Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2008, 17:48   #61
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Ik heb prijs, ik lig er buiten.

Citaat:
You have specified an incorrect username. Please check your username and try again.

Gewoon omwille van deze tekst:

Citaat:
Belgica aka Hans beschuldigt iedereen van "taalnationalisme" en "taalracisme", terwijl hij zelf zich bezondigt aan persoonlijke minachting van het Nederlands en de overdreven verheerlijking van het Frans. Bedankt voor je uitlatingen op politics.be

Wordt jullie afdeling in Brabant nog altijd geleid door een voormalige FDF'er die enkel Frans spreekt?
Citaat:
De afdeling Brabant wordt geleid door Debatty, ex-lid van het FDF. Als hij zijn Leuvens leden al aanschrijft zal 't in 't Frans zijn.
Deze uitlatingen zijn afkomstig van Belgica aka Hans aka Hans1 op politics.be

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
En dat die particraten zich nu eens niet bemoeien met de federale verkiezingen. De Vlaamse regering is zo al overbodig genoeg. Ik zorg er lekker voor dat onze BHV-lijst Franstalig is zodat we ons daar niets van moeten aantrekken.
Citaat:
Als ik jullie belachelijke commentaar hier lees en serieus moet nemen, mag voor mijn part heel België verfransen. Jullie zijn gewoon te gek voor woorden. Nationalisten van het ergste soort. Ex-Joegoslavië waardig.
Citaat:
We wensen niet te raken aan de taalgrens, tenzij misschien om Brussel wat groter te maken.
Citaat:
Dat is subjectief, maar ik vind dat die taal (=Frans)beter klinkt dan Nederlands.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door: Hans van de Cauter
De overheid richt het onderwijs in, dus dient dan ook voor de nodige tweetaligheid te zorgen. Echter, niet elke Belg hoef tweetalig te zijn, alleen zij die het nodig hebben. Bovendien zijn en blijven Engels en Frans wereldtalen, in tegenstelling tot het Nederlands. Een beetje bescheidenheid van de Nederlandstaligen is misschien op z'n plaats.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door: JVDBB
Daar schrik je toch niet van, Leo?! Over Hans I de Grote wordt verteld dat hij zich genoemzaam laat omringen door FDF'ers en dat hijzelf eigenlijk Fransdol is. Voor hem is Nederlands duidelijk maar een boerentaaltje waarvan de sprekers nooit uit het oog mogen verliezen dat ze, zeker in vergelijking met het Frans, "maar" een heel klein taaltje spreken. Klein taaltje, onbelangrijk taaltje dus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door: Hans van de Cauter
De uitbreiding van Brussel is geen partijstandpunt, maar het lijkt me wel een sociologische en economische wetmatigheid. Waarom zou de hoofdstad van België en Europa niet kunnen uitbreiden zoals Parijs, Londen, Berlijn of New York? De facto doet ze dat al, maar ja als jullie nooit in Brussel komen, dan moet je achteraf niet verstomd staan, hè.

En Nederlands, ja, dat is pas een wereldtaal !

Dit zei Cottenjé ooit:

Citaat:
Ruben Cottenjé de Dauphin
De dag dat iedere Vlaamse Belg zijn Frans zo goed spreekt als onze Koning Nederlands, dan heeft u recht om een beschuldigende vinger uit te steken. En neemt U mij niet kwalijk dat Frans nu eenmaal de universele hoftaal is.

Ruben Cottenjé de Dauphin
18 nov. 2001
Citaat:
Voor niet-nederlandstaligen komt het Nederlands "niet-sexy" over, een taal waarin je bijna niet kan zingen, een lippentaal met p en t.
Daarbij komt nog dat je met het Nederlands in de hand over enkele kilometers uitgesproken bent.
Het Frans daarintegen...
Maar goed...Nederlandstaligen mogen hun taal spreken en uitdragen, het groene boekje om de zoveel jaar aanpassen, maar opdringen, dat vind ik een brug te ver.
Is Vlaanderen, voor zover, niet gebouwd op Franstalig geld
Ook historicus Bruno beweerde op politics.be het Nederlands maar een tweederangstaal te vinden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be