![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zijn de Westerse waarden moreel superieur aan de waarden van de Islam? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
62 | 59,05% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
34 | 32,38% |
Alle morele waarden zijn evenwaardig |
![]() ![]() ![]() |
8 | 7,62% |
Weet niet |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,95% |
Aantal stemmers: 105. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Alles hangt maar af met welk criterium je voor de dag wilt komen. In een islamitische wereld hoor je niemand luidskeels zeggen dat het westen superieur is volgens definitie x of y. Ik kan me voor stellen dat u als theocentrisch-theocratisch schizoid opkijkt naar het toekomende jeruzalem. En terugschrikt voor de schaduwzijde van de autonomie. Emancipatie is mismeesterd dat zint mij ook niet. Maar ik ga diegenen die niet eens in de gelegenheid zijn geweest om OPENLIJK ziek te zijn zeker niet boven mij stellen. Dat is nu eenmaal de prijs die de elite heeft willen betalen toen het zich zelf niet meer onder het gezag van het episcopaat wilde stellen : godsdienstvrijheid voor allen...... Moge uw "god" u tot verder inzicht brengen ![]()
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Conservatieve anachronistische vogelverschrikker...... ![]()
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het was nu net om reacties als de jouwe te voorkomen dat ik deze topic opgestart heb. Omdat het woord "cultuur" veel te veel ladingen kan dekken. Daarom pogen we hier een formulering te vinden waar iedereen zich in kan vinden van de basiswaarden van de westerse samenleving. Pas als we daarin geslaagd zijn staan we sterk genoeg in onze schoenen om iedereen met open vizier tegemoet te treden die deze basiswaarden wil aanvallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Kijk zie ook dat is westers: je gelooft in wat je wilt geloven om de reden die je wilt.....
![]() |
![]() |
#67 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
NOOIT zal ik mij bekeren tot islam, al bedreigen ze mij met de dood (geen overbodige hypothese met de islam). Ik denk soms wel dat een islamietische partij hier in Vlaanderen een halt zou kunnen toeroepen aan de extreem-libertaire dictatuur die we nu moeten ondergaan. We staan momenteel op een haar van de gaskamers, nu De Gucht ziekenhuizen wil dwingen om mensen dood te spuiten. In bepaalde islamietische landen worden christenen meer gerepecteerd dan hier in Vlaanderen. (in Irak bv). De hetze die tegen ons gevoerd wordt momenteel, begint sterk te lijken op een waanzinnige vervolgingsdrang in de trant van de vroege christenvervolgingen in het Romeinse Rijk of de christenvervolgingen tijdens de franse revolutie. Ik vraag mij af of mijn recht op godsdienstvrijheid onder de huidige libertaire dictatuur nog lang gehandhaafd zal blijven. De Gucht heeft zeer veel weg van Hitler of Stalin.
![]() |
![]() |
#69 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bedoelt u misschien de strategische bondgenootschappen die het Vaticaan sluit met islamietische landen in de schoot van de VN? Dat is dan voornamelijk om te vermijden dat de VN verplichte sterilisaties, abortussen en contraceptie in de Derde Wereld gaat financieren. Het werkt inderdaad de extremistisch-libertaire Europeanen op de zenuwen. Maar ik denk nu niet dat ge daarom het Vaticaan islamietisch moet gaan noemen. Da's gewoon te zot voor woorden.
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Godfried, ik begrijp je probleem over euthanasie of abortus totaal niet!
Niemand verplicht je toch om je te laten doodspuiten? Van mij mag je gerust maanden aan een stuk liggen te lijden als je aan kanker weggevreten wordt indien je dat beter vindt. Ik ben in elk geval blij dat ik de keuze MAG (zal mogen) maken om te kiezen of ik diezelfde lijdensweg moet doorstaan. Ik heb twee naaste familieleden begeleid tijdens hun laatste weken. En ja, moest deze wet er geweest zijn, hadden ze er beiden gebruik van gemaakt. Ze zouden dus een paar weken vroeger kunnen overleden hebben. Nu heb ik enkel kunnen toezien hoe twee mensen ONVERDIEND de laatste dagen van hun leven zelfs mét morfine onnoemelijke pijnen leden. Ze kregen niet méér morfine, want och! ze zouden daaraan kunnen gestorven hebben! Maar zoals gezegd, ik GUN je die laatste dagen volkomen! Misschien denk je op dat ogenblik zelfs eens aan Circe! |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wilsbeschikking? Eenvoudig te vervalsen, niet? Bovendien, het is niet zo moeilijk om een oud en zwak mens een zelfmoord aan te praten. De wetgeving moet de mensen hiertegen beschermen, ipv het aan te moedigen en te faciliteren. Het recht op leven is een basiswaarde van onze samenleving. Abortus? Vindt u het normaal dat er jaarlijks 15.000 abortussen gebeuren op 65.000 geboortes? Ik hoor u al komen: bij verkrachting moet een abortus tich toegelaten worden? Welnu, verkrachtingen vertegenwoordigen 1,5% van de opgegeven redenen voor alle abortussen. De rest valt onder de categorie "momenteel geen kinderwens". Lees: we hebben net een vakantie geboekt en een kleine zou nu toch wel slecht uitkomen. Bovendien mag men zelfs niet praten over dit probleem. Het is taboe. Ik walg van deze toestand, maar ja: God straft. We gaan ten onder.
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik neem aan dat U mannelijk bent Godfried, Circe is dus vrouwelijk.
Mag ik veronderstellen dat U bij elke zaadlozing in tranen uitbarst over het verspillen van al die mogelijke levende wezentjes die U gewoon "placeert"? Gewoonlijk hebben vrouwen daar dikwijls nog effektief last van : als ze hun maandelijkse eicel verliezen kunnen ze daar (ongewild) écht triestig over zijn. Maar ja, ons aantal eieren is zowat beperkt, misschien daarom? Anderzijds, stel je voor dat we ze allemaal zouden uitbroeden, dat lukt ons nooit natuurlijk. Nooit heb ik echter een man ontmoet die tijdens zijn orgasme in tranen uitbarstte wegens het verlies van zijn sperma (en die gaan dus allemaal DOOD hé!) ENKEL omdat er zo ééntje van die spermadingeskes mijn eicel zou ontmoeten, d�*n wordt er zo'n probleem van gemaakt! Vrouwen zijn toch wel belangrijk hé! Ik dacht (heb ik ook gezegd in een andere discussie) dat Godfried ironisch sprak,maar gij MEENT dat allemaal hé! Ik zal me dan maar verontschuldigen voor mijn veronderstelling. Nou, God straft enkel U hoor, mij tot hiertoe niet! Kom het me vertellen als hij je later straft? Of misschien krijg je wel 72 maagden eeuwig ter beschikking? Of rijstpap met gouden lepeltjes (mag ik trouwens niet). God straft helemaal niet godfried! De natuur zorgt voor een evenwicht, maar als jij daarvoor langer wilt blijven lijden indien je aan kanker zou moeten doodgaan, dan is dat JOUW probleem hoor, niet het mijne! En die keuze heb je gewoon met de huidige wetgeving. Ik ga er namelijk niet van uit dat mijn kinderen me DOOD gaan spuiten, daarvoor zijn het MIJN kinderen! Ik zal ook nooit mijn moeder doodspuiten omdat ik haar erfenis wil hebben. Maar ik had wel met volle overtuiging mijn vader willen HELPEN in zijn doodsstrijd JA! Alleen mocht het toen nog niet! Hij heeft dus drie weken onnoemelijk moeten liggen afzien. Maar nogmaals, waarom vind je het zo erg dat IK voor mijn eigen leven wel mag beslissen? Jij mag dat toch ook? Heb je zo weinig vertrouwen in God dan? Dat je zelfs je eigen kinderen (die diezelfde God je GESCHONKEN heeft) niet kan vertrouwen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb je weer prachtig verwoord, Circe!
Ik heb Godfried al op een andere draad kort geantwoord op zijn standpunten inzake abortus en euthanasie. Godfried méént inderdaad alles wat hij zegt. Jammer dat iemand met zo een naam de meest dwaze standpunten van een welbepaalde partij verdedigt. Onder Gods "wettige" mantel werd en wordt zoveel onmenselijkheid weggestopt. Niet alleen door enge islamieten, maar ook door even bekrompen katholieken. Bush gebruikt zelfs God's naam om zijn oorlogen te verantwoorden. Ben ik blij dat ik geen enkele God meer hoef te erkennen. Laat mij maar gewoon een redelijke atheist zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#76 |
Gouverneur
|
![]() Even een fotootje voor de liefhebbers van abortus.
![]()
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo zullen de VS onze kernkoppen in Kleinen-Brogel moderniseren, zodat onze f-16 's er mee kunnen rondvliegen, (als ze niet allemaal neerstorten tegen die tijd). DE islam, die is ondertussen niet in staat om de islam-bom te produceren. Hoe achterlijk. |
|
![]() |
![]() |