Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2008, 10:12   #61
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Vreemd, kan je me een paar streken en steden opnoemen waar jij geweest bent, ik kom er jaarlijks en mijn bevindingen zijn heeeeel anders.
Syrië is in tegenstelling tot wat jij zegt niet een uitsluitend islamland en is zeeeer gastvrij......er is scheiding van kerk en staat, en de christenen, orthodoxen en moslims leven er netjes naast elkaar......... en dat zie je dan ook in het straatbeeld.

Tiens dan zal ik als enige een negatieve ervaring hebben waarschijnlijk omdat ik libanese vrienden heb. Trouwens ik wil mijn prive leven prive houden. het zijn uw zaken niet waar ik heen ga en met wie.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 10:16   #62
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Er kan natuurlijk geen sprake van zijn dat voor allerlei groepen aparte schoolreisjes worden georganiseerd. Maar misschien speelt er een financieel motief:
Om dat financiële motief niet te laten uitkomen (wegens schaamte misschien), speelt men het culturele argument. Waren de schoolreisjes gratis, dan zouden er minder problemen worden gemaakt.
ahahahaha financieel die is grappig. Enfin Neen ze mogen niet mee op schoolreis en diegene die wel een handtekening krijgen worden terecht gewzen. Ze mogen kiezen verstoten worden of terug in het gareel lopen. Onze regering vind dit zo zielig dat de meisjes op school moeten blijven dat ze ook iets leuks mogen doen maar goedkoper. Nogal wiedes je kan moeilijk subsidies geven voor 2 hele schoolreisen. Dus integratie geen sprake van apartheid en onderdrukking en halal ja dat wel. Dus niet simpel doen over geld.... he !!!!! Ondedrukking van de meisjes daar staan de moslims voor en achter. Broer zorgt dat zusje 1 cm uit de school haar hoofddoekje opheeft en naar huis gaat. Dan kan hij de autochtone vrouwen lastigvallen immers het zijn voor hun ongelovigen en hoeren. Snaffie de extremisten die zitten hier !!!!

geld is niet het probleem daar wordt veel voor gedaan. trouwens stel dat het een probleem was dan vind u het normaal dat de moslimjongens altijd op schoolreis mogen en hun zusjes altijd op school blijven. Niet dus dat is ook onderdrukking maar wees gerust dat is niet het motief. heb genoef moslimas met tranen in de ogen gezien dat ze wel van ma en pa mochten maar dat de klasgroep en de imam en de islamleraar de puntjes op de i zet. Diegene die als meisje wel meegaan zijn in de ogen van de moslims afvallige en worden gehaat en verstoten. zeer moedig van deze mensen. Meestal verhuizen die naar een school met weinig moslims.

Laatst gewijzigd door shaddy : 4 juli 2008 om 10:19.
Oud 4 juli 2008, 10:43   #63
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Tiens dan zal ik als enige een negatieve ervaring hebben waarschijnlijk omdat ik libanese vrienden heb. Trouwens ik wil mijn prive leven prive houden. het zijn uw zaken niet waar ik heen ga en met wie.

Allee, dat heb bij deze "netjes" afgerond he
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 11:38   #64
Rechtvaardigheid Nu!
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Vreemd, kan je me een paar streken en steden opnoemen waar jij geweest bent, ik kom er jaarlijks en mijn bevindingen zijn heeeeel anders.
Syrië is in tegenstelling tot wat jij zegt niet een uitsluitend islamland en is zeeeer gastvrij......er is scheiding van kerk en staat, en de christenen, orthodoxen en moslims leven er netjes naast elkaar......... en dat zie je dan ook in het straatbeeld.
Je moet Syrië niet mooier voorstellen als het is. Het is een 'republiek' onder de controle van een militair-autoritair regime. Het land steunt internationaal terrorisme. Vele internationaal gezochte terroristen vinden er onderdak (bv. van de Hezbollah).

De brutaliteit van het regime wordt onderstreept door de manier waarop ze zelfs medemoslims aanpakken die ze als bedreigend voor het regime beschouwen.

Toen Franco in Spanje of Mussolini in Italië aan da macht was zal een groot deel van de bevolking ook zeeeer gastvrij zijn geweest ....
Rechtvaardigheid Nu! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 12:57   #65
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Nu! Bekijk bericht
Je moet Syrië niet mooier voorstellen als het is. Het is een 'republiek' onder de controle van een militair-autoritair regime. Het land steunt internationaal terrorisme. Vele internationaal gezochte terroristen vinden er onderdak (bv. van de Hezbollah).

De brutaliteit van het regime wordt onderstreept door de manier waarop ze zelfs medemoslims aanpakken die ze als bedreigend voor het regime beschouwen.

Toen Franco in Spanje of Mussolini in Italië aan da macht was zal een groot deel van de bevolking ook zeeeer gastvrij zijn geweest ....
Ik probeer alleen maar mijn indruk te verwoorden wanneer je het land als Europeaan bezoekt en de Syriër leert kennen ......los van wat jij hierboven terecht aanhaalt
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 13:04   #66
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Multicultuur haten is als haten dat de zon opkomt. Het is als het bedrijven van de liefde te beperken tot de missionarishouding. Het is dom , degoutant , maar vooral het genereert meer haat. Het leven is multicultuur. Het is geen keuze. De kans dat bijvoorbeeld iemand exact dezelfde kledij in zijn kast hangen heeft als ik is nihil. Het leven is divers en maar goed ook. Pleiten tegen diversiteit is als pleiten voor éénheidsworst. Misschien is dat voor bekrompen mensen goed te doen , maar voor mij in ieder geval niet.

Ik ben blij als men mij vertelt dat mijn samenleving multicultureel is. Dat is het mooiste wat er is. Het is fantastisch om op straat te wandelen en er orthodoxe joden te zien rondlopen. Of van die Afrikaanse mama's, goed gevleesd , gehuld in van die kleurrijke kleren en zo'n schattig zwart boeleke in haar armen. Ik ben blij als ik een meisje zie met een wit topje aan of een leuk mini-rokje , maar ik ben net zo blij als ik meisjes zie met hoofddoeken in alle kleuren en geuren. Ik ben blij als ik een verliefd homokoppeltje zie die hand-in-hand over straat loopt genietend van de zon. En ik ben net zo blij als ik een zwarte Afrikaanse man zijn inkopen zie doen in een blauwe djellaba.

Ja, ik hou van het Vlaamse lied! Ik hou van de West-Vlaamse volkszangeres Lucy Loes of de warme stem van Johan Verminnen. Maar ik hou evenzeer van de westerse melodische housemuziek uit de jaren '90 waar de lage landen om bekend staan. Evenzeer heb ik albums van Amerikaanse rock uit de jaren '60 in mijn collectie. Ook hou ik van de typisch Britse indyrock dat nu furore maakt. Maar ik ben ook helemaal weg van typisch Oranese moderne Raïmuziek �* la Cheb Mami of Cheb Hasni! Net zoals ik vroeger altijd langs straat bleef staan om te luisteren naar die Boliviaan die zich uitleefde op zijn panfluit. Af en toe luister ik ook naar de ethnische klanken uit de Chinese muziek , de accordeons en violen uit de typische Oost-Europese zigeunermuziek, de melancholische klanken uit de klassieke Arabische muziek en natuurlijk niet te vergeten de Afrikaanse muziek van groepen als Magic System of Papa Wemba.

Inderdaad , naar de frituur gaan om een frikandel spécial en een kleintje met stoofvlees doe ik ook! Hamrolletjes in kaassaus met puree is heerlijk. En een éclair , een appelflap of een rijsttaartje sla ik zeker ook niet af , maar mijn wereld stopt daar niet. Mijn wereld stopt nooit en breidt zich steeds verder uit. Van zlebia's over baklava's tot makrout's en cornes de gazelles. De variëteit aan culinaire hoogstandjes is eindeloos. Misschien klinkt dit voor jullie als woordjes die van Mars komen , maar het zijn de tegenhangers van onze toetjes en straks worden ze ook van ons. Die zullen geintegreerd worden in onze cultuur. Mijn wereld bestaat uit keuze voor elk wat wils , vind je het niet leuk of lekker ? Niet erg. Dan proberen we iets anders. Ik heb niks met Grieken te maken , maar dolma's, tzatziki en tarama daar moogt ge mij altijd voor bellen. Die dingen maken niet langer uitsluitend deel uit van de Griekse cultuur , neen, ze zijn nu mijn cultuur. Cultuur is namelijk iets wat jezelf creëert. En niemand , ik herhaal niemand , zal mij ooit verbieden van mijn eigen cultuur zelf samen te stellen en te kiezen wat ik leuk vind en wat ik minder leuk vind.

Neen , ik stoor me niet aan mensen van Turkse origine die toeterend de straten rond rijden vierend dat hun land van herkomst het goed doet op het E.K. voetbal. Neen , ik stoor me ook niet aan het feit dat er in ons land nu steeds meer moskeëen opduiken. Ik stoor me ook niet aan het feit dat wanneer ik naar de supermarkt ga, ik geconfronteerd word met mensen die andere talen spreken. Integendeel , ik vind het net plezant wanneer 2 Chinezen onder mekaar hun eigen taal praten. Ook al snap ik er de ballen van , de klanken van die mensen hun prachtige taal te mogen aanhoren is een welgekomen afwisseling. Als ik de intellectuele capaciteiten er voor had leerde ik wel 30 of 40 talen, alleen al maar om de glimlach op het gezicht van een mens te zien als ie bemerkt dat ik zijn taal tenminste apprecieer in plaats van dat ik me eraan erger.

Neen , ik stoor me ook niet aan andermans geloof of levensbeschouwende visie. Daar hebben we wetten en regels voor , die zijn duidelijk genoeg en wie zich daaraan houdt mag van mij zelf bepalen hoe ie zijn leven invult. Ook andere culturen hebben positieve aspecten en manco's net zoals die van ons. Ik heb geen last van de Islam , ook al ben ik er al veel meer mee geconfronteerd geweest dan de gemiddelde burger van deze samenleving. Mensen mogen van mij geloven wat ze willen en dat geloof beleven hoe ze willen binnen de lijntjes van de wet van de samenleving waarin ze leven. De islam is de basis van de Arabische cultuur zoals het Christendom de basis is van de westerse cultuur. Een westerse atheist die bvb Jozef heet , kan nog zoveel als ie wil beweren dat ie niks met godsdienst te maken heeft , toch is het zo dat veel van wat ie dagelijks doet zijn fundamenten heeft in het geloof. De reden dat ie op Paasmaandag niet werkt is geloof, ook al gelooft ie zelf helemaal niet. Zonder religie was die dag een dag als een andere geweest. Bij de islam is dat net zo. Islam is meer dan een geloof, het is een cultuur. Mensen dat ontzeggen , is als mensen hun dagdagelijkse bezigheden verbieden. Mensen verbieden hun traditionele kledij te dragen is als een doodgewone Vlaming verbieden met zijn kinderen Paaseitjes te gaan zoeken. Het is fascistoïde. Het is gestoord , ziekelijk en niet natuurlijk.

De multiculturele samenleving tot stand brengen is geen "piece of cake". Niemand beweert dat. Het is allicht het moeilijkste wat de mensheid ooit heeft moeten doen. Dat komt omwille van een welbepaalde reden , die ik op analogische manier zal proberen uit te leggen.

Het gaat als volgt :wanneer een groep mensen als taak heeft om een soep te bereiden die bestaat uit verschillende groenten en andere producten, dan lijkt dat misschien simpel , maar het wordt een stuk gecompliceerder wanneer zich binnen die groep individuen bevinden die enkel maar tot doel hebben dat die soep 1 groot fiasco wordt. Er moet eigenlijk slechts 1 persoon zijn van kwade wil of de kans op slagen van het hele proces wordt al bijna miniem. Saboteren is namelijk veel makkelijker dan creëren. In dit voorbeeldje kan je op veel manieren te werk gaan : je kan de ketel soep simpelweg omver gooien , je kan in de soep spuwen , je kan een hele bus zout in de soep gooien , je kan de andere mensen van de groep tegen mekaar opzetten , je kan ze afleiden , sowieso is de kans dat die soep een succes wordt klein wanneer je met zo iemand te maken hebt. Wel , dat is nu net het geval met onze samenleving. Die mensen hebben ook een naam , wij noemen die de "onverdraagzamen".

Onverdraagzaamheid komt in onze samenleving jammer genoeg vrij vaak voor. Het is , zoals u allicht al wist , mijn natuurlijke vijand. Onverdraagzamen hebben tot doel het vernietigen van wat ik , zoals hierboven beschreven , fantastisch vind. Ze komen ook voor in alle kleuren en geuren. Van Vlamingen die geen hoofddoeken kunnen verdragen tot Marokkanen die geen mini-rokjes kunnen verdragen. Van westerlingen die moslims haten en vice versa , tot moslims die joden haten en vice versa of zelfs Arabieren die zwarte Afrikanen haten en vice versa. Mijn tolerantie gaat ver , heel ver, maar niet zo ver. Ik kan geen haatzaaierij verdragen . Dat lukt mij niet. Ik kan geen haatdragende handelingen verdragen. En dat hoeft ook niet. Tolerantie is niet voor mensen die iets fundamenteel fouts doen. Tolerantie is niet voor criminelen , vandalen of racisten. Haat is de stront in mijn wereld . Mensen die die haat verspreiden , zal ik bekampen met het machtigste wapen dat er bestaat : het woord. Ik hou van de multicultuur met al zijn voordelen en zijn nadelen , in al zijn facetten. Het is als een puzzel , waarin elk stukje precies past. Wij , met onze westerse waarden , spelen daar ook een belangrijke rol in. Jammer genoeg , worden de positieve aspecten die wij te bieden hebben , steeds meer overschaduwd door het opdoemen van die steeds weerkerende degoutante onverdraagzaamheid- en haatgevoelens. Om maar 1 voorbeeldje te noemen , ons rechtssysteem. Nergens ter wereld worden mensen die iets mispeuterd zo menselijk behandeld als bij ons. Maar in plaats van daar trots op te zijn , hoor je de menigte dingen roepen in de trant van "water en brood" en "de doodstraf herinvoeren!". Het is aan de komende generaties om een mix te creëeren met positieve aspecten uit alle mogelijke culturen , een warme samenleving voor iedereen ongeacht de kledij die hij/zij draagt , de god die hij/zij aanbidt of de origines hij/zij heeft.

Nogmaals , ik hou van de multicultuur. Het is de essentie van het leven voor mij. Indien u dus de multicultuur haat , wel dan hebben we een probleem. Aangezien het strikt uit den boze is dat u onze vrijheid afpakt , zult u zelf uw conclusies moeten trekken en een land uitkiezen met een cultuurmodel dat u beter ligt. Want in mijn samenleving met al zijn vrijheden is het simpel. Het is multicultuur of multicultuur. Het is te nemen of te nemen. Zo niet , wel , dan knalt u mij maar af , want in een samenleving van haat , eentonigheid , bekrompenheid en etterigheid , neen, daarin wil ik niet leven.
doet een beetje denken aan "In de rue des Bouchers"...

mooie tekst,

maar de grauwe werkelijkheid is heel wat anders hoor !

een greep uit het Nieuwsblad ! Molenbeek is zo'n stad van multikul :

De 44-jarige Didier Milis uit Sint-Jans-Molenbeek begrijpt niet hoe het kan dat de jongeman die hem vorige dinsdag in het ziekenhuis sloeg nu alweer vrij rondloopt. 'Ik ben bang', zegt Milis.
Didier Milis -syndicus van een flatgebouw langs de Louis Mettewielaan in Sint-Jans-Molenbeek- maakte dinsdag een avondwandeling toen hij zijn gepensioneerde buurman tegenkwam. 'Jojo liet zijn schoothondje uit. We maakten een praatje. Toen een jongeman voorbijkwam blafte het hondje.' Volgens Milis schreeuwde de voorbijganger dat Jojo zijn hond moest vasthouden. Milis probeerde als ex-directeur te sussen. 'Ik probeer altijd conflicten te vermijden. Maar plots kreeg ik twee mokerslagen in mijn gezicht.'

Half versuft vroeg Milis aan zijn buurman de politie te bellen. De jonge dader ging daarop helemaal door het lint. Milis incasseerde klappen en schoppen over het hele lichaam. Toen zijn gsm uit zijn jas viel, gooide de agressor de telefoon stuk op het wegdek. 'Die dolleman beet me toe dat ik me moest verdedigen. Maar ik kon niets doen.' De lijst verwondingen is lang: neus en oogkas gebroken, scheur in linkeroor en gevoelloze linkerwang. 'Ik ben ook mijn smaak verloren.'

Milis herkende de aanvaller als de 23-jarige zoon van een van zijn huurders in het gebouw waar hij syndicus is. Hij speelde de naam en het adres door aan de politie. Intussen kwam hij zijn aanvaller wel al opnieuw tegen op straat. Milis spreekt er schande van.

'Ik dacht dat ze iemand voor zo'n laf geval van agressie in de cel staken. Heeft hij eigenlijk één dag vastgezeten?' Het parket van Brussel was dit weekend niet bereikbaar voor commentaar. (bjm)

Dacht ??? Denken ?!! Er zijn nog veel goedgelovige zielen in dit land !!

Metroreiziger krijgt schroevendraaier in borst !
SINT-JANS-MOLENBEEK 30-06-2008 - Tijdens een metrorit tussen Jacques Brel en het Weststation in Sint-Jans-Molenbeek is gisteravond een zwarte reiziger neergestoken met een schroevendraaier. Het werktuig stak in zijn borst, net naast zijn hart. De steekpartij gebeurde rond 20uur op een metrostel met nog meerdere andere passagiers. Na het incident vluchtten ongeveer tien jongeren van Afrikaanse origine van de metro. Een verpleegster die op hetzelfde metrostel zat diende het slachtoffer de eerste zorgen toe. In het station namen de hulpdiensten het van haar over. Het slachtoffer werd overgebracht naar het Erasmusziekenhuis in Anderlecht. Gisterenavond verkeerde hij in levensgevaar. De politie was nog op zoek naar de gevluchte jongeren, onder wie ook enkele meisjes. (bjm)

Bende voert raid uit op metrostation
SINT-JANS-MOLENBEEK 13-06-2008- Een tiental gemaskerde jongeren heeft vorige nacht een raid uitgevoerd op het metrostation Ossegem, waar verscheidene uitstalramen, een bankautomaat en beveiligingscamera's eraan moesten geloven. De bende daagde rond 0.30uur op in het metrostation. Elk van haar leden was gewapend met een voorhamer, baseballknuppel of stok. Iedereen is voor zijn op voorhand gekozen 'doelwit' gaan staan en na een signaal er als gek beginnen op in te slaan. Een tiental grote uitstalramen is aan diggelen geslagen, verscheidene andere werden beschadigd en veel materiaal werd vernield. De bende kon vluchten vooraleer de politie de tijd had om ter plekke te komen. De aangerichte schade was erg groot. (yb)

Sacjacking
SINT-JANS-MOLENBEEK 12-06-2008- Twee mannen pleegden een sacjacking op de Leopold II-Laan afgelopen dinsdag omstreeks 21.55uur. Het slachtoffer zag de daders vluchtten in de richting van Jennartstraat. Een van hen werd door de politie onderschept nadat hij formeel werd herkend door omstaanders. De gestolen handtas werd teruggevonden onder een geparkeerd voertuig. De 24-jarige Brahim is ter beschikking gesteld van het parket. (bdp)

Gsm gestolen
Afgelopen dinsdag hebben drie jongeren in de buurt van metrostation Osseghem brutaal een gsm buitgemaakt. Het slachtoffer was op stap met zijn vriendin die de zus bleek van een van hen. Het meisje werd door haar broer onmiddellijk naar huis gestuurd en het drietal begon het slachtoffer te slaan en te schoppen. Uiteindelijk gingen ze aan de haal met zijn gsm. Nadien verkochten ze het toestel in een kapsalon in de Meninstraat voor 100euro. (bdp)

Brommer gestolen
SINT-JANS-MOLENBEEK 26-06-2008- Dinsdagmiddag zien agenten twee jongeren op een gestolen brommer door het rode licht rijden op het kruispunt van de Koolmijnenkaai en de Wittestraat. Ze zetten de achtervolging in en deden het tweetal stoppen. Het tweetal werd ter beschikking gesteld. (bdp)

get a live !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 14:56   #67
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:

Ach de pocos zien alles door een roze bril. We zijn het al gewoon. Ik ga die gast geen prive kennis verklappen. hallooooo
Oud 4 juli 2008, 14:58   #68
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht

mooie tekst,

De 44-jarige Didier Milis uit Sint-Jans-Molenbeek begrijpt niet hoe het kan dat de jongeman die hem vorige dinsdag in het ziekenhuis sloeg nu alweer vrij rondloopt. 'Ik ben bang', zegt Milis.
Didier Milis -syndicus van een flatgebouw langs de Louis Mettewielaan in Sint-Jans-Molenbeek- maakte dinsdag een avondwandeling toen hij zijn gepensioneerde buurman tegenkwam. 'Jojo liet zijn schoothondje uit. We maakten een praatje. Toen een jongeman voorbijkwam blafte het hondje.' Volgens Milis schreeuwde de voorbijganger dat Jojo zijn hond moest vasthouden. Milis probeerde als ex-directeur te sussen. 'Ik probeer altijd conflicten te vermijden. Maar plots kreeg ik twee mokerslagen in mijn gezicht.'

Half versuft vroeg Milis aan zijn buurman de politie te bellen. De jonge dader ging daarop helemaal door het lint. Milis incasseerde klappen en schoppen over het hele lichaam. Toen zijn gsm uit zijn jas viel, gooide de agressor de telefoon stuk op het wegdek. 'Die dolleman beet me toe dat ik me moest verdedigen. Maar ik kon niets doen.' De lijst verwondingen is lang: neus en oogkas gebroken, scheur in linkeroor en gevoelloze linkerwang. 'Ik ben ook mijn smaak verloren.'

Milis herkende de aanvaller als de 23-jarige zoon van een van zijn huurders in het gebouw waar hij syndicus is. Hij speelde de naam en het adres door aan de politie. Intussen kwam hij zijn aanvaller wel al opnieuw tegen op straat. Milis spreekt er schande van.

'Ik dacht dat ze iemand voor zo'n laf geval van agressie in de cel staken. Heeft hij eigenlijk één dag vastgezeten?' Het parket van Brussel was dit weekend niet bereikbaar voor commentaar. (bjm)

SINT-JANS-MOLENBEEK 30-06-2008 - Tijdens een metrorit tussen Jacques Brel en het Weststation in Sint-Jans-Molenbeek is gisteravond een zwarte reiziger neergestoken met een schroevendraaier. Het werktuig stak in zijn borst, net naast zijn hart. De steekpartij gebeurde rond 20uur op een metrostel met nog meerdere andere passagiers. Na het incident vluchtten ongeveer tien jongeren van Afrikaanse origine van de metro. Een verpleegster die op hetzelfde metrostel zat diende het slachtoffer de eerste zorgen toe. In het station namen de hulpdiensten het van haar over. Het slachtoffer werd overgebracht naar het Erasmusziekenhuis in Anderlecht. Gisterenavond verkeerde hij in levensgevaar. De politie was nog op zoek naar de gevluchte jongeren, onder wie ook enkele meisjes. (bjm)

SINT-JANS-MOLENBEEK 13-06-2008- Een tiental gemaskerde jongeren heeft vorige nacht een raid uitgevoerd op het metrostation Ossegem, waar verscheidene uitstalramen, een bankautomaat en beveiligingscamera's eraan moesten geloven. De bende daagde rond 0.30uur op in het metrostation. Elk van haar leden was gewapend met een voorhamer, baseballknuppel of stok. Iedereen is voor zijn op voorhand gekozen 'doelwit' gaan staan en na een signaal er als gek beginnen op in te slaan. Een tiental grote uitstalramen is aan diggelen geslagen, verscheidene andere werden beschadigd en veel materiaal werd vernield. De bende kon vluchten vooraleer de politie de tijd had om ter plekke te komen. De aangerichte schade was erg groot. (yb)

Sacjacking
SINT-JANS-MOLENBEEK 12-06-2008- Twee mannen pleegden een sacjacking op de Leopold II-Laan afgelopen dinsdag omstreeks 21.55uur. Het slachtoffer zag de daders vluchtten in de richting van Jennartstraat. Een van hen werd door de politie onderschept nadat hij formeel werd herkend door omstaanders. De gestolen handtas werd teruggevonden onder een geparkeerd voertuig. De 24-jarige Brahim is ter beschikking gesteld van het parket. (bdp)

Gsm gestolen
Afgelopen dinsdag hebben drie jongeren in de buurt van metrostation Osseghem brutaal een gsm buitgemaakt. Het slachtoffer was op stap met zijn vriendin die de zus bleek van een van hen. Het meisje werd door haar broer onmiddellijk naar huis gestuurd en het drietal begon het slachtoffer te slaan en te schoppen. Uiteindelijk gingen ze aan de haal met zijn gsm. Nadien verkochten ze het toestel in een kapsalon in de Meninstraat voor 100euro. (bdp)

Brommer gestolen
SINT-JANS-MOLENBEEK 26-06-2008- Dinsdagmiddag zien agenten twee jongeren op een gestolen brommer door het rode licht rijden op het kruispunt van de Koolmijnenkaai en de Wittestraat. Ze zetten de achtervolging in en deden het tweetal stoppen. Het tweetal werd ter beschikking gesteld. (bdp)

get a live !

Blijf de waarheid en de realiteit zeggen. Goed zo !!! En laat het lezen aan de man in de straat. Vertel het verder en vrag of ze het verder vertellen. Open mensen hun ogen voor de islam alles permanent sluit.
Oud 4 juli 2008, 15:38   #69
Rechtvaardigheid Nu!
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht

mooie tekst,

Sacjacking

Gsm gestolen

Brommer gestolen

get a live !
Ik heb een wapen nodig om me te verdedigen. De buschauffeurs hebben vaak naast hun thermos ook een hamer in hun valiesje. Uit angst. Niet een 'onveiligheidsgevoel' maar de bittere realiteit van een staat die niet meer in haar eerste opdracht slaagt: de veiligheid van de burgers garanderen. In het merendeel van Vlaanderen is dit gelukkig nog het geval, maar als je zoals ik dicht in de buurt van een no-go area woont dan heb je pech. Want de gebieden onder controle van het allochtoon uitschot groeien ieder jaar.
Rechtvaardigheid Nu! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 15:40   #70
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb een wapen nodig om me te verdedigen. De buschauffeurs hebben vaak naast hun thermos ook een hamer in hun valiesje. Uit angst. Niet een 'onveiligheidsgevoel' maar de bittere realiteit van een staat die niet meer in haar eerste opdracht slaagt: de veiligheid van de burgers garanderen. In het merendeel van Vlaanderen is dit gelukkig nog het geval, maar als je zoals ik dicht in de buurt van een no-go area woont dan heb je pech. Want de gebieden onder controle van het allochtoon uitschot groeien ieder jaar.
Yep in de volksmond noemen ze dit het bruine gevaar.
Oud 5 juli 2008, 00:54   #71
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep in de volksmond noemen ze dit het bruine gevaar.
In Berkenbos geldt een samenscholingsverbod tot eind augustus op het parkeerterrein van ontmoetingscentrum Ons Huis.
Daar komen veel jeugdgroepen logeren. Verleden jaar waren er problemen met allochtone jongeren en gisteren was het weer raak.
Donderdagavond werd een een zeil in brand gestoken dat er werd gehangen om de jeugdgroepen af te schermen.

In brand steken schijnt dat gespuis wel hun specialiteit te zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 16:38   #72
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
In Berkenbos geldt een samenscholingsverbod tot eind augustus op het parkeerterrein van ontmoetingscentrum Ons Huis.
Daar komen veel jeugdgroepen logeren. Verleden jaar waren er problemen met allochtone jongeren en gisteren was het weer raak.
Donderdagavond werd een een zeil in brand gestoken dat er werd gehangen om de jeugdgroepen af te schermen.

In brand steken schijnt dat gespuis wel hun specialiteit te zijn.
Ze zullen niet stoppen totdat alles verovert is. dat is hun religie. denk goed na bij de volgende stemronde. In mijn hart ben ik rood en groen ik wil voor de gewone mens iets doen. ik doe trouwens nog steeds aan dienstbetoon. Maar ik kan niet langer achter de rode en groene staan met hun islamliefde.
Oud 6 juli 2008, 01:08   #73
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zullen niet stoppen totdat alles verovert is. dat is hun religie. denk goed na bij de volgende stemronde. In mijn hart ben ik rood en groen ik wil voor de gewone mens iets doen. ik doe trouwens nog steeds aan dienstbetoon. Maar ik kan niet langer achter de rode en groene staan met hun islamliefde.

Ik stem al lang op de enige partij die aan de veroveringsdrift van de moslims paal en perk wil stellen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be