Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2008, 14:59   #61
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Bill Gates zijn aandelenbezit is de voorbije jaren met miljoenen dollars gedaald in waarde. Dat kan je toch bezwaarlijk een kleintje noemen. De huidige aandeelhouders van Fortis die al aandelen hadden voor de overname van ABN Ambro hun aandelen zijn momenteel pakken minder waard, terwijl daar ook heel wat groteren tussen zitten. Van uw populistische theorie over grote aandeelhouders die met het geld gaan lopen en kleine aandeelhouders die geld verliezen blijft in de realiteit niet veel overeind.

De beurscrashes van 1929 of 1987 sparen de rijkeren niet hoor.
Bill Gates is 58 miljard dollars "waard". Een paar miljoentjes raken die zijn koude kleren niet, dat geeft hij maandelijks weg aan fooien voor arme mensen
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 15:12   #62
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Steuntrekkers omdat ze iets ontvangen zonder daar enige inspanning/daad tegenover te stellen. .
als inspanning doen het kriterium is om al of niet een profiteur te zijn dan zijn alle rijken die bvb veel grond bezitten zeker profiteurs want ze hebben die grond niet met hun inspanningen gemaakt .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 juli 2008 om 15:14.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 15:13   #63
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Bill Gates zijn aandelenbezit is de voorbije jaren met miljoenen dollars gedaald in waarde. Dat kan je toch bezwaarlijk een kleintje noemen. De huidige aandeelhouders van Fortis die al aandelen hadden voor de overname van ABN Ambro hun aandelen zijn momenteel pakken minder waard, terwijl daar ook heel wat groteren tussen zitten. Van uw populistische theorie over grote aandeelhouders die met het geld gaan lopen en kleine aandeelhouders die geld verliezen blijft in de realiteit niet veel overeind.

De beurscrashes van 1929 of 1987 sparen de rijkeren niet hoor.
Fortis -aandelen ! Waarom zou een bank aandelen uitgeven , als om kapitaal binnen te halen ? En waarom willen ze kapitaal binnen halen ? Omdat ze zélf schulden hebben Moet je effe gek zijn om aandelen van een bank te kopen, zeg ! Koop liever aandelen in een wapenfabriek dan, ben je zeker dat dat bedrijf nooit failliet zal gaan.
Oud 1 juli 2008, 15:38   #64
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
als inspanning doen het kriterium is om al of niet een profiteur te zijn dan zijn alle rijken die bvb veel grond bezitten zeker profiteurs want ze hebben die grond niet met hun inspanningen gemaakt .
1) Grond wordt niet gemaakt, grond is er
2) Iemand bezit niet zomaar grond, iemand koopt (of kocht) grond
3) Arbeid is niet de enige mogelijke vorm van inspanning, kapitaal in)put is dat evenzeer
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 15:40   #65
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Fortis -aandelen ! Waarom zou een bank aandelen uitgeven , als om kapitaal binnen te halen ? En waarom willen ze kapitaal binnen halen ? Omdat ze zélf schulden hebben Moet je effe gek zijn om aandelen van een bank te kopen, zeg !
Zowat 99% van de beursgenoteerde bedrijven heeft schulden

Citaat:
Koop liever aandelen in een wapenfabriek dan, ben je zeker dat dat bedrijf nooit failliet zal gaan.
Het toeval wilt nu net dat ik vorige week ingestapt ben in een ETF dat grotendeels haar geld belegt in de wapenindustrie (en de tabaks- en alcoholindustrie)
Oud 1 juli 2008, 15:43   #66
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Grond wordt niet gemaakt, grond is er
idd en dus kan het niemands eigendom zijn
Citaat:
2) Iemand bezit niet zomaar grond, iemand koopt (of kocht) grond
ooit heeft iemand die grond; die onmogelijk iemands bezit kan zijn, onrechtmaitg tot bezit gemaakt en als je dus grond koopt heb je gestolen goed gekocht. Wanneer ik jouw een gestolen fiets zou verkopen blijft die nog steeds eigendom van degene waarvan ik die stal.
Citaat:
3) Arbeid is niet de enige mogelijke vorm van inspanning, kapitaal in)put is dat evenzeer
kapitaal kan inspanning vertegenwoordigen idd maar dat is niet gegarandeerd - iemand kan immers zonder ooit een klop te doen rijk geboren worden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 juli 2008 om 15:44.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 16:26   #67
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Zowat 99% van de beursgenoteerde bedrijven heeft schulden

Het toeval wilt nu net dat ik vorige week ingestapt ben in een ETF dat grotendeels haar geld belegt in de wapenindustrie (en de tabaks- en alcoholindustrie)
Daar u dit bewust doet, maakt het u medeplichtig aan massamoord, en volksvergiftiging met voorbedachten rade.
Oud 1 juli 2008, 17:22   #68
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Daar u dit bewust doet, maakt het u medeplichtig aan massamoord, en volksvergiftiging met voorbedachten rade.
Oud 1 juli 2008, 17:25   #69
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laat me van de gelegenheid gebruik maken om nog eventjes reclame te maken voor het fonds in kwestie: http://www.vicefund.com/
Het heeft de laatste 5 jaar een rendement gerealiseerd van 172%
Oud 1 juli 2008, 17:35   #70
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Het zijn alleen de kapitalisten die een surplus product van de arbeider roven onder de vorm van meerwaarde ... Dat is de parasiet, niet degene die bezwijkt onder de zweep van deze continue rooftocht. Het is dan ook verbazend dat sommigen juist de zwakkere aanschouwen als schadelijk, terwijl deze niet de middelen heeft om maar iets te veranderen.
Mantra's zijn coo!
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 17:57   #71
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Onzinnige discussie,aandeelhouders gaan daar waar ze het meeste kunnen verdienen,is het niet hier dan gaan ze op een ander,liefst waar de lonen het laagst zijn om dan max winsten te bedingen waar de prijzen het hoogst zijn.
De vergelijking met werlozen die teren op winst gaat niet op,vermits het de werkloze niet te doen is om winst,maar om overleven.
Oud 1 juli 2008, 18:02   #72
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Jajaja.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 18:17   #73
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij zijn uitkeringstrekkers met aandelen de grootste profiteurs...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 18:34   #74
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Pff ... beetje een inhoudloze en achterhaalde discussie.
Vind ik ook.

Wat dan met een steuntrekkende aandeelhouder?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 23:01   #75
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Overigens:

Daarmee toon je al (zelf) aan dat de overheid precies niet zo'n goed alternatief is. 1 organisatie het monopolie geven op 'goed' doen voor de zwakkeren, is wat riskant, hé.

Met dat voorbeeld wil ik juist zeggen dat die mensen juist snel zouden bedrogen worden indien er geen gestructureerde controlerende overheid zou zijn die charlatans tegenhoudt van zwakkeren te profiteren.
Want charlatans vind je overal, in alle gelederen vd bevolking.

En denk je nu echt dat, indien er de overheid niet zou zijn, de bevolking uit zichzelf aan solidariteit zullen doen?

Ja, een groot deel zal dit doen, maar een ander deel niet. En op wat zal dat dan trekken? Het is gewoon een utopie. Laat iedereen maar solidair zijn. En dat in het belang van een gehele natie. En het belang van een natie moeten we toch niet op de helling brengen omdat enkele ongelofelijke egotrippers zich in hun vrijheid beperkt zouden kunnen voelen?? Wat een grap. Dat zij zich eens realiseren dat zij ook maar één onder allen zijn.

En waar had ik het hier over geweld?
Oud 2 juli 2008, 00:12   #76
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Onzinnige discussie,aandeelhouders gaan daar waar ze het meeste kunnen verdienen,is het niet hier dan gaan ze op een ander,liefst waar de lonen het laagst zijn om dan max winsten te bedingen waar de prijzen het hoogst zijn.
De vergelijking met werlozen die teren op winst gaat niet op,vermits het de werkloze niet te doen is om winst,maar om overleven.
Dat is misschien nog de best mogelijke wijze om de situatie te bekijken.
Oud 2 juli 2008, 00:30   #77
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is misschien nog de best mogelijke wijze om de situatie te bekijken.
voor wie niet verder wil denken
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 00:32   #78
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dope Bekijk bericht
Wat is daar verder aan te denken? Hoe je misschien armoede wil verpakken indien je de herverdeling wegneemt? Ghetto's of werkkampen? In de VS vindt je alvast veel van beide types.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 2 juli 2008 om 00:32.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 00:39   #79
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dope Bekijk bericht
Jaja, denk maar verder Binnenkort gaan er nog een paar duizend banken overkop in Amerika, dat zullen ze hier ook wel voelen dan in hun aandelenpakketje. Begint maar allemaal al een karton waarop "ik heb honger, danku voor uw hulp" te schrijven, en zoek u een fijne straathoek uit, naast een discount bvb, om gaan te zitten bedelen
Oud 2 juli 2008, 00:40   #80
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is daar verder aan te denken? Hoe je misschien armoede wil verpakken indien je de herverdeling wegneemt?
wat is armoede?
wat is herverdeling?
cijfers graag.

Citaat:
Ghetto's of werkkampen? In de VS vindt je alvast veel van beide types.
ik begrijp je.
ik ben zelf een drama-queen.
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be