Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2008, 19:15   #61
Rikm
Lokaal Raadslid

Rikm's schermafbeelding

Standaard

Moeders voor moeders heeft inderdaad de regel dat je, vrouwen onder elkaar, geen hoofddoeken ophoudt. Vrouwen die daar rel over schoppen zijn duidelijk enkel op provocatie uit.

Mijn bedenkingen: een provocatietje zoals het er hier op het forum vanuit de extreme rechterzijde stijf van staat. Heel erg.

En niemand stelt zich in deze thread even de vraag waar zo'n conflict eigenlijk vandaan komt.
Hoe het komt dat een aantal vrouwen het initiatief genomen hebben om een vondelingenschuif te organiseren in een welvarende havenstad in het rijkste land ter wereld.
Zou het niet beter zijn om tegen burgemeester Janssens aan te zeiken in plaats van tegen een hulporganisatie van moeders of tegen een paar ambetante moslimvrouwen?
Rikm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 19:18   #62
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valkje Thomas Bekijk bericht
door middel van bendevorming en valse voorwendsels en gebleit bij de moderatie.
( uitlokking, valselijke beschuldigingen, geheime afspraakjes via PB , collectieve uitschakelingen )
Te grappig, te grappig...

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 19:27   #63
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

In alle bevolkingsgroepen heb je klootzakken, relschoppers en krapuul.

Net zoals er autochtonen zijn die niet van multicul moeten weten, heb je ook allochtonen die er zo over denken. Dat is de evidentie zelve.

Het feit dat het woord racist veel te snel opduikt is natuurlijk problematisch.
Oud 15 juni 2008, 19:42   #64
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valkje Thomas Bekijk bericht
Wat mij duidelijk is geworden dat hier grotendeels rechtsen zijn en alle meerwaarde linkse kwalitatieve deelnemers hier zijn verjaagd of geband door middel van bendevorming en valse voorwendsels en gebleit bij de moderatie.
( uitlokking, valselijke beschuldigingen, geheime afspraakjes via PB , collectieve uitschakelingen )
Die beeld slaat toch niet op U zelf hoop ik gezien de kwaliteit van U posts..
U hebt een groot beetje last van paranoïa mijn beste...

Overigens zonder dit privé-iniatief zou dat moslimmadammeke alvast géén adres hebben om voort geholpen te worden terwijl manlief met zijn dikke mercedes rondtuft om de tijd te doden ....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 20:17   #65
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard is dit nu provocatie of niet?

Om te beginnen is het spijtig dat er dit soort instellingen moeten bestaan voor kansarme mensen. Dat is een schande, en ik had die rechtse moeders graag bezig gehoord om meer belastingen te eisen van de rijken, zodat we van overheidswege dit kunnen organiseren.

Ik denk dus dat dit een vorm is van proberen zich sympathieker voor te doen dan men eigenlijk is...en ondertussen toch weer wat te kunnen kwekken over de onverdraagzame moslims, die men in de eerste plaats al onverdraagzaam aanpakt.

Het is om op de duur minder multicultureel te worden, tegenover die onaangepaste Vlamingen

De suggestie dat men, vermits men een "privé-organisatie" heeft, dan ook mag gaan privé-discrimineren is natuurlijk een vondst....
Maar het is niet juist: discriminatie is een misdaad die overal fout is, en waar je noch thuis, noch in een privé instelling aan kan doen.

Het is eigenlijk maar een vorm zoeken om te treiteren, en te proberen om wetten te omzeilen, zoals hoerenkoten dat doen door privé clubs op te richten, en bars door vzw's te creëren voor hun animeuzes.
En ga nu niet zeggen dat ik de Heilige Sandra met een straathoer heb vergeleken he!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 15 juni 2008 om 20:19.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 20:23   #66
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Maar het is niet juist: discriminatie is een misdaad die overal fout is, en waar je noch thuis, noch in een privé instelling aan kan doen.
Dus als jij zakgeld aan je kinderen geeft, dan heb ik ook recht op zakgeld van jou? Dat kan hier nog interessant worden.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 20:33   #67
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om te beginnen is het spijtig dat er dit soort instellingen moeten bestaan voor kansarme mensen. Dat is een schande, en ik had die rechtse moeders graag bezig gehoord om meer belastingen te eisen van de rijken, zodat we van overheidswege dit kunnen organiseren.
Nu hetgeen de overheid zelf kan organiseren is het reduceren van de abnormale hoge overheidspensioenen tot deze van een arbeiders/bedienden pensioen. Daar hebben ze geen linkse of rechtse moeders voor nodig.
Voor de rest maak U geen illusies. In Vlaanderen bestaat er meer armoede dan ge denkt. De politiek heeft van Europa en Belgie in het bijzonder (en hierin Wallonie in het superbijzonder) nu eenmaal een zinkend schip gemaakt, waar we nog niet te snel zullen uitkomen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 20:39   #68
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Zouden we Marlientje niet eens een verblijf aanbieden in een of andere instelling, waar ze zelfs met een hoofddoek en eventueel in haar blootje kan rondlopen??,

Er scheelt toch wel iets in de bovenkamer van dat mens!!

Hopelijk is er met wat veel werk nog iets van te maken.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 20:51   #69
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om te beginnen is het spijtig dat er dit soort instellingen moeten bestaan voor kansarme mensen.
Om te beginnen Feremans is het een schande dat de politieke paria's de bevolking in hun land zo langzamerhand doodknijpen wat belastingsmaatregelen betreft....
Belastingsmaatregelen die vooral moeten dienen om de hordes politiekers te betalen in tal van regeringen,kabinetten ,gemeenteraden,kamer en senaat inbegrepen...
Diezelfde politici die een gigantisch staatsapparaat opzetten om hun vriendjes aan vetbetaalde postjes te helpen,diezelfde politici die zichzelf een royale opslag wat loon betreft geven terwijl de rest van het land moet bezuinigen en die maar op een gedeelte van hun loon belastingen betalen...
Net zoals diezelfde politici er lustig op los cumuleren en in tal van raden van bestuur zetelen met de nodige zitpenningen er extra bovenop,en dit terwijl een gewone burger overuren doet of een bijbaantje neemt er zowat op dood belast wordt...
Daardoor mijn beste ontstaan die instellingen die de arme medemensen uit de nood helpen,volledig uit privé-iniatief genomen die het werk volbrengen dat jullie politieke hypocrieten weigeren te doen...

Citaat:
Ik denk dus dat dit een vorm is van proberen zich sympathieker voor te doen dan men eigenlijk is...en ondertussen toch weer wat te kunnen kwekken over de onverdraagzame moslims, die men in de eerste plaats al onverdraagzaam aanpakt.
Bent U écht een idioot mijnheer, of doet U maar alsof...
Die moslima was helemaal niet verplicht om daar langs te gaan,en komt ze er wel moet ze maar de regels van het huis volgen,iedereen gelijk voor de wet nietwaar...
Overal zijn regels Feremans ,en die zijn maar op te volgen ,of mogen wij vanaf nu 200 per uur over de autostrade omdat die snelheidsbeperking voor mij hoogst discriminerend overkomt omdat mijn auto véél sneller dan 120 gaat...

Citaat:
De suggestie dat men, vermits men een "privé-organisatie" heeft, dan ook mag gaan privé-discrimineren is natuurlijk een vondst....
Ach het feit dat het moslimmadammeke het niet met de regels van die privé-organisatie eens is, geeft haar het recht om te schelden en de term racisme aan te halen ...
Goed bezig Feremans...Het blijkt nu wel dat U de moslimas en hun klachten belangrijker vindt dan Uw eigen volk en hun iniatieven tegen de armoedebestrijding ...
En in gevallen van omgekeerd racisme geeft géén enkele instantie in belgië thuis.......
Zullen wij onze partijkaart dan maar verscheuren en voortaan uiterst rechts gaan stemmen...
Met kameraadschappelijke groeten
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 20:53   #70
Mr. Orange
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zou het mss gewoon niet kunnen dat beide moslimvrouwen zich ongepast gedragen hebben? Waarom is dat niet mogelijk?
Oud 15 juni 2008, 20:56   #71
omaplop
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Zou het mss gewoon niet kunnen dat beide moslimvrouwen zich ongepast gedragen hebben? Waarom is dat niet mogelijk?
Neen, dat kan ONMOGELIJK!!! Die vrouwen kwamen nederig schooien en kregen niets!!!

het is een recht om te schooien en wij hebben de plicht om met hen te delen!!!

Voil�*, wij de plichten , zij de rechten, of heb je het al anders geweten??
Oud 15 juni 2008, 20:58   #72
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Dit topic moet men negeren. Weet je waarom, Dit is een artikel van zo'n 5 jaar geleden, kheb zelf een oud topic erover gevonden, zie hier:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=6692

Ik vond het verdacht dat hij wel een artikel plaatste maar geen link en geen bericht erover op HLN ed. dus ik heb efkes gekeken.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 15 juni 2008 om 21:19.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 21:04   #73
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Dit topic meot men negeren. Weet je waarom, Dit is een artikel van zo'n 5 jaar geleden, kheb zelf een oud topic erover gevonden, zie hier:

Ik vond het verdacht dat hij wel een artikel plaatste maar geen link en geen bericht erover op HLN ed. dus ik heb efkes gekeken.
lol
Oud 15 juni 2008, 21:08   #74
omaplop
Minister-President

Standaard

Marlientje is dus inderdaad dringend aan verzorging toe!!!
Oud 15 juni 2008, 21:12   #75
Mr. Orange
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Dit topic meot men negeren. Weet je waarom, Dit is een artikel van zo'n 5 jaar geleden, kheb zelf een oud topic erover gevonden, zie hier:

In principe mag deze draad dan gesloten worden.
Oud 15 juni 2008, 21:17   #76
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Feitelijk verdient ze een ban.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 21:22   #77
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
"Ieder mens weet dat..." is geen argument. Het is meestal een handigheidje om te camoufleren dat je geen argumenten hebt. Vanuit mijn oogpunt is de allochtoon alvast niet altijd de schuldige. Ook hier is dat niet het geval. Er wordt iemand hulp geweigerd omdat ze zich weigert aan te passen aan de regels van de hulpverlener. Niet meer, niet minder. Wat jij ervan maakt is een leugen.
Klopt! Er zijn altijd regels. Ga bv met een vet inkomen eens aankloppen bij het OCMW. Daar zal je dan ook wel bot vangen.
Oud 15 juni 2008, 21:24   #78
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikm Bekijk bericht
Moeders voor moeders heeft inderdaad de regel dat je, vrouwen onder elkaar, geen hoofddoeken ophoudt. Vrouwen die daar rel over schoppen zijn duidelijk enkel op provocatie uit.

Mijn bedenkingen: een provocatietje zoals het er hier op het forum vanuit de extreme rechterzijde stijf van staat. Heel erg.

En niemand stelt zich in deze thread even de vraag waar zo'n conflict eigenlijk vandaan komt.
Hoe het komt dat een aantal vrouwen het initiatief genomen hebben om een vondelingenschuif te organiseren in een welvarende havenstad in het rijkste land ter wereld.
Zou het niet beter zijn om tegen burgemeester Janssens aan te zeiken in plaats van tegen een hulporganisatie van moeders of tegen een paar ambetante moslimvrouwen?
De nagel op de kop!
Oud 15 juni 2008, 21:25   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Trouwens: het openingsartikeltje in dit draadje is weeral een jaar of vier/vijf oud. Ik heb de indruk dat men ondertussen de regels duidelijke begint na te volgen. Het kan natuurlijk ook zijn dat islamitische behoeftige moeders hun hulp nu bij de moskee kunnen gaan halen. Als andere moslimmoeders dezelfde inspanningen doen, dan kunnen ze in de moskee hun hulppakketje gaan ophalen onder hun eigen islamitische regeltjes!

.
Allez 45 posten later hebben ze het begrepen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 juni 2008 om 21:26.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 21:38   #80
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Het blijkt nu wel dat U de moslimas en hun klachten belangrijker vindt dan Uw eigen volk en hun iniatieven tegen de armoedebestrijding ...
Het eigen volk van u is een fictie. Het is een hutsekluts van warhoofdigen, die niet eens beseffen dat ze de armoede van geest laten primeren op de armoede van het lijf.
Ik legde PRECIES uit dat dit een oplichterszaakje lijkt: een manier om de wetten van de beschaving te ontwijken....
Indien men graag Vlaamse Primitief is, noemt men zich beter VP.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be