Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2004, 11:47   #61
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Maar dat doen ze ook in sommige voorsteden van Parijs, daar is dat het geval met bodyguards van de fundamentalistische moslimorganisatie.

Ik vind juist dat dat het probleem is, enerzijds worden die enkele fundamentalisten en extremisten gedoogd, anderzijds gedragen autochtonen zich agressief en ondemocratisch als tegenreactie (let wel, niet altijd, sommige doen het ook uit blinde haat zonder zelfs enige reden). Moesten de democratische partijen nu eens met concrete oplossingen komen zou dat de populariteit van extreem-rechts al een goede klap geven. We moeten gewoon niet bang zijn om de waarheid te zeggen en wat hardere maatregelen te nemen.
Die tendens komt verrassend goed overeen met die in Europa tijdens het interbellum. Gematigde patrijen staken te veel hun kop in het zand wat leidde tot de grotere populariteit van extremistische partijen zoals communisten en fascisten. Ik ga het VB nu niet fascistisch noemen, dat geldt slechts voor enkele personen binnen die partij, maar ik vind hun reactie wel te fanatiek.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 11:51   #62
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Ja, dat is waar, heel spijtig is dat. Tja, laat Vlaams Blok eens in de regering en hetzelfde zal gebeuren zoals in Oostenrijk, dan wordt het meteen duidelijk dat zo'n partijen slechts lucht verkopen.
Zie ook eens naar steden zoals Orange in Frankrijk waar het FN aan de macht is. Daar leven de mensen al in angst om afgetroeft te worden door de lijfwachten van de burgemeester. Democratie noemt men dat...
Heb je daar bewijzen voor? Ik kan u anders een stad aanraden. Trappes, democratie (links) op zijn best.
Oud 26 maart 2004, 11:57   #63
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz
Citaat:
Ja, dat is waar, heel spijtig is dat. Tja, laat Vlaams Blok eens in de regering en hetzelfde zal gebeuren zoals in Oostenrijk, dan wordt het meteen duidelijk dat zo'n partijen slechts lucht verkopen.
dat zeg ik ook, laat ze het maar eens bewijzen. een grote smoel opzetten kan iedereen, veel blazen ook. maar effectief de problemen oplossen...kan het blok net zo min.
laat ze het maar proberen, dan kunnen we een half jaar lachen en daarna weer naar de stembus hotsen.
Wie dat geloofd zou al vlug eens een illusie rijker kunnen zijn. Mag ik u erop wijzen dat Johan Demol, Brussels volksvertegenwoordiger Vlaams Blok destijds in Schaarbeek het ene sucses aan het andere rijgde met zijn harde aanpak van criminelen. Dat is men blijkbaar al vergeten. 8)
Oud 26 maart 2004, 12:06   #64
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:
dat zeg ik ook, laat ze het maar eens bewijzen. een grote smoel opzetten kan iedereen, veel blazen ook. maar effectief de problemen oplossen...kan het blok net zo min.
Wie dat geloofd zou al vlug eens een illusie rijker kunnen zijn. Mag ik u erop wijzen dat Johan Demol, Brussels volksvertegenwoordiger Vlaams Blok destijds in Schaarbeek het ene sucses aan het andere rijgde met zijn harde aanpak van criminelen. Dat is men blijkbaar al vergeten. 8)

Demol was toen nog 'gewoon' politiecommissaris onder een niet-blok burgemeester, dus uw argument houdt geen steek.

hij werd terug gefloten omdat z'n methodes niet correct waren, niet omwille van partijpolitieke redenen. Er zijn nu eenmaal regels en procedures die wij als burgers hebben oplegd aan de politiediensten, wie die regels overtreedt, zit bij de pollitie op de verkeerde plaats.

Toegegeven, die regels zijn soms oubollig of inefficiënt, maar dan is het aan de wetgevers en de regering om die regels aan te passen, niet aan individuele ambtenaren. Wilde westen is al lang voorbij...
Oud 26 maart 2004, 12:19   #65
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

De Mol was ook politiecommissaris, niet politicus in naam van een partij.
Het VB kent nog geen regeringsdeelname, ze hebben het voordeel van de twijfel. Maar het is al enkele keren gebleken in Europa dat een partij met zo'n ideoligie weinig kan realiseren. Ook de evolutie binnen het VB en hun standpunten toont dat ze het spelletje van de andere partijen meespelen om populariteit te vergaren. Eerst zitten zagen over de Volksunie, dan over vreemdelingen en dan over criminaliteit. Nu gaat de evolutie zelfs een stuk verder om ook andere mensen aan te spreken. Dat deden ze in Oostenrijk ook, en dat was hun ondergang. Extreem-rechtse partijen kunnen nu eenmaal niet overleven in onze hedendaagse maatschappij, ze moeten te veel overeenkomsten sluiten intern. Dat kan wel werken als oppositiepartij maar in een regering struikel je over dat blok. Kijk maar naar het vroegere Agalav, het is hen ook fataal geworden.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 13:28   #66
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is gemakkelijk om die paar gevallen op te noemen waar de politie fouten begaat en er misschien inderdaad wat wordt voorgetrokken en de andere gevallen waar het op een correcte manier gebeurt te negeren.

Waar doet er niet toe, ik blijf graag anoniem op een forum dat ik nog niet goed ken, dus dat doe ik niet uit de doeken. Wat ik je wel kan zeggen, en wat je natuurlijk verwachtte, is dat het een gemeente is met weinig migranten.
Maar dit is ook maar om nog eens te illustreren dat de blanke jeugd even schudig is aan zo'n zaken. De gelijkenis zit hem in de sociale omstandigheden, dat is het probleem, niet hun ras of religie.
Bullshit. Zet alle criminele (zeker de recidivisten) Marokkanen (neem eerst van de reeds genaturaliseerde hun Belgische I.K. af) over de grens, en 80% van het 'vreemdelingenprobleem' is opgelost.
snofla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 13:32   #67
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry wolf, ik had je post ook nog niet gezien, kheb de mijne daarnet aangepast.

Ja je hebt dat inderdaad niet beweerd, ik zei het maar om aan te tonen dat die criminaliteit niet te maken heeft met ras maar met sociale omstandigheden. Ook dit is niet op jou bedoeld maar op de posten van enkele andere mensen. Ik weet niet of je criminaliteit associeert met ras, daarvoor ben ik hier nog niet lang genoeg.

Werkslaaf, wat is je bron? Het is natuurlijk wel een feit dat allochtonen over het algemeen meer in de criminaliteit zitten dan autochtonen, maar de meeste allochtonen behoren ook tot de onderklasse van de bevolking en raken zo vlug in slechte milieus.
Voor een stuk ligt het ook aan de mentaliteit dat sommigen hun zonen te veel vrijheid geven en hun niet de juiste waarden leren, maar dan moeten we daar iets aan doen en niet zo agressief reageren.
Hoe komt het dan dat de Marokkanen de grootste klootzakken zijn, terwijl er heel wat etnische minderheden zijn die het veel slechter hebben, waar toch niet zoveel crapuul in rondloopt?
Oud 26 maart 2004, 13:35   #68
snofla
Banneling

Standaard

[quote="instromaniac"]Neen dat kan je wel, maar dat betekent niet dat het klopt. Met statistieken alleen kom je

Ja, inderdaad. En als er dan een grondig en uitgebreid onderzoek wordt gedaan, zoals dat van Van San, wordt dit gelijk door de politiek-correcte zeikers de grond in geboord! Dus, ofwel is er geen onderzoek, ofwel is het een 'slecht' onderzoek! Altijd hebben jullie gelijk.
NITWITS
Oud 26 maart 2004, 13:37   #69
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Yeah right, daarom heb je in Brussel alleen al 1 groepsverkrachting per week, VOORNAMELIJK DOOR MIGRANTENJONGEREN.

En we zullen maar zwijgen over het aandeel in de overige vormen van criminaliteit.

Maar ja, da's onze fout, natuurlijk, wij maken ze zo.
Nog maar eens hetzelfde sprookje...
Oud 26 maart 2004, 13:39   #70
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Sorry wolf, ik had je post ook nog niet gezien, kheb de mijne daarnet aangepast.

Ja je hebt dat inderdaad niet beweerd, ik zei het maar om aan te tonen dat die criminaliteit niet te maken heeft met ras maar met sociale omstandigheden. Ook dit is niet op jou bedoeld maar op de posten van enkele andere mensen. Ik weet niet of je criminaliteit associeert met ras, daarvoor ben ik hier nog niet lang genoeg.

Werkslaaf, wat is je bron? Het is natuurlijk wel een feit dat allochtonen over het algemeen meer in de criminaliteit zitten dan autochtonen, maar de meeste allochtonen behoren ook tot de onderklasse van de bevolking en raken zo vlug in slechte milieus.
Voor een stuk ligt het ook aan de mentaliteit dat sommigen hun zonen te veel vrijheid geven en hun niet de juiste waarden leren, maar dan moeten we daar iets aan doen en niet zo agressief reageren.
De bron van werkslaaf zit grotendeels tussen z'n twee oren en voor de rest op de webstek van het Vlaams Blok. Werkslaaf is het trieste schoolvoorbeeld dat propaganda werkt...
Rafs woorden werken steeds meer stoelgangbevorderend voor mij.
Schijthuiswaarts dan maar weer. Dank u Raf.
Oud 26 maart 2004, 13:42   #71
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Het Vlaams Blok wil die problemen niet oplossen. Ze zoeken gewoon een excuus om rascistisch en gewelddadig te kunnen optreden.
Dat is toch de indruk die ik krijg als ik die mannen op dit forum bezig hoor.
Oud 26 maart 2004, 13:48   #72
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
laat ze het maar proberen, dan kunnen we een half jaar lachen en daarna weer naar de stembus hotsen.
Hoe komt het dan dat het huidige regime al heel wat voorstellen van het Vlaams Blok, heeft omgezet in de praktijk?
Het Vlaams Blok is niet te vergelijken met andere 'rechtse' partijen in het buitenland. Vergeet niet dat België een kunstmatig gedrocht is, en dat juist daarin de kracht van het Vlaams Blok zit, dat het als opperste doel heeft om deze Belgische kakocratie te vernietigen.
Jullie nemen jullie wensen al aan voor realiteit. Poor suckers
Oud 26 maart 2004, 13:51   #73
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar dat doen ze ook in sommige voorsteden van Parijs, daar is dat het geval met bodyguards van de fundamentalistische moslimorganisatie.

Ik vind juist dat dat het probleem is, enerzijds worden die enkele fundamentalisten en extremisten gedoogd, anderzijds gedragen autochtonen zich agressief en ondemocratisch als tegenreactie (let wel, niet altijd, sommige doen het ook uit blinde haat zonder zelfs enige reden). Moesten de democratische partijen nu eens met concrete oplossingen komen zou dat de populariteit van extreem-rechts al een goede klap geven. We moeten gewoon niet bang zijn om de waarheid te zeggen en wat hardere maatregelen te nemen.
Die tendens komt verrassend goed overeen met die in Europa tijdens het interbellum. Gematigde patrijen staken te veel hun kop in het zand wat leidde tot de grotere populariteit van extremistische partijen zoals communisten en fascisten. Ik ga het VB nu niet fascistisch noemen, dat geldt slechts voor enkele personen binnen die partij, maar ik vind hun reactie wel te fanatiek.
'Agressief' en 'ondemocratisch'? Weet u zeker dat u het hebt over autochtonen. Ik denk dat u spreekt over het Marokkaans crapuul.
Oud 26 maart 2004, 13:52   #74
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

*KNIP* van een gemelde belediging.

Gelieve enkel meningen af te breken, en daarbij het schelden op de poster achterwege te laten (zie forumreglement)

Dank bij voorbaat
Peter Johan
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 14:00   #75
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Agressief' en 'ondemocratisch'? Weet u zeker dat u het hebt over autochtonen. Ik denk dat u spreekt over het Marokkaans crapuul
touche
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 14:07   #76
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf

Demol was toen nog 'gewoon' politiecommissaris onder een niet-blok burgemeester, dus uw argument houdt geen steek.

hij werd terug gefloten omdat z'n methodes niet correct waren, niet omwille van partijpolitieke redenen. Er zijn nu eenmaal regels en procedures die wij als burgers hebben oplegd aan de politiediensten, wie die regels overtreedt, zit bij de pollitie op de verkeerde plaats.

Toegegeven, die regels zijn soms oubollig of inefficiënt, maar dan is het aan de wetgevers en de regering om die regels aan te passen, niet aan individuele ambtenaren. Wilde westen is al lang voorbij...
Of er nu een Blok-burgemeester was of niet, doet niet ter zake. De Mol paste, binnen het kader van de wet, de methodes toe die nu eenmaal noodzakelijk waren voor het type criminaliteit in Schaarbeek.
Hij is niet ontslagen omdat hij zijn boekje te buiten ging, maar omdat hij:

1. begon te raken aan het georganiseerde souteneurschap, m.a.w. hij stond op het punt om de grote pooiersbendes aan te pakken(een business waar jaarlijks miljarden mee verdiend werden... ) Bovendien waren hier banden met de rijkswachtleiding en het politieke milieu...
2. De Mol stond ook op het punt om de (vooral) Marokkaanse drugshandel te relateren aan het opkopen van steeds meer onroerend goed door sommige Marokkaanse families. Sommige ouders van grote drugshandelaars vonden het immers best dat zoonlief elke maand 300.000 tot 500.000 BEF. mee naar huis bracht!
Oud 26 maart 2004, 14:12   #77
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
De Mol was ook politiecommissaris, niet politicus in naam van een partij.
Het VB kent nog geen regeringsdeelname, ze hebben het voordeel van de twijfel. Maar het is al enkele keren gebleken in Europa dat een partij met zo'n ideoligie weinig kan realiseren. Ook de evolutie binnen het VB en hun standpunten toont dat ze het spelletje van de andere partijen meespelen om populariteit te vergaren. Eerst zitten zagen over de Volksunie, dan over vreemdelingen en dan over criminaliteit. Nu gaat de evolutie zelfs een stuk verder om ook andere mensen aan te spreken. Dat deden ze in Oostenrijk ook, en dat was hun ondergang. Extreem-rechtse partijen kunnen nu eenmaal niet overleven in onze hedendaagse maatschappij, ze moeten te veel overeenkomsten sluiten intern. Dat kan wel werken als oppositiepartij maar in een regering struikel je over dat blok. Kijk maar naar het vroegere Agalav, het is hen ook fataal geworden.
Jaja, dream on, boy.
En wat heeft Agalev hier mee te maken? Dat was gewoon een elitaire club van hypocrieten, die in sneltempo, vanaf dat ze aan de vleespotten zaten, de vuile spelletjes en het profitariaat van de establishmentspartijen, hebben overgenomen.

Fuck Agalev. Doublefuck GROEN!

Oud 26 maart 2004, 14:15   #78
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Onbenul...
Ja, 't is goed, Rafke, ik ben daarjuist al gaan kakken. Toch bedankt!

Oud 26 maart 2004, 14:25   #79
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snofla
Citaat:
Onbenul...
Ja, 't is goed, Rafke, ik ben daarjuist al gaan kakken. Toch bedankt!

Voor zover ik kan zien heb je op dit forum nog niets anders gedaan dan dat.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 14:30   #80
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zover ik kan zien heb je op dit forum nog niets anders gedaan dan dat.
misschien best de 'prut' uit je ogen te wrijven
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be