Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2008, 17:18   #61
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Mij als nationalist tegen het volk keren? Omdat ik zeg dat de vakbonden Belgisch zijn?
Jij bent helemaal geen nationalist?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 17:19   #62
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Nope, de vakbonden hebben daar geen enkele bijdrage aan gehad.
jij kent duidelijk geen zak van economie en sociologie. Het zijn de vakbonden die met hun sociale strijd de koopkracht hebben doen toenemen, waardoor de economie beter draaide. Een simpele formule die ik u al meermaals heb voorgelegd en die u nog nooit hebt kunnen ontkrachten.

Dus nogmaals: dat we het hier zo goed hebben is te danken aan de vakbonden.
Oud 18 juli 2008, 17:24   #63
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De vakbond komt tenminste op voor het Vlaams werkvolk wat van u niet gezegd kan worden. Dus is de vakbond meer Vlaams dan gij. De vakbonden zijn grotendeels georganiseerd volgens het territorium van de Belze staat, maar ù bent belgicist in de essentie.
Ja, nu heb ik het allemaal gehoord.

Ik moet niet opkomen voor het Vlaamse werkvolk, dat is mijn job niet. U hangt daar direkt een negatieve klank bij.

En verder, een Belgicist in de essentie is dus iemand die Belgie kapot wil?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 17:25   #64
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent helemaal geen nationalist?
Waarom niet?

Verschaeve
Oud 18 juli 2008, 17:31   #65
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, nu heb ik het allemaal gehoord.

Ik moet niet opkomen voor het Vlaamse werkvolk, dat is mijn job niet. U hangt daar direkt een negatieve klank bij.
U komt inderdaad niet op voor maar tegen het Vlaamse werkvolk, net als alle andere rechtse 'flaminganten'.

Citaat:
En verder, een Belgicist in de essentie is dus iemand die Belgie kapot wil?
Dat is het hem net: u wil België niet kapot, u wil alleen het grondgebied aanpassen.
Oud 18 juli 2008, 17:31   #66
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom niet?
u ijvert voor de soevereiniteit van de Vlaamse natie?
Oud 18 juli 2008, 17:38   #67
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
als ge in uw communistisch ideaal wilt leven, ga dan naar cuba of rusland ofzo he.. het is nu éénmaal normaal dat er bedrijven bijkomen en weggaan... hoe bedroevend dit ook is op menselijk vlak. Deze mensen zullen geholpen worden door professionele begeleiders om zo een nieuwe job te vinden.
Die mensen zijn toch maar een productiefactor. Een onbetrouwbare factor, overigens.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 17:44   #68
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U komt inderdaad niet op voor maar tegen het Vlaamse werkvolk, net als alle andere rechtse 'flaminganten'.
Op welke manier kom ik op tegen het Vlaamse werkvolk?

Citaat:
Dat is het hem net: u wil België niet kapot, u wil alleen het grondgebied aanpassen.
Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat ik Belgie kapot wou.

Verschaeve
Oud 18 juli 2008, 18:13   #69
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad niet zo. Moesten ze Belgisch zijn zouden ze namelijk actief de rechtse zakken steunen in hun neoliberaal afbraakbeleid. De rechtse zakken zijn de ware Belgicisten.

Ziedaar de niet-Belgische vakbonden die onze vriend en links-nationalist/Belgicist Pelgrim toejuicht.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 18:13   #70
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Ik besef hoe goed we het hebben, maar ik besef evenzeer dat er nogal wat meer mensen zijn die het niet zo goed hebben en dat maar al te vaak te danken hebben aan het kapitalisme. Je kijkt gewoon niet verder dan je neus lang is. De kerktoren en niet verder?
Meer mensen die het niet goed hebben dan mensen die het wel goed hebben? Bron?

Elk systeem kent zijn slachtoffers. Elders is dat niet anders.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 18:15   #71
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
en gezond dat het hier is:

Amai, hoe representatief toch.

Zou je dan liever wonen in het communistische China waar olympische atleten al hebben moeten afzeggen vanwege de smog?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 18 juli 2008, 18:19   #72
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor, hoog tijd dat de rechtse zakken stoppen met zichzelf Vlaamsgezind te noemen want dat zijn ze niet. In wezen zijn ze gewoon Belgicisten, ze willen alleen de administratieve grenzen wat verleggen.

Ja, jij ook.
Wat is er, Pelgrim, moeilijke week gehad? Heb je er nod aan om wat mensen aan het kruis te nagelen? Loopt de linkse Vlaamse zaak niet zoals je had gehoopt?

Citaat:
Ik blijf complexloos een échte Vlaamsgezinde, een consequente Vlaamsgezinde. Dus per definitie een linkse antikapitalist.
Proficiat, je hebt jezelf bij deze tot Vlaamse Hans gekroond.
Oud 18 juli 2008, 18:20   #73
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is vooral dankzij de strijd van de vakbonden dat we het goed hebben. Het kapitalisme zelf heeft er weinig tot niks mee te maken.
Uiteraard. Het is bijvoorbeeld dankzij de vakbonden dat er in elke huiskamer een computer met internetverbinding staat. De kapitalistische geldwolf Microsoft heeft daar niks mee te maken gehad.
Oud 18 juli 2008, 18:21   #74
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij kent duidelijk geen zak van economie en sociologie. Het zijn de vakbonden die met hun sociale strijd de koopkracht hebben doen toenemen, waardoor de economie beter draaide. Een simpele formule die ik u al meermaals heb voorgelegd en die u nog nooit hebt kunnen ontkrachten.
Extreem-linkse logica, het blijft grappig

Citaat:
Nope, vakbonden hebben daar geen enkele, maar dan ook geen enkele, bijdrage aan geleverd. De toegenomen productiemogelijkheden, de liberalisering/globalisering van de markten op wereldvlak heeft daarvoor gezorgd. Vakbonden hebben niet één fluit daaraan bijgedragen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 18:23   #75
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht

Ziedaar de niet-Belgische vakbonden die onze vriend en links-nationalist/Belgicist Pelgrim toejuicht.
De hardcore Vlaams nationalisten volgens onze Pelgrim
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 18:26   #76
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, zij strijden tegen het asociaal beleid van sommige Belgicisten die zichzelf Vlaamsgezind durven noemen.
Ja Hans, natuurlijk Hans.
Oud 18 juli 2008, 18:31   #77
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat er bedrijfsleiders gegijzeld worden, en er gestaakt wordt wanneer iemand een scheet laat ook.
Oud 18 juli 2008, 18:53   #78
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard J'accuse

Ik moet zeggen dat het normaal BUB-draadjes zijn die totaal van de pot gerukt zijn, maar ik vrees dat Pelgrim vandaag toch heeft bewezen dat hij het nog bonter kan maken.

1. In een subforum dat gaat over het (geweigerde) ontslag van Leterme begint hij een schelddraad omtrent een DUITS bedrijf dat 300 Vlamingen gaat ontslaan. Ik kan me vergissen, maar zoiets zou nog enigszins passen in "Politiek Binnenland", "Maatschappelijke" en misschien nog meest het economische subforum.

2. Na het schrijven van zijn openingspost, gaat hij die nog eens editeren om er een link bij te zetten. Een link naar DIEZELFDE openingspost. Ja, dan ga ik al fronsen, he.

3. Nog voor iemand reageert op een (niet bestaand) bericht over die trieste zaak, die in deze economische tijden helaas dagelijks nieuws zijn, en die hij in een relevant subforum ZELF had kunnen plaatsen, gaat hij alle Vlaams-nationalisten op dit forum uitmaken voor "schijnheilige hypocriete klootzakken" en diezelfde mensen die hier op het forum en in het echte leven de belgique constructie graag zoveel en zo hard mogelijk bekampen, uit te maken voor "belgicisten".

4. De vakbonden blijken ineens goede Vlamingen. Beetje raar misschien gezien zij als flinke machtsfactor in het land en stevig ingebed in de drie traditionele partijen alle mogelijke wegen naar een onafhankelijk Vlaanderen willen afsnijden, verdelgen en vergrijzen. Pas op... ze zijn eerlijk, want onder stoelen of banken steken ze het niet. Bijna elke dag kan je wel ergens de opinie van een rondbuikige vakbondstopper lezen die de bevolking bezweert dat ze alles zullen doen tegen de separatistische reflexen in het politieke landschap. Gelukkig denkt de basis er anders over. Zelfs als de rode ABVV'ers van de Antwerpse haven actie voeren krioelt het van de Vlaamse vlaggen die zo pijn doen aan de ogen van de dikbetaalde en aan onderhandelingstafels volgevreten vakbondstoppers.

5. En dan komt de voorlopige clou van het verhaal. Na wat stampede-gepost van Pelgrim over "rechtse klootzakken", moet ineens blijken dat Pelgrim himself, the one and only, de enige Vlaams-nationalist in het ons bekende universum is, want hij is extreem-links en Vlaams. Respect eisen voor je grondgebied, je taal, je burgers... dat is van geen belang. Je kan enkel Vlaams-nationalist zijn als je extreem-links bent en Pelgrim heet.

Goed, mijn beste lezers. U mag er van maken wat u wil, maar in het meest optimistische scenario had Pelgrim een serieuze rotdag. In het meer vervelende scenario dat ik in eerdere posts had gesuggereerd had hij gezopen (en dat kan in combinatie met het optimistische scenario). Worst case scenarios gaan omtrent paddestoelen, snuifdinges of erger, maar ik hoop dat het niet waar is en wens die mens dat ook bijlange na niet toe. Tot zover mijn beoordeling van een demarche die ik zelfs van sommige BUBbers nog niet heb gezien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 18:56   #79
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
het communistische China
... op papier, in de feiten is het kapitalisme.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 19:04   #80
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
dat we het hier zo goed hebben is te danken aan de vakbonden.
De vakbonden van weleer. De vakbonden van vroeger die mensonterende omstandigheden hebben helpen wegwerken.

De vakbonden van nu eten hun buik vol van de staat die ze zouden moeten controleren. En ik schrijf "controleren" en niet "beheersen" wat ze nu wel doen. Ze zitten in de drie grote partijen (uitgezonderd het Vlaams Belang) en toch doen ze dus geen knijt om zulke scenario's te vermijden. Waarom? Dopgeld verdelen brengt hen geld op. En pas op hoor... niet de militant denkt zo, wel de top. En die top zit half in de politiek en half in een groot lucratief bedrijf dat zich vakbond noemt.

Begin eens met te zorgen dat de overheid zelf werkloosheidsuitkeringen uitbetaalt en niet langer de vakbond royaal betaalt om dat voor hen te doen (qua land... land, Pelgrim, Belgique, zijn we daarin uniek). Het is het systeme PS. Hoe meer werklozen hoe meer geld gaat naar vakbonden, OCMW's, schuldbemiddelingsambtenaren, etc... Met de partij in de vakbond en de vakbond in de partij voeden ze mekaar met overheidsgeld en geen van beiden zijn gediend met een lage werkloosheid. En dat is een pervers systeem dat je maar niet lijkt te begrijpen.

En begrijp me niet verkeerd. Aan degelijke vakbonden is er nog steeds een nood. Ik mag zelfs hopen dat ze zich eens internationaal gaan organiseren terwijl de bedrijfswereld dat wel doet. Maar als je het rotte systeem van de vakbonden in belgique niet ziet, dan ben je blind.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be