![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is hier ook zo.. Een ongelovige hond mogen ze niet groeten.Maar als hij zijn nier afstaat vol varkensvet,staan ze de eerste op de wachtlijst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voorop staat iemands persoonlijke lichamelijke integriteit. Je mag iemand niet dwingen tot een medische handeling als hij dat niet wil. Dan heb je nog het recht van ouders om kinderen volgens hun eigen overtuiging op te voeden. Zij beslissen over de lichamelijke integriteit van hun kind. Zo moet het zijn, iets anders zouden we (op de lange duur) niet willen. De staat (en de gemeenschap) hebben niets te zeggen over jouw lichaam. In het geval van de inentingen gaat het zelfs over volksgezondheid in het algemeen omdat ook anderen beschermd worden als zoveel mogelijk kinderen worden ingeent. Toch dient het principe gerespecteerd te worden. Het is wel wrang en in sommige gevallen zeer wreed. Toch zijn er ook gevallen bekend van bijvoorbeeld kinderen van Jehova's Getuigen die een bloedtransfusie hadden gekregen en doodongelukkig waren omdat ze zichzelf als ''verlorengegane ziel'' beschouwden. Wil je dat dan? Vroeger zou ik zeggen ''Zet de ouders uit de ouderlijke macht, ent ze in tegen hun zin, geef die bloedtransfusie toch'' etc. want het is in het belang van het kind. En nóg heb ik die neiging. Ondertussen denk ik wat genuanceerder. Feit blijft dat veel religies een in mijn ogen misdadige inslag hebben. Het geval van die Islamitische vader heeft er maar gedeeltelijk mee te maken. Het gaat hier niet om de medische behandeling op zich, heeft niets te maken met aantasting van lichamelijke integriteit maar puur met degene die de handeling uitvoert. Dát moeten we niet toestaan als gemeenschap en hier geldt m.i. het principe van diepe overtuigingen niet. Het moet dan ook bestraft worden, hoewel ik ervan overtuigd ben dat ook die vader geen gehandicapt kind op het oog had toen hij die beslissing nam en misschien op dit moment alles wel zeer betreurt. Het blijft complex. Religion is a bitch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens, wat dient de strafmaat te zijn voor iets dergelijks? Die kerel krijgt een stomme boete van 3.000 euro. So what? Onmiddellijke ontzetting uit de ouderlijke macht is om te beginnen al een absoluut minimum. Mocht ik de democratische grondbeginselen niet zijn toegedaan zou ik zelfs pleiten voor verplichte sterilisatie. Dergelijke imbeciele sujetten hebben hun "recht" op het krijgen van kinderen verspeeld. Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 16 juni 2008 om 08:40. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hou dus aub met die nietszeggende verklaringen zoals 'zelf gehoord'. Een handicap kind hebben vraagt natuurlijk extra zorgen en organisatie en dat is hetzelfde voor iedereen: of men nu allochtoon of autochtoon is , moslim of niet-moslim. Laatst gewijzigd door goodwill : 16 juni 2008 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Alle gehandicapten (ook als het jouw kind is) wordt via dit fonds geholpen, ongeacht van wie dit kind is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat het niet in je multiculturele kraam te pas komt wellicht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ga je die vader dan straffen voor een speling van de natuur ??? niks van die ouders hebben het recht te leven naar en hun kinders op te voeden volgens hun eigen inzichten en volgens het door hen gekozen geloof. daaraan raken installeert een totalitaire dictatuur van politiek correcte consensus ... en dat is een veel gruwelijker gedrocht dan de prijs van de vrijheid waardoor enkelingen zeer sporadisch gaan overdrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik zal maar niet gaan voorrekenen wat allochtonen, met name moslims, als groep gezien de samenleving kosten aan allerlei uitkeringen en steungelden, en wat ze als groep aan de schatkist betalen. De cijfertjes op de balans zullen namelijk knalrood zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit is geen speling van de natuur maar het directe gevolg van een blinde opvolging van een krankzinnig religieus voorschrift. Citaat:
Even ter informatie, Ten tijde van de totstandkoming van het IVKR in 1984 is de clausule "recht op vrije keuze van religie" vakkundig afgeblokt geweest door het Vaticaan, Polen en een lange reeks islamitische landen. Citaat:
Citaat:
Indien het pleiten voor een vrije keuze inzake godsdienst voor kinderen al een totalitaire dictatuur is dien je dringend eens de betekenis van die begrippen op te zoeken. Trouwens, in dit opzicht zou ik het zelfs als een eretitel beschouwen...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 16 juni 2008 om 09:52. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Liever wat cliché's rondstrooien. Véél gemakkelijker. Welke vrijheid? Deze? Citaat:
----------- Laat mij je verder vooral niet tegenhouden om je tegenstanders in een debat gemakkelijkheidshalve in dat zogenaamde poco-kraampje te plaatsen. Weten we onmiddellijk al hoe zwaar je weegt.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 16 juni 2008 om 10:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
WIE ga jij laten beslissen over mijn kinderen ? en WELK geloof ga je bannen ? als je oud genoeg zou zijn, of genoeg gelezen had over WOII en de nazi's zou je mss beseffen dat je puur nazistische standpunten zit te verdedigen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
1000 euro is inderdaad weinig.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar ik ben voor de vrijheid van die Chinese (en alle andere) ouders. want een staat die daarover beslist maakt het nog bonter ik hoef zelfs niet uit te wijken ... ik verwijs naar het geboortebeleid van china en alle gruwelijke gevolgen vandien ... en bestaat geen waardig alternatief voor de keuzevrijheid van de ouders ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van te jong of te weinig belezen tot poco via een totalitaire dictatuur tot nazi, dit in amper een paar posts. Tot zover de "argumentatie" van een zekere Anna List... Sta me toe niet verder op je onzin te reageren. Ik heb betere dingen te doen.
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
geen erg hoor, ik neem je dat ook niet kwalijk dat is immers meer schuld van het onderwijs dan van jou persoonlijk wellicht, maar ik vind het wel relevant. ik noteer dat je geen alternatief kan bieden (wat niet al te totalitair zou zijn) dus .... Laatst gewijzigd door Anna List : 18 juni 2008 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je bent volkomen vrij om te "noteren" wat je maar wil.
Dat jij meent een discussie te moeten voeren door onmiddellijk je tegenstanders in het debat in vakjes te plaatsen of hen wat gratuite aantijgingen naar het hoofd te slingeren is jouw probleem. Ik voel me evenwel niet verplicht om daar verder aandacht aan te besteden. Gewogen en te licht bevonden. Nu is het wachten op de Hertog om terug iets zinnigs te kunnen lezen.
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dan moet jij mijn post toch nog eens herlezen Esperanza, ik heb geschreven dat je niet democratische standpunten verdedigde die overigens door de nazi's geïntroduceerd (ttz in de recente geschiedenis) werden ik heb niet geschreven dat jij een nazi bent, dat maak jij ervan om dan snel snel te kunnen gaan lopen uit deze idd moeilijke discussie ? zonder ook maar enig alternatief te geven ... zo is het makkelijk om die islamitische papa met alle zonden Israels te beladen ... en dan heb jij het lef om te besluiten met 'gewogen en te licht bevonden' ??? |
|
![]() |
![]() |