Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2008, 23:34   #61
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

en nu naar bed. nog twee daagjes werken en dan mag ik gedwongen maar met veel plezier in verlof
Oud 8 juli 2008, 23:56   #62
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
en nu naar bed. nog twee daagjes werken en dan mag ik gedwongen maar met veel plezier in verlof
Oei, ik had niet door dat hier nog activiteit was. Maar ik moet ook gaan slapen.

Geniet van je verlof!!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 00:07   #63
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

slaap wel!!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 08:43   #64
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn zeer veel mensen die er al een hele loopbaan hebben opzitten, maar dan plots werkloos vallen en niet meer aan een job geraken. Niet zelden leidt dat tot langdurige werkloosheid, zeker als er een ontslag medische redenen aan vooraf ging.
Of als plotseling het bedrijf waar ze werken "emigreert" naar Armoe-Land bvb, zogezegd omdat "ze niet meer competitief zijn" , maar in werkelijkheid om NOG meer winst te maken. Hoeveel bedrijven zijn er niet die miljoenen winst maken, maar dan toch verkiezen naar een Zeer-Laag-Salaris-Land te gaan ? En de op straat gezette arbeiders daarvan, mensen van in de veertig-vijftig, die van jongsafaan in dat bedrijf gewerkt hebben , dikwijls al meer dan 20 of 30 jaar, die vliegen dan den dop op, en geraken er dikwijls niet meer uit...Die worden dan bestempeld als "luiaards...lamzakken...profiteurs..."
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 08:49   #65
sfinx666
Banneling

Standaard werk-maniakken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Kan trouwens ook niet anders. Zelfs zonder parasieten zal het in de toekomst moeilijk worden. Daarvoor zullen er nu eenmaal te weinig jongeren, en teveel ouderen zijn.
Het enige dat ik de mensen die vandaag 60 -70 jaar zijn verwijt, maar dat is dan ook een verwijt van jewelste, is nu net dat ze te weinig kinderen gemaakt hebben. Daarvoor hebben ze vreemdelingen ingevoerd, met alle gevolgen vandien. Het spijtige van de zaak is, dat nu MIJN kinderen, en al degenen van hun generatie, zowel autochtonen als allochtonen, daardoor problemen gaan kennen.
Ze hadden beter wat meer geneukt en kindjes gekocht dan te werken dat de stukken eraf vlogen. Vooral als je ziet wat voor resultaten dat dat vandaag geeft.
Oud 9 juli 2008, 09:15   #66
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Ramon djv's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Maar hoe?

In Rotterdam doen ze dit door bv langdurig werklozen aan het werk te zetten. De bedoeling is ze weer langzaam te laten integreren in de arbeidsmarkt.
Als ze niet gaan werken, verliezen ze hun uitkering.
De resultaten van die projecten zijn positief:

http://www.buurtwerkrotterdam.nl/nieuws/id=252

Nederland heeft ondertussen ook al een ander gezondheidszorgstelsel dat werkt met individuele zorgverzekeringen.

Alleen België lijkt achterop te hinkelen en te wachten tot de nood het hoogst is?

We kunnen er ook voor zorgen dat mensen niet vroeger met pensioen gaan.
En dat ouderen die nog willen werken, omdat ze zich dan bv nuttig voelen in de samenleving en tegen vereenzaming, dit ook kunnen. De arbeidsmarkt moet dan zorgen voor jobs die aangepast zijn aan hun mogelijkheden.

Wat vindt u van bovenstaande aanpakken? En heeft u nog meer ideeën om te voorkomen dat de lasten die terechtkomen op de werkende medemens niet meer draagbaar worden door de vergrijzing?
Zolang het maar niet in de richting gaat van hoe men in het Duitsland ten tijde van WO II de arbeidsmarkt 'gezond' wilde maken. Mensen moesten toen binnen een bepaalde tijd een paar keer rond een voetbalveld lopen. Wie het kon bleek arbeidsgeschikt en werd niet vergast...zelfs niet op een kogel. Eerlijk gezegd vind ik sommige ideeën wel in die richting gaan.
Eergisteren nog iemand uit de gezondheidszorg in Terzake het idee horen opperen om bij ouderlingen vanaf een bepaalde leeftijd sommige operaties niet meer uit te voeren. Dit om kosten te besparen. (hij bedoelde medische operaties, niet financiële operaties richting machtshebbers)

Belgiê hinkt trouwens niet achterop wat sociale zekerheid betreft. Het is eerder een voorbeeld dat o.a. een doorn in het oog is van werkgevers die goedkope arbeidskrachten nodig hebben, maar door het het kleine verschil tussen minimumloon en sociale uitkering moeilijk werkvolk kunnen vinden. Het is vooral om die doelgroep te plezieren dat er zogenaamd aan integratie op de arbeidsmarkt van langdurig werklozen wordt gedaan. Zogenaamd, want die mensen integreren maar heel tijdelijk: als hun (integratie)contract ten einde is worden ze door de werkgever vervangen door een andere goedkope langdurig werkloze met een (integratie)contract.

Ik zie niet dadelijk een verband tussen ouderen aan het werk zetten en het bevorderen van hun gevoel 'nuttig te zijn'. Zo degradeer je een mens eigenlijk tot een nutsvoorwerp.
Zouden er trouwens onder de jongere werkenden veel zijn die zich nuttig voelen dankzij de job die ze uitoefenen?
Oud 9 juli 2008, 09:50   #67
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramon djv Bekijk bericht
Zolang het maar niet in de richting gaat van hoe men in het Duitsland ten tijde van WO II de arbeidsmarkt 'gezond' wilde maken. Mensen moesten toen binnen een bepaalde tijd een paar keer rond een voetbalveld lopen. Wie het kon bleek arbeidsgeschikt en werd niet vergast...zelfs niet op een kogel. Eerlijk gezegd vind ik sommige ideeën wel in die richting gaan.
Eergisteren nog iemand uit de gezondheidszorg in Terzake het idee horen opperen om bij ouderlingen vanaf een bepaalde leeftijd sommige operaties niet meer uit te voeren. Dit om kosten te besparen. (hij bedoelde medische operaties, niet financiële operaties richting machtshebbers)

Belgiê hinkt trouwens niet achterop wat sociale zekerheid betreft. Het is eerder een voorbeeld dat o.a. een doorn in het oog is van werkgevers die goedkope arbeidskrachten nodig hebben, maar door het het kleine verschil tussen minimumloon en sociale uitkering moeilijk werkvolk kunnen vinden. Het is vooral om die doelgroep te plezieren dat er zogenaamd aan integratie op de arbeidsmarkt van langdurig werklozen wordt gedaan. Zogenaamd, want die mensen integreren maar heel tijdelijk: als hun (integratie)contract ten einde is worden ze door de werkgever vervangen door een andere goedkope langdurig werkloze met een (integratie)contract.

Ik zie niet dadelijk een verband tussen ouderen aan het werk zetten en het bevorderen van hun gevoel 'nuttig te zijn'. Zo degradeer je een mens eigenlijk tot een nutsvoorwerp.
Zouden er trouwens onder de jongere werkenden veel zijn die zich nuttig voelen dankzij de job die ze uitoefenen?
Sommigen zouden hun hersens eens mogen laten spoelen....
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 10:15   #68
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Ramon djv's schermafbeelding

Standaard

Hersenspoeling...voor wie niet langer zelf wil denken.

De werkgever stort maandelijks 30 tot 40 % bovenop uw loon in de pot van de sociale zekerheid. http://www.belgium.be/nl/familie/int...ale_zekerheid/

Dat werkgevers die graag goedkope arbeidskrachten hebben (want daar heb ik het over) naar lageloonlanden vertrekken is het gevolg (als ze dat kunnen). Die dat niet kunnen of door een of andere reden voor hun activiteit aan België zijn gebonden , betalen hier gewoon lage lonen, waardoor ze moeite hebben om werkvolk te vinden. (Er is natuurlijk ook nog een groep werkgevers die gewoon hier een degelijk loon uibetalen, maar daar heb ik het niet over).

Mijn conclusie: het Belgische systeem van sociale zekerheid is voor werkgevers die goedkope arbeidskrachten willen een doorn in het oog.
Oud 9 juli 2008, 11:10   #69
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramon djv Bekijk bericht
Hersenspoeling...voor wie niet langer zelf wil denken.

De werkgever stort maandelijks 30 tot 40 % bovenop uw loon in de pot van de sociale zekerheid. http://www.belgium.be/nl/familie/int...ale_zekerheid/

Dat werkgevers die graag goedkope arbeidskrachten hebben (want daar heb ik het over) naar lageloonlanden vertrekken is het gevolg (als ze dat kunnen). Die dat niet kunnen of door een of andere reden voor hun activiteit aan België zijn gebonden , betalen hier gewoon lage lonen, waardoor ze moeite hebben om werkvolk te vinden. (Er is natuurlijk ook nog een groep werkgevers die gewoon hier een degelijk loon uibetalen, maar daar heb ik het niet over).

Mijn conclusie: het Belgische systeem van sociale zekerheid is voor werkgevers die goedkope arbeidskrachten willen een doorn in het oog.
België en lage loonkosten...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 11:51   #70
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Het enige dat ik de mensen die vandaag 60 -70 jaar zijn verwijt, maar dat is dan ook een verwijt van jewelste, is nu net dat ze te weinig kinderen gemaakt hebben. Daarvoor hebben ze vreemdelingen ingevoerd, met alle gevolgen vandien. Het spijtige van de zaak is, dat nu MIJN kinderen, en al degenen van hun generatie, zowel autochtonen als allochtonen, daardoor problemen gaan kennen.
Ze hadden beter wat meer geneukt en kindjes gekocht dan te werken dat de stukken eraf vlogen. Vooral als je ziet wat voor resultaten dat dat vandaag geeft.
Vreemdelingen zijn wel niet ingevoerd als compensatie voor het "gebrek aan neuklust" van de autochtonen, maar in de jaren 60, omdat er een tekort was aan werkkrachten. Dit is dan volledig omslagen, begin jaren 70 (teveel werkkrachten), en sindsdien hebben de vreemdelingen zichzelf ingevoerd.
Maar uiteindelijk is het feit of iemand kinderen wil of niet, een persoonlijke kwestie.
Maar de vergissing die de overheid heeft begaan, is zonder veel visie, het geld over de balg gooien. Was men toen overgegaan op een kapitalisatiestelsel voor de pensioenen (ieder zorgen voor zijn eigen pensioen), ipv de werkenden de pensioenen van de gepensioneerden te laten betalen, dan zouden er nu geen problemen zijn/komen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 13:44   #71
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Vreemdelingen zijn wel niet ingevoerd als compensatie voor het "gebrek aan neuklust" van de autochtonen, maar in de jaren 60, omdat er een tekort was aan werkkrachten. Dit is dan volledig omslagen, begin jaren 70 (teveel werkkrachten), en sindsdien hebben de vreemdelingen zichzelf ingevoerd.
Maar uiteindelijk is het feit of iemand kinderen wil of niet, een persoonlijke kwestie.
Maar de vergissing die de overheid heeft begaan, is zonder veel visie, het geld over de balg gooien. Was men toen overgegaan op een kapitalisatiestelsel voor de pensioenen (ieder zorgen voor zijn eigen pensioen), ipv de werkenden de pensioenen van de gepensioneerden te laten betalen, dan zouden er nu geen problemen zijn/komen.
Géén tekort aan werkkrachten, wél bazen die niet graag hun lonen wilden opslagen, en dit ondanks dat de zaken prima gingen, en een stukje taart meer voor de arbeider hun zeker niet naar het faillissement zou geleid hebben. Maar ja, kapitalisten, hé...Altijd méér willen. Dus hebben ze goedkoop werkvolk ingevoerd, arme boerenpummels uit afgelegen gebieden, zonder enig politiek bewustzijn, of anders gasten die hun plaatselijke regeringen liever kwijt dan rijk waren ...bvb Marokkaanse Berbers. Niet vergeten, in 1921 maakten de Berberse opstandelingen van Abdelkrim El Khattabbi 25.000 Spaanse soldaten van kant ! En in 1958 was het opnieuw koekenbak... Vanaf 1960 begonnen die dan naar hier te komen, Koning Hassan van Marokko was blij dat hij er vanaf was...Berbers zijn altijd al goede krijgers geweest. Vandaag zijn ze in opstand tegen België...
Oud 9 juli 2008, 15:05   #72
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Géén tekort aan werkkrachten, wél bazen die niet graag hun lonen wilden opslagen, en dit ondanks dat de zaken prima gingen, en een stukje taart meer voor de arbeider hun zeker niet naar het faillissement zou geleid hebben. Maar ja, kapitalisten, hé...Altijd méér willen. Dus hebben ze goedkoop werkvolk ingevoerd, arme boerenpummels uit afgelegen gebieden, zonder enig politiek bewustzijn, of anders gasten die hun plaatselijke regeringen liever kwijt dan rijk waren ...bvb Marokkaanse Berbers.
In zoverre ge de koolmijnen en de staalfabrieken toen nog kapitalistische bolwerken kon noemen. Het waren toen wel al meer beschutte werkplaatsen, waarvan we de staatssteun nog altijd aan het afbetalen zijn.
Citaat:
Niet vergeten, in 1921 maakten de Berberse opstandelingen van Abdelkrim El Khattabbi 25.000 Spaanse soldaten van kant ! En in 1958 was het opnieuw koekenbak... Vanaf 1960 begonnen die dan naar hier te komen, Koning Hassan van Marokko was blij dat hij er vanaf was...Berbers zijn altijd al goede krijgers geweest. Vandaag zijn ze in opstand tegen België...
In Anderlecht ? of tegen de Polen die hun werk komen afpakken ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 15:55   #73
Groentje-18

Standaard

Citaat:
WF wordt niet alleen gehanteerd voor langdurig werklozen.
Dat hangt af van gemeente tot gemeente.
De aanvraag van een bijstandsuitkering kan gepaard gaan met een verplichting om in een WF-project te stappen.
Iemand die pas zijn job kwijt is en meteen begint te zoeken, kan op die manier verplicht worden om in een WF-project te stappen als hij een uitkering wil.
Als hij 2 maand later een job vindt is dat niet per sé omwille van dat WF. Misschien had hij dan wel eerder een job gevonden, want als je dozen staat te vouwen, kun je geen brieven schrijven.

Sommige projecten voorzien 16u / week aan solliciteren. Toen ik werkloos was, spendeerde ik meer tijd aan solliciteren hoor, en ik kan dan nog goed overweg met pc en kan goed typen enzo.
Klopt. Maar we beschikken over te weinig gegevens om te weten of deze groep de grootste groep is of pakweg een 0.5%. Toch ben ik er sowieso tegen omdat je mensen die niet kunnen gaan werken om de één of andere reden, dwingt (gratis) te gaan werken.

Citaat:
In België heb je ook arbeidszorg, toch?
Maar hier dien je niet te 'arbeidszorgen' om een uitkering te krijgen, je wordt vanzelfsprekend wel met rust gelaten door de RVA als je in arbeidszorg zit (allez, in theorie. In de praktijk valt de RVA al eens geheel uit de lucht als ze iemand oproepen die in arbeidszorg zit).

Ik heb niks tegen arbeidszorg. Het kan een goeie start zijn voor sommigen, en voor anderen een waardevolle blijvende dagbesteding.
Daar ben ik het mee eens.
En iemand een kans geven is iets anders dan iemand dwingen.

Citaat:
Misschien moet men wat regeltjes weglaten dan.
En vervangen door één regel: de situatie vergt de juiste aanpak.

Citaat:
Het is nochtans de bedoeling om gematchte vacatures aan te bieden. Theorie >< praktijk.
Ik kreeg een hele tijd vacatures voor fysici, chemici.
Ze hanteren daar een brede definitie van wetenschappelijk onderzoek.
Iemand die ik ken die architect is, had hetzelfde voor: aanbiedingen voor projectleider, werftoezichter, bij het ministerie als burg. ir. architect, ...

Citaat:
overheid
Het hangt van je uitgangspunt af. Ik verwacht geen perfectie. Ik hoop het wel, maar die hoop is relatief: mensen zijn mensen, en een gezin leiden is soms al een hele moeilijkheid.
De beste stuurlui staan bovendien meestal aan wal.

Citaat:
misschien eerst eens bij de eigen rommel blijven voor je die van een ander gaat bekijken.
België is nog niet gesplitst hé.
Maar de tewerkstelling is dat wel, daar ben ik geen fan van dus.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 juli 2008 om 15:55.
Oud 9 juli 2008, 16:05   #74
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je zelf op collectief niveau wel met enige redelijkheid kunt stellen dat de walgelijke inefficiëntie van overheidsinstellingen voor iedereen slecht zijn (behalve die die net daarmee hun geld verdienen).

De VDAB is meer 'structuur' dan 'functie'. En die 'structuur' zit zodanig goed in elkaar dat de verschillende 'onderdelen' niks snappen van elkaars werk. Goe bezig. Was het een privébedrijf, het was al eeuwen failliet. En maar geld extra inpompen voor nog wat veranderingetjes in structuurtjes die niemand op den duur nog snapt...
Dat inefficiëntie niet goed is, op collectief of individueel niveau, daar ben ik het natuurlijk mee eens.
Maar ik bedoelde op concreet niveau: hoe ga je bepalen wat efficiënt is. Is het bv efficiënt om in ieder ziekenhuis twee scanners type x te hebben met het risico dat ze maar twee keer per jaar gebruikt worden? Terwijl ze ooit wel kostbare en mogelijk levensbelangrijke tijd kunnen besparen indien er een ramp gebeurt, of een individu binnenkomt dat wel snel zo'n scan nodig heeft? Dat is dan niet erg efficiënt voor iemand die die scan niet nodig heeft, maar wel als je in de andere plaats, of een betrokkene daarvan, bent.
Oud 9 juli 2008, 16:08   #75
Groentje-18

Standaard

Citaat:
en wie is er écht vrijwillig werkloos?

moest het activeringsbeleid werken, dan raken die vrijwillige werklozen geschorst.
bij twijfel worden ze doorgestuurd naar de meerbanenplanscreenings.
daar spoort men naar die vrijwillige werklozen.

de vrijwillige werklozen krijgen de kans zich te herpakken, anders schorsing.
Ik weet dat er ondertussen al een aantal mensen geschorst zijn, maar ik wist niet dat het zo verliep. Zoals ik hier al eens gezegd heb ken ik een aantal mensen die bv een invaliditeitsuitkering krijgen en zich meer dan fulltime bezighouden met zwart-werk.
Het is dus niet erg efficiënt. Maar deze groep mensen kunnen door de statistieken niet worden gezien als 'vrijwillig werkloos' bv.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 juli 2008 om 16:09.
Oud 9 juli 2008, 16:33   #76
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt. Maar we beschikken over te weinig gegevens om te weten of deze groep de grootste groep is of pakweg een 0.5%. Toch ben ik er sowieso tegen omdat je mensen die niet kunnen gaan werken om de één of andere reden, dwingt (gratis) te gaan werken.
het rapportje dat ik gelinkt heb was niet geheel oninteressant hoor. ?

En dat is geen dwang eh, je bent helemaal niet verplicht om (gratis) te gaan werken.

Citaat:
Het hangt van je uitgangspunt af. Ik verwacht geen perfectie. Ik hoop het wel, maar die hoop is relatief: mensen zijn mensen, en een gezin leiden is soms al een hele moeilijkheid.
De beste stuurlui staan bovendien meestal aan wal.
goeie stuurlui kiezen meestal geen krakkemikkige boot.
Oud 9 juli 2008, 16:37   #77
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat inefficiëntie niet goed is, op collectief of individueel niveau, daar ben ik het natuurlijk mee eens.
Maar ik bedoelde op concreet niveau: hoe ga je bepalen wat efficiënt is. Is het bv efficiënt om in ieder ziekenhuis twee scanners type x te hebben met het risico dat ze maar twee keer per jaar gebruikt worden? Terwijl ze ooit wel kostbare en mogelijk levensbelangrijke tijd kunnen besparen indien er een ramp gebeurt, of een individu binnenkomt dat wel snel zo'n scan nodig heeft? Dat is dan niet erg efficiënt voor iemand die die scan niet nodig heeft, maar wel als je in de andere plaats, of een betrokkene daarvan, bent.
Als die twee scanners beiden in een kot staan waarvan men al lang de sleutel kwijt is, dan is dat inefficiënt.

Bij de vdab staat de scanner nog onuitgepakt in de doos.

Maar op concreet niveau dan, welke van de hervormingen in het activeringsbeleid van de laatste twee jaar vallen voor jou onder 'efficiënt'?
Oud 9 juli 2008, 16:39   #78
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Sommigen zouden hun hersens eens mogen laten spoelen....
Sommigen hun hersens zijn weggeknaagd...door ongedierte.
Oud 9 juli 2008, 16:39   #79
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Als die twee scanners beiden in een kot staan waarvan men al lang de sleutel kwijt is, dan is dat inefficiënt.

Bij de vdab staat de scanner nog onuitgepakt in de doos.
In die situatie zijn ze met zekerheid inefficiënt.
Maar in andere situaties is het nogal arbitrair om te bepalen wat voor het collectief belang efficiënt is. In zo'n geval is het makkelijk, maar oneerlijk om te schieten op de mensen die het beleid mee bepalen.

Citaat:
Maar op concreet niveau dan, welke van de hervormingen in het activeringsbeleid van de laatste twee jaar vallen voor jou onder 'efficiënt'?
Zoals ik enkele pagina's terug meldde: ik ken niets over dat beleid.
Oud 9 juli 2008, 16:40   #80
Groentje-18

Standaard

Citaat:
het rapportje dat ik gelinkt heb was niet geheel oninteressant hoor. ?

En dat is geen dwang eh, je bent helemaal niet verplicht om (gratis) te gaan werken.
Bij WF wel, toch?
Het is te zeggen: je uitkering verliezen lijkt me geen tof alternatief.

Rapport?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 juli 2008 om 16:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be