![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Gouverneur
|
![]() Zodra mijn opvattingen wil en wet zijn, dan zal het wel verboden zijn. Tot die tijd blijven het slechts meningen van mij.
![]() |
#63 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waar staat in de bijbel dat van iedereen die Jezus niet gehoorzaamt alle gedachten verduisterd zijn? En hoe is het mogelijk dat ik een baan heb kunnen krijgen waar ik mijn hoofd moet gebruiken als mijn gedachten verduisterd zijn? Is degene die mij aangenomen heeft en mijn functioneren beoordeeld ook 'onder de duivel'? Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Handtekening tijdelijk buiten bedrijf. Onze excuses voor het ongemak. Laatst gewijzigd door okke : 9 juli 2008 om 10:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() We zouden misschien toch maar beter stoppen met God's trawanten af te zeiken hier, het regent nu al elke dag sinds mijn vakantie begonnen is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
'Er is geen mens rechtvaardig, zelfs niet één, er is geen mens verstandig. Er is geen mens die God zoekt, allen hebben ze zich afgewend, héél de mensheid is verdorven, er is geen mens die nog het goede doet, er is er zelfs niet één.' Laatst gewijzigd door luc154 : 9 juli 2008 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie kan zeggen dat mijn naaste niet ieder mens is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
'Er is geen mens die nog het goede doet.' Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ik reageerde omdat ik een ondertoontje van katholieke moraal meende te onderkennen. Neen? Houden zo dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Deze psychische 'reset' behoort m.i. tot het normale menselijke potentieel. Er is absoluut geen god voor nodig, laat staan een godsdienst. Je opsluiten in een sekte en je geestelijke gaven afknijpen tot het niveau van één sprookjesboek zijn hiervan absoluut geen uiting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Kijk eens naar het dagelijkse nieuws: kindermoord, zelmoordterroristen, oorlogen hier en daar, rassenhaat, verdrukking van de armen, hebzucht, onverschilligheid, dictators, kindersoldaten, sexuele immoraliteit, moet ik doorgaan? De wereld is een verdorven wereld, net zoals Jezus het ook zegt, omdat de mensen die er op wonen verdorven zijn. Wordt toch eens wakker! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zelfkastijding ? Dat zou mij niet eens verbazen, dat hij het dan maar meteen goed doet, met een cilice bv.
![]() |
![]() |
#77 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En ja; er gebeuren verschrikkelijke dingen. Er gebeurden altijd verschrikkelijke dingen. Als de natuur geen oprisping krijgt met een aardbevinkje of een mislukte oogst, dan hakken mensen elkaars kop er wel af. Zo doen mensen ook. Maar daarmee is niet de hele 'schepping' verdorven. Als kind kan het zo lijken als je het paradijs van de kindertijd verruild voor de realiteit van het leven. Als volwassene worstel je met de tegenslagen en ontberingen, en geniet je van de firguurlijke zegeningen en rijkdom.
![]() |
![]() |
#78 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar noch de wereld, noch de mens wordt erdoor verdorven. Zoveel macht heeft een mens nou ook weer niet. Als iets verdorven zou zijn, dan hebben we daar een almachtiger wezen voor nodig. En daar geloof ik niet in.
![]() |
![]() |
#79 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als mijn grootouders iets hebben uitgestoken, heb ik daar geen zakes meer mee. Ik was er toen nog niet. |
|
![]() |
![]() |