Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2008, 11:16   #61
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Euh, spreek voor uwzelf! Ik voel me prima in Brussel net als de meeste Franstalige Brusselaars. Moest ik Brussel verlaten, zou ik het land verlaten. In Wallonië is er geen toekomst en met de situatie van het land zie ik me niet echt naar Vlaanderen verhuizen. OK, voor de vakantie, voor een eendagsbezoek is Vlaanderen of Wallonië uitstekend maar om daar te gaan leven, nee dank u.
Wie zegt er dat u Brussel zou moeten verlaten? Het is niet meer dan normaal, dat Brussel bij een eventuele aansluiting bij het onafhankelijke Vlaanderen de tweetalige status zou blijven behouden.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 11:17   #62
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Brussel is allicht de meest verloederde stad in heel Europa. Nergens anders is er zoveel verkrotting en zijn er zoveel vreemdelingen. De hele omgeving van de Grote Markt is besmeurd met graffiti. Zelfs de Albertina en het ruiterbeeld van Albert I zitten onder de vuiligheid van die allochtonen. En dat is het historische stadscentrum, nog niet eens de buitenwijken. Het is een hoofdstad die in een enorme afvalberg veranderd is. En overal maar dan ook overal vind je bedelaars.

Het FDF moet natuurlijk de vlucht vooruit kiezen en "Brussel" verplaatsen naar de Vlaamse gemeenten door ze in te palmen. Daar is de verbrusseling nog niet zo erg en zo kunnen ze zich wanen dat ze in een mooi "Brussel" leven. Maar in feite vluchten ze weg van de problemen van de stad, en sommige franstaligen kiezen zelfs voor de vlucht naar Frankrijk om aan de miserie van het teloor gegane Brussel te ontsnappen.
1. De aanwezigheid van vreemdelingen is een probleem in Vlaanderen, niet in Franstalig België. Boven mij wonen Afrikanen : zeer charmante mensen en ik heb er helemaal geen problemen mee. Jaren geleden heb ik in Schaerbeek gewoond, in een wijk met veel Arabieren. Nooit problemen gehad.

2. Op lange termijn kies ik voor Frankrijk maar dat heeft niets te maken met Brussel maar wel met het feit dat we in een totaal kutland leven en op antwoord van de communautaire problemen. In Frankrijk spreekt iedereen Frans : communautaire problemen opgelost in andere woorden. Natuurlijk is het niet de enige reden maar dat komt toch aan bod.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 11:24   #63
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Succes, je gaat het nog nodig hebben.

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=15
Brussel is meer dan een gemeente............
Oud 5 juli 2008, 11:26   #64
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. De aanwezigheid van vreemdelingen is een probleem in Vlaanderen, niet in Franstalig België. Boven mij wonen Afrikanen : zeer charmante mensen en ik heb er helemaal geen problemen mee. Jaren geleden heb ik in Schaerbeek gewoond, in een wijk met veel Arabieren. Nooit problemen gehad.
Dat er geen enkele problemen zijn, tussen allochtonen en Franstalige autochtonen...dat geloof ik nu eens niet. In uw toekomstig vaderland zijn er dan weer wel een pak problemen. Of waren die rellen een paar jaar terug niet in de slaapsteden van Parijs?

Citaat:
2. Op lange termijn kies ik voor Frankrijk maar dat heeft niets te maken met Brussel maar wel met het feit dat we in een totaal kutland leven en op antwoord van de communautaire problemen. In Frankrijk spreekt iedereen Frans : communautaire problemen opgelost in andere woorden. Natuurlijk is het niet de enige reden maar dat komt toch aan bod.
Inderdaad...iedereen spreekt Frans en hoe komt dat? Door dat de Fransen gewoon elke andere taal op Frans grondgebied als het ware verbieden. Fijn volkje die Fransen.
Oud 5 juli 2008, 11:27   #65
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gezien je je toch zo goed voelt in Brussel zijn de Parijse banlieues zeker het overwegen meer dan waard.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 11:28   #66
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Wie zegt er dat u Brussel zou moeten verlaten? Het is niet meer dan normaal, dat Brussel bij een eventuele aansluiting bij het onafhankelijke Vlaanderen de tweetalige status zou blijven behouden.
Die aansluiting kan u al vergeten. En wat die "tweetalige status bewaren", bedankt maar 1 April is al lang gepasseerd.
Oud 5 juli 2008, 11:33   #67
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1)Dat er geen enkele problemen zijn, tussen allochtonen en Franstalige autochtonen...dat geloof ik nu eens niet. In uw toekomstig vaderland zijn er dan weer wel een pak problemen. Of waren die rellen een paar jaar terug niet in de slaapsteden van Parijs?

2)Inderdaad...iedereen spreekt Frans en hoe komt dat? Door dat de Fransen gewoon elke andere taal op Frans grondgebied als het ware verbieden. Fijn volkje die Fransen.
1) Het is niet in Franstalig België dat een extreem-rechtse partij rond de 20% staat. Franstaligen accepteren gemakkelijker anderstaligen dan Vlamingen. Wat Frankrijk betreft, Frankrijk is niet alleen Parijs en Parijs reduceren tot de rellen in de "banlieues" is belachelijk.

2) Fout. Ga bijvoorbeeld naar Bretagne, (bijna) alle verkeersborden zijn tweetalig Frans/Bretoens.
Oud 5 juli 2008, 11:33   #68
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klinkt natuurlijk zéér ongeloofwaardig. De laatste (franstalige) Belgen ontvluchten de multikul-smeerboel Brussel juist om zich de rand te vestigen met alle problemen van dien. En dat de aanwezigheid van vreemdelingen geen problemen geeft in franstalig België geen problemen geeft is een nogal perfide stelling. Brussel ligt bedekt onder een dikke laag graffiti en wordt in feite verlamd door de vele vreemdelingen die er enclaves vormen die niet meer voor anderen toegankelijk zijn. Een ander probleem is dat ze natuurlijk de Belgische cultuur wegvreten zoals fruitvliegen. Dat is een juist de basis van hete probleem: de authentieke cultuur wordt weggeveegd door de verbrusseling die in essentie vervreemding en verloedering betekent. En dat eeuwige doekje voor het bloeden, dat zwarten zo "charmant" zouden zijn, is natuurlijk ook zo'n farçe. Ik heb nog nooit iemand gezien die hangjongeren "charmant" vond. De échte Brusselse cultuur is al lang weg, met de bouw van al die lelijke kantoorgebouwen zijn de oude wijken totaal vernield geworden. Het Brussels dialect is nu alleen nog met een vergrootglas te zoeken. Al dat geslijm over zwarten is een doekje voor het bloeden, het heeft niets te maken met de Belgische cultuur. Wat is er nog Belgisch aan Brussel?

Citaat:
Die communautaire problemen zijn nochtans een uitvinding van het Brusselse FDF. Land van een andere gemeenschap willen inpikken is nu eenmaal ongezien in Europa sinds 1945. Bovendien is het communautaire nog het minst van onze zorgen. Dat het FDF zich eens met de verloedering van haar eigen stand zou bezig houden in plaats van steeds meer de vlucht naar de rand te zoeken.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 11:36   #69
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gezien je je toch zo goed voelt in Brussel zijn de Parijse banlieues zeker het overwegen meer dan waard.
Er zijn dus enkel banlieues in Parijs? Trouwens, Neuilly-sur-Seine, dat is ook de "banlieue" en daar zijn er geen problemen. Wie zeg je trouwens dat ik naar Parijs vertrek? Frankrijk is meer dan Parijs.
Oud 5 juli 2008, 11:36   #70
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:

Oud 5 juli 2008, 11:44   #71
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Dat klinkt natuurlijk zéér ongeloofwaardig. De laatste (franstalige) Belgen ontvluchten de multikul-smeerboel Brussel juist om zich de rand te vestigen met alle problemen van dien. En dat de aanwezigheid van vreemdelingen geen problemen geeft in franstalig België geen problemen geeft is een nogal perfide stelling. Brussel ligt bedekt onder een dikke laag graffiti en wordt in feite verlamd door de vele vreemdelingen die er enclaves vormen die niet meer voor anderen toegankelijk zijn. Een ander probleem is dat ze natuurlijk de Belgische cultuur wegvreten zoals fruitvliegen. Dat is een juist de basis van hete probleem: de authentieke cultuur wordt weggeveegd door de verbrusseling die in essentie vervreemding en verloedering betekent. En dat eeuwige doekje voor het bloeden, dat zwarten zo "charmant" zouden zijn, is natuurlijk ook zo'n farçe. Ik heb nog nooit iemand gezien die hangjongeren "charmant" vond. De échte Brusselse cultuur is al lang weg, met de bouw van al die lelijke kantoorgebouwen zijn de oude wijken totaal vernield geworden. Het Brussels dialect is nu alleen nog met een vergrootglas te zoeken. Al dat geslijm over zwarten is een doekje voor het bloeden, het heeft niets te maken met de Belgische cultuur. Wat is er nog Belgisch aan Brussel?

Die communautaire problemen zijn nochtans een uitvinding van het Brusselse FDF. Land van een andere gemeenschap willen inpikken is nu eenmaal ongezien in Europa sinds 1945. Bovendien is het communautaire nog het minst van onze zorgen. Dat het FDF zich eens met de verloedering van haar eigen stand zou bezig houden in plaats van steeds meer de vlucht naar de rand te zoeken.
Logisch, in Vlaanderen accepteren ze niet gemakkelijk de aanwezigheid van vreemdelingen. Het success van het Vlaams Belang in Vlaanderen is geen toeval.
Oud 5 juli 2008, 11:52   #72
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn dus enkel banlieues in Parijs? Trouwens, Neuilly-sur-Seine, dat is ook de "banlieue" en daar zijn er geen problemen. Wie zeg je trouwens dat ik naar Parijs vertrek? Frankrijk is meer dan Parijs.
De Republikeinen willen van heel Frankrijk één groot Parijs maken. Weg douce France, beste Everytime...
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 11:52   #73
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Logisch, in Vlaanderen accepteren ze niet gemakkelijk de aanwezigheid van vreemdelingen. Het success van het Vlaams Belang in Vlaanderen is geen toeval.
Zéér zwak antwoord dat niet ingaat op de problemen van Brussel en van België. Voor vreemdelingen verwijs ik trouwens naar de Parijse banlieues. Misschien kan U zichzelf wat sensitiveren door te gaan wonen tussen de "charmante" vreemdelingen.

Oud 5 juli 2008, 11:56   #74
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Dan zal die vent ongetwijfeld ook het Vlaamse transfergeld weigeren. Of vergis ik me nu.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 11:59   #75
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die aansluiting kan u al vergeten. En wat die "tweetalige status bewaren", bedankt maar 1 April is al lang gepasseerd.
Ik meen dit, net zoals de meeste Vlaams-Nationalisten, maar natuurlijk zou dit status niet voor altijd zijn. Mensen die nu Frans spreken zullen dat gewoon verder kunnen doen, hun kleinkinderen misschien niet, want op lange termijn zal het Frans teruggedrongen worden met een zachte hand. Trouwens de meeste Brusselaars hebben een Vlaamse achternaam, wat het integreren in de Vlaamse natie nog makkelijker zal maken. Na een tijdje zal niemand zich nog herinneren dat de families Thielemans of Janssens gedurende enkele generaties het koeterlatijn genegen waren.

Laatst gewijzigd door jOOSt : 5 juli 2008 om 12:05.
Oud 5 juli 2008, 12:02   #76
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
vindt gij het normaal dat ge 2.5euro betaalt voor een platwaterke?En dat ge dat niets moogt meepakken op de festivalweide? Enfin, ik vind dat dus niet normaal.
Zelfs bier aan 2,5€ per bekertje is en blijft pure diefstal. Vergeet ook niet dat het dan nog "kermispinten" zijn.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 12:02   #77
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Het is niet in Franstalig België dat een extreem-rechtse partij rond de 20% staat. Franstaligen accepteren gemakkelijker anderstaligen dan Vlamingen. Wat Frankrijk betreft, Frankrijk is niet alleen Parijs en Parijs reduceren tot de rellen in de "banlieues" is belachelijk.
Le Pen was een paar jaar terug bijna president van Frankrijk.

Citaat:
2) Fout. Ga bijvoorbeeld naar Bretagne, (bijna) alle verkeersborden zijn tweetalig Frans/Bretoens.
Ga maar eens naar Frans-Vlaanderen....

Laatst gewijzigd door jOOSt : 5 juli 2008 om 12:03.
Oud 5 juli 2008, 12:04   #78
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De lezers zijn nog erger dan Le Soir zelf. Triestig!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 12:05   #79
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Le Pen was een paar jaar terug bijna president van Frankrijk.
En niet zonder reden.

Oud 5 juli 2008, 12:05   #80
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat Brussel bij een eventuele aansluiting bij het onafhankelijke Vlaanderen de tweetalige status zou blijven behouden.
Wie gelooft die Vlamingen nog, denken veel Franstaligen.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be