![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus nogmaals: dat we het hier zo goed hebben is te danken aan de vakbonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik moet niet opkomen voor het Vlaamse werkvolk, dat is mijn job niet. U hangt daar direkt een negatieve klank bij. En verder, een Belgicist in de essentie is dus iemand die Belgie kapot wil? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ziedaar de niet-Belgische vakbonden die onze vriend en links-nationalist/Belgicist Pelgrim toejuicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elk systeem kent zijn slachtoffers. Elders is dat niet anders.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amai, hoe representatief toch.
![]() Zou je dan liever wonen in het communistische China waar olympische atleten al hebben moeten afzeggen vanwege de smog?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. Het is bijvoorbeeld dankzij de vakbonden dat er in elke huiskamer een computer met internetverbinding staat. De kapitalistische geldwolf Microsoft heeft daar niks mee te maken gehad.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja Hans, natuurlijk Hans.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet zeggen dat het normaal BUB-draadjes zijn die totaal van de pot gerukt zijn, maar ik vrees dat Pelgrim vandaag toch heeft bewezen dat hij het nog bonter kan maken.
1. In een subforum dat gaat over het (geweigerde) ontslag van Leterme begint hij een schelddraad omtrent een DUITS bedrijf dat 300 Vlamingen gaat ontslaan. Ik kan me vergissen, maar zoiets zou nog enigszins passen in "Politiek Binnenland", "Maatschappelijke" en misschien nog meest het economische subforum. 2. Na het schrijven van zijn openingspost, gaat hij die nog eens editeren om er een link bij te zetten. Een link naar DIEZELFDE openingspost. ![]() 3. Nog voor iemand reageert op een (niet bestaand) bericht over die trieste zaak, die in deze economische tijden helaas dagelijks nieuws zijn, en die hij in een relevant subforum ZELF had kunnen plaatsen, gaat hij alle Vlaams-nationalisten op dit forum uitmaken voor "schijnheilige hypocriete klootzakken" en diezelfde mensen die hier op het forum en in het echte leven de belgique constructie graag zoveel en zo hard mogelijk bekampen, uit te maken voor "belgicisten". 4. De vakbonden blijken ineens goede Vlamingen. Beetje raar misschien gezien zij als flinke machtsfactor in het land en stevig ingebed in de drie traditionele partijen alle mogelijke wegen naar een onafhankelijk Vlaanderen willen afsnijden, verdelgen en vergrijzen. Pas op... ze zijn eerlijk, want onder stoelen of banken steken ze het niet. Bijna elke dag kan je wel ergens de opinie van een rondbuikige vakbondstopper lezen die de bevolking bezweert dat ze alles zullen doen tegen de separatistische reflexen in het politieke landschap. Gelukkig denkt de basis er anders over. Zelfs als de rode ABVV'ers van de Antwerpse haven actie voeren krioelt het van de Vlaamse vlaggen die zo pijn doen aan de ogen van de dikbetaalde en aan onderhandelingstafels volgevreten vakbondstoppers. 5. En dan komt de voorlopige clou van het verhaal. Na wat stampede-gepost van Pelgrim over "rechtse klootzakken", moet ineens blijken dat Pelgrim himself, the one and only, de enige Vlaams-nationalist in het ons bekende universum is, want hij is extreem-links en Vlaams. Respect eisen voor je grondgebied, je taal, je burgers... dat is van geen belang. Je kan enkel Vlaams-nationalist zijn als je extreem-links bent en Pelgrim heet. Goed, mijn beste lezers. U mag er van maken wat u wil, maar in het meest optimistische scenario had Pelgrim een serieuze rotdag. In het meer vervelende scenario dat ik in eerdere posts had gesuggereerd had hij gezopen (en dat kan in combinatie met het optimistische scenario). Worst case scenarios gaan omtrent paddestoelen, snuifdinges of erger, maar ik hoop dat het niet waar is en wens die mens dat ook bijlange na niet toe. Tot zover mijn beoordeling van een demarche die ik zelfs van sommige BUBbers nog niet heb gezien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vakbonden van nu eten hun buik vol van de staat die ze zouden moeten controleren. En ik schrijf "controleren" en niet "beheersen" wat ze nu wel doen. Ze zitten in de drie grote partijen (uitgezonderd het Vlaams Belang) en toch doen ze dus geen knijt om zulke scenario's te vermijden. Waarom? Dopgeld verdelen brengt hen geld op. En pas op hoor... niet de militant denkt zo, wel de top. En die top zit half in de politiek en half in een groot lucratief bedrijf dat zich vakbond noemt. Begin eens met te zorgen dat de overheid zelf werkloosheidsuitkeringen uitbetaalt en niet langer de vakbond royaal betaalt om dat voor hen te doen (qua land... land, Pelgrim, Belgique, zijn we daarin uniek). Het is het systeme PS. Hoe meer werklozen hoe meer geld gaat naar vakbonden, OCMW's, schuldbemiddelingsambtenaren, etc... Met de partij in de vakbond en de vakbond in de partij voeden ze mekaar met overheidsgeld en geen van beiden zijn gediend met een lage werkloosheid. En dat is een pervers systeem dat je maar niet lijkt te begrijpen. En begrijp me niet verkeerd. Aan degelijke vakbonden is er nog steeds een nood. Ik mag zelfs hopen dat ze zich eens internationaal gaan organiseren terwijl de bedrijfswereld dat wel doet. Maar als je het rotte systeem van de vakbonden in belgique niet ziet, dan ben je blind. |
|
![]() |
![]() |