Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2008, 17:12   #61
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Neen, een wereldwijde economische crisis verergeren met een boedelscheiding in een Europese en Belgische hoofdstad met talrijke buitenlandse vestigingen, dat is slim zeker ?

Vergeet toch vooral de internationale prijs van de peren niet...
Oud 4 juli 2008, 17:13   #62
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Dat is de schuld van Olivier Mangain.
Maar mijn verontwaardiging richt zich dan ook naar al deze die extreem, radicaal en onverzoenbaar bezig zijn, niet naar de positieve medewerkers.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 17:14   #63
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
futuliteit? Het heeft er gewoon niks maar dan ook niks mee te maken.

Dat versta ik dan ook onder de categorisatie "nietszeggende futiliteit"
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 17:14   #64
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar mijn verontwaardiging richt zich dan ook naar al deze die extreem, radicaal en onverzoenbaar bezig zijn, niet naar de positieve medewerkers.
Vlamingen zijn zeer constructief : ze werken aan hun toekomst.
En die toekomst is beter zonder franskiljone lawaaimakers met anschlussdrift.

Laatst gewijzigd door Pick Nick : 4 juli 2008 om 17:16.
Pick Nick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 17:14   #65
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Vergeet toch vooral de internationale prijs van de peren niet...
Een mens leeft niet alleen van in eigen tuin gekweekte peren....... er is meer nodig dan dat om hem in leven te houden.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 17:17   #66
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Kent u het verhaal van de sneeuwbal die alsmaar groter wordt ?
Ja, maar die maakt nog steeds niet dat Fortis en BHV ook maar één ding met elkaar te maken hebben.

Citaat:
BHV, communautair opbod...... stijgende energie- en voedselprijzen...... hogere inflatie ....... lagere bedrijswinsten...... een te hoge prijs voor de overname van ABN-Amro waardoor de banken aan kredietwaardigheid verliezen...... en als apotheose een splitsing van België. Mens, wat verlangt u nog meer ?
Leuke geprobeerd, maar je blijft met onsamenhangende, nietszeggende analyses afkomen. BHV en de communautaire kwestie zijn betekenisloos in de wereldwijde economische strubbelingen binnen de bankwereld en binnen het hele Fortisplaatje.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 17:21   #67
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janPieter Bekijk bericht
Dat doe ik niet, maar neutraliteit staat is in deze conflictperiode al gelijk met partij kiezen.
Dit is het zoveelste bewijs dat we op het verkeerde pad zijn.

wie is dat eigenlijk "de Waal die nooit NL wil leren"?
is er in heel het land wel 1 flamingant die zo iemand persoonlijk kent.
Ik ken door mijn beroep veel walen en heb er al veel ontmoet maar zo een "gediaboliseerde karikatuur" heb ik nooit ontmoet.
typisch voor propaganda en voortdurende brainwash

Nog iets die onozele corridor is dat een eis of een tegeneis van al iets even onozels.

Wie weigert welke wetten, opgeblazen en uitgesmeerde propaganda zever.
Op een overtreding volgt een PV, waar zijn die dan?

Ik heb in mijn verlof in Frankrijk wel enkele fransen onmoet die zich echt zorgen maken over de veiligheid van franstaligen in Belgie in het algemeen.
Wat steekt u daar allemaal uit met ons?
Mogen wij daar nog komen?
Kunt u ons iets aanraden waar we op nog op weekend kunnen met onze kinderen en wij onze taal mogen spreken zonder gevaar?
De bal is aan het rollen.
De Waal die nooit Nederlands wilde leren? Wel aan de overkant van de taalgrens loopt het vol met zo'n gasten! Laten we nu geen komedie spelen! Het is niet omdat een aantal franstalige politiekers op hun veertigste wat gebroken Nederlands beginnen te brabbelen zoals Di Rupo en co dat er nooit niets aan de hand is geweest! Neen, het is niet de schuld van de gewone franstalige in de straat dat hij/zij soms geen twee zinnen Nederlands kent, maar wel van de arrogante franstalige politiekers die geen seconde hun best hebben gedaan om in hun onderwijs het Nederlands te laten aanleren! Dat was maar een nutteloos boerentaaltje voor arrogante blaaskaken genre Maingain en co!
Die "onnozele corridor" is niet zo onnozel als hij lijkt, volgens wat ik onlangs in de Standaard las! Sommige franstaligen houden rekening met een mogelijke splitsing en willen die verbinding om meer kans te maken dat Europa achteraf beslist dat Brussel toch maar bij Wallonië mag horen ipv Vlaamse stad op Vlaams grondgebied... Het fijne ervan kan ik niet meer van buiten, maar dat is de ondergrond van de zaak. Wel belangrijk dus...
Ook ik trek regelmatig op vakantie naar Frankrijk en ik moet er nog de eerste fransman tegenkomen die problemen heeft met Vlaanderen en de Vlamingen!
Natuurlijk, als ze vooral en zelfs niets anders dan de uitleg moeten krijgen van rabiate franstaligen die alles in hun voordeel uitleggen en zedig zwijgen over wat niet past in hun kraam, dan hebben we het wel gesnapt hoor! Laat ons eventjes veronderstellen dat ze hun eigen boontjes zouden moeten doppen zonder verdere inmenging of tussenkomst of whatever van de Vlamingen, dan zullen hun verhaaltjes wel rap stilvallen, ze zullen het nog enkel over hun eigen falen kunnen hebben!
Over het niet respecteren van de wetten, daar moet je over discussiëren met een paar onbenoembare Brusselse burgemeesters die denken dat de wetten alleen moeten uitgevoerd worden als het in hun kraam past...

De bal is aan het rollen... de franstaligen zullen binnenkort niet meer met hun verhaaltjes moeten afkomen in Europa en zo, men leert ze daar ook stilaan kennen zeker? En wat dan?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 17:25   #68
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
wie zijn die positieve medewerkers?
Oud 4 juli 2008, 17:27   #69
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarjuist was er zo'n positieve medewerker op kleuterradio1 : Mark Eyskens

In zijn tijd, zei hij, zou het nooit zo ver gekomen zijn omdat de Franstalige en Vlaamse politici elkaar regelmatig zagen én spraken.. én elkaar begrepen....
(in welke taal heeft hij er niet bijgezegd )...

Laatst gewijzigd door Chipie : 4 juli 2008 om 17:29.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 17:28   #70
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles wat België aan geloofwaardigheid heeft opgebouwd bent u nu aan het verliezen.
Dat maakt van mij een zeer tevreden man.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 17:40   #71
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel fortis zit nochtans vol positieve medewerkers. Ne belgiciest als Lippens, duld er trouwens geen andere.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 17:41   #72
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
wie zijn die positieve medewerkers?
De walen in hun hangmat ? De stakende vakbonden in vlaanderen ? De instromende laaggeschoolde allochtonen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 17:50   #73
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verleden jaar stond de BEL-20 in juni/juli 4750 punten, u hebt recht op een tweede kans. Hoeveel % maakt dat in één jaar ?
Tiens, eerst komt ge zelf af met 1999 nu is't weer 2007. Wat zitten rondzoeken om getallen te vinden die in uw kraam passen ?

De CAC 40 stond in jun/jul 2007 op 6168.

Dus BEL20 gedropt 36%
CAC40 gedropt (maar!) 30%

Oef, je hebt daar het ontegensprekelijk bewijs gevonden dat de verkiezingsuitslag in Vlaanderen de Belgische economie heeft gekelderd.

De rest van Europa doet het immers veel beter.

Oh ja, je bent de inflatie in België nog vergeten te vermelden. Hoogste in Europa. Ook al veroorzaakt door de repressie en taalgenocide in BHV.

Laatst gewijzigd door Zucht : 4 juli 2008 om 17:55.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 18:26   #74
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janPieter Bekijk bericht
Ik heb in mijn verlof in Frankrijk wel enkele fransen onmoet die zich echt zorgen maken over de veiligheid van franstaligen in Belgie in het algemeen.
Wat steekt u daar allemaal uit met ons?
Mogen wij daar nog komen?
Kunt u ons iets aanraden waar we op nog op weekend kunnen met onze kinderen en wij onze taal mogen spreken zonder gevaar?
De bal is aan het rollen.

Ik heb vorig weekend in het racistische, onverdraagzame 'Flandre profonde' enkele Fransen ontmoet en heb daar een leuk weekend mee beleefd. Eén van hen vertelde dat ze wanneer ze naar België komt, feitelijk zelfs liever Vlaanderen verkiest boven Wallonië. Het schijnt overigens dat sommige Fransen er nogal van houden grapjes te maken over de Walen. Hun verlatingsangst begint ook al tot over de grenzen bekend te geraken...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 20:14   #75
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw bankaandelen zijn aan het kelderen, veel meer dan in het buitenland. Fortis verliest vandaag alweer 4,5 % en staat onder de 10 €. Onder de prijs dus dat Kadhafi en anderen er onlangs voor betaalden. Als die nu weer hun aandelen van de hand doen.......
Het vertrouwen in u en uw bekwaamheid is wereldwijd geschonden. De goede brave huisvader wordt de pienuut van al uw communautaire en andere twisten. Pensioenfondsen delen serieus in de klappen, was u het nochtans niet die ons tot pensioensparen hebt aangespoord als appeltje voor de dorst. Wel, dat appeltje wordt serieus aangeboord door de communautaire parasiet.
Kon u nu werkelijk geen ander moment kiezen om uw ruzie uit te vechten ?
Ruzie midden een internationale economische crisis, waar is uw verstand ?
Als er geen akkoord komt op 15 juli gaat de BEL-20 naar 2500 punten.
10 jaar geleden in 1999 stond hij nog rond 3500, vandaag staat hij amper 3030.
Is dat goed bestuur ? Ik denk het niet.
Dringend samenwerking gevraagd aub.

Labyrinth
Maar één degelijke oplossing voor, Spitsen van België. Dan krijgen we een stabiel Vlaanderen waar niet gans de tijd gezever zal ontstaan. Zolang het België is zal het bij en na iedere verkiezing steeds opnieuw gerommel zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 4 juli 2008 om 20:26.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 20:25   #76
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Voor sommige is het blijkbaar belangrijker om verder te zeuren en en wat domainname extensies aan te vragen ipv aan echte politiek te doen. Sinds de verkiezingen zijn we op economisch vlak al achteruit gegaan.
Maar goed de meerderheid van de bevolking was voorstander van dit soort politiek.
Ik denk dat de meerderheid van de bevolking voor klare wijn was en niet voor dat halfbakken troebel gedoe dat er door hun verkozenen geschonken wordt. Er is zo goed als niets meer terug te vinden van die beloofde klare wijn. Ik denk dat het volk dus helemaal niet gekozen heeft voor dat soort politiek.
Oud 4 juli 2008, 20:30   #77
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat maakt van mij een zeer tevreden man.
en van mij ook
Oud 4 juli 2008, 20:40   #78
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Springding Laby

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Seg...groen sprinding...

Het zal dus beteren als we gewoon verder gaan met 12 MILJARD in een bodemloze put te storten zonder vragen te stellen ?

Dat is nogal eens een toonbeeld van goed bestuur. Vooral voor de Walen.
Geen aandelen kopen Laby ! Sparen op een termijnrekening brengt méér op EN is zeker...
Bij een splitsing van dit apeland verliezen de walen natuurlijk jaarlijks hun 12.000.000.000 € die ze ieder jaar KRIJGEN van ons (en waarvoor stank voor dank ons loon is). Echter zal de EU waarschijnlijk die 12 miljard bijpassen: ze moeten dus niet zo angstig zijn.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 20:52   #79
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Geen aandelen kopen Laby ! Sparen op een termijnrekening brengt méér op EN is zeker...
Bij een splitsing van dit apeland verliezen de walen natuurlijk jaarlijks hun 12.000.000.000 € die ze ieder jaar KRIJGEN van ons (en waarvoor stank voor dank ons loon is). Echter zal de EU waarschijnlijk die 12 miljard bijpassen: ze moeten dus niet zo angstig zijn.

Zou ik niet zo zeker van zijn, als men van Europa geld wil moet men kunnen verantwoorden waarom het nodig is, waarvoor het gebruikt zal worden,... , men zal moeilijker geld in eigen zak kunnen stoppen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 21:10   #80
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Angstig zijn

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Zou ik niet zo zeker van zijn, als men van Europa geld wil moet men kunnen verantwoorden waarom het nodig is, waarvoor het gebruikt zal worden,... , men zal moeilijker geld in eigen zak kunnen stoppen.
beste Gwyndion, dat "angstig zijn" was eigenlijk een beetje sarcasme.
Ik probeer hier serieuze praat te vertellen maar ook te relativeren. Dit gezegd zijnde...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be