet.
Oud 13 juni 2008, 22:10   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht

[color="Red"]Omdat het zo idioot en simplistisch klinkt dat het voor uw geest.

U hebt er geen probleem mee omdat u totaal geen idee hebt waarover u het hebt. .

Het opsluiten van een groot deel van je bevolking lost geen enkel probleem op, wel integendeel het veroorzaakt een bijzonder groot probleem.

Ik. (Afhankelijk van het gevolg van al dat aftroeven). Maar als zo'n man dat drie keer doet, daar al twee keer voor gestraft is, dan toont dat op zich al aan dat die straf niet efficiënt is en dat je dus iets anders moet verzinnen dan altijd maar meer en langer straffen. Om de simpele reden dat het niet werkt.
Het moet jou enorm storen dat ik, dommekloot eerste klas, evenveel stemrecht heb als jij.

Inderdaad, voor mij toont dat aan dat de eerste èn de tweede straf onvoldoende duidelijk was, en gerust wat straffere kost had mogen zijn. Niet voor iedereen sistematisch, maar wel voor die ene agressieveling.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 22:24   #64
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Zich eerst goed informeren is altijd slimmer. Hij heeft 11 jaar uitgezeten, geen 7-8 (hij werd in 1997 aangehouden).
oh, sorry, dan is't in orde
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En de doodstraf heeft hij nooit gehad.
Zeg ik dat?
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 23:13   #65
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
oh, sorry, dan is't in orde
Graag gedaan.

Citaat:
Zeg ik dat?
Eerste post, ik citeer: "Eerst is de doodstraf omgezet in levenslang.
Dan was dat te gruwelijk. Doodstraf volledig afgeschaft. Niet voor die vermoorde echtgenoot. Van mij mogen ze dutroux ook vrijlaten, de sukkel heeft zijn part gehad"

Gezien hij 20 jaar heeft gekregen, moet je mij eens uitleggen wat de doodstraf hiertussen komt doen...
Oud 14 juni 2008, 16:10   #66
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Je haalt er weer een minderheid bij... De meesten die onder de 3 strikes uit de bevolking verwijderd worden hebben het echt wel verdiend hoor. Trouwens zelfs het voorbeeld dat je aanhaalt vind ik geen probleem. De persoon in kwestie is 3 maal veroordeeld voor diefstal.

Misschien had hij beter opgehouden met jatten na 2 keer ? If you can't do the time, don't do the crime ?

Ik maak me heel erg zorgen over mensen zoals jij die de crimineel meer rechten toekennen als zijn slachtoffer.

Overbevoling in de gevangenissen is ook makkelijk op te lossen zoals ik zei. Eerst en vooral alle Marokkanen terug naar Marokko. Maakt al heel veel plaats vrij.

Verder terug de doodstraf invoeren voor de zwaarste delicten (verkrachting, moord, ...)

Dat zou ons de ruimte moeten geven tot een meer consistente bestraffing van misdadigers, en er toe moeten leiden dat celstraffen ook effectief zijn. 25 Jaar betekent dan 25 jaar, geen 8.

In een andere discussie vroeg men zich af waar men de beulen vandaan gaat halen. Ik denk niet dat dat een probleem kan zijn. We zitten niet meer in een periode waarin mensen moeten onthoofd worden... Een "spuitje" lost het probleem ook op

Ja, een spuitje lost het probleem op. Daarom zijn degenen die vroeger beul werden, nu dealers geworden.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 16:13   #67
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Horion is ondertussen toch vrij ?
Freddy Horion leeft momenteel in Antwerpen. Hij heeft een job gevonden als veiligheidsagent. Vrijgelaten voor goed gedrag, model-gevangene, is hij vandaag goed geÏntegreerd in de samenleving en vormt geen gevaar meer.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 16:29   #68
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Freddy Horion leeft momenteel in Antwerpen. Hij heeft een job gevonden als veiligheidsagent. Vrijgelaten voor goed gedrag, model-gevangene, is hij vandaag goed geÏntegreerd in de samenleving en vormt geen gevaar meer.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 21:24   #69
jokertje_01
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht

Donderdag j.l. zag ik hem als een volleerde keeper �* la Van Der Sar het doel verdedigen op de wandeling van de gevangenis in Brugge wanneer ik gezeten op de trein de gevangenis voorbij reed!!
jokertje_01 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be