Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2008, 17:46   #61
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wel idd, da's nog een goed gedacht. Missch moest hij gewoon vrijblijvend vrijwilligerswerk proberen. Het is gelijk wat. Maar als hij ziet wat hij kan betekenen voor medemensen kan dit een aansporing zijn. en zo zou hij eindelijk eens zn eigen mogelijkheden kunnen ontdekken.

Maar nogmaals, indien hij last heeft van een sociale fobie, zal hij eerst dat moeten weten te overwinnen. Of gewoon samen.
Ik denk dat dit zeer gezond zou zijn voor hem. Sommige mensen gaan ook om die reden naar het seminarie, maar dat hangt dan natuurlijk af of je een roeping hebt.
Oud 6 juli 2008, 17:47   #62
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Je gaat over van punt a naar punt c, punt b is wel zijn psychologische toestand tijdens de verkoop van zijn arbeid.

Je bedoeld : de wil om te werken of de wil om te lummelen en op de kap van z'n moeder te leven ???
Mss voelt hij zich wel beter als hij iets nuttig verricht (buiten een high-score zetten op één of ander spelletje ...)
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 17:50   #63
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Je bedoeld : de wil om te werken of de wil om te lummelen en op de kap van z'n moeder te leven ???
Mss voelt hij zich wel beter als hij iets nuttig verricht (buiten een high-score zetten op één of ander spelletje ...)
Nee, dat zijn weer punt a & c.
De vraag is of hij met om het even welke job iets nuttig zal verrichten, zelfvolmaking via een job is niet zo evident. Indien het wel zo was, zou er niet iets bestaan als onderzoek van de arbeidspsyschologie mbt pathologieën. De meest duidelijke vorm is bv. een werknemer in een bank die plotseling beslist een rij klanten neer te maaien met zijn half-automatisch geweer. Het gebeurt regelmatig in de VS.
Oud 6 juli 2008, 18:06   #64
mams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Dus hij zou een serieuse drempelvrees kunnen hebben om nieuwe mensen te ontmoeten, vreemde situatie's leren kennen.

Hij moet in staat zijn om iemand zn innerlijke gevoelsleven toe te vertrouwen. En dit lijkt me in zijn geval idd helemaal niet evident.

Missch meermaals hem te overtuigen: -dat hij de wereld helemaal niet kent, héél eenzijdig kent, -dat hij uitdagingen (en in zijn geval is dit dan heel ruim, zowat alles in het leven) zou moeten aangaan, -dat hij zich achteraf zou kunnen realiseren dat dit alles veel minder inhoudt (qua te overwinnen drempels) dan hij had gedacht, -dat hij zich ferm zou kunnen beklagen waarom hij dit niet eerder had gedaan, -maar dat hij heel blij is dat hij eindelijk is begonnen met het leven te leven dan gewoon in leven te blijven, enz.

Missch een site opzoeken die over angst en depressie's gaat en de link bij hem achterlaten?
Missch dat hijzelf eens zal proberen. Want uitzichzelf naar een psych-vreemde, face to face te gaan lijkt me voor hem niet evident.

Jij kunt hem enkel aanporren, hem overtuigen dat hij het lot van zn leven in zn eigen handen heeft.

Alvast véél succes gewenst!
Bedankt voor je bemoedigende woorden.Doe ik.
mams is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 18:10   #65
mams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De vraag is of hij met om het even welke job iets nuttig zal verrichten, zelfvolmaking via een job is niet zo evident. Indien het wel zo was, zou er niet iets bestaan als onderzoek van de arbeidspsyschologie mbt pathologieën. De meest duidelijke vorm is bv. een werknemer in een bank die plotseling beslist een rij klanten neer te maaien met zijn half-automatisch geweer. Het gebeurt regelmatig in de VS.
Neen,als hij wel eens iets doet en het goed doet thuis,dan heeft hem danken of zeggen dat hij iets knap doet ook geen effect,alles wordt gedaan met zuchten en kreunen.In de spelletjes enkel gaat het dan weer wel,daar alleen is hij fier op resulaten,in het echte leven niet.

Het lijkt me dat hij zelf beslist echt van niets te willen doen of bereiken,niet graag leven lijkt het meer op.

Zelf zal hij ook niet op internet naar een site zoeken voor hulp,als ik hem een link doorzend om eens te gaan kijken,dan bekijkt hij deze helemaal niet.Totaal geen medewerking op dat vlak.
Oud 6 juli 2008, 18:11   #66
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Logisch-positivisme ftw.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 6 juli 2008 om 18:11.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 18:19   #67
LastMohican
Banneling

Standaard

Buitensmijten. Lamzak.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 18:28   #68
mams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat dit zeer gezond zou zijn voor hem. Sommige mensen gaan ook om die reden naar het seminarie, maar dat hangt dan natuurlijk af of je een roeping hebt.
Heb hem al dikwijls linken doorgezonden,maar zonder resultaten.Ook voor vrijwilligerswerk moet hij iets dan doen.En het is juist het doen dat een probleem is.Ik zou zelfs al blij zijn dat hij zoiets deed.Zo zou hij kunnen zien hoe alles werkt.Maar niet vergeten,hij is Twee maand geleden alleen vertrokken naar Spanje op eigen initatief (heb hem laten doen)om 6 maand te gaan werken in een keuken in een steakhousse in Spanje,na 3 weken stond hij hier terug.Hij vond dat hij teveel uren moest doen voor te weinig geld.Nu zit hij thuis met 0 euro inkomsten,hij spreekt zichzelf toch wel tegen op deze manier?Hij had zogezegd volgens hem zelf(eigen woorden)ingezien dat hij in Belgie met gewoon te gaan werken meer kon bereiken en verdienen dan in spanje.En een week later is hij terug de oude en verdient hij niets en doet hij niets!Wat betekent dat dan,de ene moment beslist hij iets,houd het helemaal niet vol,en zegt wijze taal,(verdient niet genoeg en in Belgie kan het beter) en zit dan terug zonder inkomsten thuis niets te doen?Zo spreekt hij zichzelf toch wel dik tegen.Als ik hem dan daar op wijs en vraag wat hij van plan is,dan zegt hij net alsof ik het omogelijke vraag,ja hoor,ik weet het wel ,ik moet werk gaan zoeken.En daar stopt het dan opnieuw.Het lijkt wel of hij niet echt iets wil doen om iets te betekenen.

Ik heb eens gebelt met Teleonthaal om te horen of ze mij ergens konden raad geven bij wie ik terecht kon,maar wettelijk gezien is er niets dat ik zelf kan of mag doen als moeder.Hij woont hier officieel en is meerderjarig,kan hem tot niets verplichten.(kwestie naar een dokter gaan ook niet)

Dus ik blijf tegen hem praten en hopen dat het één van de keren resultaten zal opleveren.Meer kan ik blijkbaar niet doen,ik kan niet in zijn plaats gaan he?Aanporren en proberen te overtuigen,ja dat doe ik ondertussen nu al een paar jaartjes,ik hou vol.
Oud 6 juli 2008, 18:30   #69
mams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Buitensmijten. Lamzak.
Hoe doe je dat dan?Want dat antwoord krijg ik erg veel van mensen die niet in dezelfde situatie zitten.Het lijkt simpel van iemand buiten te zetten,maar dat is niet altijd zo simpel als het klinkt hoor.
Oud 6 juli 2008, 18:31   #70
Pierette
Banneling

Standaard

Het stukje dokter die dat zei van die schup is een stuk krapuul,niets meer en ik begrijp niet goed dat je dit over uw eigen bloed laat zeggen.

Mogelijks is er meer aan de hand, leeft precies wat graag in zijn eigen wereld
dicht bij zijn dierbaren en de kans is niet onbestaande dat hij misschien wel
aan een soort van autisme lijdt... maar let op met psychiaters,sommigen weigeren de diagnose te stellen en zien hen als producten en maken de mens kapot. Misschien eens proberen, wanneer een diagnose is gesteld, een aanvraag voor uw zoon in te dienen bij de FOD.
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 18:34   #71
mams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Er is niets nuttigs wat hij wil doen tot op heden.Heeft geen interesse in nuttige dingen om te doen,ik heb al heel wat afgezocht.Als hij eens een beetje zou laten merken wat hij graag zou willen,dan waren we al heel wat verder nu.
Oud 6 juli 2008, 18:43   #72
mams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
Het stukje dokter die dat zei van die schup is een stuk krapuul,niets meer en ik begrijp niet goed dat je dit over uw eigen bloed laat zeggen.

Mogelijks is er meer aan de hand, leeft precies wat graag in zijn eigen wereld
dicht bij zijn dierbaren en de kans is niet onbestaande dat hij misschien wel
aan een soort van autisme lijdt... maar let op met psychiaters,sommigen weigeren de diagnose te stellen en zien hen als producten en maken de mens kapot. Misschien eens proberen, wanneer een diagnose is gesteld, een aanvraag voor uw zoon in te dienen bij de FOD.
Het is zo dat ik dit vermeld heb,om jullie te laten zien wat ze tegen mij zeggen.Ik laat het niet toe en het is ook niet zo.Want iets dat zolang duurt kan ook niet anders dan een oorzaak hebben die dieper ligt.Het probleem waar ik dus mee zit is dat ik hem niet kan verplichten om zich te laten onderzoeken als hij dit zelf niet nodig vindt.En dan zou een dokter beter wat helpen dan zulke dingen zeggen ,vind ik zelf ook.Mensen hun meningen zijn soms verdeeld.Dat begrijp ik,als moeder wil ik het beste voor mijn zoon en zekerheid en hulp vinden die juist is.Veel vaders zeggen buitengooien en geef hem een ...onder zijn...moeders staan daar anders tegenover.De dokter die dit zei,die vraag ik hierover dus niets meer.Want dat is geen hulp geven aan iemand.Moest het nu zijn dat het maar over een paar maanden ging.Autisme heb ik ook al aan gedacht er zijn verschillende vormen,maar de sympthomen als ik die lees,zijn toch nog anders.En om dat te weten te komen moeten we weer hetzelfde probleem aanpakken,wie kan hem tot bij iemand krijgen dat hij het laat nakijken?Ik kan hem niet verplichten.Dat lukt al jaren niet!Eens een diagnose er is dan kan ik hem ook helpen en kan ik ook hulp zoeken en vinden hoe ik ertegenover moet staan en reageren.Dan is het pad er om verder te geraken voor hem ook open.Dan pas kan er hulp gegeven worden.Door mij en door proffesionelen.Maar hoe krijg ik hem zo ver dat hij dit laat nakijken,dat probeer ik al zolang .....
Oud 6 juli 2008, 18:43   #73
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Misschien wil hij niet weg van bij moeder, misschien heeft hij zelfs een... Neen, ik durf het niet zeggen.

En koop eens een nieuw keyboard, bij het uwe is de spatietoets kapot.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 6 juli 2008 om 18:44.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 18:44   #74
mams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mams Bekijk bericht
Het is zo dat ik dit vermeld heb,om jullie te laten zien wat ze tegen mij zeggen.Ik laat het niet toe en het is ook niet zo.Want iets dat zolang duurt kan ook niet anders dan een oorzaak hebben die dieper ligt.Het probleem waar ik dus mee zit is dat ik hem niet kan verplichten om zich te laten onderzoeken als hij dit zelf niet nodig vindt.En dan zou een dokter beter wat helpen dan zulke dingen zeggen ,vind ik zelf ook.Mensen hun meningen zijn soms verdeeld.Dat begrijp ik,als moeder wil ik het beste voor mijn zoon en zekerheid en hulp vinden die juist is.Veel vaders zeggen buitengooien en geef hem een ...onder zijn...moeders staan daar anders tegenover.De dokter die dit zei,die vraag ik hierover dus niets meer.Want dat is geen hulp geven aan iemand.Moest het nu zijn dat het maar over een paar maanden ging.Autisme heb ik ook al aan gedacht er zijn verschillende vormen,maar de sympthomen als ik die lees,zijn toch nog anders.En om dat te weten te komen moeten we weer hetzelfde probleem aanpakken,wie kan hem tot bij iemand krijgen dat hij het laat nakijken?Ik kan hem niet verplichten.Dat lukt al jaren niet!Eens een diagnose er is dan kan ik hem ook helpen en kan ik ook hulp zoeken en vinden hoe ik ertegenover moet staan en reageren.Dan is het pad er om verder te geraken voor hem ook open.Dan pas kan er hulp gegeven worden.Door mij en door proffesionelen.Maar hoe krijg ik hem zo ver dat hij dit laat nakijken,dat probeer ik al zolang .....
Volgens mij,mams is hij echt wel ziek.Dat kan toch niet anders?
Oud 6 juli 2008, 18:46   #75
mams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Misschien wil hij niet weg van bij moeder, misschien heeft hij zelfs een... Neen, ik durf het niet zeggen.

En koop eens een nieuw keyboard, bij het uwe is de spatietoets kapot.
een boontje voor mams?Neen hoor,dat zou ik dan wel merken aan z'n gedrag.Ik kan hem zelfs niet aan de arm aanraken als ik iets wil zeggen,dan wordt hij al boos.Zoiets is het zeker en vast niet!Het idee alleen al,hoe kom je daarbij?
Oud 6 juli 2008, 18:47   #76
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een boontje voor mams?Neen hoor,dat zou ik dan wel merken aan z'n gedrag.Ik kan hem zelfs niet aan de arm aanraken als ik iets wil zeggen,dan wordt hij al boos.Zoiets is het zeker en vast niet!Het idee alleen al,hoe kom je daarbij?
Gewoon door uw post te lezen, u gebruikt nergens een spatie.

Verschaeve
Oud 6 juli 2008, 18:47   #77
mams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Bedankt dat je het grappig vindt.
Oud 6 juli 2008, 18:48   #78
mams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Gewoon door uw post te lezen, u gebruikt nergens een spatie.
Bij mij staan er wel degelijk spaties tussen.
Oud 6 juli 2008, 18:49   #79
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt dat je het grappig vindt.
U bent tegen uwzelf aan het praten, en dat is niet de eerste keer precies.

Al wat nu nog mankeert is een neiuwe account genaamd luie zoon.

Verschaeve
Oud 6 juli 2008, 18:50   #80
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mij staan er wel degelijk spaties tussen.
Dat is vreemd, ik zie ze niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mams

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be