Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2004, 11:25   #61
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke
deze faits divers, zijn wel toeval door marokkanen gebleegd, en niet door andere bevolkingsgroepen..
Ja, en dan? Al werden ze gepleegd door marsmannekes, het blijven nog steeds fait divers.

Citaat:
Hoe kwam het toch, dat ik op mijn werk een héél toffe turkse collega had, die zelfs vrijë dagen met mij wou ruilen..terwijl een marokkaanse collega ons vrouwen bespuwde ?
Omdat die ene Marokkaan toevallig een ambetanterik was en die ene Turk toevallig een toffe peer. Zegt niets over Marokkanen en/of Turken in het algemeen...

Citaat:
Sluit je ogen maar verder voor die faits divers..Het zijn die faits divers, die voor de bevolking de spreekwoordelijke druppel zijn.. en als ze de laatse tijd de krant openslaan, en ze moeten dan nog lezen over groepsverkrachtingen..bomaanslagen..overvallen door marokkanen..wat denk je dan, welke invloed die zogenaamde faits divers daar bovenop nog hebben..Want hetgeen men zelf meemaakt.. weegt altijd het zwaarste..
Over dat verhaaltje van die "groepsverkrachtingen" bestaat er hier een andere topic waaruit blijkt dat het gaat om een broodje-aapverhaal, een stadslegende, flauwe kul dus... Die bomaanslagen werden gepleegd door moslimfundamentalisten en overvallen worden net zogoed gepleegd door Belgen als door Marokkanen.

Citaat:
Herinner je ook nog zo'n fait divers.. niet zo lang geleden, doen marokkaanse jongeren het leven zuur maakten , van jonge meisjes, in de grote openbare zwembaden, zoals de ster(st.Niklaas)
Geloof me vrij.. als kinderen, of kleinkinderen het slachtoffer zijn, dan is het voor de betrokken burgers géén fait divers meer, maar iets dat blijft hhangen in hun geheugen..Zoals dat ook bij mij het geval is..
Dat is nu precies jouw probleem: je laat je leiden door je persoonlijke haatgevoelens en niet door objectieve gegevens.

Citaat:
En wat denk, zal daar het resultaat van zijn ?
Het resultaat is dat mensen die zich door hun haatgevoelens laten leiden, sneller geneigd zullen zijn om voldoening voor hun behoefte aan wraak te gaan zoeken bij het Vlaams Blok.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 11:34   #62
marijke
Burger

marijke's schermafbeelding

Standaard

Over die groepsverkrachtingen werd wel een artikel geschreven in het laatste nieuws..
Maar ik denk wel jij er enkel op uit bent om de mensen belachelijk te maken.. en hun klachten te minimaliseren..
Werk jij misschien voor de overheid ?? die doen niet anders..
In ieder geval niet voor de integratie, van de marokkanen..Da's héél duidelijk..
Zelf een van die bandietjes die zulke dingen plegen te doen..die fait divers bedoel ik ???
Oud 21 maart 2004, 12:51   #63
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over die groepsverkrachtingen werd wel een artikel geschreven in het laatste nieuws..
Ah, Het Laatste Nieuws... DE objectieve bron bij uitstek, nietwaar? In De Telegraaf (in Nederland) verscheen enkele jaren geleden ook een reeks verhaaltjes over "groepsverkrachtingen". Na onderzoek bleek het te gaan om een "urban legend". De artikelen die hier in de pers verschenen, verschenen niet naar aanleiding van effectieve klachten, maar naar aanleiding van een parlementaire vraag van een Vlaams Blokker aan het adres van de minister van justitie... Het verschil is dat men zulke zaken in Nederland GRONDIG onderzoekt en niet beschroomd is om toe te geven dat het om een broodje-aapverhaal gaat.

Citaat:
Maar ik denk wel jij er enkel op uit bent om de mensen belachelijk te maken.. en hun klachten te minimaliseren..
Werk jij misschien voor de overheid ?? die doen niet anders..
In ieder geval niet voor de integratie, van de marokkanen..Da's héél duidelijk..
Zelf een van die bandietjes die zulke dingen plegen te doen..die fait divers bedoel ik
Na deze overvloed aan emoticons, doorspekt met valse beschuldigingen (ik neem aan dat je weet wat de term laster inhoudt?) kan ik je nog het volgende melden: ik werk inderdaad voor de overheid (zij het dan een plaatselijke overheid). Mijn doel is zeer zeker niet om mensen "belachelijk" te maken (mijn ervaring is dat ze daar meestal geen hulp bij nodig hebben), maar om aan te tonen dat men conclusies moet trekken op basis van objectieve gegevens, niet op basis van emotioneel geladen sensatieverhaaltjes.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 21 maart 2004, 13:33   #64
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Ik denk dat raf tot één van de weinige behoord die nog niks is tegengekomen met migranten.De dag dat het zijn kind is dat in six flags wordt lastiggevallen of zijn vrouw die haar handtas kwijt is, of zijn wagen die gebruikt wordt als drugsdepot,of zijn portier dat wordt opengetrokken ,e a die dag denk ik dat ons migrantenvriendje alles door andere ogen zal zien.
En als u morgen lastiggevallen wordt door een Belg of een Italiaan dan gaat u vanaf morgen alle Belgen of Italianen over dezelfde kam beginnen scheren en gaat ge er van uitgaan dat alle Belgen of Italianen per definitie crimineel e.d. zijn?
Of begrijpt ge ook wel dat van dat hokjesdenken nogal ridicuul is?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Naast origine en nationaliteit is het voor de statistiek heel interessant bijvoorbeeld te weten wat de sociale achtergrond van de misdadiger is.
En waarom zouden origine en nationaliteit belangrijke gegevens zijn m.b.t. criminaliteit?
Tussen sociale achtergrond en criminaliteit bestaat een duidelijke samenhang, in dat geval betreft het dus een relevant gegeven.
Tot nader orde heeft men echter nog geen criminaliteitsgen ontdekt en bestaat er geen verband tussen 'origine/nationaliteit' en het plegen van criminele feiten. Bijgevolg zijn die gegevens dan ook compleet overbodige details, net zoals het overbodig is om een crimineel zijn schoenmaat of kleur van ogen te vermelden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Statistisch materiaal kan op verschillende manieren opgesteld en benaderd worden. Dus kan men criminaliteitscijfers ook opstellen rond de origine en/of nationaliteit van de misdadiger
Dat kan men inderdaad doen, het is dan echter wel volkomen onwetenschappelijk om vervolgens te gaan concluderen dat er een causaal verband zou bestaan tussen criminaliteit en nationaliteit.
En dat is nu net wat men de ganse tijd wel probeert te doen!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 13:48   #65
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Er bestaat weldegelijk een verband tussen criminaliteit en opvoeding
Er bestaat eveneens een verband tussen opvoeding en "cultuur"
Er bestaat bovendien een verband tussen cultuur en nationaliteit.
En dat alles wordt dan weer overgoten met een lekker religieus sausje!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 13:53   #66
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik twijfel er niet aan dat een statisticus ook een verband kan vinden tussen criminaliteit en bijvoorbeeld een buitenproportionele schoenmaat. Gaan we in dat geval alle mensen met grote voeten stigmatiseren?

Citaat:
Oud 21 maart 2004, 13:56   #67
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Om een heel simpel vb te geven, wanneer ik in mijn zelfstandig bedrijf iemand extra nodig heb en er komt zich een marrokaan zich aan melden voor de job maar ik heb dus 80% kans dat hij diverse dingen steelt uit mijn zaak terwijl ik maar 20% kans heb dat een ander dit zou doen...
Nooit veel begrepen van statistiek zeker?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHT
En als die MAROKKANEN hier nie waren was het veel veiliger.
Aah ja natuurlijk, want iemand met de Marokkaanse nationaliteit is natuurlijk per definitie meer geneigd tot het plegen van criminaliteit dan iemand met een andere nationaliteit zeker?! Gevolg van het criminaliteitsgen zeker?

Citaat:
Dat is het hem nu juist het is dus bewezen dat het merendeel van de gepleegde feiten door migranten gebeurt.
Ik begin er zelfs aan te twijfelen of u al wel ooit een statistiek van dichtbij hebt gezien.
Zeer sterke argumenten hoor.
Wat heeft dit in godsnaam met statistieken op zich te maken? Moet ik statistieken gevolgd hebben in school om een onderscheid te kunnen maken tussen groter en kleiner risico?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 13:58   #68
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Nooit veel begrepen van statistiek zeker?

Aah ja natuurlijk, want iemand met de Marokkaanse nationaliteit is natuurlijk per definitie meer geneigd tot het plegen van criminaliteit dan iemand met een andere nationaliteit zeker?! Gevolg van het criminaliteitsgen zeker?

Ik begin er zelfs aan te twijfelen of u al wel ooit een statistiek van dichtbij hebt gezien.
Wat heeft dit in godsnaam met statistieken op zich te maken? Moet ik statistieken gevolgd hebben in school om een onderscheid te kunnen maken tussen groter en kleiner risico?
Ehm... Ja!

Citaat:
Oud 21 maart 2004, 13:58   #69
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik twijfel er niet aan dat een statisticus ook een verband kan vinden tussen criminaliteit en bijvoorbeeld een buitenproportionele schoenmaat. Gaan we in dat geval alle mensen met grote voeten stigmatiseren?
Wat een onzin kerel!
Oud 21 maart 2004, 13:59   #70
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ehm... Ja!
Wat ehm ja??? Geloof je jezelf nu echt?
Oud 21 maart 2004, 14:00   #71
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat een onzin kerel!
Nee hoor! Een goede statisticus kan met statistieken ALLES aantonen.

Wist je bijvoorbeeld dat wanneer je jacht maakt op een konijn, en je schiet een meter vóór het konijn en een meter erachter, dat je dan altijd raak geschoten hebt, gemiddeld gezien?

Citaat:
Oud 21 maart 2004, 14:00   #72
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ehm... Ja!
Natuurlijk! Denk je dat ik tegen mezelf zou liegen?

Citaat:
Oud 21 maart 2004, 14:03   #73
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat een onzin kerel!

Wist je bijvoorbeeld dat wanneer je jacht maakt op een konijn, en je schiet een meter vóór het konijn en een meter erachter, dat je dan altijd raak geschoten hebt, gemiddeld gezien?
Dat bedoel ik niet, dat men met statistieken alles kan aantonen heeft niets met deze zaak te maken. En zeker niet met jou 2 statistiekjes over konijnen en schoenmaten. Het is juist zulke praat waardoor mensen die een onderschijd maken tussen de hele bevolkinsgroep niet meer een onderschijd gaan maken omdat ze toch niet gehoord worden. Maak hier maar een statistiekje van ok, doe zo verder en het VB krijgt meer stemmen.
Oud 21 maart 2004, 14:04   #74
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ok dan, mensen die in't school geen statistieken hebben gehad kunnen geen inschatting maken van groter of kleinere risico's!!!!! LOl
Veel succes met je statistieken kerel.
Oud 21 maart 2004, 14:09   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat een onzin kerel!

Deze heeft jaar en dag in mijn bureel gehangen:

"Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld één meter diep was. Hij verdronk!" (Godfried Bomans)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 14:10   #76
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ok dan, mensen die in't school geen statistieken hebben gehad kunnen geen inschatting maken van groter of kleinere risico's!!!!! LOl
Daar ging het ook helemaal niet over. Jij beweerde dat het risico groter is wanneer je een Marokkaan in dienst neemt. Dat heeft niets te maken met het inschatten van risico's, dat heeft te maken met het beoordelen van iemand aan de hand van verkeerde gegevens. Jij kan met andere woorden niet inschatten of een individu meer kans heeft op crimineel gedrag dan een ander individu.

Citaat:
Oud 21 maart 2004, 14:13   #77
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Daar ging het ook helemaal niet over. Jij beweerde dat het risico groter is wanneer je een Marokkaan in dienst neemt. Dat heeft niets te maken met het inschatten van risico's, dat heeft te maken met het beoordelen van iemand aan de hand van verkeerde gegevens. Jij kan met andere woorden niet inschatten of een individu meer kans heeft op crimineel gedrag dan een ander individu.
Indien het % van aantal vreemdelingen die criminele feiten plegen meer dan 2x groter is dan bij de allochtonen dan heeft dat wel degelijk te maken met een groter risico! Wat is dat nu. Dit zijn geen verkeerde gegevens. Ik kan inderdaad niet met zekerheid zeggen of het een crimineel is of niet maar ik kan mijn eigen risico wel degelijk naar beneden halen. Indien jij zoveel statistieken hebt gehad in't school twijfel ik toch wel of je 2 minuten hebt opgelet hoor.

Indien men sneller rijd heeft men dan volgens jou ook niet meer kans op een ongeluk?
Oud 21 maart 2004, 14:16   #78
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat bedoel ik niet, dat men met statistieken alles kan aantonen heeft niets met deze zaak te maken. En zeker niet met jou 2 statistiekjes over konijnen en schoenmaten. Het is juist zulke praat waardoor mensen die een onderschijd maken tussen de hele bevolkinsgroep niet meer een onderschijd gaan maken omdat ze toch niet gehoord worden. Maak hier maar een statistiekje van ok, doe zo verder en het VB krijgt meer stemmen.
Statistieken zijn niet altijd juist en zijn voor interpretatie vatbaar. Denk maar aan de criminaliteitscijfers die Patrick Janssens naar buiten bracht. Er wordt geen rekening gehouden met het verschuiven van sommige soorten van criminaliteit. Zo kan het zijn dat in één wijk de criminaliteit afneemt terwijl ze in een andere juist toeneemt.
Oud 21 maart 2004, 14:17   #79
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Als Raf thuiskomt en 35 Marokkanen zijn inboedel buiten ziet dragen zegt hij nog dat er geen link te leggen valt tussen Marokkanen en misdaad.
Ja zeg, ...
Das geen discussie meer das ontkenning ten koste van alles.
Of heeft Raf ooit eens een Marokkaanse lotto gewonnen?

Inzake dat konijnenschieten, wat U doet is 2 'stalen' nemen.
Statistieken benaderen de realiteit naarmate je meer stalen neemt.
En een aantal van 2 is een uiterste en valt te vergelijken met 0 stalen nemen, en dit wil zeggen: oogskes toe en ik zie niks en ontken alles.
Weeral een bewijs dat U alles ontkent.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 14:18   #80
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Indien het % van aantal vreemdelingen die criminele feiten plegen meer dan 2x groter is dan bij de allochtonen dan heeft dat wel degelijk te maken met een groter risico!
Nee dat heeft te maken met het feit dat je verkeerde verbanden legt. Er is namelijk geen oorzakelijk verband tussen origine en criminaliteit.

Citaat:
Indien men sneller rijd heeft men dan volgens jou ook niet meer kans op een ongeluk?
Niet noodzakelijk, maar wellicht wel een verhoogde kans op ernstigere gevolgen.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be