Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2008, 21:02   #61
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik heb negerbloed ja.
Zoals iedereen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 22:12   #62
Little Red Rooster
Vreemdeling

Little Red Rooster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Machtscontinuïteit: elke nieuwe regering erft de schulden van de vorige, zoals elke generatie het land erft van de vorige.

Pfffff... Jezuïeten !

Krijg ik het schijt van... Ga iemand anders een schuldgevoel aanpraten, wil je?
Oud 14 juni 2008, 22:47   #63
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Wat een toch nogal nauwe redenering. Wanneer men over de "blanke genocidaire man" spreekt, dan spreekt men over een welbepaald type blanke: de niets ontziende, zelfzuchtige, autistische, machts- en geldgeile schlemiel die overal ter wereld miserie zaait.

Diezelfde blanke smeerlappen hebben de blanke arbeiders hier in Europa proberen onderdrukken, en hebben twee totaal geschifte slachtpartijen op miljoenen onschuldige blanken op hun geweten (namelijk de twee massamoorden bekend als de twee wereldoorlogen).

Over die blanke man hebben we het. De man die als kapitalist Europa koloniseerde en de man die als imperialist de rest van de wereld koloniseerde. Eén en dezelfde man. De "blanke genocidaire man".

Dus nee, ik haat niet mijn eigen blanke aard, want er zijn miljoenen welmenende, normale, en menselijke blanken die niet dat spel meespelen. Ik breng ontzag op voor de miljoenen blanken die zich als arbeider, als vrouw, als mensenrechtenactivist, als communist, als verzetsstrijder, als anti-koloniaal, hebben verzet tegen de "blanke genocidaire man" waarover we het hier hebben.

Al die goede blanken hebben allemaal negerbloed.
En ik heb ontzag voor de 10.000 blanke parachutisten die ons op 5 en 6 juni 1944 de weg gewezen hebben naar de vrijheid tegen elke vorm van fascisme. Het feit dat jij die niet vermeld, terwijl hun bloed onze grond heeft gekleurd is een belediging.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 23:33   #64
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
2 verontschuldigingen, Kevin Rudd ook:
http://www.pm.gov.au/media/Speech/2008/speech_0073.cfm
Australië is al even hypocriet als Canada op dit gebied. Waarom denk je dat ze de noodzaak voelen zich te verontschuldigen? Wat is zo'n verontschuldiging waard in het licht van hun weigering de rechten van hun 'indigeneous people' niet te erkennen terwijl zowat heel de wereld dit wel bereid is te doen en heeft gedaan in september 2007? Een JA voor deze resolutie zou meer doen voor die volkeren dan elke dag een verontschuldiging. Verwerpelijk ook de rol van de media die aandacht geeft aan dit soort van hypocriet gedrag terwijl zowat niemand weet van het bestaan van die resolutie. Ik val in herhaling.

Ik hoef uw mooie speech niet...sign this...
http://www.un.org/News/Press/docs/2007/ga10612.doc.htm

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 juni 2008 om 23:36.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be